Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko lapsilta voi vaatia kotona?

Vierailija
30.08.2015 |

Olen yh.Lapset ovat minulla aina.Työni on kovin vaativaa ja minulla on myös erittäin vaativa esimies.Yksi lapsistani on päiväkodissa,kaksi alakoulussa.
Kotona on aina kaaos.Kouluikäiset eivät saa vaatteita pesukoriin tai naulakkoon.Aku Ankat ja kirjat ovat levällään,samoin kynät,paperit,askartelutarvikkeet,roolivaatteet.Keittiö on jokaisen ruokailun jäljiltä hävityksen kauhistus:murusia,sotkuja,astioita.Esikoinen yökastelee ja piilottelee pyykit mihin sattuu haisemaan.Herkkukaapilla käydään salaa,kun olen töissä ja karkkipaperit piilotetaan.
Minkälaisia ja minkä verran kotitöitä ja OMISTA TAVAROISTA HUOLEHTIMISTA voin vaatia lapsilta?Onko muilla niin,että vaikka aamulla siivoaisi paikkoja kuudelta,niin viideltä kotiin tullessaan paikat ovat niin sotkuiset,ettei jaksa kuin itkeä?
Olen puhunut,jutellut,tehnyt yhdessä,luvannut palkintoja ja palkkioita,ottanut pois saatuja etuja jne,mutta mikään,ei mikään auta. Paras olisi,että jaksaisin joka päivä imuroida ja luututa lattiat ja raivata tavarat ja pyykit paikoilleen. En vain jaksa millään.

Auttakaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat ala-koululaiset kotihommiin, siitä ei tarvitse palkita ja ei tarvitse askatella, piirtää.tms, jossei osata laittaa takaisin paikoilleen. Meillä on erivärisiä kannellisia laatikoita esim. Punainen kirjoille ja näin on helpompi tietää missä on kirjan paikka. Ja lapset ovat 2. ja 4. luokkalaisia.

Vierailija
2/4 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat ne kotitöihin. Oppivathan jo vähän tulevaisuuden varalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotitöiden tekemisestä ei saanut mitään etuuksia eikä palkintoja, kuuluvathan ne normaaliin arkeen. Sen sijaan tekemättä jättämisestä seurasi aina jonkinlainen rangaistus, esimerkiksi karkkipäivänä ei saanut karkkia (olimme kaikki lapset niin herkkuperseitä, että kyllä ne kotihommat sitten tehtiin ennen karkkipäivää), ei saanut katsella telkkaria/pelata konsoleilla, kotiaresti yms yms. 

Ole varovainen tuon herkkujen syömisen kanssa, jos luvatta käyvät kaapilla. Meillä veli jatkoi sitä siihen asti että armeijaan lähti ja joskus söi pussillisen paistovalmiita pulliakin suoraan pakasteesta :D. Minä taas kävin salaa kaupassa ostamassa karkkia ja piilottelin niitä ja tyhjiä papereita vaatekaapissani. Voi siis olla pitkäaikainen riesa, eikä vain ohimenevä vaihe. Niin ja isoveli tykkäsi myös tyhjennellä minun säästöpossuani ja minä taas kävin luvatta isän takin taskusta kolikoita. No ihan suhteellisen hyviä ihmisiä meistä taisi kuitenkin kasvaa, ei meistä mitään ammattivarkaita tullut vaikkei insinööri taida sen parempi titteli ollakaan :D.

Ikinä ei meillä ole ollut suurempaa sotkua kuin ajoittain lapsien (varsinkin poikien) huoneissa. Sitä en kyllä muista tai tiedä paljonko äidillä mahtoi kulua siivoamiseen ja järjestelemiseen töistä tultuaan :D. Sen verran muistan, että ihan pienestä asti ollaan kotitöissä oltu mukana ja ainakin omat huoneet siivottu. Jos likapyykit eivät kulkeutuneet pyykkikoriin, niin eipä niitä puhtaitakaan sitten tullut. Tämä tosin ei ihan pienillä toimi.

Tsemppiä AP sinulle ja muillekin saman ongelman kanssa painiville. Toivottavasti löytyy toimiva ratkaisu :).

Vierailija
4/4 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alakoululaiset vielä osaa ilman ohjausta laittaa tavaroita paikoilleen. Sinun pitää olla mukana ja toimia kannustavasti. Luultavasti olet liian vähän kotona ja lapset liian pieninä yksin