Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset eivät osaa käyttää rahojaan

Vierailija
31.08.2015 |

Miksi erittäin iso osa ihan perusduunareista ja jopa korkeakoulun/yliopiston käyneistä ei osaa hallita talouttaan?

Ihmiset valittaa että on kallista ja ei riitä rahat vaikka on vakituinen työpaikka? Miten se on mahdollista? Ellei ole jotain sairautta tai onnettomuutta niin vakituisen työpaikan omaavalla ihmisellä ei pitäisi olla taloudellisia ongelmia juurikaan. Varsinkaan jos on ollut kauan vakituinen.

Itseasiassa pitäisi jäädä joka ikinen kuukausi rahaa säästöön ympäri vuoden. 

On vaan niin ihmeellistä että moni valittaa kun on kallista elää ja sitten ne on koko ajan ostamassa jotain ja ramppaamassa kaikissa maksullisissa tapahtumissa. Ihan kuin ne olisivat pakollisia?

Ei ihmisen tarvitse olla ostamassa koko ajan jotain. Itse käyn kerran kahdessa viikossa ruokakaupassa. Sekä kerta viikkoon ostamassa hedelmiä ja vihanneksia. 

Muuten en ole ostanut yhtään mitään koko tänä vuonna. 

Laskut tietenkin maksanut. 

Miksi ihmiset valittavat että ei ole rahaa ja on niin kallista kun he ovat täysin itse syyllisiä siihen? 

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 06:54"]

Noh, mun rahat ei ei tahdo riittää, siksi koska mulla on 3 lasta jotka harrastaa kaikki liikuntaa ja vanhin on jo lukiossa. Sinne mun rahat menee. Mutta mä en kitise; haluan että lapseni saa mahdollisuuden harrastaa ja käydä koulua. Sinne mun rahani menee, toki nuo minun lapsukaiset syö myös aika paljon : ) Jos minun pitäisi huolehtia vain itsestäni niin varmasti jäisi rahaa säästöön!!!

[/quote]

Jos yksi lapsesi käy lukiota se tarkoittaa että hän on jo kohta aikuinen tai todennäköisesti on jo. Joten hän voi muuttaa omaan kämppään. Yksi huoli vähemmän.

Lapsiesi ei todellakaan tarvitse saada kaikkea. Miksi olet hankkinut 3 lasta? Kun et selvästikkään ole vauras? 

Vierailija
22/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap muutamia juttuja, joita minä olen nyt ostanut elokuussa ruuan lisäksi:
Antibioottivoide ihotulehdukseen 18€
Ovikello rikki menneen tilalle 12€
Polkupyörän sisäkumi 4€
Pariston vaihto rannekelloon 6€

Noista tulee jo 40€, ja tämän tyyppisiä menoja meillä ainakin on jatkuvasti. On aika utopiaa ettei ikinä tarvitsisi mitään muuta ostas kuin ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 06:48"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 06:41"]No kamala kitinä siitä kun ei ole varaa matkustella joka vuosi tai pitää miettiä mitä kaupasta ostaa. No sillä tavalla ne rahat just riittää, kun mene matkalle vain sitten kun on säästänyt ja kun miettii mitä kaupasta ostaa, saa säästettyä. Minä olen aina harkinnut ostoksiani tarkkaan, pienestä asti ja en ole koskaan tajunnut, että minkä ihmeen takia se on oikein valittamisen aihe, ettei voi holtittomasti ostaa mitä sattuu. Järjetöntä vaateshoppailukaan en tajua. Minä ostan vaatteita sekä laukkuja silloin kun tarvitsen, en huvin vuoksi.  Olisi kiva tietää missä maalla on halpaa? Kyllä aina kun olen käynyt PK-seudun marketeissa, hinnat ovat sitä tasoa että täällä maalla näkee harvoin niin edullista. Asuminen siellä on toki kallista, mutta en ole maaseudulla edullisia kauppoja nähnyt.  [/quote] Toi on ihan potaskaa.Täällä maksaa välillä kaupassa esim.maito 1,5 e litra,ei varmaan sama hinta maalla?

[/quote]

Maalla maitolitran hinta on 38 snt

Vierailija
24/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joiden mielestä ruoka ei Helsingissä ole kalliimpaa ei joko asu siellä tai sitten ei poistu sieltä koskaan.Käykääs huvikseen joskus esim Lohjan tai Riihimäen Prismassa,ei tarvi kauas mennä ja hinnat on ihan toiset kun esim.Sellon Prismassa.

Vierailija
25/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalustetun yksiön saa Kampista 800 eurolla. Ne 1200 e/kk on forenomin jne. tilapäismajoituksia.

Vierailija
26/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin 38 sent litra maitoa maalla.Just ostin Pasilan k-kaupasta ja varmaan oli ainakin lähes 1,5 e litra.Mistä saat Helsingistä maitoa 38 sent. litra?

