Olen yh-isi, kysy jotain!
Eli kysymyksiä satamaan. Kysy mitä vain ja vastaan! :)
Kommentit (93)
Miksi lapset eivät voineet hyvin, kun äiti adui kotona?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:10"]
Miten äiti oli epävakaa ja turvaton? Miksi teit lisää lapsia epävakaalle ja turvattomalle naiselle?
[/quote]
Ongelmat vain syvenivät ja asiat päätyivät siihen pisteeseen, ettei voimatkaan ja usko enää riittäneet.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:04"]
Paljonko äiti maksaa elareita? Miksi yh? Miksi ei yhteishuoltajuus jossa sulla on lähivanhemmuus?
[/quote]
Ei maksa elareita yhtään. Yksinhuoltajuus oli sopuratkaisu.
[/quote]
Mutta miksi päädyitte siihen, ettekä yhteishuoltajuuteen? Jos äiti on moniongelmainen ja ilmeisesti työtön, saisitte elarit kelalta. Tuletko niin hyvin toimeen KOTI ISÄNÄ että et tartte kelalta enempää rahaa :D
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:18"]
Miksi lapset eivät voineet hyvin, kun äiti adui kotona?
[/quote]
Alkoi olla liian suuri riski etteivät kohta voi hyvin ja tahdoin turvata hyvinvoinnin.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:04"] Paljonko äiti maksaa elareita? Miksi yh? Miksi ei yhteishuoltajuus jossa sulla on lähivanhemmuus? [/quote] Ei maksa elareita yhtään. Yksinhuoltajuus oli sopuratkaisu. [/quote] Mutta miksi päädyitte siihen, ettekä yhteishuoltajuuteen? Jos äiti on moniongelmainen ja ilmeisesti työtön, saisitte elarit kelalta. Tuletko niin hyvin toimeen KOTI ISÄNÄ että et tartte kelalta enempää rahaa :D
[/quote]
Tottakai elarit tulevat kelalta.
Millä sä elätät ittes ja kaksi lasta jos ette saa elareitakaan ja oot kotona.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:25"]
[/quote]
Edelleen tulee kelalta.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:04"] Paljonko äiti maksaa elareita? Miksi yh? Miksi ei yhteishuoltajuus jossa sulla on lähivanhemmuus? [/quote] Ei maksa elareita yhtään. Yksinhuoltajuus oli sopuratkaisu. [/quote] Mutta miksi päädyitte siihen, ettekä yhteishuoltajuuteen? Jos äiti on moniongelmainen ja ilmeisesti työtön, saisitte elarit kelalta. Tuletko niin hyvin toimeen KOTI ISÄNÄ että et tartte kelalta enempää rahaa :D
[/quote]
Tottakai elarit tulevat kelalta.
[/quote]
No ette te sitten ole sopineet, että äiti ei maksa elareita :D kela ei elareita maksa jos ei ole äidin kanssa sopimusta elareiden maksusta!!!!! Yh isukki tietäis tämän. Trolololooool.
Alkaa menee vähän asiattomaksi porukalla nämä kysymykset. Tarkoitus ei varmaankaan ole lytätä tai hiillostaa ap:ta.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:25"]
[/quote]
Edelleen tulee kelalta.
[/quote]
Ai elätät ittes ja lapses 300€ kuussa. Sen verran meinaan kelalta saa elareita kahdesta lapsesta.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 08:55"]
Miten yh-isiys vaikuttaa naisilta saamaasi huomioon? Miksi lapset ovat sinulla?
[/quote]
On tässä muutama treffipyyntö tullut viimeaikoina, yksi kahvilanmyyjä pyysi ulos ja toinen tapaus oli joku nuori yh-äiti joka tuli ostoksilla juttelemaan ja ehdotti treffejä. Empä usko että tästä statuksesta hyötyä on markkinoilla, mutta lähinnä naisilta tullut arvostusta siitä mitä teen. -ap
[/quote]
Itse eronneena kahden lapsen äitinä sanoisin, että statuksesta on hyötyä, ainakin vähän vanhempana. Itse en tapailisi lapsetonta miestä, enkä myöskään miestä, joka on hylännyt lapsensa.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:25"] Millä sä elätät ittes ja kaksi lasta jos ette saa elareitakaan ja oot kotona. [/quote] Edelleen tulee kelalta. [/quote] Ai elätät ittes ja lapses 300€ kuussa. Sen verran meinaan kelalta saa elareita kahdesta lapsesta.
[/quote]
Toimeentuella, asumistuella, lapsilisillä elellään mm., ei herkkua.
