Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MARRASMURUT UUTEEN VIIKKOON**

02.10.2006 |

En huomannu alotusta lainkaa joten laitin sellasen... Jos sattuu jossain toinenki olemaa ni siirtäkää tää sinne, en osaa :(

Mutta mutta... Pikaseen tulin piipahtaan, ootan ku tsufee tulee valmiiks. Sit hörppään kupillisen ja alotan päivän urakan: koulutehtävii!! Pojan vein äsken hoitoon. Jotenki o huono omatunto, ku ite oon koto ja hänet sinne vein, mut pakko yrittää selvittää itel et emmä saa kyl mitää tehtyy mikäli se muru häärää tääl kans. Ja sit mun pitää puolen päivän aikois lähtee sin Turkuu... Jänskää iha simon ;)

Kertokaapas kuulumisii ni piipahdan ehkä illal lukemas. Nyt mun pää lyö tyhjää joten lähen sumpil...

-Jonsku-

ps. Jänskää myös, et mikä se BB:n isoin ylläri tänää on!!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiiiihanaa, hyvin nukuttu yö takana. Ovat olleet niin harvinaista herkkua meillä, että kylläpä on pirteä olo harmaasta kelistä huolimatta.

Gerdan kyssäreihin:

- meidän ex-työhuoneesta tuli Nooan huone ja siellä on vaniljan väliset seinät. Taulut on vauvamaisia ja kalusteet (pinnasänky, hoitopöytä, iso nalle), mutta boordia oon miettiny, että sais vielä enemmän lastenhuoneen näkösen. Mut sit kun haaveillaan uudesta kodista, niin ei välttämättä viitsis laittaa. Ihanalta kuulostaa Onnin tuleva huone!!

- tyyny ei oo käytössä, ostettuna kyllä jo ennen pojan syntymää. Tuo on niin vilkas nukkuja, että on aina eri päin sängyssä - eipä pysyisi tyyny matkassa

-imetys loppui kun poika 7 kk

Ihana ilta teillä JonsQu... siis se tyttöjen kauneusilta. Oot aikamoinen kun viitsit järjestää!

Oon muuten kirjotellut päiväkirjaa silloin tällöin Nooan vauva-ajasta ja suosittelen muillekin! Siis sellanen ihan minuuttipäiväkirja, että 9.15 sitä, ja 9.30 tätä. Tuntuu kyllä vaivalloiselta kun sitä tekee, mutta nyt oli taas ihana lukea niitä viikkoja, kun Nooa oli esim. 2 viikkonen tai 3 kuinen.

Nyt kahville!

p-p

Vierailija
2/54 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun juttuja en ole täältä ehtinyt juurikaan lueskella, eli en tiedä mistä täällä on ollut puhetta. Meillä oli mukava ja touhukas viikonloppu, itse kävin juhlimassa yöelämässä ekaa kertaa kunnolla sitten raskaaksi tulon jälkeen (oli ihanaa), lisäksi oli pojan kuvataidekerho yms.

Lastenhuoneista täällä on ilmeisesti jotakin juttua ollut. Meillä ei pojalla omaa huonetta vielä, enkä tiedä tuleeko tähän kotiin sellaista sisustettuakaan sillä meillä haaveissa oman kodin rakentaminen ensi vuonna (kun ja jos tontti saadaan niin myydään tämä pois ja muutetaan rakennusajaksi vuokralle). Mutta suunniteltu pojan huonetta kovasti on, isänsä aikoo nikkaroida sinne itse " mielikuvituskaluisteita" yms. Ihana olisi kyllä päästä jo laittamaan, lastenhuoneen sisustamisessa kun voi todella laittaa mielikuvituksensa peliin, muuten kun koti pitää yrittää sisustaa vähän " järkevämmin" =)

Joku mainitsi päiväkirjoista. Minä olen kova kirjoittelemaan. Koko raskausaika on taltioitu koneelle päiväkirjaksi, matskua kertyi viikoittain +-testistä vauvan syntymään saakka n. 160 A4-liuskaa.... Nyt kirjoittelen kun ehdin ja muistan, taitaa olla noin 100sivua juttua näistä ensimmäisestä 10 kuukaudesta jo kasassa.

Ihana niitä on lueskella, kaikki pienet ja ihanat jutut kun tahtoo unohtua kaikesta huolimatta. Meillä mieskin osallistuu kirjoitushommiin jonkin verran. Varsinkin siltä ajalta kun olin vauvan kanssa sairaalassa ja vauvan syntymästä mies on kirjoitellut aivan uskomattoman liikuttavia juttuja. Miehen kirjoittamat jutut ovat olleet tosi tärkeitä siksikin, että meidän vauva syntyi lopulta hätäsektiolla ja olin nukutuksessa ja leikkauksen jälkeen kauan kipeä ja pökkyrässä. Mies hoiti ensipäivät vauvaa ja kirjasi kaiken muistiin kotona jutuista joista mulla itsellä ei ollut tietoakaan ja joissa en ollut mukana.

Mutta nyt täytyy mennä antamaan sapuskaa.

Me ostettiin viikonloppuna pojulle 10kk-lahjaksi Plaston pieni kuorma-auto (eka auto hälle), ihan hittilelu nyt sille=)

Manna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko taas ja tämä päivä ollaan rauhaisasti kotona. Lähikaupassa käyty ja poika jatkaa unia, mutta pian varmaan jo herää. Itse jo join kahvia mustikkamunkkia, nam.

Minä olen myös kova kirjoittamaan. Olen kirjoittanut poijjaan vauvakirjaa aika paljon ja kerännyt kaikkea matskua mitä on täpähtunut tämän 10kk aikana.

Uskotteko ennustajiin? Oletteko käyneet?

Itseä kovasti kiinnostaisi mennä ihan muuten vain. Yksi kaveri kävi ja se tiesi aika paljon kaikkea.

Oletteko joku tehnyt ifin sivuilta valokuvakirjaa? Se olisi mahtava lahjaidea.Itse ajattelin ryhtyä moiseen. Kirja pojan ekasta vuodesta.

Ulkona aika synkkää, mutta ei anneta sen pilata mieltä vaan mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!!!!!!!!!!

Vierailija
4/54 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna iski tähän mammaan syysflunssa. Osaa olla ärsyttävää. Käsiä pesen kuin hullu ja käsidesi taas käytössä, jotta Anni välttys nuhalta. Torstaina meinaan pitäs lennellä Ouluun ja nuhasen pienokaisen korvat taitaa mennä lukkoon. Noh, toivottavasti Anni ei nuhaa saa.

Annin rytmi on mennyt ihan harakoille jostain syystä. Eilen nukkui kahdet kahden tunnin päikkärit jälkimmäisitä heräs viiden jälkeen illalla. Sillä seurauksella että yöunet maittoi vasta puol ykstoista. Ja tänä aamuna heräs vasta ysiltä. Nyt on siis " aamu unilla" , nukahti puol kakstoista. Hitsiläinen sentääs. Täytynee huomenaamuna tämä mamma-nuhanenä repiä sängystä kellon kans seiskalta ja herätellä tota lapsukaista samoin, niin palautus rytmi ennalleen. Musta meillä on ihan hyvä rytmi ollut se että ylös aamulla 7-7.30 ja illalla nukkumaan 20-20.30. Noh, ehkä se tästä taas.

Meillä ei Annille ole vielä remontoitu huonetta. Suunnitelmissa kyllä on, mutta aikaseks ei olla vielä saatu. Ajattelin jotain vaaleita seiniä ja sitten boordilla lastenhuoneen näköseksi. Prinsessa sänky Annille on saatava, sitten kun tosta pinniksestä pois siirtyy.

Nyt neiti heräs. Lähen laittaan ruokaa.

Hertta

Vierailija
5/54 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan marrasmammat ja muruset,

taustalla on tosiaan tullut pyörittyä, mut sitäkin ahkerammin.Oma aika on todellakin kortilla näiden poikien kanssa. Silloin kun sitä aikaa on niin tulee loikoiltua/katottua telkkaria.

Meillä poikien huone on täynnä nalle puhia. Tosin kuopus nukkuu meidän huoneessa ku onniin levoton nukkuja ja myös edelleen tissittelee öisin.

