Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisestä lapsesta saa ns vastavuoroista seuraa?

Vierailija
13.10.2022 |

Siis niin että pääpaino ei ole lapsen kasvattamisessa tai lohduttamisessa jne yksipuoleisessa vuorovaikutuksessa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaali 5-vuotias osaa jo kommunikoida.

Vierailija
2/12 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

18.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä normaali 5-vuotias osaa jo kommunikoida.

Vähentääkö sen ikäisen seura omaa yksinäisyyttä?

Vierailija
4/12 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v

Vierailija
5/12 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 v.

Vierailija
6/12 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 35 vuotiaasta?

Vierailija
7/12 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vauvasta. Tarkkaile lastasi ja opi vastavuoroisuuteen. Hän viestittää sinulle koko ajan. Odotatko sitä, että hän on 'valmis'? Kestää ihmisellä pitkälti yli eläkeikään.

Vierailija
8/12 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että oma kahdeksan vuotiaani on jo tosi kivaa seuraa. Viihdyn hänen seurassaan mainiosti ja meillä on hauskaa yhdessä. En niin ole ehkä pitänyt äitiydestä tätä ennen, varsinkaan siitä ihan pikkulapsiajasta.

Vierailija
9/12 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorovaikutus ei voi olla yksipuolista. Ei se silloin ole VUOROvaikutusta. Jo pieni vauva vuorovaikuttaa eli reagoi vanhemman puheeseen ja toimintaan, katsoo ja jokeltelee yms. En siis osaa sanoa, milloin lapsi sinun mielestäsi vuorovaikuttaa tarpeeksi.

Voisitko sinä aikuisena kuitenkin huolehtia itse omista tarpeistasi? Lapsen tehtävä ei ole ratkaista yksinäisyyden tunnettasi.

Vierailija
10/12 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että lapselta koskaan voi odottaa sellaista. Ei kaikilta aikuisiltakaan voi.

Vierailija
11/12 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan hyvin paljon lapsesta ja myös siitä millaista seuraa vanhempi kaipaa. Eihän se vuorovaikutus minkään ikäisen kanssa ole yksipuolista (ehkä ihan ekoja viikkoja lukuunottamatta), vaan aina lapsesta on myös seuraa. Mutta se missä kohtaa pääpaino kääntyy siihen että se perushoito on vähemmässä osassa vaihtelee varmasti paljon.

Itse koen että 4v:n kanssa elämä on vielä hyvin pitkälti sitä hoitamista, mutta 7v:n kanssa ei enää niinkään. Sen ikäiseen voi jo jossain määrin luottaa, uskaltaa laskea hetkeksi silmistään muuallakin kuin kotona, voi toisaalta jättää hetkeksi kotiin yksin, osaa syödä ja pukea itse sujuvasti jne. Eli ei enää varsinaisesti kaipaa hoitoa, kasvatusta toki kyllä.

Vierailija
12/12 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorovaikutus ei voi olla yksipuolista. Ei se silloin ole VUOROvaikutusta. Jo pieni vauva vuorovaikuttaa eli reagoi vanhemman puheeseen ja toimintaan, katsoo ja jokeltelee yms. En siis osaa sanoa, milloin lapsi sinun mielestäsi vuorovaikuttaa tarpeeksi.

Voisitko sinä aikuisena kuitenkin huolehtia itse omista tarpeistasi? Lapsen tehtävä ei ole ratkaista yksinäisyyden tunnettasi.

Aikuisena ja aikuisena, toiset aikuiset eivät halua olla seurassani enkä voi siihen heitä pakottaa. Jo lapsena olin paljon yksin ja yksinäinen. Terapiat on käyty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan