Mahd. lyhyt scifikirja äikän kurssille
Mahdollisimman lyhyt mutta kuitenkin sellainen että se kelpaa romaaniksi. Eli noin 100 sivua optimaalinen.
Suosituksia?
Kommentit (11)
En lukenut lukiossa yhtäkään äikän kirjaa. Silti tein esseet, ryhmäkeskustelut ja kokeet yms. Kiitettäviä sain aina. Käytä järkeä, ole viisas. Lue myös juoni jostain. Terveisin keväällä valmistunut
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:08"]Tai jos on sellainen kirja josta on olemassa elokuva niin käy myös.
[/quote]
Linnunradan käsikirja liftareille
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:08"]Tai jos on sellainen kirja josta on olemassa elokuva niin käy myös.
[/quote]
Linnunradan käsikirja liftareille
[/quote]
Tätä tulin kans suosittelemaan
Tai entä jos tekisit hommasi kunnolla kerrankin...
Minä valitsisin mieluummin mahdollisimman hyvän kuin mahdollisimman lyhyen.
Ursula Le Guinin kirjat ovat enimmäkseen kohtalaisen lyhyitä. Lisäksi myös hyvin kiehtovia.
Asimov, Lem
Valitse mieluummin hyvä. Linnunradan käsikirja liftareille on itse asiassa aika raskaslukuinen jos ei ole tottunut lukemaan. Ihan posketonhan se on, mutta vaatii keskittymistä.
Scifiä on ihan nuortenkirjoinakin tosi hyviä. Älä suotta kysy täältä, kysy kirjastonhoitajltasi.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:17"]
Tai entä jos tekisit hommasi kunnolla kerrankin...
[/quote]
Ei se, että haluan lyhyen kirjan tarkoita etten aio tehdä sitä kunnolla. On totta että olen surkea äidinkielessä, ja haluan päästä helpolla, mutta voihan lyhyestäkin kirjasta kirjoittaa hyvän analyysin. Ja elokuvakin on sallitun tehtävänannon rajoissa, joskin ope sanoi toivovansa ja odottavansa että kaikki lukisivat kirjan, mutta jos ei millään osaa voi tehdä leffasta. Niin ajattelin että yritän nyt kerrankin lukea kirjan. En vaan koskaan lue mitään niin en yhtään tiedä mitä pitäisi lukea. En ole edes käynyt kirjastossa sitten ala-asteen, eikö muka saisi kysyä apua? Kysyvä ei tieltä eksy, eikös?
Kiitos suosituksista.
Älä valitse lyhyttä vaan hyvä. Mulla on hyllyssä lyhyitä kirjoja jotka ovat olleet todella tahmeita lukea.
Tässä klassikko jonka siis jaksaa lukea:
Alfred Bester: Määränpäänä tähdet
Lisää löytyy hakemalla netistä vaikkapa SHORT SCI FI BOOKS ja katsomalla kirjojen suomenkieliset nimet.
Tai jos on sellainen kirja josta on olemassa elokuva niin käy myös.