Joku lastenpsykiatri sanoi jossakin haastattelussa, että "Ihminen saa sen, mistä luopuu". Ymmärsin, että kun hyvät rakastavat vanhemmat panostavat lastensa hoitamiseen täysillä, niin lapsista tulee pärjääviä, itseensä luottavia kansalaisia, jolloin vanhemmat "saavat takaisin korkojen kera" sen ajan, mikä lapsiin on panostettu. Vaikka rahallisesti jotakin menettää, sen työn arvo palkitsee. Monet kehuskelevat, että ekaluokkalainen osaa tehdä eväänsä, mutta rakkautta on tehdä ne aamupalat ja eväät ja antaa vielä sydänlappu pöydälle - jos ei ole aikaa viedä ekaluokkalaista lasta kouluun tai lapsella ei ole iltapävähoitajaa.
Olen nähnyt huonosti, rakkaudetta, kasvatettuja aikuisia, joista ei tule koskaan aikuisia, vaan "roikkuvat" vanhemmissaan, ilmeisesti hakien sitä rakkautta ja turvallisuutta, joka jäi lapsena puuttumaan. Näin minä tuon asian ymmärrän....Päihteet ovat kuvioissa miltei jokaisessa tapauksessa. Se kertonee jotakin.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:33"]
Joku lastenpsykiatri sanoi jossakin haastattelussa, että "Ihminen saa sen, mistä luopuu". Ymmärsin, että kun hyvät rakastavat vanhemmat panostavat lastensa hoitamiseen täysillä, niin lapsista tulee pärjääviä, itseensä luottavia kansalaisia, jolloin vanhemmat "saavat takaisin korkojen kera" sen ajan, mikä lapsiin on panostettu. Vaikka rahallisesti jotakin menettää, sen työn arvo palkitsee. Monet kehuskelevat, että ekaluokkalainen osaa tehdä eväänsä, mutta rakkautta on tehdä ne aamupalat ja eväät ja antaa vielä sydänlappu pöydälle - jos ei ole aikaa viedä ekaluokkalaista lasta kouluun tai lapsella ei ole iltapävähoitajaa.
Olen nähnyt huonosti, rakkaudetta, kasvatettuja aikuisia, joista ei tule koskaan aikuisia, vaan "roikkuvat" vanhemmissaan, ilmeisesti hakien sitä rakkautta ja turvallisuutta, joka jäi lapsena puuttumaan. Näin minä tuon asian ymmärrän....Päihteet ovat kuvioissa miltei jokaisessa tapauksessa. Se kertonee jotakin.
[/quote]
Hyviä pointteja! -ap
Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki isälle joka ottaa vastuun kun äiti ei siihen kykene! Respect!
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:14"]
Tottakai lapset tuovat sisältöä elämään, paljon iloa! Joten kai sitten odotin saavani täyttymystä elämääni lasten myötä. Odotin siis myönteistä muutosta. -ap
[/quote]Ja kaikesta päätellen olet täyttymystä saanutkin. Hieno juttu. Osaatko avata vähän tarkemmin, mitä tarkoitat tuolla täyttymyksellä? Minkälaisia mielikuvia tai haaveita sinulla oli omien lasten kanssa toimimisesta, kun olit vielä lapseton?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:14"]
Tottakai lapset tuovat sisältöä elämään, paljon iloa! Joten kai sitten odotin saavani täyttymystä elämääni lasten myötä. Odotin siis myönteistä muutosta. -ap
[/quote]Ja kaikesta päätellen olet täyttymystä saanutkin. Hieno juttu. Osaatko avata vähän tarkemmin, mitä tarkoitat tuolla täyttymyksellä? Minkälaisia mielikuvia tai haaveita sinulla oli omien lasten kanssa toimimisesta, kun olit vielä lapseton?
[/quote]
Olen aina rakastanut lapsia ja hoidellut muiden lapsia. Kuvittelin aina et jos jonkun syyn takia tänne synnyin niin isäksi. Haluan antaa lapsille läsnäoloa, rakkautta ja turvaa. Olen katkaissut sukupolvien kierteen mm.en ole väkivaltainen tai alkoholisti. Tämä vaati paljon työtä itseni kanssa ja olen perehtynyt ennen lapsia kirjallisuuteen lapsen kasvatuksesta ja luen vieläkin, näin pystyn vastaamaan ikätason vaatimuksiin ja takaaman hyvän kehityksen. Se läsnäolo on minun mielestäni asia, jota ei millään muulla voi korvata. Lapset eivät vaadi hienouksia vaan vanhemman joka rakastaa, huolehtii ja on läsnä. Palataan myöhemmin. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:09"]
Mitkä on ne ongelmat jotka puhkesivat?
[/quote]
Aluksi masennus, sitten alkoi raivarit yms.mitkä eivät kuulu lasten silmille.