Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, voisitko seurustella antifeministisen miehen kanssa?

Vierailija
30.08.2015 |

Minä olen antifeministi. Olen netissä aktiivinen miesasiamies ja henry laasasen blogin aktiivinen seuraaja. Mitä mieltä olette naiset siitä että voisitteko seurustella antifeministisen miehen kanssa? Kertokaa järkevät perusteet mikäli ette seurustelisi.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:40"]Heh, tässä naisille jotain pähkäiltävää: Olen ollut lukuisissa intiimeissä suhteissa usean ns. vihervasemmistolaisen akateemikon kanssa, sellaisten joissa on vielä vähintään feministisiä piirteitä, toisissa paljon enemmän. Itse olen korkeasti koulutettu, klassisen miehen näköinen, kokoinen ja oloinen. Jos en nyt ihan luolamies niin enempi sinne kuin tällainen miksi niitä sanotaan 'moderni' feminiininen mies.

En usko, että syvemmälle tasolle mentäessä kukaan feministi tai sinne päin oleva tykkää mistään näistä feministeistä hipsterimiehistä. Sen näkee, kuinka he olevat näiden kanssa koska eivät parempaa saa tai joku blokki alitajunnassa ei uskalla toivoa.

Feministi haluaa olla otettu! Mentaalisti ja fyysisesti. Hän, kuten jokainen meistä haluaa tuntea merkitystä elämässään. Naiselle naiseuden merkityksen antaa vastakohta, mies. Toki eri asia on uhriutuva valittava mies, sitä ei kestä kukaan.

[/quote]

No tämä ei kyllä ole missään ristiriidassa tasa-arvon tai feminismin kanssa. Kyllä nainen voi samaan aikaan nauttia seksuaalisesti "otetuksi" tulemisesta ja kannattaa silti sukupuolten välistä tasa-arvoa esim. kotitöiden jakamisessa, työelämässä, lastenkasvatuksessa ja koulumaailmassa.

Vierailija
22/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kumppanikseni ihmistä, joka kannattaa mitään ismiä. Tasa-arvo on jees ja kannatettava asia tietenkin, mutta tasa-arvonkannattaja ei lopu päätteeseen -ismi, siksi se on hyvä arvo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:32"]

En voisi. Sellaisen kanssa voisin, joka olisi huolissaan miesten tasa-arvo-ongelmista (isyysasiat, koulu, miesten mielenterveyspalvelut, ahdas maskuliinisuuden rooliodotus), mutta en jos nämä asiat nähtäisiin jotenkin feminismin vastakohdaksi. Sekä naisilla että miehillä on edelleen Suomessakin sukupuolisidonnaisia ongelmia, ja miesten ongelmat ovat yhtä todellisia kuin naistenkin, ne vain ovat eri ongelmia, eivätkä ole toisensa poissulkevia. Itse keskustelen niin netissä kuin yliopiston luennoillakin miesten tasa-arvosta siinä missä naistenkin, huolimatta siitä että naisvihamielinen Laasasen ympärillä pyörivä joukko on aika lailla pilannut miesasialiikkeen maineen.

[/quote]

Täysin samallalailla olisin itse kirjoittanut. Nainen, 30v.

Vierailija
24/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:44"]

Kuule 16, olet aivan oikeassa. Mutta sinunkin kannattaa hieman pähkäillä tätä: onko itsevarma, vahva miehinen mies naisia tai feminismiä aktiivisesti vastustava, naisia mollaava mies? Mitä varmempi ihminen on itsestään, sitä vähemmän muiden onni ja tasa-arvo on häneltä pois.

[/quote]

Erittäin hyvä kysymys. Ensimmäisenä vastaan, että koko tasa-arvo on täysi illuusio, siihen törmää lähes aina vain valkoisessa viitekehyksessä. Itsevarma miehinen mies, siinä missä itsevarma naisellinen nainen ei välttämättä koe tarpeeksi mollata naisia, tai sitten kokee. Se riippuu ihan hänen omista kiinnostuksistaan ja siitä, miten kokee naiset ja ympäröivän todellisuuden. Jos itsevarma nainen tai mies kokee, että maailmassa on virhe, niin hän voi osoittaa ja kohdistaa kritiikkiä tätä kokemaansa ongelmaa kohtaan.

