Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään raskautta voi salata?

Vierailija
30.08.2015 |

Ja millaiset vaatteet peittävät parhaiten vauvamahan?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi selvästi näkymään jo rv 16. Tutut tiesi siitä, tuntemattomat ehkä ajattelit olevan kaljamahan. Rv 20 paikkeilla ei sekään olisi enää mennyt, sen verran tyypillinen ras.maha.

Vierailija
2/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huppari jossa edessä tasku, siellä pidin lompakkoa ja puhelinta ja vatsa jäi piiloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulipuku :D

Vierailija
4/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläosat, joissa on väljä lantiolle ulottuva leikkaus ja jotain laskostusta. Väri mielellään tumma ja ei kuvioita.

http://www.esprit.fi/naisten-puserot/laskeutuva-pusero-kaksinkertaista-sifonkia-085EO1F021_002

Kietaisumalli piilottaa myös mahan tehokkaasti:

http://www.esprit.fi/naisten-puserot/laskeutuva-kietaisutyylinen-pusero-085EE1F044_615

Vierailija
5/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa.. Olen 175/60.. Missähän vaiheess hoikilla alkaa väistämättä näkyä? Olen nyt basta 6viikolla. Onneksi tulee talvi niin voi ottaa isoja huiveja ja ponchoja käyttöön. :)

Vierailija
6/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se maha pitäisi piilottaa? Mä en yrittänyt peitellä mahaa mitenkään, silti eräs työkaveri kuuli vasta viimeisenä työpäivänäni, että jään äitiyslomalle. Mä olin hoikka ja mulla oli pieni maha. Kohtu kuulemma taaksepäin kallistunut.

Vierailija
7/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä alkoin näkymään n.viikolla 28. Olen hoikka ja pitkäselkäinen, kohtu ilmeisesti kasvoi pystysuunnassa. Pidin ihan normaaleja vaatteita, suht vartalonmyötäisiä. Vasta viimeiset 4 viikkoa vatsa oli iso.

Vierailija
8/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 09:06"]Mietin samaa.. Olen 175/60.. Missähän vaiheess hoikilla alkaa väistämättä näkyä? Olen nyt basta 6viikolla. Onneksi tulee talvi niin voi ottaa isoja huiveja ja ponchoja käyttöön. :)
[/quote]
On se ihmiskohtaista vaikka olisi hoikka. Mun lähtöbmi oli 17,5 ja alasti maha alkoi pienenä kumpuna näkymään noin rv 22, löysähkö tavallinen t-paita päällä vasta noin rv 28 alkoi pömpöttämään vähän läpi - en tiedä, saattoiko yhäkin näyttää vaan pöhötykseltä :D

Rv 30 jälkeen alkoi kyllä olemaan niin selkeä ja kasvamaan niin vauhdilla, ettei jäänyt kellekään epäselväksi. En tosin koskaan peittämällä peitellytkään mahaa.

Vierailija
9/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei huomannut vielä mitään joulukuun alussa ja vauva syntyi helmikuun lopussa. No laskettu aika oli vasta kuukautta myöhemmin.

Vierailija
10/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 09:17"]

Anoppi ei huomannut vielä mitään joulukuun alussa ja vauva syntyi helmikuun lopussa. No laskettu aika oli vasta kuukautta myöhemmin.

[/quote]

Miksi ette halunneet kertoa raskaudesta?

Vierailija
11/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelijöille tiedoksi että kaikki eivät ole halukkaita kertomaan raskaudestaan heti kun itse siitä varmistuu, toiset eivät vielä loppumetreilläkään. Jokaisella on omat syynsä, eikä niitä tarvitse kenellekään selitellä.

Omasta mielestäni raskausmahani oli jo ilmiselvä viidennellä kuulla, mutta sukulaiseni eivät huomanneet mitään. Tosin vasta juuri ennen kuin sain raskaudestani tietää, ostamani ehkä hippasen tiukat farkut menivät silloin vielä kiinni. Kuukautta myöhemmin en siitä ilosta voinutkaan enää nauttia. Silloin alkoi vatsa pyöristyä entistä hurjempaa vauhtia.

Vierailija
12/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 09:17"]

[/quote]

Miksi ette halunneet kertoa raskaudesta?

[/quote]

Siksi kun en halunnut sitä vauvan tuloon liittyvää yleistä hössötystä. Tiedättehän: syömisiä ja liikkumisia pitäisi rajoittaa, pitäisi hankkia vauvanvaatteita ym.

Minun vauvoja ei ole huomattu ainakaan puoleen vuoteen, vaikka kävin saunassa toisen odottajan kanssa samaan aikaan. Vasta kokeneet kätilöt ja mummot huomasivat heti, kun tapasivat minut pitkästä aikaa, vaikka kotiväellä ei ollut mitään havaintoa.

Aika paljon vaikuttavat odotukset. Nuoren rouvan oletetaan saavan pian lapsia, joten hänen odotuksensa huomataan paljon helpommin kuin nelikymppisen monen lapsen äidin.

Vierailija
13/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien neljän kanssa vasta noin viikolla 25, enkä ole edes lihava.

Vierailija
14/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20. viikolla, eikä näy vielä yhtään. Tosin olen pitkä ja lihava, ja raskauden aikana paino on laskenut noin 5 kg.

Laihduin paljon ennen raskautta, ja luulen että jos tuo maha lähtee kasvamaan, niin ihmiset olettavat vaan että olen alkanut lihoamaan taas. Katsotaan miten pitkälle pääsen, ennen kuin kukaan huomaa.

Vierailija
15/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten piilottaa omalta ukolta?

Vierailija
16/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu tosi paljon kohdun asennosta. Mä olen hoikka, bmi alle 20, mutta ekassa raskaudessa onnistuin peittelemään jonnekin rv 15-16, sen jälkeen maha näkyvissä jo ennen np-ultraa.

Vierailija
17/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvaatteissa työkaverit eivät huomanneet vielä vaikka vko30 menossa. Luulivat että olen lihonnut, mutta eivät kehdanneet mitään sanoa. Normaalipainoinen olen.

Vierailija
18/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudess naapurit ei huomannu koko aikana, että olin raskaana. Kun tultiin vauvan kanssa kotiin, ihmettelivät, että kenen vauvan kanssa oikein kuljetaan :)
Tokassa raskaudessa osa työkavereista ihmetteli, miks oon jäämässä töistä pois. Tämä siis silloin, kun olin jäämässä äitiyslomalle.

Vierailija
19/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen keho on erilainen. Työkaveri on ollut aktiiviurheilija ja timmi. Hänen vauvamasunsa ei näkynyt vielä rv 24. Minulla aina näkynyt pallo ulos päin noin viikolla12. En käytä huppareita, olen toimistotyössä, joten kolmannen lapsen kohdalla ostin ponchon, jota pidin talvella töissä n. Rv 12-18, kun en halunnut vielä kertoa.

Vierailija
20/34 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olen saman kokoinen kuin sä, ekassa alkoi näkymään rv 20 ja tokassa ihmiset tajusivat raskauteni rv 13. Ekassa olisi myös vielä voinut piilotella löysien vaatteiden kanssa muutaman viikon, mutten halunnut :D