Suosikkileluja ei ole. Tai siis kaikki isoveljen lelut kiinnostaa ihan liikaaki. =)

Tuntuu et kaikki isot asiat tapahtuu yhtä aikaa. Meillä nimittäinopittiin konttaamaan,seisomaan tukea vasten ja istumaan ihan muutaman päivän sisällä.Poika oli sillon8kk. Samaanaikaan puhkes myös eka hammas. Nyt niitä on jo melkeen 3. Imetys on välillä ihan tuskaa kun poika keksii pureskella.

Käveleminen onihan POP tällähetkellä. Ilman tukea meidän enkkari on 7askelta.Tuen kans menis vaikka kuin pitkästi.

Päiväunet meni kesällä ihan sekasin.Nukku millon sattu ja eipuhettakaan et ulkona.Nyt kun ilmat on jäähtyny niin oon joka päivä laittanu parvekkeelle et tottus taas siihen. Eka päivät nukuttiin 15min nyt menee jo 1-3h. Nytkin alkaa kohtakolmas tunti parvekkeella.

Me käydään vauvamuskarissa, ja kyllä on mukavaa.Ihanasti huomaa miten poika nauttiikunsaa olla siellä ja kuunnella musiikkia ja tuohuta muitten lasten kans. Perhekerhossa käydään myös viikottain. Isomman kans käyn kerran viikossa uimassa.

Ihanalta tosiaan kuulosti noeman onnin huone=)

mun pitänee varmaan mennä laittaan jotakin ruokaa ennen kuin poika herää

Vierailija
6/54 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko hehkuttaa kun viime viikolla purnasin meidän huonoja öitä ja yösyömistä.. se loppui yht´äkkiä pe-la välisenä yönä. Nyt on kaksi yötä nukuttu niin hyvin :) ei siis tarvitse maitoa ja jos jonain yönä alkaa vaatimaan niin enää en anna!

Eipä meille muuta kuulu, tänään olen taas pieniä vaatteita lastannu pois, alkoi 74cm. housut olla liian lyhyitä, bodyt menee vielä hyvin!

Pakkauslaatikko aivan piripintaan, odottaa kirpparille menoa.

Meillä ei ole pojalle omaa huonetta, asutaan kaksiossa.

2xmarrasmamma: Meillä kävi heinäkuussa ihan sama juttu oppimisten kanssa, istumaan nousu, tukea vasten seisominen ja tukea vasten kävely ja vielä konttaus tuli kaikki viikon aikana. Siihen asti oli vaan makoiltu ja ryömitty :) Poika oli silloin n. 8kk.

1-v. synttärit kutsut tuli postissa, edelleen kyselen, että minkälaisia kakkuja meinaatte väsätä??

Vierailija
7/54 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla lastenhuoneesta juttua. Pojun huone on väriltään kellertävä/kerman/beessiin tmv. siis kaikki seinät samanväriset. Boordi löytyy, tosin alkaa tuntua jo kovin vauvamaiselta. Kalusteina pinnis, hoitopöytä, vaatekaappi, seinällä hylly ja mylläyspatja lattialla. Joo, ja joitakin vauva-ajan varastoituja tavaroita, kun ei varstoon mahdu...verhot työn alla, kun ehtis joskus ommella. Sellaiset nallekuvioiset. Väritystä olen yrittänyt pitää sellaisena sekä pojalle että tytölle sopivana, josko vaikka sisko jossain vaiheessa olisi huonetta jakamassa.

Viikonloppupinoa en ehtinyt lukemaan, oltiin reissussa. Eilen kun kotiuduttiin, niin olipa pojulla energiaa. Ei päässyt reissussa kovin paljon liikkumaan, vaan istuskeli paljon rattaissa, joten eilen sitten piti höyryjä päästellä ulos.

Mitään ihmeitä ei meille kuulu. Tänään käytiin pojun tyttöystävän 1v. synttäreillä ja ohjelmaa on taas joka päivälle tällä viikolla. Huh, ihan hengästyttää pelkkä ajatus. Menoilla on jotenkin tapana keskittyä aina yhteen suppuun!

Tällaista tänään näin lyhyesti.

Vierailija
8/54 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasitko siis jostain 1v syntsikutsut? Vai ymmärsinkö oikein? Mistä? Millaiset?

