Miksi " normaali" isä ei tapaa lapsiaan?
Tai tapaa harvoin. Ei auta lasten haasteissa jne. Tapaa ehkä 1 krt/ kk tai ei sitäkään.
Kyse ei ole siitä että isä asuisi kaukana, ei sairauksia, alkoholiongelmaa tai muuta joka oikeasti estäisi.
Tää on aivan hanurista. Kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (21)
Koska hän ei ole normaali, tunteet ei toimi normaaliin tapaan ja järjenkäytössäkin puutteita.
Itsekäs ja tunnekylmä. Ei kykene aidosti rakastamaan. Sääli lapsia kohtaan, mutta ei miestä muuttamaan pysty.
Miehet unohtaa lapsensa sikahelposti etenkin kun heilöä on kierroksessa uusi rakkaus. Mulkku kuljettaa.
Näin toimi myös oma eksäni, 2 lapseni isä. Häntä ei vaan lapset kiinnostanu eikä hän pitänyt kiinni mistään sovitusta ja teki aina oharit lapsille.
No, nyt kun lapset ovat jo aikuisia, ex ihmettelee ja moittii kun hänen vointinsa ja hänen uusi perheensä ei yhtään kiinnosta aikuisia lapsia. 🙈🙈
Sitä saa mitä tilaa.
Harvinaisissa tapauksissa lasten äiti on tehnyt kaikkensa, ettei isä saa tavata lapsiaan kuin muutaman kerran kuukauteen. Mutta todennäköisemmin isää ei vaan lapset kiinnosta.
Siksi kun exä tekee parhaansa vieraannuttaakset lapset.
Ehkä kyseiset lapset ovat tylsiä tai ärsyttäviä
Täällä sama eikä toinen lapsista edes halua mennä enää isälleen. Puoliväkisin pitää maanitella lähtemään edes kerran kahdessa kuukaudessa. Kaikkiin ongelmiin isä toteaa vaan, että voi voi ja elareita ei maksa edes minimiä. Välillä ärsyttää kuinka toinen pääsee elämässä niin helpolla. Mitään vastuuta ei tarvitse ottaa ja rahaa jää säästöön. Itse istun sitten "kuulusteluissa", jos lapsilla on koulussa hankaluuksia, niissä palavereissa ei isää näy mukana, ei lue edes wilma-viestejä tai -merkintöjä.
Voin sanoa että lapset osaa olla ärsyttäviä! Ihan näin äidinkin mielestä. Epäilen kuitenkin että syy tapaamattomuudelle on kosto minulle. Ettei vaan olisi yhtään vapaa-aikaa, enkä vaan vahingossakaan pystyisi tapaamaan ketään uutta( ei edes miehet ensimmäisenä mielessä nyt).
Onhan se myös vähän tunnekylmä.
Itselle kelpaisi mikä tahansa aika jonka isä lasten kanssa viettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama eikä toinen lapsista edes halua mennä enää isälleen. Puoliväkisin pitää maanitella lähtemään edes kerran kahdessa kuukaudessa. Kaikkiin ongelmiin isä toteaa vaan, että voi voi ja elareita ei maksa edes minimiä. Välillä ärsyttää kuinka toinen pääsee elämässä niin helpolla. Mitään vastuuta ei tarvitse ottaa ja rahaa jää säästöön. Itse istun sitten "kuulusteluissa", jos lapsilla on koulussa hankaluuksia, niissä palavereissa ei isää näy mukana, ei lue edes wilma-viestejä tai -merkintöjä.
Ei sinunkaan tarvitsisi ottaa vastuuta, mutta itse olet roolin valinnut.
Narsisti tai narsistinen. Kun puuttuu aito rakkaus, on helppo etääntyä lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, eikö äidinkään tarvitse ottaa vastuuta omista lapsistaan? Kuka heistä sitten huolehtii?
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa että lapset osaa olla ärsyttäviä! Ihan näin äidinkin mielestä. Epäilen kuitenkin että syy tapaamattomuudelle on kosto minulle. Ettei vaan olisi yhtään vapaa-aikaa, enkä vaan vahingossakaan pystyisi tapaamaan ketään uutta( ei edes miehet ensimmäisenä mielessä nyt).
Onhan se myös vähän tunnekylmä.
Itselle kelpaisi mikä tahansa aika jonka isä lasten kanssa viettäisi.
Jos se oikeasti onmvähän enemmänkin tunnekylmä, mutta et ole myöntänyt asiaa vielä itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, eikö äidinkään tarvitse ottaa vastuuta omista lapsistaan? Kuka heistä sitten huolehtii?
Yhteiskunta. Lapset voi antaa sijoitukseen eikä siitä koidu mitään rikosoikeudellisia ongelmia.
kuka sitä nyt haluaisi palata mokiinsa...
Itsekäs ja kylmä mies, kuten lasteni isä. Tapaa kuukausien välein. Ei kutsu lapsia luokseen. Elatusapu on nyt maksamatta nuorimmasta tältä vuodelta. Laitoin sen kelan perintään.
Esikoinen asuu jo omillaan ja sanoi, että isä ollut viimeksi yhteydessä 1,5 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, että olen kunnon ihminen ja huolehdin omista lapsistani.
Kuinka paljon isä otti oma-aloitteisesti vastuuta lapsista ydinperheaikana? Tai teki kompromisseja omien aikataulujensa suhteen lasten/puolison hyväksi?
Uskomatonta mutta totta että sinänsä ihan normiälyllä ja terveydellä varustetut miehet ajattelevat, että eron jälkeen äiti hoitaa lapsiarjen ja he tapaavat/ottavat lapsia luokseen silloin kuin se sattuu omiin aikatauluihin sopimaan.
?