Ohuet liruhiukset omistavat
Kommentit (109)
Käytän välillä hennaa, en vaalenna hiuksia, käytän välillä ponnarissa lisähiusta. Useimmiten teen nutturoita, lettikampauksia, kiharoita tai ponnareita. Suorat ei oikein sovi kuin ponnarilla ja silloinkin vähän tupeeraan ponnaria. Pesen jokatoinen kerta hoitoaineella vaan ja pidennän hiustenvärjäysväliä värjäävällä hoitoaineella. Hiukset näyttää suht normaaleilta näin, oikeasti ihan outo tukka, joka on vähän kuin oikein ohut afro, eli sojoittaa ylöspäin luonnostaan ohuena haperoisena kikkurana (aina ollut näin, ei ole huonossa kunnossa). Suoristus sitten lytistää sen pörröisyyden tuoman illuusion normaalista mutta huonokuntoisesta tukasta. Suoristettuna lasimainen aiiiivan ohut rasvaisen näköinen liuru.
Ikää 30 ja päässä eriitäin ohuet ja hauraat hiukset, mitkä katkeavat tosi helposti. Päälaki kuultaa jo läpi ja täytyy sanoa, että päivittäin stressaan ja kiroan rumia hiuksiani, hiukset hävettää todella paljon ja kateellisena katson muiden paksuja hiuksia. Tuntuu, että vsin vanhuksilla ja ihan pikkulapsilla on niin onnettomat hiukset kuin mulla. Pakko varmaan peruukki hankkia ennen kuin täytän 40 v, kun hiukset huononevat koko ajan... :
Siten on vaikuttanut, että 10-vuotta pidennykset/tuuhennokset.
Ennen suoristin ja muotoilin, olin oikea hiuslakkojen suurkuluttaja. Pidin hiuksia lähes aina ponnarilla ja sekin oli kauhean näköistä. Raskauden aikana lopetin hiusten muotoilun ja aloin pitämään hiuksia auki. Yöksi letitän hiukset ja aamulla onkin sopivasti kiharaa tuuheuttamassa hiuksia. Ja hiukset on paksuuntunut ja muuttuneet paljon parempikuntoisemmiksi. En käytä hiuslakkaa enkä muitakaan muotoilutuotteita, enkä enää koe niitä ollenkaan tarvivankaan. Olen nykyään jopa ihan tyytyväinen hiuksiini, vaikka aina ihailen muiden hiuksia vähän kadehtien.:) Olipa hyvä ketju, tsemppiä kaikille liruhiuksille.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:41"]Onko nämä naiset teistä "kauheita kenellekään kelpaamattomia lapsettomiksi jääviä lirutukkia"? http://i.imgur.com/7VWig5L.jpg [/quote] Noilla on sirot pitkät kaulat ja kapoiset hienoluustoiset kasvot. Ei näyttäisi ihan samalta 160cm pitkällä jykeväkaulaisella pallonaamalla. Nuo leidit voisi olla vaikka kaljuja ja silti upeita. Kaikilla se ei mene ihan niin.
[/quote]
Mutta katsokaapas joskus niitä tuuheatukkaisia kavereitanne, erityisesti pitkätukkaisia. Jos he leikkauttaisivat lyhyen tukan niin miltä näyttäisivät? Jostain syystä monella pitkätukalla on tosi valahtanut/väsynyt/mitäänsanoman naama. Tukka hieno ja kerää huomiota, mutta ilman sitä eivät näyttäisi miltään. Joillekin se tukka on nuorentava, ja silloin voi olla kova paikka kun se alkaa ohentua.
Ei oikeastaan mitenkään. Olen onnellinen perheestäni, elämästä, läheisistä...
Jos jotakuta haittaa ohuet ja edelleen ohenevat hiukseni, nii ei se ole minun ongelma, kertoo vain ajattelijan omasta elämän-näkemyksestään ja arvoista.
En jaksa enää ymmärtää koko ajan pahenevaa pinnallista kulttuuria ja vääriä ihanteita?
N36
Onko kellään kokemusta siima tuuhennoksesta? Mietin sitä, kun kamalan sulkasadon jälkeen hiuksia ei oikein saa mitenkään. Tekisi mieli kokeilla mutta epäilyttää pysyykö se päässä.
Itse olen 25-vuotias ja omistan todellakin liruhiukset. Hiukset ovat ohentuneet sanotaan nyt neljän viiden vuoden aikana todella reilusti ja olen alkanut miettiä mistä tämä voisi johtua.. noh ensimmäisenä tulee mieleen todella köydä ruokavalio. Kun muutin omilleni niin aloin syömään melkeempä täysin rasvattomia ruokia, kanaa, rasvattomia maitotuotteita jne. tätä jatkui todella pitkään ja hyvin harvoin tuli syötyä ruokaa, mikä sisältää hyviä rasvoja. Epäilen että liian rasvaton ruokavalio olisi osasyy ja se, että välillä unohdin jopa kokonaan syödä. Tähän päälle vielä jokapäiväinen hiustensuoristus ja kova stressi niin en enää ihmettele miksi tukka on tämän näköinen nykyään.. syömisen kanssa olen koittanut nyt skarpata ja jättänyt suoristusraudan pois. Toivottavast tämä tukka tästä vähän tokenisi.. ja jos sama oheneminen jatkuu niin peruukkikaupoille tulevaisuudessa lähden.
Ymmärrän jokaikisen liruhiuksisen tuskaa ja ärsyttää asian vähättely, että nehän ovat vaan hiukset. Noh, kyllähän ne ovat "vain hiukset", mutta kyllä se vaan alkaa siinä vaiheessa ahdistaa kun päälaki alkaa paistaa. Eikä asiasta ahdistuminen tee ihmisestä pinnallista.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 11:28"]
Netistä löytyy paljon tietoa (englannin kielellä) miten liruhiukset saa kasvamaan tuuheampina! Ainakin vitamiinit + hieronta, ei suoristusta jne. Oma liruni on nykyään ihan normaali
[/quote]
Ihan normaali ruoka auttaa. Kaikki diettaavat ja tupakoivat kaverini ovat liruhiuksia. Ravinteet tehoaa paremmin sisältä päin, eli syötyinä.
[/quote]
Mä olen huomannut, että kaikilla fitness-intoilijoilla on lirut. Tai ehkä ne on muutenkin sitä tyyppiä, että raiskaavat hiuksiaan värjäämällä ja lisäkkeillä. Oikein ojasta allikkoon, jos kroppa on timmi, mutta hiukset tippuu päästä.