Paraniko kuntosi raskauden jälkeen?
Minulla parani toisen raskauden jälkeen! Maratonillekin olen menossa!
Ensimmäisen raskauden jälkeen olin aika laiha, ei ollut tarvetta kuntoilla ja nyt kun toinen raskaus lihotti ja kuntoilin 41 kg pois, niin voi vitsit, kunto vaan nousee ja nousee :)
Nykyään painan 65 kg ja olen 172 cm pitkä, kun vaan vielä muutama kilo lähtee niin olen vieläkin paremmassa juoksukunnossa.
Nyt juoksen 10 km tuntiin.. Tavoitteena 45 min.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:34"]Mä lihoin raskauden aikana vähä alle 25kg. Synnäriltä lähin niin pudotettavaa oli 15kg. Vuodessa sain sen pois vaunulenkeillä ja ilta lihaskunto treenillä ja totta kai ruokavalio kohillaan. Mutta en juokse varmaan 5km enempää tuohon 45min :D
Ap upeaa tuo sinun kunto!! Jatka samaan malliin! Onnea maratoonille!
[/quote]
Kiitos, olen kyllä hyvin tyytyväinen! :) Toivottavasti muutkin pahasti lihoneet ymmärtävät, että se on vain mahdollisuus pelata kunto vieläkin paremmaksi ;)
Äitini painoi minua odottaessaan 62 kg ja siskoani odottaessa 58 kg, 176 cm pitkä ja ei ole ikinä kuntoillut. Synnytyksien jälkeen anemiaa monta päivää ja oli tosi heikossa kunnossa. Ite painoin 89 kun synnytin ja pääsin seuraavana päivänä pois :D Ja olin jo 4 päivän päästä lenkillä.
Eli ei tosiaan voida aina sanoa että laiha odottaja on fyysisesti hyväkuntoinen :D
Ensimmäisen lapsen jälkeen parani, toisen lapsen jälkeen ei juuri. Raskauskilot kyllä lähti, mutta liikuntaa en ehdi kauheasti harrastaa. Silloin, kun kuopus oli pieni, tein kyllä kotijumppaa, mutta mulla oli sen verran selkä- ja lonkkakremppaa raskaudesta, että piti ottaa tosi varovasti.
Halusin vielä lisätä että neuvolantäti kysyi että mitenköhän jaksan synnyttää, no hyvin jaksoin vaikka 100 kg painoin :D 12 h, 4,5 min ponnistus 1 tikki ja seuraavana päivänä kotiin ja seuraavana aamuna tein jo ensimmäisen pienen vaunulenkin. Ei ollut anemiaa tms..
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:00"]Eli ei tosiaan voida aina sanoa että laiha odottaja on fyysisesti hyväkuntoinen :D
[/quote]
No ei tosiaan voida sanoa :/
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:04"]Halusin vielä lisätä että neuvolantäti kysyi että mitenköhän jaksan synnyttää, no hyvin jaksoin vaikka 100 kg painoin :D 12 h, 4,5 min ponnistus 1 tikki ja seuraavana päivänä kotiin ja seuraavana aamuna tein jo ensimmäisen pienen vaunulenkin. Ei ollut anemiaa tms..
[/quote]
Oho? Siis vaikka painoit yli 100 kg, niin pystyitkö silti kuntoilemaan raskauden aikana tms? Itse sain 5 kg, mutta olin niin veto pois etten kyllä jaksanut liikkua raskauden aikana ja sen huomasin synnytyksessä ja sen jälkeen. Rautakuuri tuli!
Kyllä, kävin uimassa rv 35 asti ja spinnasin kotona koko raskauden, sekä kahvakuulailin ja punnersin. Liitoskipujen takia lopetin peruskotijumpan rv 25. Mutta siis vielä 100 kiloisena pystyin kyllä hyvin kuntoilemaan, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, mutta suurin osahan minussa oli nestettä..
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:10"]Kyllä, kävin uimassa rv 35 asti ja spinnasin kotona koko raskauden, sekä kahvakuulailin ja punnersin. Liitoskipujen takia lopetin peruskotijumpan rv 25. Mutta siis vielä 100 kiloisena pystyin kyllä hyvin kuntoilemaan, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, mutta suurin osahan minussa oli nestettä..
[/quote]
Jotenkin niin uskomatonta! Minusta tuntui koko raskauden että olin hyvässä kunnossa, koska sain alle 10 kg, mutta aina kun aloin kuntoilemaan odotuksen aikana en vaan pystynyt, pyörrytti, väsytti yms :O Ja sitten joku 100 kiloinen odottaja jaksaa tehdä edellämainittuja! Huh. Ja olin kyllä synnytyksen jälkeen aika kalpea ja heikko.. Ihan kuin olisin vuodepotilaana ollut, jaloissa ei ollut lihaksia..
Maailma on niin mustavalkoinen. Kaikki ei ole siltä miltä näyttää :D Joku tosi laiha odottaja voi siis olla ihan rapakunnossa ja joku plösö, vau :S
Sain 5 kg, olin lihotuskuurilla vielä 6 kk raskauden jälkeen. Lihas ei kasvanut, paino ei tippunut, itketti, väsytti. Painoin siis tuolloin 60 kg!
Mulla sama juttu. Olin kevyempänä odottavana väsyneempi ja raskauden jälkeen kuin heittopussi, löysä ja laiha :O
Itse oon yhden pienen lapsen äiti. Raskauskiloja tuli van 9kg ja 2 viikkoa synnytyksestä painoin vähemmän, kuin ennen raskautta. Nyt painan 53kg (165cm on pituutta). Ja nimenomaan yritän saada kuntoa parantumaan, koska "kun näytän hoikalta voin syödä joka ilta karkkia, keksiä, sipsiä" ja ainakaan kunto ei siinä kohennu.
Mahtavaa ap! :)
2 lasta odottaneena, mulle kävi vähän sama kuin ap:lle! Olen aika tikissä ja raskaudesta 1 v. Paremmassa kunnossa kuin koskaan! Kaverini sitten taas toisinpäin, oli tosi pieni koko raskauden, masentui synnytyksen jälkeen ja lihosi sitten vauvavuotena. Kun ei ollut lihasta, niin lihominen tapahtui helposti valvottavan vauvan kanssa :O
Kunto ja hyvä olo on tärkein! Mun mielestä neuvolan pitäisi painottaa sitä liikkumista ja lihaskuntoa!! T:3 lapsen äiti, kuntoa tarvitaan ihana vaan siihen kun näiden kanssa liikkuu kokoajan :D
Ja kyse taisi olla ihan vaan raskauden jälkeisestä kunnosta! Kyllä minä ainakin olen onnellinen, että jokainen kilo lähti sutjakkaasti kun lihosin kolminkertaisen määrän esikoiseen verrattuna :D Multa lähti 2 kk aikana synnytyksestä 27 imettämällä ja loput omalla tahdillaan, mutta kyllä minä voin sanoa laihtuneeni / kuntoilleeni kilot pois? Vai miksi kutsuisit tilaa, jossa paino tippuu ja kuntoilulla edistetään painon tippumista? :D T: ap