Vierailija
9/54 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun Ollin äidille, kun kyselit siitä synttrikakusta! Eli perhekerhon sivuilta löysin kivannäköisen Nalle Puh- kakun. Olisi vähän erilainen, ettei ihanperinteinen täytekakku. Ja ohje näytti siltä että jopa minäkin sen ehkä osaisin väsätä :)

Tuntuu kyllä ihan hassulta suunnitella 1- vuotis synttäreitä, juurihan vasta tultiin nyytin kanssa sairaalasta kotiin opettelemaan perhe-elämää..

Joko teillä on kuultu ensimmäisiä sanoja? Meidän poju päästi ensimmäisensä tuossa viikonlopun aikana, ja se oli TISSI. Heh :) Isukki oli tosin vähän nyrpeänä että eikös se ISI olisi ollut helpompi :)

Kivat viikot kaikille!

Vierailija
10/54 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesse on hokenut koko päivän pa-pa-pa-pa-pa, on jäänyt mun päähän pyörimään tuo tavuttelu. Suloisen kuuloista höpöttelyä. Nyt kun uutta liikunnallista kehitystä ei ole juurikaan tapahtunut, verbaliikka on saanut vähän enemmän sijaa ja parin päivän aikana on hoettu paljon myös " hei" :tä ja " häh" :iä. Hauskaa kun kysyy pojalta jotain niin vastauksena tulee oikein äijämäisesti " hä?" . Yrittää myös kovasti matkia sanoja vaan ei ne vielä suussa oikein taivu. Täällä myös innolla odotetaan niitä ensimmäisiä isi ja äiti-sanoja. :-)

Ei malttaisi pikku-riiviö käydä tänään unten maille. Päikkäreitä takana vain yht.1.5h, joten luulisi että olisi nyt aivan väsynyt. Vaan tuollapa vaan riekkuu sängyssään ja heittelee tutit, unirievut, pehmolelut laidan yli lattialle ja sitten huutelee mulle kun niitä pitäisi mennä keräilemään. Kivan leikin keksi sitten näin illan ratoksi. ;-) Noh, kaipa tuo ennemmin tai myöhemmin väsähtää.

Tänään kävi kaveri kylässä 2kk ikäisen tyttönsä kanssa. Niin oli prinsessa kevyt että kun hänet syliin nappasin niin melkein kattoon nostin kun olen oman jötkäleen reiluun kymmeneen kiloon tottunut. :-)

Jesse osoitti aikamoista mustasukkaisuutta kun saikin tyttövaavi enemmän huomiota kuin hän. Kitinää piti ja jalassa roikkui, etenkin silloin kun mulla oli toinen vauva sylissä. Sitten kun prinsessa väsähti unille, meidän seurana olikin aivan toisenlainen poika. Yhtä hymyä ja virnistystä oli jätkä kun sai sitten kahden naisen jakamattoman huomion.

Täällä on myös kirjoitettu pienimuotoista päiväkirjaa. Vuosikalenteri on täynnä Jesse-sitä, Jesse-tätä-kommenttia. :-) Turhan vähän on kyllä kalenterissa tilaa kirjoitella. Pitäis varmaan printata täältä vauvasivuilta vanhoja kirjoituksiaan, siinähän sitä olisi päiväkirjaa kerrakseen. :-) Vuoden verran nämä tekstit täällä kaiketi säilyy...?

Ollin_äiti kyseli syntsäkakuista. Mies tekee meillä ihan perinteisen pyöreän (ISON :-) kermakakun, koristellaan se sitten nätisti ja jessemäisesti. Pojalle ajattelin tehdä ihan oman pienen kakun, maidottoman, munattoman sellaisen. Muffinssin kokoista olin suunnitellut, saahan senkin leikattua pariin-kolmeen osaan ja laitettua hedelmäsosetta väleihin. Tietääkö kukaan muuten mahtaako kaurakerma vaahtoutua?

Tulipas nälkä kakkuja ajatellessa. Eiku jääkaapille... Jessen huoneessakin on jo ihan hiljaista. Raikkaan syksyistä alkuviikkoa koko mahtavalle marrasporukalle!

Vierailija
11/54 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Ollin äidille kiitos kutsukortti ideasta! Etkös sinä niistä maininnut jo tuolla viikonlopun pinossa? No, tilasin itsekin Onnille Extrafilmiltä sellaiset kutsut, joissa komeilee Onnin naama :) Aivan ihanat!

