Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yh-isi, kysy jotain!

Vierailija
30.08.2015 |

Eli kysymyksiä satamaan. Kysy mitä vain ja vastaan! :)

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapset tyttöjä vai poikia?

Vierailija
62/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:25"] Millä sä elätät ittes ja kaksi lasta jos ette saa elareitakaan ja oot kotona. [/quote] Edelleen tulee kelalta. [/quote] Ai elätät ittes ja lapses 300€ kuussa. Sen verran meinaan kelalta saa elareita kahdesta lapsesta.

[/quote]

Toimeentuella, asumistuella, lapsilisillä elellään mm., ei herkkua.
[/quote]

Miksi et saa kotihoidontukea? Tai työttömyystukea tms liiton rahoja? Et ole käynyt töissä aikoihin? Mutta entä kotihoidontuki? Jos oot kotona kahden alle kolmevuotiaan kanssa et saa toimeentulotukea ennenkuin olet hakenut kotihoidontukea. Opiskele ensi trollaukseen vähän paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olitte lapsen äidin kanssa yhdessä ennen lasten tekemistä?

Vierailija
64/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:14"]

Tottakai lapset tuovat sisältöä elämään, paljon iloa! Joten kai sitten odotin saavani täyttymystä elämääni lasten myötä. Odotin siis myönteistä muutosta.  -ap

[/quote]Ja kaikesta päätellen olet täyttymystä saanutkin. Hieno juttu. Osaatko avata vähän tarkemmin, mitä tarkoitat tuolla täyttymyksellä? Minkälaisia mielikuvia tai haaveita sinulla oli omien  lasten kanssa toimimisesta, kun olit vielä lapseton?

[/quote]

Olen aina rakastanut lapsia ja hoidellut muiden lapsia. Kuvittelin aina et jos jonkun syyn takia tänne synnyin niin isäksi. Haluan antaa lapsille läsnäoloa, rakkautta ja turvaa. Olen katkaissut sukupolvien kierteen mm.en ole väkivaltainen tai alkoholisti. Tämä vaati paljon työtä itseni kanssa ja olen perehtynyt ennen lapsia kirjallisuuteen lapsen kasvatuksesta ja luen vieläkin, näin pystyn vastaamaan ikätason vaatimuksiin ja takaaman hyvän kehityksen. Se läsnäolo on minun mielestäni asia, jota ei millään muulla voi korvata. Lapset eivät vaadi hienouksia vaan vanhemman joka rakastaa, huolehtii ja on läsnä. Palataan myöhemmin. Ap
[/quote]

Joo nyt meni vähän yli. Huono provo.

Vierailija
65/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 14:50"]

Ovatko lapset tyttöjä vai poikia?

[/quote]

Poika ja tyttö. Ap

Vierailija
66/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:29"] [quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:25"] Millä sä elätät ittes ja kaksi lasta jos ette saa elareitakaan ja oot kotona. [/quote] Edelleen tulee kelalta. [/quote] Ai elätät ittes ja lapses 300€ kuussa. Sen verran meinaan kelalta saa elareita kahdesta lapsesta. [/quote] Toimeentuella, asumistuella, lapsilisillä elellään mm., ei herkkua. [/quote] Miksi et saa kotihoidontukea? Tai työttömyystukea tms liiton rahoja? Et ole käynyt töissä aikoihin? Mutta entä kotihoidontuki? Jos oot kotona kahden alle kolmevuotiaan kanssa et saa toimeentulotukea ennenkuin olet hakenut kotihoidontukea. Opiskele ensi trollaukseen vähän paremmin.

[/quote]

Kyllä, saamme kodinhoitotukea. Voisitteko valita kysymyksenne sillai että hyödyttää myös teitä, eikä silleen että minua epäillään trolliksi? Tulemme toimeen, perusasiat kunnossa, riittääkö? En ollut juuri silloin töissä, ennenku lapset syntyivät. Tarkemmin katsottuna sinä tässä trollaat ja teet sen vielä huonosti. Ap

Vierailija
67/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:09"]

Kauanko olitte lapsen äidin kanssa yhdessä ennen lasten tekemistä?

[/quote]

4 vuotta.

Vierailija
68/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 08:42"]

[/quote]

Oletko joutunut kuuntelemaan huorittelua ja olevasi yhteiskunnan pohjasakkaa, koska olet yksinhuoltaja? Oletko joutunut kuulemaan, että olet helppo jakorasia ja teit lapsesi ensimmäisen vastaantulevan kanssa ja lisäksi olet loinen, sossupummi ja sun pitäisi tappaa itsesi?

Mä olen lukenut tai kuullut kaikki edellä mainitut yksinhuoltajaÄIDEISTÄ. Itse oon ollut tasan yhden miehen kanssa avioliitossa, en ole koskaan joutunut käymään sossunluukulla, mieheni EI ollut ensimmäinen vastaantuleva mies ja seksiä ei ole mulla ollut eron jälkeen. Erosta 9 vuotta ja ero johtui miehen vakavasta (psyyke)sairaudesta, jota myöskään ei voinut etukäteen ennustaa. 

