Miten paljon tiedät puolisosi exästä?
Itse jouduin selvittelemään kumppanini ja hänen exänsä välejä pitkään, ja olen siitä vähän ärsyyntynyt, koska jostain syystä kuvittelin, että tyypillisesti nykyinen tietää kumppaninsa exästä korkeintaan nimen ja ammatin. Miten teillä?
Kommentit (30)
Nimet ja ammatit, en muuta eikä kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 10:37"]
Kenestä heistä?! Ekasta, toisesta, kolmannesta, jne...
[/quote]
Viimeisimmästä exästä tai existä yleensä. Tosiaan, kumppanini ei edes kertonut seurustelleensa elämänsä aikana useamman kuin parin henkilön kanssa ennen kuin se kävi vahingossa ilmi, jolloin hän suostui vastahakoisesti kertomaan vain nimet ja seurusteluvuodet... Ei siitäkään kovin hyvä mieli jäänyt.
Ap
Tiedän vain yhden nimen, en edes kuinka monta heitä on. Mieheni ei tiedä mitään. Ei ole tarve kaivella menneitä.
Osoitus epäterveistä ihmissuhteista jos ap on joutunut selvittelemään ap:n miehen ja exän välejä.
Heh, tästä tulee mieleen oma exäni jolla oli alkoholiriippuvuus, krooninen pettäjätyyppi ja kännipahoinpitelijä. Muutin lapsen kanssa pois lopulta ja oli exällä jo uusi kierroksessa. Oli siinä naaman ilmeessäni kasaan kuromista kun tapasin tämän uuden naisen jolla oli valmiina asenne, että minä kusipää olen tuhonnut hänen miehensä psyykeen ja sen vuoksi eivät voi tavata MEITÄ (minua ja lasta) enää. Ex oli kertonut siitä millainen mustasukkainen, väkivaltainen hullu olin.. Toisin sanoen siis kertoi minun olleen sellainen millainen hän oli. :D Silloin ei naurattanut, mutta en ryhtynyt korjaamaan väitteitä, olisi ollut turhaa. Jos ihminen on niin sekaisin, että ryhtyy yksipuolisen kertomuksen perusteella leimaamaan vaikkapa kumppaninsa exän hulluksi, niin ei sellaista kannata korjata. Helpompaa on vaan antaa mennä. Ihmettelen kuitenkin, että sosiologiaa yliopistossa opiskeleva naisihminen on niin kujalla, että ei vaivaudu edes kysymään asioiden paikkansapitävyyttä.
Uskon, että miehen todellinen luonne on kyllä jo paljastunut ja mitä entisiltä naapureilta kuulin, niin melkoisia känniriitoja siellä oli vietetty. Esimerkiksi ex oli lyönyt nyrkillä oven lasin läpi suutuspäissään, mutta kertonut naiselleen että minä olin yrittänyt murtautua heille hakemaan kamojani.. :P Nämä olivat naapurit joiden luokse pari kertaa itse juoksin pakoon riehuvaa exääni, joten epäilemättä heitä itseäänkin vitutti jo "naapurin mies" joka kännissä herätti koko talon.
You can't fight stupidity...Olen itse onnellinen, että traumoistanihuolimatta olen luottanut miehiin ja ymmärtänyt, että vika ei ollut minussa. Mutta koskaan en usko, jos mies haukkuu exäänsä. Tapaamani miehet arvioin sen perusteella, kuinka he puhuvat existään. Jos he puhuvat epäkunnioittavasti tai suorastaan haukkuvat, en ole kiinnostunut. Exäni haukkui kovasti omia exiään ja vika oli naisissa.. niinpä niin. :)
Tiedän vain etunimen jonka vaivoin sain nyhdettyä miehestä yli 10 vuotta sitten. Muuta en tiedä eikä mies halua puhua.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 10:48"]Tiedän vain etunimen jonka vaivoin sain nyhdettyä miehestä yli 10 vuotta sitten. Muuta en tiedä eikä mies halua puhua.
[/quote]
Miksi pitää nyhtää mieheltä yhtään mitään. Jos ei halua puhua niin ei halua etkä sinä saa painostaa. Ei kuulu sinulle!
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 10:43"]
Osoitus epäterveistä ihmissuhteista jos ap on joutunut selvittelemään ap:n miehen ja exän välejä.
