Nyt haluaisin kyllä ylläpidolta oikeasti vastauksen: MIKSI abortista
ei saa keskustella? Minua oikeasti järkyttää tämä asia. Vai kolahtaako se johonkin abortin tehneeseen moderaattoriin?
Saa nähdä kuinka nopeasti tämä aloitus poistuu.
Kommentit (275)
No oisko siksi, että tämä on "VAUVA" - palsta. Murha -palstalle voi mennä keskustelemaan mistä tahansa elämän lopettamiseen liittyvistä teemoista.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:52"]
Massapostitus on säännöissä kielletty.
[/quote]
Joten? Abortista on joskus kerran ollut ketju joten abortista ei saa enää olla ketjuja koska massapostitus, niinkö?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:53"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:51"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:42"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:37"]Abortinkannattajat eivät kestä kiihkottomia järkeilyyn perustuvia abortinvastaisia argumentteja eivätkä ole halukkaita keskustelemaan edes omista aborttia puoltavista argumenteista. Se riittää että he esittävät ne korkeimpana totuutena. Soraääniä, vasta-argumentteja -> ketju pois. [/quote] En ole saanut ensimmäistäkään hyvää argumenttia, miksi abortti on huono asia. [/quote] Et tietenkään koska ketjut poistetaan. [/quote] Ainoat argumenit mitä olen kuullut ovat: "Abortti on murha!" "Se nyt vain on väärin." Ja oma suosikkini: "Mitä jos sut olis abortoitu?" [/quote] Tietysti, koska ketjut joissa argumentaatio on edennyt järkevämälle tasolle ovat POISTETTU. Mikä siinä ion niin vaikeaa ymmärtää :) [/quote] Olen lukenut keskusteluja, jotka on poistettu ja aina noita samoja hoetaan. [/quote] Kyllä, mutta on myös asiallisia perusteluja ja yrityksiä keskustella. [/quote] No kerrotko yhden asiallisen argumentin?
[/quote]
No minä olen mielestäni perustellut asiallisesti ja kiihkottomasti miksi minun mielestäni alkio ei ole pelkästään solumöykky, ja miksi minun mielestäni ihmiselämä alkaa hedelmöitymisestä.
[/quote]
Oletko alan eskpertti? Tiedemies? Eiköhän asiasta enemmän ja kaiken tietävät ihmiset ole abortin rajaviikot laskenu. Sit ku sulla on tän alan lääkärin- tai biologiantutkinto taskussa niin voit kertoa asioita faktana
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:56"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:53"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:51"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:42"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:37"]Abortinkannattajat eivät kestä kiihkottomia järkeilyyn perustuvia abortinvastaisia argumentteja eivätkä ole halukkaita keskustelemaan edes omista aborttia puoltavista argumenteista. Se riittää että he esittävät ne korkeimpana totuutena. Soraääniä, vasta-argumentteja -> ketju pois. [/quote] En ole saanut ensimmäistäkään hyvää argumenttia, miksi abortti on huono asia. [/quote] Et tietenkään koska ketjut poistetaan. [/quote] Ainoat argumenit mitä olen kuullut ovat: "Abortti on murha!" "Se nyt vain on väärin." Ja oma suosikkini: "Mitä jos sut olis abortoitu?" [/quote] Tietysti, koska ketjut joissa argumentaatio on edennyt järkevämälle tasolle ovat POISTETTU. Mikä siinä ion niin vaikeaa ymmärtää :) [/quote] Olen lukenut keskusteluja, jotka on poistettu ja aina noita samoja hoetaan. [/quote] Kyllä, mutta on myös asiallisia perusteluja ja yrityksiä keskustella. [/quote] No kerrotko yhden asiallisen argumentin? [/quote] No minä olen mielestäni perustellut asiallisesti ja kiihkottomasti miksi minun mielestäni alkio ei ole pelkästään solumöykky, ja miksi minun mielestäni ihmiselämä alkaa hedelmöitymisestä. [/quote] No voisitko vielä kirjoittaa ne perustelut tähän?
