Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELP, te joille on tehty silmien laserleikkaus!!

Vierailija
30.08.2015 |

Olen menossa muutaman päivän päästä leikkauttamaan silmäni, ja nyt iski paniikki - lähinnä sen suhteen, miten oikein pysyn paikallani ja miten pystyn tuijottamaan sitä valoa 40 sekuntia? Onko todennäköistä, että se ei onnistuisi?

Yritin kotona harjoitella valopisteeseen tuijottamista - silmiä alkoi kirvellä ja näkökenttä sumentua ja silmät räpsähtelevät väkisin. Katsekin alkoi pomppia :/ Mitenköhän mulle leikkauksessa oikein käy?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se laser on miljoona kertaa nopeampi kuin sinun silmän lihakset. Jos jotenkin onnistuisit siirtämään katsettasi, niin se laser automaagisesti lopettaa polttamisen...

Sitäpaitsi, se silmämuna imaistaan imukupillla paikoilleen siihen leikkausasentoon niin, ettei sitä käytännössä voi liikuttaa.. Ja silmäluometkin viritellään muilla laitteilla reilusti auki.

Vierailija
2/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä saat rauhoittavia ennen operaatiota...auttaa kummasti pysymään paikoillaan :)
Se valoki oli muistaakseni punanen joten ei sitä ollu ollenkaa paha tuijottaa.
Älä mieti liikaa. Operaatio on potilaalle aika simppeli ja nopeesti ohi ^^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tuollainen leikkaus maksaa?

Vierailija
4/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huoleti ap! Itse mietin ennen leikkausta aivan samoja juttuja ja pelkäsin kaikkee ihan polvet hyytelönä. Mutta oikeesti ei syytä huoleen :) Sä näet vaan tähtiä etkä tunne mitään, se on nopeesti ohi. Sun ei itse tarvitse suorittaa tai pystyä mihinkään, believe me. Muistat vaan hengittää :)

Vierailija
5/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat pyydettäessä esilääkityksen ja silmiin laitetaan puuduttavia tippoja, toimenpide on todella nopea, eikä tunnu oikeastaan miltään. Keikkauksen jälkeen tiputtelet silmiisi silmätippoja. Itse olen todella tyytyväinen lopputulokseen.

Vierailija
6/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:07"]Sä saat rauhoittavia ennen operaatiota...auttaa kummasti pysymään paikoillaan :)
Se valoki oli muistaakseni punanen joten ei sitä ollu ollenkaa paha tuijottaa.
Älä mieti liikaa. Operaatio on potilaalle aika simppeli ja nopeesti ohi ^^
[/quote]
ei rauhoittavat auttanut ainakaan mua. muuten meni ihan hyvin

Vierailija
7/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, teidän kommentit rauhoittivat vähän! Ahdistaa vaan ajatus siitä, että mun silmien häröilyjen takia silmiä ei saataisikaan ollenkaan leikattua. Oon myös lukenut muiden kokemuksia, ja useamman mukaan rauhoittava ei kuulemma auttanutkaan :c Ja että leikkaustilanteessa sitten iskikin hirveä paniikki. Joku myös sanoi, että se valo saattaa lähteä liikkumaan, mutta sitä ei saa seurata katseellaan tässä tilanteessa? Miten sitten saa pidettyä katseen siinä valossa?

4: Mun Smile-leikkaus maksaa tonnin alennuksen jälkeen vähän päälle 2900. Silmäsairaaloiden kesken kilpailu taitaa olla kova, joten luulen tarjoushintojen olevan aika yleisiä. Itselleni tuo ei todellakaan ole mikään pikkusumma, mutta olen tehnyt töitä rahojen keräämisen eteen.

-ap

Vierailija
8/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut kyllä mitään rauhottavia. Fiilis oli kuin olisin ollut UFOjen tutkimuspöydälle - näkö sumeni ja kaikenlaisia valoja ja hahmoja tuli ja meni. Operaation jälkeen silmät vuosi niin perkeleesti etten nähnyt moneen tuntiin mitään. Nyt leikkauksesta on 5kk ja edelleen silmäni kuivuvat öisin aika pahasti ja tippoja saa käyttää joka kerta kun yöllä herää (kuulemma mulla on kuivat silmät luonnostaan, mutta lääkärin mielestä operaatiolle ei ollut estettä). Saa nähdä paraneeko tää tästä koskaan vai joudunko loppuelämän käyttämään tippoja :(

Vierailija
9/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä ei pysty liikuttamaan, silmämuna on kiikissä ja laserointi on todella nopeaa. Ei siis hätää, Ap!