Tiedän itsevarmoja miehisiä miehiä, joista osa ei kritisoi naisia, sitten tiedän sellaisia, jotka kritisoivat. Se riippuu ihan siitä, millaisista asioista on kiinnostunut maailmassa. T. 16

Vierailija
25/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajatuksia ap:llä herää? Onko asiallisemmissa kommenteissa mielestäsi perää, vai etkö pidä perusteluja hyvinä? Ovatko vastanneet naiset mielestäsi automaattisesti typeriä eukkoja, vai pystytkö ottamaan kritiikkiä vastaan?

Vierailija
26/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:40"]

Heh, tässä naisille jotain pähkäiltävää: Olen ollut lukuisissa intiimeissä suhteissa usean ns. vihervasemmistolaisen akateemikon kanssa, sellaisten joissa on vielä vähintään feministisiä piirteitä, toisissa paljon enemmän. Itse olen korkeasti koulutettu, klassisen miehen näköinen, kokoinen ja oloinen. Jos en nyt ihan luolamies niin enempi sinne kuin tällainen miksi niitä sanotaan 'moderni' feminiininen mies.

En usko, että syvemmälle tasolle mentäessä kukaan feministi tai sinne päin oleva tykkää mistään näistä feministeistä hipsterimiehistä. Sen näkee, kuinka he olevat näiden kanssa koska eivät parempaa saa tai joku blokki alitajunnassa ei uskalla toivoa.

Feministi haluaa olla otettu! Mentaalisti ja fyysisesti. Hän, kuten jokainen meistä haluaa tuntea merkitystä elämässään. Naiselle naiseuden merkityksen antaa vastakohta, mies. Toki eri asia on uhriutuva valittava mies, sitä ei kestä kukaan.

[/quote]

Ai oikein akateemikon? Salli mun nauraa...

Vierailija
27/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassukan tyyni maskuliinisuus sytyttää naisissa kyltymättömän halun. Alkuihmisyyteen vapautuva eläimellinen nainti parantaa feminismistä!

t. ex-feministi

Vierailija
28/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:40"]Heh, tässä naisille jotain pähkäiltävää: Olen ollut lukuisissa intiimeissä suhteissa usean ns. vihervasemmistolaisen akateemikon kanssa, sellaisten joissa on vielä vähintään feministisiä piirteitä, toisissa paljon enemmän. Itse olen korkeasti koulutettu, klassisen miehen näköinen, kokoinen ja oloinen. Jos en nyt ihan luolamies niin enempi sinne kuin tällainen miksi niitä sanotaan 'moderni' feminiininen mies.

[/quote]

Mitä tarkoitat tässä intiimillä suhteella? Seksisuhdetta vaiko pitkää parisuhdetta, jossa toinen tunnetaan syvällisellä tasolla?

Vierailija
29/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:55"]Lassukan tyyni maskuliinisuus sytyttää naisissa kyltymättömän halun. Alkuihmisyyteen vapautuva eläimellinen nainti parantaa feminismistä!

t. ex-feministi
[/quote]

Jos nämä trollaajat oikeasti uskovat asiaansa, niin eikö heillä ole ollenkaan hyviä perusteluja kun pystyvät vain trollaukseen ja parhaimmillaankin kärjistyksiin?

Vierailija
30/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:40"]

Feministi haluaa olla otettu! Mentaalisti ja fyysisesti. Hän, kuten jokainen meistä haluaa tuntea merkitystä elämässään. Naiselle naiseuden merkityksen antaa vastakohta, mies.

[/quote]

Minun elämäni merkitys tulee ihan muista asioista kuin sukupuolielimistäni. Melkoisia älykköjä oletkin päässyt painamaan, kun heille tärkeintä maailmassa on tavoitella stereotypioita.

Vierailija
31/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, millä tavalla mies olisi antifeministinen.

