Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MARRASMURUT UUTEEN VIIKKOON**

02.10.2006 |

En huomannu alotusta lainkaa joten laitin sellasen... Jos sattuu jossain toinenki olemaa ni siirtäkää tää sinne, en osaa :(

Mutta mutta... Pikaseen tulin piipahtaan, ootan ku tsufee tulee valmiiks. Sit hörppään kupillisen ja alotan päivän urakan: koulutehtävii!! Pojan vein äsken hoitoon. Jotenki o huono omatunto, ku ite oon koto ja hänet sinne vein, mut pakko yrittää selvittää itel et emmä saa kyl mitää tehtyy mikäli se muru häärää tääl kans. Ja sit mun pitää puolen päivän aikois lähtee sin Turkuu... Jänskää iha simon ;)

Kertokaapas kuulumisii ni piipahdan ehkä illal lukemas. Nyt mun pää lyö tyhjää joten lähen sumpil...

-Jonsku-

ps. Jänskää myös, et mikä se BB:n isoin ylläri tänää on!!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ollaan isännän kanssa menossa tänään ihka ekaan vanhempainiltaan ja ollaan pois pari tuntia ja poika jää hoitoon. Miten mahdan jännitykseltäni pystyä kuuntelemaan. =) Omat vanhempano tulevat meille ja muutenkin usein näkevät poikaa ja heillä menee hyvin, mutta nyt äiti on sitten pois pari tuntia siitä.. Iiik. Ohan poika jo iso, mutta...

Pitääkin käydä katsomassa extrafilmiltä kortteja. Tosi kiva idea. Mutta en osaa laittaa kloaikaa ehkä vielä...

Joulukortteja ainakin teen pojasta.

Nyt olen alkanut ifin sivuilta tekemään pojasta kirjaa. Onko joku tehnyt?

Isänpäivälahja on harkinnassa. Omalle isälleni tilasin netistä ukki paidan. Appiukkoni kanssa riitaannuin pari viikkoa sitten ja en hänelle lahjaa mietikkään. Millaiset välit teillä on appivanhempiin? Anoppini on tosi mukava, mutta appiukko saa painua vaikka...

jaahas poika huutelee pihalta

Vierailija
22/54 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko kirjoittaa noista sanoista kun niistä on paljon ollut puhetta. paljon marrasvauvelit jo kaikkea puhuvat. =)

Meillä sanotaan äiti ja vähän niinkun isi. Mutta ykkössana on mitä ja tä. On hyvä kun sanoo jotain ja poika sanoo mitä ja toistan ja mitä ja toistan...jne Ihan kuin ei kuulisi. =)

Meillä on alkanut puuro maistumaan taas, ihanaa. Aloin antamaan kaupan muksupuuroja ja me menee. Kuinka paljon teillä syödään puuroa?

haluan vielä kertoa siitä meijän taloasiasta, kun sitäkin intona hoitelemme. Ollaan ilmeisesti ostamassa mummulani ja siellä oli jo kuntokartottaja. Talo hyvä, jotain pientä huomautti. Ensi viikolla yksi arkkitehti tulee sinne ja sitten pari remppamiestä arvioimaan. =) Odotan innolla asutaanko jouluna uudessa talossa. =)

-puhihaa-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilmalle onnea äidistä :)

Puhihaalle rutkasti onnea taasen taloasioista! Niin ja puuron alas uppoaminen onkin hieno juttu!

Hildan naistenilta kuulosta vängältä! Mekin ollaan menossa miehen kanssa lauantaina leffaan ja syömään tuttavapariskunnan kanssa. Mun äiti tulee Onnia hoitamaan. On se vaan kiva välillä irrotella!

Onni kiipeää jatkuvasti sohvalle ja sänkyyn. Tulee alaskin vikkelään. Mahdoton marakatti :)

Mä ostin miehelle ja pojalle viimevuonna samanlaiset Marimekon paidat. Meidänkään isi ei ole mitään perus Marimekko typpiä, mutta löysin kivat paidat, joissa pitkät hihat ja vaalean harmaata ja tumman harmaata raitaa. On tykännyt ja paljon on ollut käytössäkin :) Enpä vielä tiedä mitä tänä vuonna ostan, hmm.

Nyt kyllä menen äkkiä BB:a seuraamaan!

