Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riiteleekö muutkin näin?

Vierailija
01.12.2022 |

Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan todella epätoivoiselta, onhan teillä muillakin tälläista psykoosia tämä elämä?

Long story short:
Sovitaan miehen (M) kanssa, että mennään lounaalle pizzeriaan.
M: Menen laittamaan auton lämpiämään.
N: Kumman auton?
M: Sinun auton.
N: Okei, varmista, että se sisätilalämmitin on pois päältä
M: ....

Hetken kuluttua huomaan, että sisätilalämmitin on päällä. Alan puhumaan miehelle sähkönhinnasta ja siitä, että tällaisella -1 astetta pakkasta en haluaisi lämmittää auton sisätilaa kalliilla sähköllä kun olemme ajamassa tuohon 5min päähän.
M: Miksi sinun pitää aina päteä kaikesta? (erittäin turhautuneella äänensävyllä tuhisten ja huokaillen)
N: En ymmärrä mitä pätemistä tässä on, että haluan säästää sähkölaskussa.
M: Ihan idioottia mennä jääkylmään autoon.
N: No ei minun mielestä ja saan kai edes päättää, että miten minun auto lämmitetään.
M: Olet nipottaja ja sekopää. (mielestäni ilkeästi sanottu)

Tässä vaiheess minä eli N käyn itkemään, koska tämä ei ole eka kerta kun meillä alkaa riita tyhjästä. Kun itken, en enää muista mitä olen sekunti sitten sanonut, kun minulle on jo kerennyt tulla sellainen olo, että minua ei kohdata, ei kuunnella, ei ymmärretä, ja että minua vain haukutaan.

Hetken päästä mies tulee kysymään, että joko mennään, minä itken vieläkin sohvalla ja sanon, että en halua lähteä kanssasi yhtään mihinkään. Siitähän se varsinainen show alkaa, saan kuulla olevani hullu sekopää, jonka pitää aina päästä sanomaan viimeinen sana joka helvetin asiaan ja että minä kuulemma aloitin riidan. Olen ihan tyrmistynyt ja sanon vain, että en halua olla tuollaisen ihmisen kanssa, joka kääntää aina kaiken ihan päälaelleen. Kuulemma minä käänsin ja minä saan luvan pyytää anteeksi. Sanoin että en ole pyytämässä, koska en mielestäni pätenyt yhtään missään.

En ole pyytämässä anteeksi.
Onko tämä ihan normaalia? Ja siis tuo asioiden päälaelleen kääntäminen, mitä ihmettä? Minulla on todella epätoivoinen olo, en ymmärrä miten joku voi suuttua siitä, että en halua sisätilalämmitintä päälle autossa kun minä olen se, joka meidän talon sähkölaskut maksaa.. Enkä nipota siitä, jos herra laittaa saunan päälle 2x päivässä, vaikka syytä olisi..

Meillä on usein tällaista.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lue loppuun. Ap ei ole ansainnut miestään.

Vierailija
2/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan olisi parisuhteessa, jossa toiselle puhutaan tuolla tavalla. Jos ei kommunikaatio onnistu hyvässä hengessä, se on bye bye.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa valtakamppailulta. Mies haluaa päättää asioita, jotka sinun mielestäsi kuuluu sinun päätettäväksi. Kunnioitusta puuttuu, mahdollisesti puolin ja toisin. Paska tilanne, monille varmaan tosiaan "normaalia".

Vierailija
4/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan olisi parisuhteessa, jossa toiselle puhutaan tuolla tavalla. Jos ei kommunikaatio onnistu hyvässä hengessä, se on bye bye.

Pikkuhiljaa on alkanut tuntumaan ettei tämä ole normaalia.. AP

Vierailija
5/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa valtakamppailulta. Mies haluaa päättää asioita, jotka sinun mielestäsi kuuluu sinun päätettäväksi. Kunnioitusta puuttuu, mahdollisesti puolin ja toisin. Paska tilanne, monille varmaan tosiaan "normaalia".

Valtakamppailu ja kunnioituksenpuute.. hmm.. ehkä niin. Onkohan kyse siitä, että kun minä maksan sähkölaskut niin minun maksutaakkaani voi huoletta yrittää nostaa. Mies ei ehkä itsekään tiedosta ajattelevansa, että mitä väliä hänen sähköntuhlailuillaan on, kun ei hän niitä laskuja maksa. Meidän sähko on tällä hetkellä 36cent/kWh, minusta ihan järkyn paljon.

On kyllä paska tilanne ja kyllä, joka kerta tuntuu siltä, kuin en jaksa enää, että tämä on viimeinen show en kertakaikkiaan jaksa enää yhtään hullua riitaa!

AP

Vierailija
6/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa. Teillä ei vaan toimi.

Meilläkin tulee ihme kohtauksia välillä ihan turhasta, eikä se motkotus näytä loppuvan koskaan. Olen lähdössä.

Vierailija
7/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille olisi tarpeen kunnollinen, rauhallinen keskustelu rahankäytöstä, vaikka se onkin vain osa ongelmaa. Pystyttekö keskustelemaan asioista riitelemättä?

Jos ette, se on aika paha varoitusmerkki suhteen tilasta.

Ap, juuri kukaan ei kadu eroa huonosta suhteesta. Päinvastoin, moni miettii miksi kesti niinkin kauan lähteä. 

Vierailija
8/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riiteleekö muutkin näin? Ai keskustelupalstojen välityksellä?

Vierailija
9/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rumasti on kumppani sinulle sanonut. Mielestäni ihan kohtuullinen pyyntö, että sisätilanlämppäriä ei käytetä. Ei mitään nipottamista todellakaan. Sähkö on ihan törkeen kallista.

Vierailija
10/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastatteko toisianne? Kuulostaa siltä, että ette halua toisillenne hyvää.

Oletteko molemmat neurotyypillisiä? Aika rajut reaktiot kummallakin: mies tarkoituksellisesti ignooraa ja kävelee yli keskustelun sijaan, sinä taas itket keskustelun sijaan. Toki käytöksenne voi johtua tuosta ensimmäisestä ongelmasta.

Vierailija
11/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika rumasti on kumppani sinulle sanonut. Mielestäni ihan kohtuullinen pyyntö, että sisätilanlämppäriä ei käytetä. Ei mitään nipottamista todellakaan. Sähkö on ihan törkeen kallista.

Jep! Olen edelleen ihan tyrmistynyt, että miten tällaisesta asiasta saatiin riita aikaiseksi..

AP

Vierailija
12/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastatteko toisianne? Kuulostaa siltä, että ette halua toisillenne hyvää.

Oletteko molemmat neurotyypillisiä? Aika rajut reaktiot kummallakin: mies tarkoituksellisesti ignooraa ja kävelee yli keskustelun sijaan, sinä taas itket keskustelun sijaan. Toki käytöksenne voi johtua tuosta ensimmäisestä ongelmasta.

Kai rakastamme. Ei tämä enää samaa huumaa ole kuin 10-vuotta sitten, mutta en halua hänelle mitään pahaa. Hänkin sanoo rakastavansa. Jännä kun kysyit tätä, itsekin nimittäin tänään sanoin hänelle, että ei kyllä kuulosta kovin rakastavalta tämä sekoilu.

En tiedä olemmeko neurotyypillisiä, vitsailemme olevamme asseja.. Mutta ehdottomasti olen samaa mieltä, rajut reaktiot molemmilta. On alkanut tuntumaan, että nämä reaktiot pahenee kerta kerralta. Jotenkin jo valmiiksi tietää, että kohta minut haukutaan hulluksi. Yritän välillä olla itkemättä, mutta minulle tulee aidon epätoivoinen olo siitä, että väitetään jotain mikä ei ole totta, joten itku ei ole kaukana kyllä..

Kiitos viestistäsi :)

AP

Vierailija
13/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille olisi tarpeen kunnollinen, rauhallinen keskustelu rahankäytöstä, vaikka se onkin vain osa ongelmaa. Pystyttekö keskustelemaan asioista riitelemättä?

Jos ette, se on aika paha varoitusmerkki suhteen tilasta.

Ap, juuri kukaan ei kadu eroa huonosta suhteesta. Päinvastoin, moni miettii miksi kesti niinkin kauan lähteä. 

Pystymme keskstelemaan riitelemättä, jos se aloitetaan sillälailla selkeästi. Nyt taisi olla epäselkeä keskustelun aloitus ja mies kenties syyllistyi jostain ehkä.. Kun hänet vain saisi ymmärtämään, että en sano asioita haastaakseni yhtään mitään.