Laasasen ajatusten kannattajan ja hengenheimolaisen kanssa en voisi kuvitella seurustelevani. Se olisi tosi raskasta.

Mutta semmoisen kanssa, joka kannattaa sukupuolten erilaista kohtelua joissakin tilanteissa, voisin kuvitella.

Vierailija
32/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:53"]Mitä ajatuksia ap:llä herää? Onko asiallisemmissa kommenteissa mielestäsi perää, vai etkö pidä perusteluja hyvinä? Ovatko vastanneet naiset mielestäsi automaattisesti typeriä eukkoja, vai pystytkö ottamaan kritiikkiä vastaan?
[/quote]
No tätä samaa feministi propagandaa naiset jauhaa niinkun aina. Feminismi ei ole tasa-arvon kannatusta mitä naiset ei ymmärrä. Lisään vielä että Henry Laasanen ei puhu pelkästään markkina-arvosta vaan myös miesten tasa-arvo ongelmista. Miksi naiset tätä tasa-arvon kannattajaa niin vastustavat?

Vierailija
33/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua seurustella sovinistin tai feministin kanssa.

Vierailija
34/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:46"]

Nro. 16, vaikka parisuhteessa joku nainen haluaisikin tuntea itsensä naiselliseksi ja mies miehekkääksi, niin miten se liittyy siihen miten ihmisiä pitäisi kohdella yhteisön tai koko yhteiskunnan tasolla? Parisuhde on kahden yksilön välinen sopimus, mutta yhteisön tasolla (työelämä, hyväksytty käytös, media) sukupuolten tulisi olla tasa-arvoisia.

[/quote]

Ymmärrän tuon kirjoituksesi ja näkemyksen, mutta se on hyvin outo ja sanoisinko 'vääristynyt'. Sukupuolet, rodut tai mikään asia maailmassa ei ole tasa-arvoinen. Kuulin jostain keskusteluketjusta tällaisen asian, että tasa-arvo toteutuu ainoastaan matematiikassa (1+1=2). Samoin kuten tasavertaisuus. Joka ikinen tämän palstan naisista ja miehistä, arvottaa toisia asioita enemmän kuin toisia, lukuisista eri syistä.

Mutta koska tähän tarvitaan lihaa luiden ympärille niin kerron mitä tarkoitan. Tämän palstan naisista iso osa arvottaa (tai luulee arvottavansa) feministisiä piirteitä miehessä enemmän kuin maskuliinisia. Iso osa arvottaa vihreitä edustajia enemmän kuin vaikkapa kokoomuksen tai perussuomalaisten edustajia.

Olemme myös Suomessa menossa kovaa vauhtia siihen suuntaan, jossa esimerkiksi yliopistoissa lähtökohtaisesti arvotetaan enemmän naisia tai ulkomaalaisia, erityisesti humanistisilla aloilla. Sitten on ns. vanhan liiton duunarialoja, joissa suomalaisia miehiä arvotetaan enemmän. Ainoa ero näissä kahdessa esimerkissä on se, että jälkimmäisssä suomalaisia miehiä arvotetaan heidän luonteenpiirteiden, osaamisen tai fysiikan takia, kun taas ensimmäisessä esimerkissä naisia tai ulkomaalaisia miehiä arvotetaan heidän statuksensa takia. Pointtina kuitenkin, että niin yksityisessä elämässä kun missään muuallakaan ihmisiä ei voida pitää tasa-arvoisina missään muualla kuin puheissa tai yritysten vuosiraporteissa vastuullisuuspolitiikan kohdalla.

Mutta henkilökohtaisesti arvostan erityisesti vanhuksia ja lapsia, sekä naisia, kuten suurin osa suomalaisessa kulttuurissa kasvaneista on tehnytkin. Ja se, vaikka tasa-arvoa ei olisikaan olemassa, ei tietenkään tarkoita että ihmisiä tulisi kohdella röyhkeästi, vastuuttomasti tai muuten huonolla tavalla.