Noema

Vierailija
24/54 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pukkaa vaan, en ole varmaan taas viikkoon ehtinyt tänne. ja tuntuu et tuo poikanen vie niin paljon aikaa et kun se nukkuu, niin pakko tehdä " pakollisia" hommia alta pois. Ja sit täällä käynnit kärsii:)

Poikanen nukkuu siis toista viikkoa omassa huoneessaan. sisustus ei ole vielä mitenkään lastenhuoneen oloinen. Kun varmaan vielä vaihdellaan näitä huoneiden järjestyksiä, niin katotaan sitten. Poikasen sänky ja iso nalle on huoneessa, pieni lasten sänky odottaa nukkujaa häkkisängyn jälkeen. Leluja on siellä täällä..

Yöunet on erittäin hyvät olleet sekä äiskällä että pojalla:)

Kävin tänään ostamassa lapsille toppahaalarit. Oli edullisia Lassien supratech- haalareita isommille ja pienimmäiselle ostin sen suprafill- haalarin, siis sen jossa " kurahousu" materiaalia alaosa. OStin kokoa 86, reilu on vielä, mut laskin et poika kasvaa hurjaa vauhtia ja alle pitää mahtua kunnolla vaatetta. Vielä kengät ja muut asusteet pitää ostaa.

Synttäreitä meillä vietetään varmaan lähisuvun kesken. Porukkaa kertyy silti varmaan yli 20. Teen aina 2 tai 3 kakkua, riittää varmasti:)

Ja ihan perus kakkuja, välillä suklaakakkua. Ja kutsut esitetään kun nähdään tai soitellen.

Mä ajattelin lasten kuvasta teettää joulukortteja ja niitä sit lähetellä joulutervehdyksenä. Oon joskus aikasemminkin tehny niin, tulee tosi kivoja joulukortteja.

Mitäs sitten...Pikaisia paranemisia nuhanenille ja Onnea uusien sanojen sanojille!! Meillä sanotaan ääti,välillä jopa äiti. Omaa höpötystään poika enimmäkseen vielä pitää.

Nyt pitää kehua, et mun painonpudotus jatkuu onnistuneesti...2,5 kg on tippunut reilussa 2 viikossa:) Ja ihan syömällä vaan oikeestaan. Jonkun verran liikun, mut totaalinen ruokaremontti näköjään on kannattavaa puuhaa:)

Nyt äitiä huudellaan...tai siis kuuluu ääääääääääääääti!

äitykkä ja poikanen

Vierailija
25/54 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ees muistakoska viimeksi olen ehtinyt kirjottamaan, ja juttujakin vaan ihan pikaisesti silmäilin. Voi onnelliset te joilla on mahdollisuus laittaa lapsi omaan huoneeseen, meillä ei siihen mahdollisuutta ole ja toi herkkäuninen ipana herää nykysin jopa siihen ku mie käännän kylkeä, yöt on edelleen yhtä h******ä ja kaikeksi huipuksi nuhaa ja korvia on sairastettu :((((((( oma jaksaminen alkaa olla nolla ku meistä on toinen lähes tulkoon aina töissä ja toinen lapsen kanssa kotona, nyt olen kyllä omia töitä vähentänyt. uutta on opittu vaikka kuinka, kävelee tukea pitkin ja seisoo hetken tuettakin..juttua tulee ja sähläämsitä riittää :)

nyt tuli heräämys, joten mentävä

Vierailija
26/54 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä, hienosti olet saanut painoa alas päin!!

Minäkin askartelin lasten kuvasta viime jouluna joulutervehdykset, olikin aikasta pieni tonttupoika tyttötontun vieressä! =)

Luultavasti myös tänäkin jouluna!

CalZal, 160 senttisenä on aivan hyvä olla =)

Onnea synttäreiden johdosta!!! Onko tänään vai lähipäivinä? =) Onnistuiko juustokakkua? Semmonen on kyllä tosi hyvää =D

Puhihaalle harmittelut appiukosta. Itselle on kyllä mukavat sattuneet =)

Onnittelut mummulasta =)

tamatulle lähetän paljon jaksuja!!!

Sairastelut on kyllä niin ikäviä ja voimia kuluttavia!