Kakun meinaan tehdä itse, olen kerännyt rohkeutta :) Ostin kaupasta sellaisen sydämen muotoisen kakkupohjan. Koristelen kermalla ja sitten jollain vaaleansinisellä. Mulla on jo valmiina vaaleansiniseksi kuorrutettuja pipareitakin.

PP:lle paljon onnea hyvistä unista, samoin lle, toivotaan, että samanmoinen meininki jatkuu!

Puhihaa kyseli ennustajista. En ole koskaan käynyt, enkä kyllä uskokaan. Mun mielipiteeni on, että ovat vain herkempiä ihmisiä havaitsemaan tunnetiloja. Voivat niistä päätellä asioita ihmisistä ja joskus osuvat oikeaan. Ihmiset yleensä kuulee ennustajilta vain ne asiat, jotka ovat osuneet oikeaan, eivät niitä huteja. Näin minä uskon, monet tosin uskovat ja kokevat apuakin saavansa.

Hertalle paranemisia flunssasta. Toivotaan, ettei iske Anniin. Niin ja rytmien palautumista toivon teille myös.

Ihanan kuuloisia huoneita marraslapsilla!

2xmarrasmamma, kiva kuulla sinustakin taas!

Aatun äippä, meillä tulee Äeiti, Iti (isi), nam nam (jos syö hyvää ruokaa) ei ja emmäää. Tuskimpa on tarkoittanut tuota viimeistä ihan siinä merkityksessä, kuin miltä se kuulostaa, vaikka kyllä hokee sitä aina silloin, kun esim puetaan ja poika rimpuilee vastaan. Hauskan kuuloista silti :) Mitenkään jatkuvasti ei poika pupella ymmärrettäviä sanoja, lähinnä sellaista pärinää ja mammatusta. Pörisee muuten aina autollaan ajaessaan :)

Eilisestä autovandalismista sen verran, että tekijää ei tosiaan saatu kiinni, minä kun en uskaltanut hievahtaakaan autosta. Jos Onni ei olisi ollut kyydissä, niin olisin varmasti mennyt näyttämään kaverille pienet karateliikkeet :D, mutta Onnin kököttäessä autossa, ei tullut mieleenikään. Mies on onneksi näppärä käsistään, joten saa korjattua oven itse. Heillä on työpaikalla suuret hallit, joissa saa korjata omia autoja. Hyvä näin.

Nyt iltapalan kimppuun. Hyvät yöt ja pus.

Noema

Vierailija
12/54 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PP:lle paljon onnea hyvistä unista, samoin lle, toivotaan, että samanmoinen meininki jatkuu!

Eli siis samoin Ollin äidille, ei lle :)

Niin ja Jesselle mitä pa pa pa pa pa pa parhaita unia :)

Noema, höpsö.

Vierailija
13/54 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu tuli ja meni. Oli ihanaa käydä miehen kans syömässä ja sit rauhassa saunassa ja mennä kaksisteen nukkuu...Ainoa häiriötekijä oli yläkerran naapuri joka biletti puol yhteen mutta aamulla sitten saatiin nukkua pitkään!

Meillä ei ole vielä lastenhuonetta, autotallista tarkoitus rempata lisähuone nyt talven aikana.

Meilläkin verbaalinen puoli on selvästi vahvempaa nyt, eli tukia pitkin kävellään mutta koko ajan suu käy. Mitään äitää ja hähhiä ymmärrettävää ei vielä ole tullut mutta yritys on kova :)

1v kakkua en ole edes miettinyt vielä, teen nyt keskiviikkona omille synttäreille juustokakun ja jos se onnistuu, niin eiköhän se kävis sitten marraskuussakin.

Mä olen tosi huono kirjoittelemaan päiväkirjaa tai edes tuota vauvakirjaa, jälkikäteen yritän aina muistella että milloinkas sitä ja tätä tehtiinkään...

Meillä oli tänään vihdoinkin 10kk neuvola. Pituudessa mennään miinuskäyrällä ja hyvä ettei itku päässy kun tuntuu niin ikävältä jos tuosta tytöstä ei tule kuin max 160cm pitkä :( Ei mekään miehen kanssa pitkiä olla, mutta toivois nyt tytön edes samaan kuin minä kasvavan.