[/quote]
Tuntuu vähän turhalta koska eiköhän tämäkin ketju tästä häviä. Ihme kun on vielä hengissä. Kirjoitin jo kahteen poistettuun ketjuun, ja voin kirjoittaa taas jos tästä aborttiasiasta sallitaan keskustella. Tän ketjun aihe oli että miksei tästä saa keskustella :)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:01"]No oisko siksi, että tämä on "VAUVA" - palsta. Murha -palstalle voi mennä keskustelemaan mistä tahansa elämän lopettamiseen liittyvistä teemoista.
[/quote]
Abortti ei ole murha, joten ei kuulu murhasivustolle.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:52"]
Massapostitus on säännöissä kielletty.
[/quote]
Joten? Abortista on joskus kerran ollut ketju joten abortista ei saa enää olla ketjuja koska massapostitus, niinkö?
[/quote]
Mitä on massapostitus? Siis jos joku yksittäinen massapostittaa niin miksei vaan banneja?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:51"] ] Ainoat argumenit mitä olen kuullut ovat: "Abortti on murha!" "Se nyt vain on väärin." Ja oma suosikkini: "Mitä jos sut olis abortoitu?" [/quote] Tietysti, koska ketjut joissa argumentaatio on edennyt järkevämälle tasolle ovat POISTETTU. Mikä siinä ion niin vaikeaa ymmärtää :) [/quote] Olen lukenut keskusteluja, jotka on poistettu ja aina noita samoja hoetaan.
[/quote]
Siellä hoetaan myös samoja aborttia kannattavia "argumentteja" kuten "Vain elävän ihmisen voi tappaa!" "Sikiö on vain räkäklimppi" "Mulla on oikeus päättää omasta kehostani".
Sitten kun ottaa nuo "argumentit" käsittelyyn ja pyytää tarkentamaan mitä ne tarkoittaa, miten ne ovat määritelty niin lapaset putoaa kädestä ja ketju katoaa.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:56"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:53"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:51"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:42"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:37"]Abortinkannattajat eivät kestä kiihkottomia järkeilyyn perustuvia abortinvastaisia argumentteja eivätkä ole halukkaita keskustelemaan edes omista aborttia puoltavista argumenteista. Se riittää että he esittävät ne korkeimpana totuutena. Soraääniä, vasta-argumentteja -> ketju pois. [/quote] En ole saanut ensimmäistäkään hyvää argumenttia, miksi abortti on huono asia. [/quote] Et tietenkään koska ketjut poistetaan. [/quote] Ainoat argumenit mitä olen kuullut ovat: "Abortti on murha!" "Se nyt vain on väärin." Ja oma suosikkini: "Mitä jos sut olis abortoitu?" [/quote] Tietysti, koska ketjut joissa argumentaatio on edennyt järkevämälle tasolle ovat POISTETTU. Mikä siinä ion niin vaikeaa ymmärtää :) [/quote] Olen lukenut keskusteluja, jotka on poistettu ja aina noita samoja hoetaan. [/quote] Kyllä, mutta on myös asiallisia perusteluja ja yrityksiä keskustella. [/quote] No kerrotko yhden asiallisen argumentin? [/quote] No minä olen mielestäni perustellut asiallisesti ja kiihkottomasti miksi minun mielestäni alkio ei ole pelkästään solumöykky, ja miksi minun mielestäni ihmiselämä alkaa hedelmöitymisestä. [/quote] Oletko alan eskpertti? Tiedemies? Eiköhän asiasta enemmän ja kaiken tietävät ihmiset ole abortin rajaviikot laskenu. Sit ku sulla on tän alan lääkärin- tai biologiantutkinto taskussa niin voit kertoa asioita faktana
[/quote]
Olen biologi. Mistä lähtien mielipiteen ilmaiseminen tai asioista keskustelu on ollut sallittua vain alan eksperteille?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:01"]No oisko siksi, että tämä on "VAUVA" - palsta. Murha -palstalle voi mennä keskustelemaan mistä tahansa elämän lopettamiseen liittyvistä teemoista. [/quote] Abortti ei ole murha, joten ei kuulu murhasivustolle.