Pertullakin jalka kovasti nousee ja yrityksenä kiipeäminen, mutta vielä ei onnistu. Portaita kiipeää ja alastulo tapahtuu pää edeltä.

Huomenna vihdoin neuvola! Viime viikkoinen meni ihan plörinäksi.

Nyt hommiin!

Hilda

Vierailija
27/54 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian tosiaankin vietetään jo 1 vuotis synttäreitä, toisaalta vuosi on kulunut nopeasti, mutta kyllä väliin mahtuu aika monta toivotontakin hetkeä ja tunnetta.

Käytiin tänään tilaamassa meille uusi kulmasohva divaanilla :) Oon haaveillut uudesta sohvasta jo pitkään. Toimitusaika 4-5 viikkoa.

Mäkin liityin painonvartijoihin. Toista päivää " kuurilla" , Haaveissa pudottaa noin 10 kg ja samalla tsempata miestä laihtumaan. Nyt aluksi kyllä tuntuu aika työläältä oikeiden ruokien " valitseminen" . Joku muukin oli painonvartijoissa, olisko mitään hyviä ruokavinkkejä/ohjeita, joissa pistemäärä mukana :)

Minttu ei oikein selkeästi mitään sanaa vielä sano. Lamppuja osoittelen ja kerron, että lamppu -> Minttu osoittaa lamppua ja sanoo " lam" satunnaisesti.

Yöt on meillä ja aika rikkonaisia. Jostakin syystä joka yö Minttu herää 3:30 ja rauhottuu vasta kun nostaa viereen nukkumaan. Sitten kierii ja vierii siten vieressä ettei itse pysty nukkua kunnolla. Olen yrittänyt nostaa hetken päästä omaan sänkyyn, mutta on siellä hetken ja sitten taas itkee ja seisoo pinniksessä...rasittavaa:/ Useimpina öinä mä siirryn tässä vaiheessa nukkumaan sohvalle, et jaksan sit lähteä töihin.

Asutaan kaksiossa, joten ei ole mahdollista siirtää Minttua omaan huoneeseenkaan nukkumaan ainakaan vielä runsaaseen vuoteen.

No nyt jatkan hommia :)

Vierailija
28/54 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesse-poika se on lyönyt äitinsä ällikällä tänään moneen kertaan. Ihmeesti tuo puhetta jo ymmärtää, en oo aiemmin tajunnutkaan. Jesse peuhasi iltapäivällä meidän vanhempien sängyllä ja oli sitten tuttuun tapaan tulossa pää edellä lattialle sieltä. Sanoin Jesselle että tule jalat edellä alas, niin tuopa kääntyi sängyllä ja tuli totta tosiaan jalat edellä alas. Ja näytti niin tyytyväiselle kun sai multa hurjasti kehuja.

Oon aiemmin kertonutkin siitä kuinka innostunut Jesse on imuroinnista ja tiskikoneen tyhjäämisestä. Tänään kun kysyin poitsulta alettaisko imuroimaan niin tuohan konttasi heti silmät innosta välkkyen siivouskomeron viereen odottamaan imurin esille ottoa. Ja sama juttu kun ehdotin tiskikoneen tyhjäämistä niin sinne tiskikoneen viereenhän tuo suhahti välittömästi. Osaa myös näköjään laittaa tiskikoneen luukun kiinni pyydettäessä. Ihan ihmeissäni olen kyllä. Taitaa olla äidin pikkuvaavi sittenkin jo aika iso poika. :-)

Gerda: Harmi että sullakin on samanlaista " painiskelua" miehesi kanssa. Ei nuo tolvanat aina oikein ymmärrä mitä me naiset tarvitaan. Miehelle yritin selittää asiaa niin että ajattelee mua vaikka kukkana jota pitää kastella joka päivä, muuten se voi huonosti. Kasteluvetenä halauksia, suukkoja ja kauniita sanoja. ;-) Ja juu, osataan me naisetkin toisiaan olla hieman hankalalukuisia kuten totesitkin.

Pikku-pupunen: Kiitos toivotuksista! Sulle myös kovasti jaksamista sinne ensi viikolle! Hyvä että miehesi on ollut huomaavainen tällä viikolla, saat ladattua vähän energiaa tulevaa viikkoa varten.