Joo, tiedän että on liian aikaista sanoa vielä mitään ja käyrät muuttuu koko ajan, kai mulla on joku yliherkkyys päällä...

Mutta nyt mentävä tiskaamaan ja suihkuun ennen bb:tä!

Vierailija
14/54 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

extrafilmiltä. Siellä on tyhjä korttipohja, johon sitten kuva ja sitten saa itse kirjoittaa tekstin. Maksaa 0,59 senttiä kpl ja kirjekuoret tulee mukana :) ja tosiaan, tilasin muistaakseni viime ke ja eilen tulivat jo.

Tulipa sellainen mieleeni, että minkäslaisia iskänpäivä lahjoja meinaatte tehdä/ostella? Jotain haluan ostaa, koska pieni ei vielä itse osaa tehdä. Vähän isompana sitten iskä saa lasten itsetekemiä juttuja.

Voi kun hyvä fiilis, olen taas alkanut jumppaamaan aina kun poitsu menee aamu-unille. Sais tän pömpön pois..

Nyt jos tekis taas jotain järkevää hetken :)

Vierailija
15/54 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän parempi olo kuin eilen. Huomasin tossa, että nenäsumutettakaan ei suositella käytettävän kun imettää! Siis pelkkää panadolia. Tai sai sitä sumutetta esim. yöksi laittaa. Sekin jo kyllä helpotti. Toivon tosiaan, ettei Anni tätä flunssaa saa.

Mä meinasin kutsua ihan vaan puhelimessa pyytämällä vielä Annin synttäreille immeiset. Tollanen kutsukortti-idea on kyllä aivan ihana... mitäs jos kuitenkin =)

Meillä on nyt mennyt se liikunnallinen puoli sen verran eteenpäin, kun Anni oppi konttaamaan ja harjottelee tukeavasten nousemaan (mm. potalta on mukava pompata pystyyn) ja eilen nous karhukävelyasentoon, niin puhe ei kyllä ole mennyt eteenpäin aikoihin. Pitkään on ollut jo sellasta mammammaa, kolikolikoli tai kotkotkot höpöttelyä. Mitään järkevää sanaa ei sano. Paitsi äiti on ääää ja vauhdilla perään, kun syliin haluaa. Jos kiukuttaa niin versio on äeiiii. Noh, ehkä sitten joskus.

Niin ja osataan meilläkin autolle pöristä (meijän pieni prinsessa =)).

Noh, ei nyt järki luista tän enempää.

Ai niin, Anni heräs tänään " jo" kasilta. Ehkäs tämä meijän rytmi tästä vielä normaaliksi palautuu.

Hertta ja Anni 3pv vajaa 11kk.

Vierailija
16/54 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hillitön kaatosade. Onneksi Jesse-mussu nukahti nätisti omaan sänkyynsä päikyille, ei ois oikein ulkoilu onnistunut nyt.

Höpsönöpsö-Noemalle pa-pa-pa-pa-pa-paljon kiitoksia pa-pa-pa-parhaiden unien toivotuksista! Ne toimi aivan loistavasti ja Jesse nukkui melkein kellon ympäri. :-) Meni vaan miehen kanssa nukkumaan meno yhteen saakka kun tuli höpöteltyä syntyjä syviä.

Oli nääs vähän parisuhdekeskustelun poikasta taasen kun molemmilla on ollut hieman tyytymätön olo. Itse oon kärsinyt huomion- ja hellyydenkipeydestä, ja on tuntunut myös siltä ettei mies ees jaksa kuunnella mun juttuja nykyään. Kommentoi vaan jotain epämääräistä " joo, niin, hmmm" -tyyliin takaisin ja lopulta käy ilmi ettei hänellä ole hajuakaan mistä oon puhunut. Miestä taas ärsyttää kun mä jatkuvasti tilitän mikä mua ärsyttää ja oravanpyörä on valmis. Blääh. Hyvillä mielin sylikkäin päästiin kuitenkin onneksi nukkumaan. Tekis niin hyvää päästä kaksistaan leffaan, syömään tms. Kotona kun on miehelle liikaa muita virikkeitä niin ei oikein jaksa keskittyä kahdestaan nyhjäämiseen. Blääh uudestaan.

Isänpäivälahjaa en ollut vielä miettinytkään vaan nyt kun hieman ideoin niin sellainen t-paita voisi olla kiva mihin on painettu Jessen kuva ja vaikka teksti " isin poika / kulta" . Mies varmasti tykkäisi. Aamiainen ois myös mukava viedä sänkyyn ja antaa miehen ottaa oikein rennosti koko päivä. Vaikka rennosti hää kyllä yleensäkin ottaa... ;-)

Käytiin aamusella Taysissa ravitsemussuunnittelijalla. Ihan hyvää infoa sieltä sai esim. gluteenittomista tuotteista (siltä varalta ettei Jesselle käy kotimaiset viljat), ruokaohjeita ja vinkkejä. Olin täyttänyt kolmelta päivältä Jessen ruokapäiväkirjan ja sen pohjalta ravintotäti teki laskelman saako poika riittävästi kaikkia ravintoaineita. Kiva oli kuulla että nykyinenkin ruokavalio on ihan mallillaan ja riittävän monipuolinen. Itsestä kun välillä tuntuu että syötän pojalle aina samoja pöperöitä. Nyt aletaan hiljakseen testailemaan erilaisia yrttejä, jotta saatais vähän lisää makua ruokiin. Rusinoitakin saadaan lähiaikoina maistatuttaa, kivaa.

Ja nyt pyykkivuoren kimppuun.

Vierailija
17/54 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin sataa tasaiseen tahtiin. oikein kunnon syksyilma.

kiva idea tuo kutsukorttien tilaus kuvalla. itse en oo vielä miettinyt niin tarkkaan, yleensä tykkään itse askarrella kortteja. saas nähdä miten nyt sit. ku eka pääsis selvyyteen että ketä kutsuu, hui kun meillä tulee jo helposti sukulaisista parikymmentä vierasta vaikkei todella kaikkia sukulaisia kutsuta. ja noistakin suurin osa on miehen sukua, jotka odottaa kutsua.

auringonkukka, kuulosti niiin tutulta. meillä ollaan oltu kans vähän tyytymättömiä viimeaikoina (tai lähinnä kai minä oon). kaipaisin kans enemmän huomiota ja hellyyttä, sekä enemmän keskusteluja ja semmoista " henkistä yhteyttä" , 0ja kun miehelle puran mieltäni ja puhun suhteestamme niin aika yksinpuhelua tahtoo olla. väliin kuuluu hmm...nii...hmm. ja mahdollisesti keskittyy samalla vielä johonkin muuhun :P toisaalta kyllä huomaan että kun jo valmiiks ärsyttää ja on tyytymätön olo, niin sit ei aina ees huoliskaan toista niin lähelle kun se välillä yrittää. taitaa mustakin olla vaikea ottaa sit selvää mitä tahdon...

isänpäivälahjaa en oo vielä keksinyt, miehelle pitäis ensin keksiä jotain millä muistaa synttäreitänsäkin. ja sit on noi pojan 1-vee synttärit...paljon juhlia siis tulossa.

Gerda

Vierailija
18/54 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ihan maanantailta tuntuukin.

Naistenilta vietetty. Kivaa oli! Hyvää ruokaa ja seuraa, sopivasti juomista ja olipa ylläriks järkätty myös naisten erotiikka esittely. Vallan oli monenmoista tarjolla.

Täälläkin jo aika mones sadepäivä peräkkäin. Aamusella Fanny vietiin puistoon ja Perttukin hetkisen aikaa leikki. Oli uusi taaperokärry ja sillä huruutteli menemään pitkin puistoa =) hienosta kyllä pääsi kävellen kärryn perässä kenkut jalassa. Ja voi sitä ylpeetä ilmettä " Minä osaan ihan ite!!! "

Se kutsukortti kuva on kyllä tosi kiva idea, ehkäpä myös tilaan!! Pitää vaan ensin mietiskellä millon kemut pitää ja aikaa jne.

Kutsumme mummut ja papat, tädit serkut ym, ja sitten omia tätejä, enoja perheineen, niiden kanssa tekemisissä ollaan aika paljon. Kyllä niistä helposti se parisen kymmentä tulee, mutta leivotaan iso kakku =)

Pyykkivuori täälläkin odottelee ja vaatekaappeja olen samalla koittanut vähän järkätä. Ne kun tuppaa helposti meneen sotkuun.