[/quote]
Mitä on sinun mielipiteesi, ei kosminen totuus.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:51"] ] Ainoat argumenit mitä olen kuullut ovat: "Abortti on murha!" "Se nyt vain on väärin." Ja oma suosikkini: "Mitä jos sut olis abortoitu?" [/quote] Tietysti, koska ketjut joissa argumentaatio on edennyt järkevämälle tasolle ovat POISTETTU. Mikä siinä ion niin vaikeaa ymmärtää :) [/quote] Olen lukenut keskusteluja, jotka on poistettu ja aina noita samoja hoetaan.
[/quote]
Siellä hoetaan myös samoja aborttia kannattavia "argumentteja" kuten "Vain elävän ihmisen voi tappaa!" "Sikiö on vain räkäklimppi" "Mulla on oikeus päättää omasta kehostani".
Sitten kun ottaa nuo "argumentit" käsittelyyn ja pyytää tarkentamaan mitä ne tarkoittaa, miten ne ovat määritelty niin lapaset putoaa kädestä ja ketju katoaa.
[/quote]
Alkio/sikiö on osa naisen vartaloa, jolloin nainen voi päättää pitääkö sen vai ei.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:56"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:53"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:51"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:42"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:37"]Abortinkannattajat eivät kestä kiihkottomia järkeilyyn perustuvia abortinvastaisia argumentteja eivätkä ole halukkaita keskustelemaan edes omista aborttia puoltavista argumenteista. Se riittää että he esittävät ne korkeimpana totuutena. Soraääniä, vasta-argumentteja -> ketju pois. [/quote] En ole saanut ensimmäistäkään hyvää argumenttia, miksi abortti on huono asia. [/quote] Et tietenkään koska ketjut poistetaan. [/quote] Ainoat argumenit mitä olen kuullut ovat: "Abortti on murha!" "Se nyt vain on väärin." Ja oma suosikkini: "Mitä jos sut olis abortoitu?" [/quote] Tietysti, koska ketjut joissa argumentaatio on edennyt järkevämälle tasolle ovat POISTETTU. Mikä siinä ion niin vaikeaa ymmärtää :) [/quote] Olen lukenut keskusteluja, jotka on poistettu ja aina noita samoja hoetaan. [/quote] Kyllä, mutta on myös asiallisia perusteluja ja yrityksiä keskustella. [/quote] No kerrotko yhden asiallisen argumentin? [/quote] No minä olen mielestäni perustellut asiallisesti ja kiihkottomasti miksi minun mielestäni alkio ei ole pelkästään solumöykky, ja miksi minun mielestäni ihmiselämä alkaa hedelmöitymisestä. [/quote] Oletko alan eskpertti? Tiedemies? Eiköhän asiasta enemmän ja kaiken tietävät ihmiset ole abortin rajaviikot laskenu. Sit ku sulla on tän alan lääkärin- tai biologiantutkinto taskussa niin voit kertoa asioita faktana
[/quote]
Olen biologi. Mistä lähtien mielipiteen ilmaiseminen tai asioista keskustelu on ollut sallittua vain alan eksperteille?
[/quote]
Niin ja miksi aborttia saisi kyllä kannattaa pelkältä peruskoulupohjalta mutta ei saa vastustaa jos ei ole Nobelia kirjahyllyssä?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:01"]No oisko siksi, että tämä on "VAUVA" - palsta. Murha -palstalle voi mennä keskustelemaan mistä tahansa elämän lopettamiseen liittyvistä teemoista. [/quote] Abortti ei ole murha, joten ei kuulu murhasivustolle.
[/quote]
[/quote]
Vain josyntyneen ihmisen voi murhata.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:49"]Minä olen mielestäni perustellut asiallisesti ja kiihkottomasti miksi mielestäni abortti = tapetaan kehittyvä ihmisyksilö. Ei minun kanssani tarvitse olla samaa mieltä, mutta haluaisin joskus kuulla myös asiallisia perusteluja.