Vilma: Onnittelut tytön ensi sanasta! Hyvän sanan oli valinnut. ;-)

Puhihaa: Miten pojalla oli mennyt eilen vanhempiesi kanssa? Pystyitkö keskittymään vanhempainillassa? :-) Omaan appiukkoon on hyvin etäiset välit samoin kuin miehellänikin. Miehen vanhemmat erosivat miehen ollessa 7v ja hyvin vähän on mies isäänsä nähnyt sen jälkeen. Surullista. Nyt Jessen syntymän jälkeen ovat pitäneet vähän ahkerammin yhteyttä, mutta Jesseä ei ole appiukko vielä kertaakaan nähnyt muuta kuin kuvissa. Anopin kanssa rullaa ihan mukavasti, vaikka anoppi letkautteleekin välillä aika outoja juttuja. Mutta niin tekee kyllä oma äitinikin, ei sen puoleen. :-)

Puuroa Jesse syö 1-2dl aamuin illoin. Riisipuuro ja kaurapuuro kuuluvat valikoimiin, muut kotimaiset viljat testataan vasta vähän myöhemmin.

Äitykälle onnittelut hienosta painonpudotus-startista! Ihan aiheesta kehaisit. :-) Tsemppiä jatkossakin! Samoin Toukolle tsempitykset pudotusurakkaan!

Mitäs muuten Sapiinalle kuuluu? Miten painonpudotus edistyy?

Tamatulle jaksamista ja energiahalauksia! Ei kuulostanut kyllä kivalle teitin tilanne. Toivottavasti helpottaa pian yöt ja sairaudet!

Vierailija
29/54 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä äkkiä ennen bb:tä kirjottelen..

Touko79: tsemppiä sullekin painonpudotukseen!!! Me alettiin miehen kans yhteiseen projektiin ja laitettiin ruokavalio lähes uusiks. Paljon kasviksia, salaattia, hedelmiä, kalaa, kanaa jne..Aika helppoa on ollut, no tällä viikolla hieman tökkii, mut eiköhän se tästä.

JAksamista yövalvomisiin!!!

puhihaa: Toivottavasti pääsette uuteen kotiin jouluksi!!

..ja mulla on appivanhemmat jotka on aivan %¤&#" ihmisiä! siis anoppi että appi. Joten ei heru meiltäkään lahjoja minään merkkipäivänä, eivät ole millään lailla meidän lapsista tai mistään muustakaan kiinostuneita. Tää kuopuskin oli 1,5 kk ikäinen kun anoppi ovenraosta kävi kurkkaamassa. Ja asuvat 20 km päässä. Mut eipä meidän elämä olekaan heistä mitenkään riippuvaista.

mitäs sitten..Niin joo, kiva kuulla tamatustakin!

Jaksamista kaikille yövalvojille!!! Nää muksut on joo niin isoja, et yövalvomiset vois jo jäädä..

nyt pätkii, en muista mitä piti sanoa..Nin kiitos tietenkin kannustuksesta kaikille!!!!

hyvää yötä mammat ja muruset:)

Vierailija
30/54 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu jätkä, herätti mut palvelemaan itseään 6.30 (maitopullo) ja vetelee itse sikeitä vieläkin... Jokos joku on siirtynyt yksiin päiväuniin? Tuntuis siltä, että meillä vois olla aiheellista, kun ne toiset päiväunet venyy tosi myöhäseksi, sitten venyy nukkumaan meno ja nyt nää aamutkin venyy koko ajan, välillä herää vasta puol kymmenen. Ja meillä on sitten NIIN kiukkunen äijä jos sitä herättää, että mieluummin antaa nukkua. Tosin kohtahan tässä siirrellään kelloja, niin sit me ollaan valmiiks hyvässä rytmissä. Kylläpä on kotiäidillä ongelmia tänä aamuna, oikein pää sauhuaa ;)

Kaikille painonpudottajille onnenpotkuja, valtavia lukemia on teiltä tippunut! Ja tökkiihän se välillä, ihme jos ei, mutta toivottavasti saatte tsempattua itsenne jatkamaan!

Tamatulle hirmuisesti voimia, olis nuo kunnon yöunet vaan elinehto, että pysyis pää jotenkin järjestyksessä ja hymy huulilla.