En ole suostunut kenenkään miehen kanssa eroni jälkeen edes treffeille, seksistä puhumattakaan, mutta sehän ei meitä naisia suojele huorittelulta. Teitä yh-isiä sen sijaan palvotaan.

Vierailija
69/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:29"]

[/quote]

Oletko joutunut kuuntelemaan huorittelua ja olevasi yhteiskunnan pohjasakkaa, koska olet yksinhuoltaja? Oletko joutunut kuulemaan, että olet helppo jakorasia ja teit lapsesi ensimmäisen vastaantulevan kanssa ja lisäksi olet loinen, sossupummi ja sun pitäisi tappaa itsesi?

Mä olen lukenut tai kuullut kaikki edellä mainitut yksinhuoltajaÄIDEISTÄ. Itse oon ollut tasan yhden miehen kanssa avioliitossa, en ole koskaan joutunut käymään sossunluukulla, mieheni EI ollut ensimmäinen vastaantuleva mies ja seksiä ei ole mulla ollut eron jälkeen. Erosta 9 vuotta ja ero johtui miehen vakavasta (psyyke)sairaudesta, jota myöskään ei voinut etukäteen ennustaa. 

En ole suostunut kenenkään miehen kanssa eroni jälkeen edes treffeille, seksistä puhumattakaan, mutta sehän ei meitä naisia suojele huorittelulta. Teitä yh-isiä sen sijaan palvotaan.

[/quote]

En ole saanut kuulla herjauksia. En kyllä ymmärrä miksi kukaan niin tekee! Mutta olen kuullut kyseisestä. Ei meitä palvota, ollaan vaan harvinaisempia kuin yh-äidit, siksi ehkä saadaan huomiota enempi mutta että ihan palvontaa, ei! Soskut tukee äitejä taas enemmän ja lapset usein jäävät äidille eron jälkeen. Minut velvoitettii erilaisiin juttuihin soskun kanssa, ei tuettu et olisin saanut vaikka harrastuksissa käydä, mikä taas olisi voimistanut minua. Ko. Institutioon minulla on mennyt luotto! Onneksi ei tarvitse enempää heidän kanssa nyt asioida vaan asiakkuus on päättynyt! Mutta palataas tuohon yh-kysymykseen sukupuolien kohtelueroista niin kyllä minä itse arvostan yh-äitejä!

Vierailija
70/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:29"]

[/quote]

[/quote]

En ole saanut kuulla herjauksia. En kyllä ymmärrä miksi kukaan niin tekee! Mutta olen kuullut kyseisestä. Ei meitä palvota, ollaan vaan harvinaisempia kuin yh-äidit, siksi ehkä saadaan huomiota enempi mutta että ihan palvontaa, ei! Soskut tukee äitejä taas enemmän ja lapset usein jäävät äidille eron jälkeen. Minut velvoitettii erilaisiin juttuihin soskun kanssa, ei tuettu et olisin saanut vaikka harrastuksissa käydä, mikä taas olisi voimistanut minua. Ko. Institutioon minulla on mennyt luotto! Onneksi ei tarvitse enempää heidän kanssa nyt asioida vaan asiakkuus on päättynyt! Mutta palataas tuohon yh-kysymykseen sukupuolien kohtelueroista niin kyllä minä itse arvostan yh-äitejä!

[/quote]

Mä en ole saanut sossusta mitään tukea, vaikka yh-äiti olen. Päinvastoin, vastassa on ollut erittäin kylmä ja veemäinen virkailija, joka ei tarjonnut mitään vinkkejä vertaistuesta tai kotiavusta, vaikka niitä pyysin. Todellakaan en ole saanut jotain lapsenhoitoapua siihen, että pääsisin harrastamaan, onko toi joku vitsi :D Kokemus lastenvalvojasta oli samanlainen. Luulen, että miehet levittävät tuota 'sossut ovat aina äitien puolella' vähän kuin urbaanilegendana, mutta todellisuudessa monen äidin kokemus on toisenlainen.

Kaikki omat tuttavani ovat eron jälkeen kokeneet, että lv ehdottaa aina ensiksi vuoroviikkovanhemmuutta. Todella usein miehet kieltäytyvät tuosta järjestelystä, koska silloin he joutuisivat luopumaan omasta ajastaan uuden seurustelukumppanin kanssa, joka on monelle valitettavasti lapsia tärkeämpi.

Omissa tuttavissani on myös niitä äitejä, jotka joutuvat sossujen painostuksesta viemään lapsiaan joka viikonloppu alkoholisti-isien luokse, siitä huolimatta että riski että lapsille tapahtuu jotain on todella suuri. 