Vierailija
27/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:06"]

Ne joiden mielestä ruoka ei Helsingissä ole kalliimpaa ei joko asu siellä tai sitten ei poistu sieltä koskaan.Käykääs huvikseen joskus esim Lohjan tai Riihimäen Prismassa,ei tarvi kauas mennä ja hinnat on ihan toiset kun esim.Sellon Prismassa.

[/quote]

Totta kai ruoka on siellä kalliimpaa, koska palkat on paremmat. Siksihän porukka pääkaupunkiseudulle haluaa, kun tulot nousee. Mutta se kaupan kassakin tienaa paremmin Sellossa kuin muualla Prismassa, joten palkka pitää ujuttaa ostosten hintoihin.

Maalla on isommat kodit, halvemmat asumiskustannukset, halvempi ruoka jne. ja vastaavasti pienempi palkka, joka riittää paljon enempään. Kysymys on omista valinnoista. Suurin osa työpaikoista on muualla kuin Helsingissä.

Vierailija
28/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n pointin, mutta toisaalta vakityökään ei takaa kunnon palkkaa. Osa-aikainen sopimus voi olla vakituinen.

Vierailija
29/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:07"]

No niin 38 sent litra maitoa maalla.Just ostin Pasilan k-kaupasta ja varmaan oli ainakin lähes 1,5 e litra.Mistä saat Helsingistä maitoa 38 sent. litra?

[/quote]

Omasta navetasta kuten meillä täällä maalla!

Vierailija
30/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:06"]Kalustetun yksiön saa Kampista 800 eurolla. Ne 1200 e/kk on forenomin jne. tilapäismajoituksia.
[/quote]
No ei ole.40 e neliöhinta löytyy jo muualtakin kun Kampista.Eikä kaikki voi asua yksiössä jos on esim.lapsia.

Vierailija
31/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:09"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:06"]

[/quote]

Totta kai ruoka on siellä kalliimpaa, koska palkat on paremmat. Siksihän porukka pääkaupunkiseudulle haluaa, kun tulot nousee. Mutta se kaupan kassakin tienaa paremmin Sellossa kuin muualla Prismassa, joten palkka pitää ujuttaa ostosten hintoihin.

Maalla on isommat kodit, halvemmat asumiskustannukset, halvempi ruoka jne. ja vastaavasti pienempi palkka, joka riittää paljon enempään. Kysymys on omista valinnoista. Suurin osa työpaikoista on muualla kuin Helsingissä.
[/quote]
Onko sulla mitään käsitystä mikä on kassojen pk-seutulisä?Se ei paljon auta vuokrassa,ei oo montaa euroa kuukaudessa enempää.

Vierailija
32/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:13"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:06"]Kalustetun yksiön saa Kampista 800 eurolla. Ne 1200 e/kk on forenomin jne. tilapäismajoituksia. [/quote] No ei ole.40 e neliöhinta löytyy jo muualtakin kun Kampista.Eikä kaikki voi asua yksiössä jos on esim.lapsia.

[/quote]

Just vuokrasin 5 kk ajaksi. Eikä pidä hankkia lapsia, jos ei ole varaa niihin.

Vierailija
33/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:14"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:09"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:06"] Ne joiden mielestä ruoka ei Helsingissä ole kalliimpaa ei joko asu siellä tai sitten ei poistu sieltä koskaan.Käykääs huvikseen joskus esim Lohjan tai Riihimäen Prismassa,ei tarvi kauas mennä ja hinnat on ihan toiset kun esim.Sellon Prismassa. [/quote] Totta kai ruoka on siellä kalliimpaa, koska palkat on paremmat. Siksihän porukka pääkaupunkiseudulle haluaa, kun tulot nousee. Mutta se kaupan kassakin tienaa paremmin Sellossa kuin muualla Prismassa, joten palkka pitää ujuttaa ostosten hintoihin. Maalla on isommat kodit, halvemmat asumiskustannukset, halvempi ruoka jne. ja vastaavasti pienempi palkka, joka riittää paljon enempään. Kysymys on omista valinnoista. Suurin osa työpaikoista on muualla kuin Helsingissä. [/quote] Onko sulla mitään käsitystä mikä on kassojen pk-seutulisä?Se ei paljon auta vuokrassa,ei oo montaa euroa kuukaudessa enempää.

[/quote]

Edelleenkin: on vaihtoehto, muuta sieltä pois ja saat palkallasi paljon enemmän. Ei ole pakko asua slummiutuvassa pääkaupungissa jossain lievealueella ja maksaa kaikesta liikaa.

Vierailija
34/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis määräaikainen?No joo,niitähän saa halvemmalla.Ei ole varmaan tarkoitus muuttaa 5 kk välein?Ja ruoka on kalliimpaa täällä,koska on tosiaan vuokrat hiukan eri kaliiberia.