Appivanhemmista oli puhe. Mulle on siunaantunut tosi herttaiset ja kultaiset appivanhemmat. Hiukka hössöjä ja vähän liiankin kiinnostuneita meidän asioista, mutta ihania yhtä kaikki. Omissa vanhemmissa oliskin enempi toivomisen varaa, tai äiti multa kuoli pari vuotta sitten ja isä elää ihan omaa elämäänsä.

Mut nyt herättiin, gotta gou!

pikku-pupunen & unikeko-Nooa

Vierailija
31/54 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hildaliinalle kiitokset onnitteluista, eilen oli synttärit, 28v tuli täyteen. Joo, kyllähän lyhyetkin pärjää, tuli vaan taas ehkä hieman ylireagoitua...

Juustokakku onnistui hyvin, ohjehan oli siitä vauvan ruokakirjasta, joka me ainakin saatiin vauva-lehden tilaajalahjaks!

Me käytiin vauvakinossa tänään, oli ihan kiva kokemus vaikka tyttöä kiinnostikin enemmän kiivetä portaita ylös ja mennä aulaan huutelemaan :)

Kaikille sairaille paranemisia, nyt täytyy taas mennä kun tyttö heräsikin jo!

Vierailija
32/54 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PP: Meillä siirryttiin yksiin päikkäreihin pari päivää sitten. Poika herää nykyään kasin pintaan, menee päikkäreille kahdentoista maissa ja sitten yöynille puoli kasi.

Minulle on kanssa siunaantunut ihanat appivanhemmat. Jaksamisia niiden ei-niin-herttaisten kanssa.

Oltiin aamulla Onnin ja koirien kanssa seikkailemassa metsässä ystävän ja hänen 1½-vuotiaan poikansa kanssa. Oli hauskaa. Onni nauttii hurjasti ulkona olemisesta.

Tänään illalla pitäisi vielä spiningiin hurauttaa. Ihanaa! 60 minuutin raskas spining, sen jälkeen on ihana lösähtää sohvalle suklaajäätelökipon kera :)

Tamatulle jaksamisia! Hurjalta kuulostaa tuo meininki teillä. Toivottavasti tilanne alkaa rauhoittua pian ja saat itsekin levättyä. Rankkaa on tuollainen valvominen.

Äitykälle ja muille pudottajille tsemppiä täältä lähetän! Hienosti on jo painoa pudonnut :) Se palkitsee varmasti.

Huomasin eilen, että vaunuihin oli tullut pari pistettä hometta. Minä tyhmä olen säilyttänyt vaunuja takapihalla (sateelta kyllä suojassa, mutta eihän se riitä). Irroitin kaikki kangasosat ja liotin niitä pari tuntia piimässä. Sitten sekoitin myrkyn kaikista mahdollisista mönkistä ja laitoin kankaat siihen likoamaan vielä. Sitten illemmalla harjasin juuriharjalla tunnin verran kankaita. Tämän jälkeen kunnon huuhtelu ja saunaan kolmeksi tunniksi. Samalla siivosin vaunujen metalliosat. Hometta ei ainakaan enää näy, tosin se on kyllä sitkeää laatua. Käyn huomenna vielä ostamassa huonekaluliikkeestä " homeentappajaa" , jota sitten suihkutan niihin kohtiin, joissa läiskät oli. Huh mikä rumba.

Siskoni lähes kolmen kuukauden ikäinen poika on koliikkilapsi. Huutaa lähes kaiken hereilläoloaikansa. Siskoni on aivan lopussa. Mies kyllä auttaa, mutta päivisin on yksin kun mies on töissä. Sydäntä särkee tilanne. Pojan vatsavaivat ovat sitä luokkaa, että joutuivat sairaalaan, kun tuli puklun mukana verta. Tilannetta tutkittiin (olivat sairaalassa 3 vrk) ja selvisi, että ilma tulee puklun mukana niin voimakkaasti (vatsa kuulemaa aivan täynnä ilmaa) ylös, että repäisee ruokatorvea aina hajalle. Huh huh. Tämän lisäksi pojalta löydettiin tyrä ja eilen aamulla silmät olivat muurautuneet umpeen silmätulehduksen iskettyä yön aikana. Niin ja poitsulla on vielä antibiootti päällä virtsatulahduksen vuoksi. Kyllä saa olla onnellinen, että oma lapsi on pysynyt niin terveenä. Toivottavasti pien helpottaa heidän tilanne!