Nyt jälkeenpäin siis tuli sellainen olo, että hänellä jotenkin kävi itsetunnolle se, että "käskin" olemaan laittamatta sisätilanlämmitintä...

Ehkä kyse on mielenterveysongelmista.. Ei muut riitele näin. Ymmärrän sen nyt..

AP

Vierailija
14/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni myös auto lämmitetään sisältä ja saunassa käydään harvoin kun sähkö on kallista.

Vierailija
15/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt mieheltä, että kumman auton? Jos hän haluaa lämmittää jotain autoa, niin omaansa. Ja jos sinä maksat sähkölaskun, voit sanoa miehelle, että autoja ei enää lämmitetä sähköllä ennen 15 asteen pakkasta.

Vierailija
16/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle sähkölaskun suuruus on noin suuri ongelma, miksi ette kävele siihen läheiseen pizzeriaan? 

Molempien pää voisi raikastua ja ummehtuneelta vaikuttava parisuhde piristyä.

Vierailija
17/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep! Olen edelleen ihan tyrmistynyt, että miten tällaisesta asiasta saatiin riita aikaiseksi..

AP

Olihan tuo sun reaktiokin ihan ylimitoitettu. Ja itse asia ihan turhanpäiväinen ja typerä. Sanoisin että sinä sen riidan sait aikaiseksi ylisuurella reaktiollasi. Toki miehesi oli törkeä. Ei, ei ole normaalia, mutta ennen kuin itse käsittelet tunteitasi aikuismaisemmin, tuskin vaihtamalla paranee.

Vierailija
18/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt mieheltä, että kumman auton? Jos hän haluaa lämmittää jotain autoa, niin omaansa. Ja jos sinä maksat sähkölaskun, voit sanoa miehelle, että autoja ei enää lämmitetä sähköllä ennen 15 asteen pakkasta.

Meillä on joustavasti käytetty milloin mitäkin autoa, minun autoa useammin, koska se on uudempi. Olen siinä vähän lepsu, ei ole väliä niin paljoo.

Mutta joo, voisin yrittää olla jämäkämpi ja vain ilmoittaa, että nyt oikeasti loppui sähköntuhlaaminen. (Okei, näen jo sen naamanmutristuksen tästä ilmoituksesta. Hän tulee tekemään kuten haluaa, koska on jääräpää.) En osaa olla jämäkkä. Hän kai kuulee "ilmoitukseni" nalkutuksena :D

Vierailija
19/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Olihan tuo sun reaktiokin ihan ylimitoitettu. Ja itse asia ihan turhanpäiväinen ja typerä. Sanoisin että sinä sen riidan sait aikaiseksi ylisuurella reaktiollasi. Toki miehesi oli törkeä. Ei, ei ole normaalia, mutta ennen kuin itse käsittelet tunteitasi aikuismaisemmin, tuskin vaihtamalla paranee.

Reaktioni johtui siitä, että tuli todella syvä tunne siitä, että nyt haukutaan ns. väärästä. En yrittänyt päteä.

Mutta kyllä tiedän ettei tämä tie ole nyt hyvä. En ole osannut muuttaa sitä, epätoivo jotenkin syvenee kerta kerralta kun jotenkin "tietää" jo, että ja sitten alkaa hulluksi haukkuminen ja sitten riidelläänkin jo aiheen vierestä ja... sen vaan tietää..

Tämä kierre pitäisi katkaista ja minä en osaa! Eikä kyllä hänkään. Joka kerta sama reaktio myös hänen puoleltaan, vaikka miten nätisti yritän piipittää, että sähkölaskut sitä ja tätä..

En ole sitä mieltä, että minä aloitin riidan. Itseasiassa muistan anelleeni, että puhutaan tästä rauhassa, ennenkuin lopulta aloin itkemään kun asiasta ei voitu puhua rauhassa. Häntä vitutti se, että siitä piti puhua ollenkaan.

Vierailija
20/73 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kuuntelisi yhtään sekuntia valitusta jostain auton sisälämmittämisestä. Onneksi oma vaimo on täyspäinen eikä ton tason nipottaja. Saisin itsekin huutia, jos alkaisin tollasesta tekee härkästä