Vierailija
35/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:17"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:14"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:09"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:06"] Ne joiden mielestä ruoka ei Helsingissä ole kalliimpaa ei joko asu siellä tai sitten ei poistu sieltä koskaan.Käykääs huvikseen joskus esim Lohjan tai Riihimäen Prismassa,ei tarvi kauas mennä ja hinnat on ihan toiset kun esim.Sellon Prismassa. [/quote] Totta kai ruoka on siellä kalliimpaa, koska palkat on paremmat. Siksihän porukka pääkaupunkiseudulle haluaa, kun tulot nousee. Mutta se kaupan kassakin tienaa paremmin Sellossa kuin muualla Prismassa, joten palkka pitää ujuttaa ostosten hintoihin. Maalla on isommat kodit, halvemmat asumiskustannukset, halvempi ruoka jne. ja vastaavasti pienempi palkka, joka riittää paljon enempään. Kysymys on omista valinnoista. Suurin osa työpaikoista on muualla kuin Helsingissä. [/quote] Onko sulla mitään käsitystä mikä on kassojen pk-seutulisä?Se ei paljon auta vuokrassa,ei oo montaa euroa kuukaudessa enempää.

[/quote]

Edelleenkin: on vaihtoehto, muuta sieltä pois ja saat palkallasi paljon enemmän. Ei ole pakko asua slummiutuvassa pääkaupungissa jossain lievealueella ja maksaa kaikesta liikaa.
[/quote]
Tämä onkin hyvä idea.Lähdetään pakoon pk-seudun kalliita hintoja.Mikähän kunta innostuisi 1,5 milj. ihmisestä?

Vierailija
36/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 06:56"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 06:53"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 06:18"] 3 jatkaa.Ajattelin vaan kun puhut pääosin ruoasta rahanmenona,että tuskinpa sitten oot niitä 1200 e vuokraa,pienestä asunnosta maksavia.Siispä jos ruoka on se iso menoerä,niin onneksi olkoon Ap. [/quote]   1200 euroa pienestä asunnosta? En tiedä missä helkutissa oikein asut mutta tuolla hinnalla saa kyllä aika helkutin ison asunnon. Ellet nyt jostain punavuoresta ole ole vuokrannut jotain asuntoa.  [/quote] Ei ole mun asunto,mutta katos huvikses,vuokrat noussut nyt kesällä.40 e neliö ei ole tavaton Helsingissä.

[/quote]

Mistä helkutista sä noin kalliita asuntoja löydät? Varmaan löydätkin en mä sitä epäile mutta tyhmä niitä ottaa. 

Vierailija
37/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:09"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:06"]

[/quote]

[/quote]

Lähde nyt tästä ketjusta pois provoamasta

Vierailija
38/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:09"]

Ymmärrän ap:n pointin, mutta toisaalta vakityökään ei takaa kunnon palkkaa. Osa-aikainen sopimus voi olla vakituinen.

[/quote]

No osa-aikasopimus on eri asia. Ne on aika helkutin veemäisiä. Puhuin enemmänkin täysipäiväisistä ja täysikaikaisista töistä. Mutta tietenkin jos teet vain pari päivää viikossa tai muutaman tunnin päivässä niin ei sillä paljon naureta

Vierailija
39/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:45"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 06:56"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 06:53"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 06:18"] 3 jatkaa.Ajattelin vaan kun puhut pääosin ruoasta rahanmenona,että tuskinpa sitten oot niitä 1200 e vuokraa,pienestä asunnosta maksavia.Siispä jos ruoka on se iso menoerä,niin onneksi olkoon Ap. [/quote]   1200 euroa pienestä asunnosta? En tiedä missä helkutissa oikein asut mutta tuolla hinnalla saa kyllä aika helkutin ison asunnon. Ellet nyt jostain punavuoresta ole ole vuokrannut jotain asuntoa.  [/quote] Ei ole mun asunto,mutta katos huvikses,vuokrat noussut nyt kesällä.40 e neliö ei ole tavaton Helsingissä.

[/quote]

Mistä helkutista sä noin kalliita asuntoja löydät? Varmaan löydätkin en mä sitä epäile mutta tyhmä niitä ottaa. 

[/quote]
Just nyt esim. ei oo sellasta vaihtoehtoa,että vois vaan jotenkin valita minkä asunnon ottaa.Niitä haetaan ja käydään näytöissä hirveän ison ihmislauman kanssa.Miten sä et tätä tiedä?

Vierailija
40/94 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:18"]

No siis määräaikainen?No joo,niitähän saa halvemmalla.Ei ole varmaan tarkoitus muuttaa 5 kk välein?Ja ruoka on kalliimpaa täällä,koska on tosiaan vuokrat hiukan eri kaliiberia.

[/quote]

Ruoka on halvempaa kaupungeissa kuin maalla. Mene pois provoamasta tästä ketjusta