Nyt syömään, Onni vielä vetää hirsiä takapihalla.

Vierailija
33/54 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vaan kaikille tosi pitkästä aikaa!

Sydäntä lämmitti lukea auringonkukan huhuilua,kun ei ole jaksanut varmaan pariin vkoon kirjoitella..

Yöt sekä illat muuttuneet 80%:sti semmoiseksi teatteriksi,että päivät levätään aina kun mahdollista,pääkään ei toimi,niin että saisi tänne mitään järjellistä kirjailtua.

Harmittaa sekin että paljon hauskaa&hyödyllistä tekstiänne jää lukematta!

Optimistina kuitenkin uskon taman olevan hyvin ohimenevä vaihe...ennenkin täällä valitteluni ovat heti kääntyneet päinvastoin:)

Touko79,voisin kirjoitella sulle p-vartijoiden pistevinkkejä ja vähän omianikin vaikka tässä viikon sisällä!

Meillä tosiaan myös nuo yöt ikäviä,kuten jo totesinkin.

Koitetaan jaksaa,onneksi tilanteet muuttuu!!

Painoa olen saanut pois sen 5kg,eli samat vielä 10.11 mennessä,nyt tiukka kuukausi käynnistyköön!!!!

Miehelläni ruokaremppa päällä,joten turha meidän kaapeista on herkkuja etsiä,luulisi kilojen karistuksen olevan hieman helpompaa.

Kiva oli Tamatunkin kuulumisia lukea pitkästä aikaa,vaikkakin väsymystä sielläkin kovin..voimia ja auringonsäteitä!

Eipä olla me Heinolantytöt ehditty/jaksettu treffejä vielä sopia,mutta katsotaan kun tilanne tasaantuu.

Minun appivanhempani ovat ihan ok,etenkin appiukko,ei kylläkään tavata heitä kuin kerran kuussa tai harvemmin.

Anopilta tulee joka kyläilykerta joku pöhkö " vinkki" lastenhoitoon liittyen,hah,mies aina muistuttaa että läpi pään vaan!!

Pieni sumutorvi heräili,joten nyt äkkiä äitin kainaloon ja Rakkautta roppakaupalla!!

Sydämellistä syksynjatkoa!

Vierailija
34/54 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaita mennään kovaa vauhtia ja sade on tauonnut.

Aamusella kaverini oli kahveella 1v5kk ikäsenpoikansa kanssa. Olivat ihana pari, kun kaveri istui mopedissa ja meijän poika työnsi =)

Hyvin oli mennyt täällä kotona, kun olimme siellä vanhemoain illassa. Ei ollut kertaakaan kiukunnut poika vanhemmilleni. =) Kun tulimme ovesta, poika alkoi pienen kiukun ja pakko päästä syliini. halasi lujaa ja oli kädessä pala maissinaksua niin sen laittoi suuhuni. =) Joten uskaltaudun uusinkin lähtämään mieheni kanssa jonnekin, jos on tarvis. =)

Kiitos auringonkukka kun kysyit.

Nyt täällä haiskahtaa kakka.... =)

Mukavata torstain jatkoa

Vierailija
35/54 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noemalle: Tuli todella paha mieli siskosi lapsen vuoksi. Voi pientä. Paljon voimia hänen vanhemmilleen. Todella voimakkaita ilmavaivoja todella on. Itse tiedän mitä koliikki on, kun meillä sitä oli 7vkoa, mutta ei kokemusta kuitenkaan noin pahasta ollenkaan kuin siskosi lapsella. Voimia heille!!!!!!

Vierailija
36/54 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hurja noeman siskon vauvan koliikista!!

Voihan pientä raasua! =( Kyllä tulee paha mieli moisesta =(

Ja vielä monta sairautta päälletysten =( Paljon paranemisia pienelle!!!

Neuvolassa tänään käytiin. Perttu oli 74cm, 9610g ja pipo 47. Kahdessa kuussa oli tullut 300g, hurjan hirmuisia annoksia poika kyllä syö =)

BB pariin.

Viikonloppu taas lähenee!

Lauantaina lähdetään anoppilaan, miehellä ens viikko lomaa.

Nyt anopin tuliaiskranssin väsään valmiiksi.

Voit laskea lampaat ja pestä hampaat.

Pistä kainaloon nalle, mene peiton alle.

Mieti kivoja juttuja, lauluja tuttuja.

Älä itke tulevia töitä, ei muuta kuin hyviä öitä.

Kauniita unia kaikille!!! =)

Hilda

Vierailija
37/54 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan oltu jo pari viikkoa nuhassa. Välillä nuha oli jo poissa muutaman päivän, mutta nyt on palannut ärhäkkänä takaisin. 2 viime yötä on ollut ihan järkyttäviä (tuli ihan vauva-ajat mieleen) kun poika on itkenyt suurimman osan yötä ja mikään ei tunnu auta. Viereen rauhoittuu, mutta ei oikein nuku siinäkään. Kauheeta kuunnella öisin sitä turinaa....

Nenätippoja ollaan laitettu ja nostettu hänen sänkynsä päätyä (tosin sitten pitää vähän väliä katsoa ettei nuku jalkopäässä " pää alaspäin). Niistäjällä on vaikee yrittää niistää, kun poika rimpuilee niin paljon.

Eilen meillä oli lääkärineuvola, korvat ja keuhkot olivat onneksi ok. Liikkellä on kuuulemma sitkeetä flunssaa. Muuten 10kk- neuvolassa oli kaikki mallikkaasti; pituutta 75cm ja painoa 10300g. Vajaassa kahdessa kuukaudessa pituutta oli tullut 2cm ja painoa yli 500g.

Meillä on neuvolassa mennyt toiminta ihan liukuhihnahommaan. Ei siellä ole enää aikaa keskustella omista tuntemuksista kuten ennen. Meidän kaveri on ihan hirveän vilkas, ei hetkeäkään paikallaan, ei viihdy sylisässä jne. Ja just näihin juttuihin liittyvist' tunteista tahtoisin jutella jonkun kanssa, kun aina miettii että missä se menee sen normaalin vilkkauden raja....

Nyt poika yski ja oksensi tuohon työpöydän alahyllylle... pitää mennä.

Manna

Vierailija
38/54 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi osasi tähdätä tuohon hyllylle eikä esim. vieressä olevalle tietokoneen keskusyksikölle=)

Vaunujen säilyttämisestä mulla pitikin kirjoitella... Toivottavasti Noema sait vaununne kuntoon! Millaiset vaunut teillä muuten on?

Me ollaan nyt syksyn aikana säilytetty vaunuja ulkovarastossa jossa ei ole erikseen lämmitystä. Vaunuissa on toki sadesuoja päällä jos vähänkin tihkuttaa (sen kuivatan aina sisällä), mutta kostuuhan vaunut jo pelkästä ilmastakin näin syksyllä. Onkohan vaarana että vaunut homehtuu tuolla varastossakin? Sisällä aletaan taas säilyttää niitä lumen tultua, nyt on niin rapaista ettei viitsisi nostella niitä sisälle. Ei niille sisälläkään kunnon säilytystilaa ole, mutta kai ne tuossa eteisessä menee (onpahan pojalle yksi kiipeilypaikka sitten lisää)

Mitä muuten meinaatte tehdä tänään lastenne kanssa? Minä taidan viettää tuon nuhanenän kanssa sisäpäivän. OMenoita olisi muovikassillinen joille pitäisi jotain tehdä. Yhden piirakan jo aamulla leivoin. Eli jonkinlaisia kokkailuhommia tiedossa ainakin. Ja jotain kivaa pitäis pojan kans keksiä että aika sisällä kuluu...

Manna

Vierailija
39/54 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun pitkästä aikaa kun kirkkaampi ilma, on mielikin heti valoisampi!

Mitää erikoista ei kuulu, paitsi mies lähti sinne työmatkallensa tänä aamuna ja viikon yksinhuoltajuus alkoi.

Eilen alotin yksiin päiväuniin siirtymisen, mutta taidetaan vetää tänään takapakkia... Oli niiiin kiukkunen kaveri ilalla ja jäi iltapuurot syömättä kun ei enää jaksanut. Elelköön nyt ihan omaan tahtiinsa, mitäs sillä väliä herätäänkö aikaisin vai myöhään, " lomalla" kun ollaan! Vois ihan oikeasti nauttia enemmän tästä kellottomasta elämästä, kun ei oikeasti ole niin väliä, että tapahtuuko joku asia tunnin aikaisemmin vai myöhemmin. Eri juttu on tietty ne lapset, joilla on tosi selkeä rytmi, mutta tällä meidän murulla ei ole koskaan sellaista ollut.