Vierailija
35/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:53"]Mitä ajatuksia ap:llä herää? Onko asiallisemmissa kommenteissa mielestäsi perää, vai etkö pidä perusteluja hyvinä? Ovatko vastanneet naiset mielestäsi automaattisesti typeriä eukkoja, vai pystytkö ottamaan kritiikkiä vastaan?
[/quote]
No tätä samaa feministi propagandaa naiset jauhaa niinkun aina. Feminismi ei ole tasa-arvon kannatusta mitä naiset ei ymmärrä. Lisään vielä että Henry Laasanen ei puhu pelkästään markkina-arvosta vaan myös miesten tasa-arvo ongelmista. Miksi naiset tätä tasa-arvon kannattajaa niin vastustavat?
[/quote]

Itse Henryä paljon lukeneena olen samaa mieltä siitä, että hän pureutuu myös todellisiin tasa-arvo-ongelmiin. Sen hän ja hänen kannattajajoukkonsa tekee kuitenkin naisvastaisella ja -vihamieliselläkin tavalla, mikä vain ei voi koskaan olla rakentavaa tai johtaa mihinkään konkreettiseen hyvään miestenkään kannalta. Miksi tämä ns. lassukkajoukko ei tätä ymmärrä? Haluavatko he muutosta, vai vain valittaa?
-
Feminismi ei ehkä ole enää tämän päivän termi tasa-arvoliikehdinnälle. Sen tiukasta naisliikkeen määritelmästä huolimatta nykypäivänä ylivoimaisesti suurin osa arkifeministeistä on myös miesasian kannattajia. Varmaan voitaisiin luopua historiallisesta "femi-" liitteestä, ja ottaa tilalld jotain parempaa. Se ei kuitenkaan ole vaihtoehto, että naisten tasa-arvo unihdettaisiin kokonaan - siinäkin riittää vielä tekemistä, mutta miesasia pitäisi nostaa yhtä tärkeäksi sen rinnalle.

Vierailija
36/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sovinistin kanssa? No en, koska arvomme olisivat niin erilaiset.

Vierailija
37/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:53"]

Ai oikein akateemikon? Salli mun nauraa...

[/quote]

Myönnän, tuo oli lähes kardinaalivirhe käyttää tuota termiä. Tarkoitin akateemisen tutkinnon suorittanutta tai suorittavaa. T. 16

Vierailija
38/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 17:03"]

No tätä samaa feministi propagandaa naiset jauhaa niinkun aina. Feminismi ei ole tasa-arvon kannatusta mitä naiset ei ymmärrä.

[/quote]

Sinäkin se jauhat aina samaa paskaa kielioppivirheinesi kuuntelematta vastapuolen argumentteja laisinkaan. Voisitko vaivautua perustelemaan edes sen, että miten ja miksi feminismi ei kannata tasa-arvoa?

Vierailija
39/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse feministi. Kumppaniltani vaadin että on suunnilleen järjen ihminen ja kannattaa yleisesti tasa-arvoa eikä halveksi mun mielipiteitä. Kaikesta ei tarvitse olla samoilla linjoilla.

En ole perehtynyt Laasasen ajatuksiin. Minulla on kuitenkin tunne, että en yleisesti oikein täysin ymmärrä miesasiamiehiä. Jos miesasiamies on tasa-arvon kannattaja hän ymmärtää myös kolikon toisen puolen eli naisten tasa-arvo-ongelmat, ja on näin ollen pääosin samoilla linjoilla omien feminististen ajatusteni kanssa - tällöin voisin ihan hyvin seurustellakin hänen kanssaan. Monet miesasiamiehet kuitenkin vaikuttavat siltä, että eivät paljoa välitä naisten asioista. Itse olen kuitenkin nainen, joten toivoisin että myös minun näkökulmani ymmärrettäisiin ja ajatuksiani kunnioitettaisiin.

Vierailija
40/94 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:55"]

Lassukan tyyni maskuliinisuus sytyttää naisissa kyltymättömän halun. Alkuihmisyyteen vapautuva eläimellinen nainti parantaa feminismistä!

t. ex-feministi

[/quote]

Lassukan tyyni maskuliinisuus? Lassukat ovat ehkä kaikkein epämiehekkäin miestyyppi.