Sanoja ei oe uusia tullut, äiti, isi joskus.

Hei, sanoo koko ajan ja ei. Siinähän ne tärkeimmät onkin =)

Touhukasta ja iloista päivää sateesta huolimatta!!!!!

Hilda

Vierailija
19/54 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vissiin jotain syysväsymystä ilmassa sekä äitillä että pojalla, melkosta kitinää pitäny kumpikin koko päivän. Tiedättehän sellasta kun ei oikeestaan oo mitään hätää, mutta tekee mieli vaan sanoa väävääväävääväävääväävää valittavalla äänellä;)

Sanoista oli jotain puhetta, niit' ei meillä vielä ole kuultu, kaikenmoisia tavuja vaan. Tänään on hokenyt kyllästyneellä äänellä joojoojoo, tulee aina niin hyvään paikkaan (Äiti:" Vaihdetaanko vaippa?" , Nooa: " joojoojoojoo" ) Että ihan niinkun kommunikoitas oikeesti.

1 v. synttäreistä on kans ollu juttua. Meinaan tehdä sellasen ykkösen muotosen kakun (kääretorttupohjista muotoilen), muita tarjottavia en vielä oo kovasti miettiny.

Isänpäivälahjasta; haluisin ostaa pojalle ja isälle samanlaiset paidat, mutta se on osottautunu vaikeeksi hommaksi! Marimekolla olis, mutta meidän isäntä ei tykkää niistä paidoista yhtään. Sit luulin löytäväni Nikeltä, Adidakselta tms, mutta noin pienille ei oikein tehdä niitä tavallisen " tylsiä" paitoja. Olisko jollain antaa vinkkiä?

Täällä jyllää vauvakuume entistä kovemmalla voimalla. Torstaina tai perjantaina pitäs menkat taas alkaa ja sillai jomottaakin, että näin varmaan käy, vaikka toivoinkin, ettei niitä olis meidän taloudessa näkyny piiiiitkiiiin aikoihin.. Ja kärsimätön luonne kun olen, niin siksikin varmaan pinnaa kiristää.

Auringonkukalle ja Gerdalle jaksamista niiden isojen miesten kanssa. Meidän mies on lähdössä ens viikoks työmatkalle ja nyt se on niiiin kultainen ja mielinkielin kun tietää että mun pitää pitää talous yksin pystyssä.

p-p

Vierailija
20/54 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on harmaata ja synkkää ulkosalla.. Ei viitsitty aamupäivän ulkoiluakaan tehdä, joten poikettiin kaverilla, joka sattui olemaan koko päivän kotona.

Tytön huoneen seinät ovat vaalean keltaiset ja nalle puh-boordi löytyy tällä hetkellä. Pähkinän väristä kalustetta, pinnis, hylly jne. Ja paljon leikkitilaa huoneeseen jätetään. Pitäisi kohtapuoliin vissiin hankkia lasten tuolit ja pöytä.

Isänpäivälahjaa ei ole tullut vielä mietittyä, mulla tuppaa jäämään kaikki suunnittelu aina viimetippaan. 1-vee synttäreihinkin on vielä aikaa... Mutta aika paljon porukkaa varmaan kutsutaan. Osa arkena ja osa viikonloppuna. Tuskin leivon itse tai sitten pitäisi ainakin harjoitella etukäteen. Se nalle puh kakku vaikutti kyl helpolta, et voishan sen väsätä, kun sitä voisi lapsetkin syödä. Lahjoista en tiedä, ehkä dubloo tulee toivottua ja jotain kirjaa ym.

Eilen poikettiin neuvolassa ja kyllä oli vaikeuksia saada neiti mitattua. Ei oikeen suostunut yhteistyöhön. Loppujen lopuksi neuvolan täti meni kauemmaksi ja minä yritin houkutella likkaa istumaan vaakalla, tämä onnistuikin lopulta, kun sai lelun ottaa käteensä. Lyhyt ja kevyt on tytsy edelleen. Muuten hölötti tätille ummet ja lammet, eikä ollut pitkävihainen mittauksen jälkeen.

Ja ai niin, sitten paras uutinen: Tyttö on oppinut sanomaan äiti. On sanonut tänään ja eilen sen sanan monta kertaa. Ihkua! Eka sana :)