[/quote]
Asiallinen perustelu: mitä tapahtuisi kaikille niille abortoiduille lapsille? Niille tuhansille? Osa on sairaita, koska äidit vetää aineita raskauden aikana. Osa on sijaisperheissä vuosia, aika rankkaa kehitykselle. Osa on koko elämänsä vaan ei-haluttuja, siitä tulee traumat kun äiti ei ikinä halaa ja sitä ei kiinnosta. Osa elää elämäänsä alemman sosiaaliluokan köyhästä ja mahdollisesti alkoholisoituneessa perheessä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
"Abortti on murha" taas ei ole edes mielipide, vaan virheellinen väite.
Totuus on, että abortti on raskauden tahaton tai tahallinen keskeyttäminen. Se ei ole lääketieteellisin, rikoslaillisin tai filosofisin perustein murha.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:07"]
Alkio/sikiö on osa naisen vartaloa, jolloin nainen voi päättää pitääkö sen vai ei.
[/quote]
Tämä on sinun mielipiteesi. Minun mielipide on että alkio/sikiö on uusi uniikki ihminen. Hän toki kehittyy ensimmäiset 9kk toisen ihmisen kehon sisällä ja on äitinsä elintoiminnoista riippuvainen.
Uniikkiuden todistaa pelkkä DNA-testi.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:04"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:01"]No oisko siksi, että tämä on "VAUVA" - palsta. Murha -palstalle voi mennä keskustelemaan mistä tahansa elämän lopettamiseen liittyvistä teemoista. [/quote] Abortti ei ole murha, joten ei kuulu murhasivustolle. [/quote] Mitä on sinun mielipiteesi, ei kosminen totuus. [/quote] Vain josyntyneen ihmisen voi murhata.
[/quote]
Ja tämäkin on mielipide.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:10"]
[/quote]
[/quote]
"Abortti on murha" taas ei ole edes mielipide, vaan virheellinen väite.
Totuus on, että abortti on raskauden tahaton tai tahallinen keskeyttäminen. Se ei ole lääketieteellisin, rikoslaillisin tai filosofisin perustein murha.
[/quote]
Se on nimenomaan mielipide.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:04"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:01"]No oisko siksi, että tämä on "VAUVA" - palsta. Murha -palstalle voi mennä keskustelemaan mistä tahansa elämän lopettamiseen liittyvistä teemoista. [/quote] Abortti ei ole murha, joten ei kuulu murhasivustolle. [/quote] Mitä on sinun mielipiteesi, ei kosminen totuus. [/quote] Vain josyntyneen ihmisen voi murhata.
[/quote]
Ja tämäkin on mielipide.
[/quote]
Sun pitää varmaan tarkistaa murhan määre. Abortti ei ole murha.
Rikoslait ja filosofiat nimenomaan perustuvat mielipiteisiin.
Meillä ei ole esimerkiksi tupakkalakia koska piin arvo on mitä on vaan koska enemmistöllä on sellainen mielipide että sellainen pitää olla.
Keskustelu on hedelmätöntä niin kauan kuin ihmiset ei käsitä kantansa perustuvan omaan arvomaailmaansa, ja arvomaailmoja ei ole oikeitä eikä vääriä, on vain erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:49"]Minä olen mielestäni perustellut asiallisesti ja kiihkottomasti miksi mielestäni abortti = tapetaan kehittyvä ihmisyksilö. Ei minun kanssani tarvitse olla samaa mieltä, mutta haluaisin joskus kuulla myös asiallisia perusteluja.
[/quote]
Asiallinen perustelu: mitä tapahtuisi kaikille niille abortoiduille lapsille? Niille tuhansille? Osa on sairaita, koska äidit vetää aineita raskauden aikana. Osa on sijaisperheissä vuosia, aika rankkaa kehitykselle. Osa on koko elämänsä vaan ei-haluttuja, siitä tulee traumat kun äiti ei ikinä halaa ja sitä ei kiinnosta. Osa elää elämäänsä alemman sosiaaliluokan köyhästä ja mahdollisesti alkoholisoituneessa perheessä.