Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johtuuko tämä siitä että minulla on auktoriteettia?

Vierailija
31.08.2015 |

Vai mistä johtuu, että aina jos puutun esim. teinipoikien, ikäisteni miesten tai muiden huonosti käyttäytyvien (ovat olleet aina miespuolisia) henkilöiden toimintaan useimmiten kyseenalaistamalla heidän toimintansa tai pyytämällä lopettamaan, kukaan ei ole koskaan alkanut vittuilla minulle vaan ovat olleet että "selvä, oikeassa olet" ja ovat monesti näyttäneet jopa häpeävän itseään. Olen 28-vuotias nainen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan myös ensimmäisen kerran kun puutuin tilanteeseen jossa kaksi n.10-vuotiasta poikaa yritti potkia bussipysäkin seinää hajalle. Olin silloin muistaakseni 17. Pyysin lopettamaan ja pojat lopettivat. Haukkujakaan en saanut vaikka kaikkihan tiedämme että tuon ikäiset pojat osaavat olla todella julmia. Ap

Vierailija
2/9 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet jumala, siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä vaan on SITÄ. SE on erittäin käytännöllinen ja hyvä ominaisuus.

Vierailija
4/9 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:03"]Vai mistä johtuu, että aina jos puutun esim. teinipoikien, ikäisteni miesten tai muiden huonosti käyttäytyvien (ovat olleet aina miespuolisia) henkilöiden toimintaan useimmiten kyseenalaistamalla heidän toimintansa tai pyytämällä lopettamaan, kukaan ei ole koskaan alkanut vittuilla minulle vaan ovat olleet että "selvä, oikeassa olet" ja ovat monesti näyttäneet jopa häpeävän itseään. Olen 28-vuotias nainen.
[/quote]
Kokeileppa puuttua kännisten naisten huonoon käytökseen ja kerro miten kävi auktoriteetin.

Vierailija
5/9 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:03"]Vai mistä johtuu, että aina jos puutun esim. teinipoikien, ikäisteni miesten tai muiden huonosti käyttäytyvien (ovat olleet aina miespuolisia) henkilöiden toimintaan useimmiten kyseenalaistamalla heidän toimintansa tai pyytämällä lopettamaan, kukaan ei ole koskaan alkanut vittuilla minulle vaan ovat olleet että "selvä, oikeassa olet" ja ovat monesti näyttäneet jopa häpeävän itseään. Olen 28-vuotias nainen.
[/quote]
Kokeileppa puuttua kännisten naisten huonoon käytökseen ja kerro miten kävi auktoriteetin.
[/quote]

Täytyy kokeilla, kun sopiva tilanne tulee vastaan. Naiset ovat minun nähden käyttäytyneet melko hyvin joten ei ole ollut tarvetta puuttua. Ap

Vierailija
6/9 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen puhuu järkeä parhaansa mukaan. :)

Vierailija
7/9 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:03"]Vai mistä johtuu, että aina jos puutun esim. teinipoikien, ikäisteni miesten tai muiden huonosti käyttäytyvien (ovat olleet aina miespuolisia) henkilöiden toimintaan useimmiten kyseenalaistamalla heidän toimintansa tai pyytämällä lopettamaan, kukaan ei ole koskaan alkanut vittuilla minulle vaan ovat olleet että "selvä, oikeassa olet" ja ovat monesti näyttäneet jopa häpeävän itseään. Olen 28-vuotias nainen.
[/quote]
[/quote]

Täytyy kokeilla, kun sopiva tilanne tulee vastaan. Naiset ovat minun nähden käyttäytyneet melko hyvin joten ei ole ollut tarvetta puuttua. Ap
[/quote]
Känninen sua vanhempi naisporukka. Siinä kiva haaste.

Vierailija
8/9 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan sama "taipumus"... Olen varmaan juuri tämän takia myös aika herkkä puuttumaan (koska minulla ei ole niitä huonoja kokemuksia montaa). Itse olen ajatellut, että kyseessä on yhdistelmä luontaista auktoriteettia, mutta suurimmalta osin alitajuista tilanteen ymmärrystä, jolloin en tavallaan tule edes puuttuneeksi niihin tilanteisiin joissa se auktoriteetti ei riittäisikään, ja jäisin itse altavastaajaksi. 

Virhearviointejakin on sattunut, joten siksi uskon, että tuo jälkimmäinen on isompi tekijä. Osaan kai vaan valita taisteluni.

Vierailija
9/9 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan pojat eivät ole tottuneet siihen, että joku tuntematon toruu heitä. Siksi he hämmentyvät. Nykyaikana on tapana pitää huoli vain omista asioistaan eikä "puuttua muiden asioihin". Itse kannatan entis ajan yhteisöllisyyttä ja puutun ainakin, jos näen, että jotakuta kiusataan, eläimiä kiusataan tai omaisuutta rikotaan (varsinkin, jos se on julkista). Kalliilla statussymboleilla, kuten autoilla ei niin väliä, kjähkjäh...