Nainen, voisitko seurustella antifeministisen miehen kanssa?
Minä olen antifeministi. Olen netissä aktiivinen miesasiamies ja henry laasasen blogin aktiivinen seuraaja. Mitä mieltä olette naiset siitä että voisitteko seurustella antifeministisen miehen kanssa? Kertokaa järkevät perusteet mikäli ette seurustelisi.
Kommentit (94)
En voisi elää miehen kanssa, joka kokisi tasa-arvon ei-toivotuksi tilaksi. En voisi koskaan elää miehen kanssa, joka pohtisi markkina-arvoja ja "tasoja, vääntäisi ja valittaisi. Se on oikeastaan estää kiihottumisen ja seksinkin. Siis miehen kitinä.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:12"]En voisi elää miehen kanssa, joka kokisi tasa-arvon ei-toivotuksi tilaksi. En voisi koskaan elää miehen kanssa, joka pohtisi markkina-arvoja ja "tasoja, vääntäisi ja valittaisi. Se on oikeastaan estää kiihottumisen ja seksinkin. Siis miehen kitinä.
[/quote] hemmetin puhelin!
Itse olen mies, ja edes minä en jaksaisi kuunnella lassukan kitinää kovin pitkään. Jos elämässä ei ole muuta pohtimista kuin oma "markkina-arvo", on varmaan aika tylsä elämä muutenkin
En, koska arvostan miehessä älyä, huumorintajua ja aikuista luonteenlaatua.
Eksä oli just sellainen. Oli yksi syy eroomme. Joka päivä jouduin kuuntelemaan, miten naiset yhteiskunnassa sitä ja tätä ja tuota hyväksikäyttää, valittaa tyhjästä jne. Mikään argumenteista ei koskenut minua, mutta miksi minun olisi pitänyt kuunnella sitä mielipiteen vuodatusta?
Olen mies enkä voisi kuvitellakaan eläväni ei-feministin kanssa.
Riippuu millaisen antifeministin. Vastustatko kaikkea feminismiä naisten äänioikeudesta lähtien vai joitain feminismin äärimuotoja? Minusta ideologiaa tärkeämpää on että on, että henk koht parisuhteen roolijako saadaan molempia miellyttäväksi.
En voisi ikinä seurustella kanssasi.
Syynä se, että näet ihmiset hyödykkeinä ja ihmisten välisen kommunikaation "markkinoina". Se ei ole ihmisten aitoa kohtaamista. Haluan tulla kohdatuksi ihmisenä ja persoonana, en sukupuoleni edustajana.
N28, onnellisesti tasa-arvoisessa parisuhteessa
En voisi. Sellaisen kanssa voisin, joka olisi huolissaan miesten tasa-arvo-ongelmista (isyysasiat, koulu, miesten mielenterveyspalvelut, ahdas maskuliinisuuden rooliodotus), mutta en jos nämä asiat nähtäisiin jotenkin feminismin vastakohdaksi. Sekä naisilla että miehillä on edelleen Suomessakin sukupuolisidonnaisia ongelmia, ja miesten ongelmat ovat yhtä todellisia kuin naistenkin, ne vain ovat eri ongelmia, eivätkä ole toisensa poissulkevia. Itse keskustelen niin netissä kuin yliopiston luennoillakin miesten tasa-arvosta siinä missä naistenkin, huolimatta siitä että naisvihamielinen Laasasen ympärillä pyörivä joukko on aika lailla pilannut miesasialiikkeen maineen.
Mikä siinä feminismissä eli sukupuolten välisen tasa-arvon ajamisessa teitä lassukoita pelottaa? Feminismihän ajaa myös miesten asemaa! Varsinkin sellaisten miesten, jotka eivät istu siihen perinteiseen maskuliinisen "perheen pään" rooliin. Feminismi yrittää tehdä näkyväksi yhteiskunnan sisällä vallitsevia tukahduttavia rooliodotuksia ja pyrkiä niistä eroon kaikkien sukupuolten kohdalla.
Heh, tässä naisille jotain pähkäiltävää: Olen ollut lukuisissa intiimeissä suhteissa usean ns. vihervasemmistolaisen akateemikon kanssa, sellaisten joissa on vielä vähintään feministisiä piirteitä, toisissa paljon enemmän. Itse olen korkeasti koulutettu, klassisen miehen näköinen, kokoinen ja oloinen. Jos en nyt ihan luolamies niin enempi sinne kuin tällainen miksi niitä sanotaan 'moderni' feminiininen mies.
En usko, että syvemmälle tasolle mentäessä kukaan feministi tai sinne päin oleva tykkää mistään näistä feministeistä hipsterimiehistä. Sen näkee, kuinka he olevat näiden kanssa koska eivät parempaa saa tai joku blokki alitajunnassa ei uskalla toivoa.
Feministi haluaa olla otettu! Mentaalisti ja fyysisesti. Hän, kuten jokainen meistä haluaa tuntea merkitystä elämässään. Naiselle naiseuden merkityksen antaa vastakohta, mies. Toki eri asia on uhriutuva valittava mies, sitä ei kestä kukaan.
Muistakaas naiset ja muutkin että ei sekoiteta termejä Anti-feministi sekä Laasanen. Uskon, että moni ei välttämättä seurustelisi Laasasen kanssa, mutta todella moni kyllä seurustelisi mielellään anti-feministin kanssa. Ainoa asia, mikä on pahempi kuin feminismi, on se jos siihen laittaa sanan 'mies' eteen...sickkkk
Kuule 16, olet aivan oikeassa. Mutta sinunkin kannattaa hieman pähkäillä tätä: onko itsevarma, vahva miehinen mies naisia tai feminismiä aktiivisesti vastustava, naisia mollaava mies? Mitä varmempi ihminen on itsestään, sitä vähemmän muiden onni ja tasa-arvo on häneltä pois.
En voisi. Miksi pitää olla järkevät perusteet? En vain sietäisi antifeministisesti ajattelevan ukkelin pälinöitä, ärsyttäisi liikaa. Ärsytys lyhentää JA pahentaa elämää.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:20"]Eksä oli just sellainen. Oli yksi syy eroomme. Joka päivä jouduin kuuntelemaan, miten naiset yhteiskunnassa sitä ja tätä ja tuota hyväksikäyttää, valittaa tyhjästä jne. Mikään argumenteista ei koskenut minua, mutta miksi minun olisi pitänyt kuunnella sitä mielipiteen vuodatusta?
[/quote]
Jos mies vihaa naisia ja kokee että juuri sinä ole niin erilainen, ei ollenkaan kuin ne muut!! Niin ennenpitkää sinäkin päädyt siihen muut naiset ryhmään.
Nro. 16, vaikka parisuhteessa joku nainen haluaisikin tuntea itsensä naiselliseksi ja mies miehekkääksi, niin miten se liittyy siihen miten ihmisiä pitäisi kohdella yhteisön tai koko yhteiskunnan tasolla? Parisuhde on kahden yksilön välinen sopimus, mutta yhteisön tasolla (työelämä, hyväksytty käytös, media) sukupuolten tulisi olla tasa-arvoisia.
Olen mies enkä voisi kuvitellakaan eläväni feministin kanssa.