[/quote]
Kiitos, Sherlock! Kumppanin ja exän välit olivat melko epäterveet, enkä halunnut seurustella tossun kanssa, jossa roikkuu mt-ongelmainen exä. Siksi jouduin selvittelemään vähän asioita, ja kaikki kääntyikin parhain päin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 10:39"]
[/quote]
Viimeisimmästä exästä tai existä yleensä. Tosiaan, kumppanini ei edes kertonut seurustelleensa elämänsä aikana useamman kuin parin henkilön kanssa ennen kuin se kävi vahingossa ilmi, jolloin hän suostui vastahakoisesti kertomaan vain nimet ja seurusteluvuodet... Ei siitäkään kovin hyvä mieli jäänyt.
Ap
[/quote]
Miksi entistä suhteista pitäsi sitten puhua?! Pidätkö sinä kaikista suhteistasi päiväkirjaa, joista sitten voidaankin lukea koko elämänkerta läpi.
Tunnen vaimoni exän pintapuolisesti ja meillä on tukku yhteisiä tuttavia. Tunsin exän nykyisen vaimon myös ennen kuin heistä tuli pari. Ei tarvitse hirveästi mitään kaivella.
Mies on aina puhunut ex-vaimostaan ihan kohteliaasti. Ikävä kyllä naisella oli vakavat mt -ongelmat, on nykyisin kait aika paljon niiden takia sairaalassakin. Eron syynä oli mt -ongelmista johtuvat jatkuvat raivokkaat riidat, joiden takia miehen elämä kotonaan oli jatkuvaa kävelyä munankuorilla.
Periaatteessa jotkut hoidot eivät kait ketään kiinnosta, mutta avioliitot jo kiinnostavatkin. On myös hyvä tietää mihin liitto kaatui.
Aika paljon, olen mieheni exän kanssa kaveri.
Miksi ei voisi tietää enemmän kuin pelkän nimen? Minun mielestäni vain parempi, että tiedän mikä miehen exä on naisiaan. Se ei ole vain joku "tuntematon uhka" vaan ihminen. On helpompi pelätä jotain sellaista, josta ei tiedä kunnolla mitään. Se saa mielikuvituksen helposti laukkaamaan.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 10:53"]
Kiitos, Sherlock! Kumppanin ja exän välit olivat melko epäterveet, enkä halunnut seurustella tossun kanssa, jossa roikkuu mt-ongelmainen exä. Siksi jouduin selvittelemään vähän asioita, ja kaikki kääntyikin parhain päin.
Ap
[/quote]
Voit toki noin uskotella itsellesi, mutta emotionaalisesti tasapainoinen ja kypsä aikuinen olisi jättänyt noin 'tasokkaan' miehen ja exän selvittelemään ihan keskenään omat sotkunsa.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 10:39"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Miksi entistä suhteista pitäsi sitten puhua?! Pidätkö sinä kaikista suhteistasi päiväkirjaa, joista sitten voidaankin lukea koko elämänkerta läpi.
[/quote]
Miksei niistä saisi puhua, ovatko entiset suhteet tabu? Kyllä minua kiinnostaa millaisten ihmisten kanssa kumppanini on elämänsä jakanut ja miksi se ei olekaan toiminut, täytyy löytää yhteinen sävel ja miettiä tulevaisuutta. Minua kiinnostaa myös entiset työpaikat, lapsuuden harrastukset jne jo ihan siksi, että ihminen on minulle rakas. Miksi nimenomaan suhteista puhumista pitäisi tarkoituksella vältellä? Siis kunhan ei mene mihinkään likaisiin yksityiskohtiin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 10:53"]
Ap
[/quote]
Voit toki noin uskotella itsellesi, mutta emotionaalisesti tasapainoinen ja kypsä aikuinen olisi jättänyt noin 'tasokkaan' miehen ja exän selvittelemään ihan keskenään omat sotkunsa.
[/quote]
Ai että kypsä ihminen hylkää ystävänsä heikolla hetkellä auttamisen sijaan? Että ujous ja kiltteys tekee ihmisestä jotenkin "matalatasoisen"? Olen eri mieltä, mutta tämäkin on tietenkin vain minun mielipiteeni.
Ap
Tahtoisin tietää enemmän. Asuivatkin yhdessä. Ja alkuaikoina se kai soittelikin miehelle joskus (mies ei vastannu). Mies ei puhu mitään. Tiedän vaan nimen ja miehen kertomana, että sen exä petti ja tartutti jonkun sukupuolitaudin (jonka sai hoidettua. Oisko klamydia?). Erosivat aika riitaisesti. Mä tulin kuvioihin ennenkuin olivat kunnolla eronneet (en tiennyt, sain tietää kun tajusin, et asuvat vielä yhdessä).
Miehellä ei ole yhtään exää ja jos olisi, niin en haluaisi tietää hänestä/heistä yhtään mitään.