Vierailija
10/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin käy. Silmä puudutetaan ja luomista pidetään kiinni, et räpyttele ja hengittelet vaan rentona, se kestää ihan vähän aikaa. Laite on niin fiksu et se keskeyttää homman jos yhtäkkiä mulkaisisit jonnekin sivulle.

Itse kävin vuosia sitten leikkauksessa enkä saanut mitään rauhoittavaa, enkä tarvinnut. Rentoutin vain vatsalihakset ja käsivarret, hengittelin ja ajattelin "hyvin tämä menee". Alussa tuntuu kuin olisit hammaslääkärin tuolissa, mutta kun heti alussa tietoisesti rentoutuu, tuntuu jo paremmalta.

Vierailija
11/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää! Mä en saanut mitään rauhoittavaa, koska olin aivan tyyni. Se oli mielenkiintoinen kokemus. Silmä pysyy kyllä paikallaan ja toimenpide on äkkiä ohi. Kävelin leikkauksesta tunnin päästä kotiin ja ihailin kirkasta maailmaa. Onnea leikkaukseen!

Vierailija
12/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, nämä kommentit auttoivat!

Vielä yksi kysymys: estävätkö puudutustipat ja luomenlevittimet silmien räpsymisrefleksin? Koska mulla on niin voimakas räpsymisrefleksi etten usko voivani estää sitä tahdonvoimalla.

Vierailija
13/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estävät. Ja ne tiputtaa jotain tippoja koko ajan silmään niin ei tule sellaista tarvettakaan. Ole huoleti, se prosessi on normaalille ihmiselle mietitty.

Vierailija
14/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estävät, et pysty räpyttelemään vaikka yrittäisit. Rauhassa vaan, et ees huomaa kun se on jo ohi. Ainoa outo juttu oli se haju, kuin hiuksia poltettais. Kunnes tajusin, että sehän onkin mun silmä joka palaa :) Ja se kuuluu siis asiaan.

Vierailija
15/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kesän alussa leikkauksessa.

Aloitin sillon tämän keskusteluketjun. Sinne olen kirjoittanut siitä, miten leikkaus meni :)

http://www.vauva.fi/keskustelu/4484258/ketju/silmien_laserleikkaus

Vierailija
16/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onkos kenelläkään ennen leikkausta ollut normaalien miinuksien lisäksi myös toorista heittoa? Onko leikkaus silloin kalliimpi ja onko leikkauksella silloin jotain rajoituksia?

Vierailija
17/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun kävin laserleikkauksessa 3 vuotta sitten, laitteeseen tuli toimintahäiriö kun leikkasi päin helvettiä.  Nyt ei vasemmalla silmällä juuri näe. Saa nähdä viitsiikö koittaa uudestaan josko saisi vielä kuntoon.

Vierailija
18/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tais katse harhailla niin sit lääkäri sanoi että katso vihreää valoa. Silmiäkin "räpyttelin" mutta eihän ne mihkään liikkuneet kun oli ne estimet...

Vierailija
19/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:03"]

Se laser on miljoona kertaa nopeampi kuin sinun silmän lihakset. Jos jotenkin onnistuisit siirtämään katsettasi, niin se laser automaagisesti lopettaa polttamisen...

Sitäpaitsi, se silmämuna imaistaan imukupillla paikoilleen siihen leikkausasentoon niin, ettei sitä käytännössä voi liikuttaa.. Ja silmäluometkin viritellään muilla laitteilla reilusti auki.

[/quote]

Ei minulla silmämunaa imaistu millään paikoilleen, sanottiin vain, että tuijota tiukasti sitä punaista valoa äläkä pyörittele silmiäsi. Silmä puudutettiin kunnolla ja luomet viritettiin auki. Mitään rauhoittavia ei edes mainittu esitarkastuksessa eikä leikkauspaikalla, koska lihasten piti pysyä käyttökunnossa ja älyn myös.

Vierailija
20/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:03"]

[/quote]

Ei minulla silmämunaa imaistu millään paikoilleen, sanottiin vain, että tuijota tiukasti sitä punaista valoa äläkä pyörittele silmiäsi. Silmä puudutettiin kunnolla ja luomet viritettiin auki. Mitään rauhoittavia ei edes mainittu esitarkastuksessa eikä leikkauspaikalla, koska lihasten piti pysyä käyttökunnossa ja älyn myös.

[/quote]

Et vain muista. Ei sitä mihinkään imetä, se imukuppi vaan tulee silmälle.

Helppo ja nopea operaatio, älä suotta pelkää. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme