Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

poika 6v ei ole tyytyväinen terveellisiin välipaloihin

Vierailija
30.08.2015 |

Olen tarjonnut hedelmiä, marjoja, itse tehtyä smoothieta, kasviksia ja niihin kevyt kermaviilistä sippi. Ei kelpaa kun aina täytyisi olla karkkia! Kerran viikossa on karkkipäivä. On sitten syönyt salaa niiden kavereiden luon jotka saavat pitkin viikkoa herkkuja. Jotain vinkkejä mitä muuta voisin tarjota?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sippi juurikin... :D ehkä kuitenkin sippi. Kiitos puhelin. Ap

Vierailija
2/9 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aargh. D i p p i

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa just mitä itse näet parhaaksi. Noi välipalat kuulostaa terveellisiltä ja hyviltä. 6-vuotias ei todellakaan osaa syödä itse niin kuin olisi hänelle parhaaksi eikä voi päättää omasta ruokavaliostaan. Pitäydy vaan karkkipäivässä ja poika olkoon nälkäinen, jos ei voi sun tarjoamia välipaloja syödä. Sinä päätät.

Vierailija
4/9 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottunut sokerin "makuun", silloin muu maistuu pahalta. Lyö vetoa sokerilakosta? Meidän kakru oli myös sokerihiiri, selkeä addiktio valkoiseen sokeriin -mun syy täysin- mutta haastoin sokerittomaan haasteeseen (mm koululaisilla muotia haastaa milloin mihkäkin, tämä on erittäin terve haaste) ja oli 100pv ilman lisättyä sokeria. Sen jälkeen mm maustettu jukurtti maistui liian makealta!

Vierailija
5/9 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kelpaa, olkoon syömättä. Helppoa. Ei edes karkkipäivänä ole mitään järkeä tarjota karkkeja välipalaksi.

Vierailija
6/9 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän proteiinia kanssa siihen välipalaan. Äläkä lapselle syötä mitään kevyt-juttuja. Lapsi tarvitsee energiaa.

Vierailija
7/9 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo siinä mennää metsään kun puhutaan ruoan tarjoilusta 6-vuotiaalle. Oletko pojan äiti vai palvelija?

Vierailija
8/9 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 11:17"]

Olen tarjonnut hedelmiä, marjoja, itse tehtyä smoothieta, kasviksia ja niihin kevyt kermaviilistä sippi. Ei kelpaa kun aina täytyisi olla karkkia! Kerran viikossa on karkkipäivä. On sitten syönyt salaa niiden kavereiden luon jotka saavat pitkin viikkoa herkkuja. Jotain vinkkejä mitä muuta voisin tarjota?

[/quote]  voit tarjota vielä ruisleipää juustoa päällä ja ellei sekään kelpaa niin sitten ei mitään. Mikäli teillä poika pelaa koneella niin sitten ei peliaikaakaan. Alkaa kummasti maistua välipala.

Vierailija
9/9 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat päättävät mitä syödään, lapsi kuinka paljon. Kuulostaa oudolta, että 6 vuotiaalla olisi mahikset syödä karkkia kaiken päivää kavereilla. Olisiko nyt käynyt niin, että kun kieltäytyy syömästä niin saa jotain "parempaa" tilalle? Meillä on samanikäinen poika. Syö kaikkea ja ei juurikaan valita ruuasta. Miksi? Koska olemme pienestä saakka totuttaneet hänet syömään tai ainakin maistamaan kaikkea. Karkkia saa kerran viikossa karkkipäivänä askin tai muun vastaavan pienen ja pillimehun. Ei ole koskaan huutanut ja itkenyt karkkihyllyllä. Meillä ei juoda mehuja arkena, ei syödä karkkia arkena jne. Poika syö välipalana esim hedelmiä, pähkinöitä ja kasvistikkuja. Lapsi ei määrää perheessä tahtia ja ruokailua. Meillä jos alkaisi kieltäytymään tarjotusta ruuasta niin seuraavan kerran saa ruokaa kun on taas ruoka-aika. Yksinkertaista.