Kela-psyykkinen sairaus
Minulla todettiin usea vuosi sitten keski-vaikea masennus, suihkussa käynti vaatii ponnistelua, kuten muut päivän tehtävät, olen sairaslomalla.
Lääkäri ehdotti työkyvyttömyyseläkettä, kela totesi ettei minulla ole psyykkistä sairautta.
Ratkaisuna itsemurha vai mikä? Apua ei tule ja sairaspv rahat loppuneet jo 6kk sitten. En saa mitään mistään, kysytty sos.tstot ym. Syy: yhteisomistus pienestä paikasta, jota en voi yksin myydä, muut eivät suostu.
Mikä sairaus on psyykkinen sairaus jos ei keski-vaikea masennus?
Tämä on painajaismaista kiusaa kelasta.
Kommentit (64)
Eikö masennus juuri ole psyykkinen sairaus, kelassa tekevät siivousta...
Masennuksen takia ei nykyään oikein pääse eläkkeelle. Vaatii pitkän kuntoutuksen ensin ja sittenkin epävarmaa. Pelkän sairausloman jälkeen ei yleensä pääse eläkkeelle. Vaatii vuosien kuntoutustuen ja ehkä sen jälkeen. Marssijärjestys on, sairasloma, kuntoutustuki (määräaikainen työkyvyttömyyseläke) ja sitten toistaiseksi voimassa oleva Tk eläke
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Mikäli todetaan bipo pääset heti työkyvyttömyyseläkkeelle. Kaksisuuntainen mielialahäiriö on sellainen että psykiatri kirjoittaa B- lausunnon jolla eläkepaperit tulee. Itse myös sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja psykiatri kertoi että on kirjoittanut eläkepaperit kyseiseen sairauteen. Vaatii kuitenkin ensin diagnoosin sairaudesta. Söin lääkkeitä jonkin aikaa mutta ne eivät sopineet. Tuli kova vatsakipu niistä. Useamman vuoden ollut ilman niitä.
T. Bipo aikuinen
Onpa kinkkinen tilanne sinulla.
Suostuisiko muut lunastamaan sinun osuutesi?
Olisiko tuossa aihe oikeusjuttuun ja julkaista valtakunnanlehdessä tuo järkyttävän kuuloinen kiusaaminen. Masennus ei ole leikin asia. Vastoinkäyminen voi aina olla se viimeinen.
Kun haet työkyvyttömyyseläkettä Kelasta on lääkärin B-lausunnon oltava hyvin kitörjoitettu. Pelkkä diagnoosi ei riitä. Täytyy olla kuvailtuna mm. toimintakyky/sen puute.
Ota itseäsi niskasta kiinni ja mene töihin! Muuta neuvoa luomu ei nyt saa!
Itse olen tapellut vähän yli vuoden ajan Kelan kanssa, että saisin kuntoutustukea mutta ei. Vaikea-asteinen masennus, ptsd ja vaikea sosiaalisten tilanteiden pelko ei kuulemma estä työntekoa vaikka oireet vaikuttavat merkittävästi arkielämässä.. jep jep
Vaikka b-lausunto lääkäriltä olisi, vakuutusyhtiöt ja kela ei välttämättä sitä puolla.
Ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi ja hae työmarkkinatukea Kelasta.
Töihin noilla spekseillä kukaan ei palkkaa kuitenkaan - siitä ei tarvitse olla huolissaan.
Mitään järkeähän tässä ei ole, mutta näillä mennään.
Kannattaa hankkia diagnoosi esimerkiksi vakavasta masennuksesta, psykoottisesta masennuksesta tai kaksisuuntaisesta. Älä yrittele kuntoutustukea keskivaikealla.
Mulla on vaikea-asteinen masennus, mutta vakuutusyhtiön lääkärin mukaan ei vakavaa psyykkista sairautta. Masennusta ei siis katsota vakavaksi vaikka olisi miten vaikea tahansa.
Teotjulkiseksi kirjoitti:
Olisiko tuossa aihe oikeusjuttuun ja julkaista valtakunnanlehdessä tuo järkyttävän kuuloinen kiusaaminen. Masennus ei ole leikin asia. Vastoinkäyminen voi aina olla se viimeinen.
Näistä on valtakunnalliset ohjeistot, ei kinaamalla eläkkeelle pääse.
Tottakai masentunutkin yritetään kuntouttaa töihin, siinä missä jalkansa murtanutkin.
Vierailija kirjoitti:
Kun haet työkyvyttömyyseläkettä Kelasta on lääkärin B-lausunnon oltava hyvin kitörjoitettu. Pelkkä diagnoosi ei riitä. Täytyy olla kuvailtuna mm. toimintakyky/sen puute.
Täällä vaan venkulat jakaa luismuiluun neuvoja. Hävetkää!
Vierailija kirjoitti:
Tottakai masentunutkin yritetään kuntouttaa töihin, siinä missä jalkansa murtanutkin.
Ongelma on se ettei välttämättä saa mitään terapiaa. Lääkeresepti kouraan ja olet parannettu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ainoa oikea tapa. Kotiinko pitäisi verorahoilla päästää makoilemaan?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vaikea-asteinen masennus, mutta vakuutusyhtiön lääkärin mukaan ei vakavaa psyykkista sairautta. Masennusta ei siis katsota vakavaksi vaikka olisi miten vaikea tahansa.
Mene töihin ulisemasta! Osaatko edes hävetä? Olet loinen, jota muut joutuu elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hankkia diagnoosi esimerkiksi vakavasta masennuksesta, psykoottisesta masennuksesta tai kaksisuuntaisesta. Älä yrittele kuntoutustukea keskivaikealla.
Olet huijari ja toivon että jäät kiinni. Siinäpä makselen tuet takaisin. Ehkä saat myös syytteen petoksesta!
Mielivaltaista, ihmisen kidutusta tuo on.