Vierailija
71/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:29"] [quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:25"] Millä sä elätät ittes ja kaksi lasta jos ette saa elareitakaan ja oot kotona. [/quote] Edelleen tulee kelalta. [/quote] Ai elätät ittes ja lapses 300€ kuussa. Sen verran meinaan kelalta saa elareita kahdesta lapsesta. [/quote] Toimeentuella, asumistuella, lapsilisillä elellään mm., ei herkkua. [/quote] Miksi et saa kotihoidontukea? Tai työttömyystukea tms liiton rahoja? Et ole käynyt töissä aikoihin? Mutta entä kotihoidontuki? Jos oot kotona kahden alle kolmevuotiaan kanssa et saa toimeentulotukea ennenkuin olet hakenut kotihoidontukea. Opiskele ensi trollaukseen vähän paremmin.

[/quote]

Kyllä, saamme kodinhoitotukea. Voisitteko valita kysymyksenne sillai että hyödyttää myös teitä, eikä silleen että minua epäillään trolliksi? Tulemme toimeen, perusasiat kunnossa, riittääkö? En ollut juuri silloin töissä, ennenku lapset syntyivät. Tarkemmin katsottuna sinä tässä trollaat ja teet sen vielä huonosti. Ap
[/quote]

Se on kotihoidontuki ei kodinhoidontuki senkin surkea trololololoooo.

Vierailija
72/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakkuus "soskun" kanssa on päättynyt, miten voit saada toimeentulotukea? Millon sä oot viimeksi ollut töissä jos et saanut liiton rahoja tai työkkärirahoja kun lapsia tuli. Miksi te kaksi työtöntä rupesitte edes lisääntymään ja loisimaan yhteiskunnan rahoilla? Onko fiksu ja onnistunut fiilis? Miksi ette halunneet yhteishuoltajuutta?

Vierailija
73/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa trollausta. Katkeria ihmisiä kerääntynyt piikittelemään ja purkamaan omaa negaansa, jotta oma sisäinen pahaolo unohtuis. Tämä on niin suomalainen ilmiö heittää kakkaa niskaan, tässä tapauksessa yrittää koska mä en itseeni tuollaisia ota. Tiedän et netti on sairaita ja yksinäisiä, katkeria ihmisiä täynnä. Kun asia vedetään näin negatiiviselle linjalle, niin vihelletään peli poikki.

Teille elämä tulee olemaan jatkossakin pikkumaista ja vaikeaa pakko pullaa. Terve ihminen ei alista tai suostu alistettavaksi. Tähän ryöppyyn en rupea!

Kiitos kaikille hyvässä hengessä ja asiallisesti kysyneille! Liput korkealla ja voikaa hyvin ! :)

-ap

Vierailija
74/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uuden kumppanin etsintään. Vaikutat tasapainoiselta mieheltä.

Vierailija
75/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:28"]

Mites lasten äiti? Onko lasten kanssa yhtään?

[/quote]

Aina voimiensa mukaan tapaa lapsia. :)
[/quote] niin sairasteleeko vai ryyppää?

Vierailija
76/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin just muitakin keskusteluita joiden aloittaja oli mies. Samanlaisesti olivat muutkin keskustelut päättyneet.

Onko täällä vain katkeria naisia jotka vihaavat miehiä? Johtaako tällänen mihinkään? Tuleeko parempi olo? Siis voisko joku vihainen nainen nyt avata sieluaan? Kiinnostais näin miehenä tietää!

Vierailija
77/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun sut bustataan ni alkaa raivoaminen ja "en vastaa enää mihinkään". Jos olisit aito osaisit kyllä vastata kysyttyihin kysymyksiin etkä haukkuisi täällä kyselijöitä :D

Vierailija
78/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä sä näät täällä vihaisia naisia?

Vierailija
79/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 20:40"]

Heti kun sut bustataan ni alkaa raivoaminen ja "en vastaa enää mihinkään". Jos olisit aito osaisit kyllä vastata kysyttyihin kysymyksiin etkä haukkuisi täällä kyselijöitä :D

[/quote]

Kuka on haukkunut ketä? Olis mielenkiintoista tietää? Koitko 4sivun ylimmän viestin tai minkään muunkaan haukkumiseksi? Voi hellanlettas olet pikkusieluinen, onneksi sinulla netti missä voi sinäkin kuvitella olevasi jotain.

Kiva toi sun smiley(:D), hyvä kun yrität naamioida sitä että olet ärtynyt ja vetänyt herneen nenään. Kaltaisesi laskevat palstojen tasoa lapsellisella ivalla. Kuka tämänkin keskustelun veti negatiiviselle tasolle? Minkälainen ihminen kuluttaa aikaansa trolleihin? Yleensä turhautunut teini...

On varmasti vaikeaa kun ei itsellä ole kavereita tai muuta elämää, mutta ei siinä, on tää parempi vaihtoehto kuin et menisit esm.aseen kanssa ulos riehumaan.

Vierailija
80/93 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 20:40"]

[/quote]

Eikö tämä keskustelu ollut kysymyksille, mitä tässä nyt kysyt? Mautonta trollia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi