Ohuet liruhiukset omistavat
Kommentit (109)
Lähinnä siten että täytyy joka päivä kunnolla laittaa hiukset. Mulla on pitkähköt (rintaliivien alaosaan asti) hiukset, ja jos en laita niitä mitenkään, ne on tosi masentava näky. En koskaan mene ovesta ulos tukka vaan laittamatta roikkuen.
Mutta kunnolla laitettuna tukkani on kyllä hyvän näköinen eikä kukaan varmasti arvaakaan että mulla on ohuet vauvahiukset. Kiharran, tupeeraan, käytän reilusti aineita. Ja värjään kerran kuussa, se "pullistaa" hiusta jotenkin ja tekee paksumman näköiseksi, ja poistaa liikaa liukasta lasimaisuutta.
Sinettipimennykset vei hiukset päästä.Nyt saanut hyvät hiukset uudestaan, mutta ohuet. En välitä,kasvatan pitkiä siltikin vaikka avkampaajat sanoisivat mitä.Olen vielä vanhakin,melkein viiskyt!
Pitkiä hiuksia en voi pitää, ne näyttää lähinnä naurettavalta. Onneksi mulle sopii hyvin polkkatukka ja kun vähän kihartimella taivutan, niin näyttää tuuheammalta. Otsatukan pidän samanpituisena kuin muualtakin ja teen jakauksen toiselle sivulle ja vedän otsatukan sitten vinoon otsan poikki. (olipa hienosti selitetty!) Käsittelen hiukset hennalla kuukauden välein ja se on vähitellen "paksuntanut" hiuksiani, ei tietenkään oikeasti, mutta kun se tarttuu hiuksen pintaan, niin on sellainen "paksunnos". Henna tekee hiuksista myös jämäkämmät. Shampoolla pesen hiukset vain harvoin, muulloin pelkällä vedellä ja joskus kananmunalla. Lähtee puhtaaksi ihan oikeasti, eikä haise. Tekee myös hiuksista jämäkämmät, ei ole rasvaiset, kun päänahka tottuu tähän. Pari ekaa kuukautta oli kyllä vaikeaa.
Hieman olen saanut apua, kun syön jatkuvasti d-vitamiinia, biotiinia ja sellaista Solgarin "Skin, nails and hair formulaa" ja vielä urticalcinia. Nyt luin jostain, että nokkonen vahvistaa hiuksia, olen tässä pari viikkoa nyt juonut nokkosteetä ja kuivatellut nokkosia talven varalle. Saa nähdä auttaako.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:23"]
Joka päivä tupeeraan ennen ponnarille laittoa ja näin näyttää silti lirulta. Kyllä siitä ohuesta tukasta kärsii henkisesti ja on mahdottomuus laittaa tukkaa mitenkään muuten kuin ponnarille. Kampaaja sanoi ettei edes mitään tuuhennoksia saa kiinni kun näkyisivät sieltä välistä. Huivit ei pysy päässä, hattuja en osaa käyttää ja toki ohimot näkyisi niidenkin kanssa kuitenkin. Inhottava sukurasite tämä. Sukuni naisilla vaihdevuodet on tuoneet päänahan esiin kun haituvat harvenee entisestään.
[/quote]
Ponnari on muuten suunnilleen kaikkein pahin kampaus ohuthiuksiselle. Siinä helposti näkyy jopa päänahka harvojen hiusten välistä, kun tukka on tiukalle taakse vedetty, ja se ohut pikku tupsu siellä takana ei myöskään ole kovin kaunis.
Itse en koskaan pidä ponnareita juuri ohuiden hiusten takia. Pidän pääosin hiukset auki, mutta kunnolla laitettuna ja aineilla kiinnitettynä. Joskus saatan laittaa esim. nutturavalkin ympärille kierretyn nutturan, mutta siinä täytyy tupeerata kunnolla etuosiot ettei näy päänahkaa taakse vedettyjen hiusten välistä.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:28"]
Todennäkösesti en ole varteenotettava lisääntymiskumppani, koska miehet kiinnittävät huomiota kumppania valitessaan naisen ikään, ihoon, hampaisiin ja hiuksiin. On näytettävä terveeltä ja hyvinvoivalta jotta voisi tuottaa terveitä lapsia. T. yksinäiseksi/lapsettomaksi jäävä liruhiuksinen rumilus
[/quote]
Jos yksinäiseksi jäät, se on tuon huonon itsetuntosi vika, eikä noiden fyysisten ominaisuuksien. Itse olen ruma kuin riihipiru, aina ollut, ja mies on silti löytynyt ja 2 lastakin tullut tehtyä. Mutta minä en koskaan olekaan surkutellut itseäni vaan olen mennyt ja tehnyt avoimesti tuttavuutta ihmisten kanssa. Ihan oikeasti miehet voivat ihastua myös luonteeseen.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:50"]Sinettipimennykset vei hiukset päästä.Nyt saanut hyvät hiukset uudestaan, mutta ohuet. En välitä,kasvatan pitkiä siltikin vaikka avkampaajat sanoisivat mitä.Olen vielä vanhakin,melkein viiskyt!
[/quote]
Mutta kirjoittaa et osaa
Ei mitenkään, koska mun lirut on myös luonnonkiharat ja pörrössä olevat tukka näyttää isommalta kuin onkaan.
Mago-pidennykset ei näy lirunkaan alta, eikä rasita päänahkaa.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:00"]Olen ottanut teippipidennykset. Sillä tavalla.
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta, miten ohuisiin liruhiuksiin saa pidennykset? Pitäisi riittää sitä omaa tukkaa myös peittämään ne pidennyksien kiinnityskohdat. Vai oletko niitä, joilla näkyy omien lirujen alta kaikki teipit/klipsit/sinetit ympäri päätä?
[/quote]
No ei minulla nyt niin ohuet ole. :D Hyvin peittyy oman pitkän tukan alle ne teipit. On hyvin aidon näköiset. Monet sanoneet etteivät ole edes tajunneet mulla olevan teipit. :)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:14"]
Liru laru loru, ei oo turha poru. Perk, vaikka laittais naamansa kuinka nättiin kuntoon ja ostelis ihania vaatteita ja saapikkaita, niin valkoinen päänahka muutaman haivenen alla on surullinen näky. Nuorena mullakin oli vielä suht tukkaa, siis ettei ihan kalju paistanut. Malttakaas muutkin liruttimet, kun pääsette vaihdevuosi-ikään, niin kyllähän ottaa hiuksettomaan päähän.
[/quote]
Piristävä viesti!
Siten, että vaikka olisi kuinka aamulla laittanut hiukset, niin iltapäivällä näyttää siitä huolimatta siltä, kuin päästä kasvaisi n. kaksi hiusta. Mulla on lisäksi pörröinen hiuslaatu, samanlainen kuin niillä joilla on luonnonkiharat hiukset, mutta minun hiukseni eivät jaksa kihartua, vaan ovat epämääräisellä pörröllä. Vähän samantapainen tukka, kuin Sipe Santapukilla, mutta onneksi vielä toistaiseksi vähän paksumpi. Ohimot mulla on melkein kaljut, niillä kasvaa tosi vähän tukkaa. Vituttaa sekin, että mulla on myös tosi harvat kulmakarvat, joten joudun nekin joka aamu piirtämään uudelleen näyttääkseni edes vähän ihmiseltä.
Onkos niitä puoliperuukkeja tai "tupeita" kukaan kokeillut? Joskus luin tollasesta systeemistä minkä kampaaja kiinnittää hiuksiin päälaelle ja sen kanssa voi elää ja nukkua eli ei ole mikään klipsisysteemi. Itse omistan ohuen lirutukan ja varmaankin vanhempana joudun turvautumaan johonkin tuollaiseen... en aio kulkea päänahka paistaen ja peruukki olisi varmaan liian kuuma..
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:23"]Joka päivä tupeeraan ennen ponnarille laittoa ja näin näyttää silti lirulta. Kyllä siitä ohuesta tukasta kärsii henkisesti ja on mahdottomuus laittaa tukkaa mitenkään muuten kuin ponnarille. Kampaaja sanoi ettei edes mitään tuuhennoksia saa kiinni kun näkyisivät sieltä välistä. Huivit ei pysy päässä, hattuja en osaa käyttää ja toki ohimot näkyisi niidenkin kanssa kuitenkin. Inhottava sukurasite tämä. Sukuni naisilla vaihdevuodet on tuoneet päänahan esiin kun haituvat harvenee entisestään. [/quote] Haluatko tietää jotain? Kun on paksut, raskaat ja sileät hiukset niin ei niitäkään voi laittaa mitenkään muuten kuin ponnarille tai antaa roikkua laittamattoman näköisenä. Mikään kampaus ei pysy ja esimerkiksi kiharatkin oikenee ihan parissa tunnissa vaikka miten laittaisi lakkaa ja ties mitä. Myöskään esimerkiksi hiuspuuteri ei tee tälle pehkolle mitään, kunhan on vain inhottavan tuntuiset ja takkuiset hiukset.
[/quote]
Aika mitätön ongelma verrattuna siihen, että päänahka paistaa läpi. Vai eikö sun mielestä muka ole?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:00"]Olen ottanut teippipidennykset. Sillä tavalla.
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta, miten ohuisiin liruhiuksiin saa pidennykset? Pitäisi riittää sitä omaa tukkaa myös peittämään ne pidennyksien kiinnityskohdat. Vai oletko niitä, joilla näkyy omien lirujen alta kaikki teipit/klipsit/sinetit ympäri päätä?
[/quote]
No ei minulla nyt niin ohuet ole. :D Hyvin peittyy oman pitkän tukan alle ne teipit. On hyvin aidon näköiset. Monet sanoneet etteivät ole edes tajunneet mulla olevan teipit. :)
[/quote]
Ja kirjoitit siis tähän ketjuun koska....? Lirutukkaisillehan tämä oli.
Niillä korteillahan se on pelattava, jotka on sattunut geenien jaossa saamaan, ellei sitten halua paiskata nuppiinsa peruukkia niitä vähiäkin karvoja ja aivosoluja hautomaan. Lyhyet hiukset ja hyvä leikkaus, siinä pelastus. Tosin tällä palstallahan naiset leimataan heti tiettyyn lokeroon kuuluviksi, jos leikkauttavat hiukset lyhyiksi. No, siihen lokeroon en kuulu, vaan suureen enemmistöön.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:00"]Olen ottanut teippipidennykset. Sillä tavalla.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja kirjoitit siis tähän ketjuun koska....? Lirutukkaisillehan tämä oli.
[/quote]
No voi ei. Ne on kyllä ohuet. Mutta ei niin ohuet, että sieltä teipit läpi paistaa. Minulla on tyypillinen suomalainen ohut ja lasimainen vaalea hiustyyppi. Ehkä käsitin sitten aloituksen väärin, suonet anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:23"]Joka päivä tupeeraan ennen ponnarille laittoa ja näin näyttää silti lirulta. Kyllä siitä ohuesta tukasta kärsii henkisesti ja on mahdottomuus laittaa tukkaa mitenkään muuten kuin ponnarille. Kampaaja sanoi ettei edes mitään tuuhennoksia saa kiinni kun näkyisivät sieltä välistä. Huivit ei pysy päässä, hattuja en osaa käyttää ja toki ohimot näkyisi niidenkin kanssa kuitenkin. Inhottava sukurasite tämä. Sukuni naisilla vaihdevuodet on tuoneet päänahan esiin kun haituvat harvenee entisestään. [/quote] Haluatko tietää jotain? Kun on paksut, raskaat ja sileät hiukset niin ei niitäkään voi laittaa mitenkään muuten kuin ponnarille tai antaa roikkua laittamattoman näköisenä. Mikään kampaus ei pysy ja esimerkiksi kiharatkin oikenee ihan parissa tunnissa vaikka miten laittaisi lakkaa ja ties mitä. Myöskään esimerkiksi hiuspuuteri ei tee tälle pehkolle mitään, kunhan on vain inhottavan tuntuiset ja takkuiset hiukset.
[/quote]
Aika mitätön ongelma verrattuna siihen, että päänahka paistaa läpi. Vai eikö sun mielestä muka ole?
[/quote]
Niin no, eihän tällä palstalla voi ihmisellä olla ongelmaa jos jollain toisella on (omasta mielestään) pahempi ongelma.
T: lirutukka, joka ymmärtää, että myös huomattavan paksu tukka voi olla ongelma.
Ihania reippaita kirjoituksia kohtalotoverit, kiitos :-D ♡
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:31"]
[/quote]
[/quote]
No, ehkä se on, mutta se paksu, tumma tukka tuo kyllä muitakin (lähinnä kosmeettisia) ongelmia. Esimerkiksi järjetön päänahan hikoilu kesäisin. Hiki valuu valtoimenaan kasvoilla ja tukka on kokoajan sellainen paskaisen lehmän nuoleman näköinen. Niska ja selkä on myös aina ihan hiessä jos erehtyy astumaan ovesta ulos hiukset auki. Nättiä (not).
Tuntemani liruletti haukkuu aina minua ja erästä toista kaveriamme ("vähän olisi kamalaa jos olisi tollanen paksu tukka, ei sitä vois ees laittaa mitenkään." "mitkään kampaukset ei näytä paksussa tukassa hyvältä.").
Myöskään kuulemma miehet eivät tykkää tummista ja tuuheatukkaisista naisista, pelkästään vaaleat lirut kelpaa. ;)