Noema: Tuli surku kun kirjoittelit siitä siskosi vauvasta. Ja tosiaan sitä pitää olla onnellinen, että on niin vähillä murheilla selvinnyt tämän omansa kanssa. Tuohon verrattuna kausittaiset yöhulinat ei ole yhtään mitään. Ja voi HOME! Meillä oli sitten samanlainen päivä. Meillä kans vaunut olleet ulkona, aina sateensuojassa, mutta niin vaan oli hometta ilmestynyt, kun on ollut niin kosteaa. Mutta kun ei ole mitään mahkuja pitää niitä vaunuja sisällä... Sain sen homeen pois, mutta kyllä inhotti.

Olikohan muuta... Mannan poppoolle ainakin paranemisia!

Meille tulee tänään kiinteistönvälittäjä arvioimaan kämppää, niin tiedetään vähän mihkä rahat riittää, kun uutta ollaan katteltu. Pitänee hiukan järjestellä, vaikka eihän se mun siivouksiani tule tänne arvioimaan...

Pikku-pupunen

Vierailija
40/54 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manna kyseli ja jutteli ja minä tässä nyt sitten vastaan ja kommentoin muutenkin :)

Vaunut: Meillä on Teutoniat. Onnille ostettiin uutena ja kyllä pisti sapettamaan se home, kun vaunut olivat kuitenkin arvokkaat. Kaiken homeen sain onneksi pois ja nyt en enää hetkeäkään säilyttele vaunuja pihalla. Meille se home oli syntynyt vaunuihin parissa sadepäivässä. Yök.

Vilkkaus: Mainitsit, että teidänkin marraskuinen on vilkas ja välillä jopa mietit, että onko normaalia. Meillä on täällä samanlainen adhd-tapaus :) No ei nyt sentään adhd, koska osaa kyllä keskittyä leikkeihin. Joka tapauksessa poika on hyper vilkas, hetkeäkään ei ole paikallaan, paitsi kun nukkuu. Koko ajan pitää olla menemässä, eikä tosiaan meidänkään vilperi sylissä viihdy! Puuhailee omiaan ja lähinnä häiriintyy ja ärsyyntyy, jos menen siihen jotain söheltämään viereen. Poitsu oppi todella nopeasti liikkumaan ja se harjottelu oli aika tuskaista vierestä katsottavaa, kun pojan rohkeus ylittää huimasti taidot. Mustelmat ja naarmeet ovat siis tuttuja. Toisaalta olemme mieheni kanssa olleet aivan samanlaisia lapsia, joten tämä ei tullut " yllätyksenä" . Hesarissa oli juttua taannoin lasten erilaisista temperamenteista. Siinä mainittiin juuru, että jos lapsella onkin täysin erilainen temperamentti, kuin vanmhemmalla/vanhemmilla, niin se saattaa olla aika sokki vanhemmille. Jos siis itse olet suht rauhallinen ja lapsesi on tälläinen Onnin kaltainen viipottaja, en yhtään ihmettele, että olet huolissasi siitä, onko tällainen villiys normaalia :) Tsemppiä sinulle veuhopetterin kanssa ja toivotaan kimpassa niitä aikoja, jolloin äitikin saa vähän läheisyyttä lapselta, eli niitä sylisessioita :)

Tänään olitiin aamulla puistossa Onnin ja muutaman tuttavan kanssa. Aivan ihana ilma täällä! Nyt Onni on päikyillä ja kun herää vedetään jogurtit ja lähdetään ruokakauppaan. Sitten tulee vielä miehen vanhemmat kylään. Siinäpä sitä tekemistä onkin. Pienestä ne päivät nykyään täyttyy :)

Huomenna mennään miehen ja tuttavapariskunnan kanssa leffaan ja sitten syömään. Vähän iltaa viettämään :) Mun äiti tulee Onnin hoitamaan meille. Kiva vähän laittautua.

Kuulemisiin ystäväiset!

Noema