Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset haluavat kaikki palvelut ilmaiseksi

Vierailija
29.08.2015 |

Päivähoito, lääkäri, hammashoito, yliopistokoulutus - kaiken pitäisi olla ilmaista tai lähes.
Meillä on liian hyvin asiat. Voidaan ihan hyvin maksaakin jotain.
Esim toisen yliopidtokouluksen suorittaminen pitäisi kyllä maksaakin opiskelijalle.
Nyt puhutaan elinikäisestä oppimisesta, mutta onhan se outoa jos jollain on esim pari korkeakoulututkintoa...tai neljä alempaa tutkintoa.
Päivähoito voi maksaa esim 400 €/kk.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin kävisi, että ihmiset joutuisivat enemmän maksamaan käyttämistään palveluista. Ihan älytöntä, että ne ketkä palveluita käyttävät saavat enemmän vastinetta verorahoille kuin ne, jotka eivät käytä. Lisää vastikkeellisia palveluja.

Vierailija
2/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sinulla on asiat liian hyvin, ei tarkoita, että asiat on kaikilla muilla liian hyvin. Tosin yksi korkeakoulututkinto ihmistä kohti riittäisi. Alempia tutkintoja voisi sitten lukea lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:39"]Se, että sinulla on asiat liian hyvin, ei tarkoita, että asiat on kaikilla muilla liian hyvin. Tosin yksi korkeakoulututkinto ihmistä kohti riittäisi. Alempia tutkintoja voisi sitten lukea lisäksi.
[/quote]

Se, että jollain on asiat huonosti, ei tarkoita sitä, että kaikki pitää siltikään saada ilmaiseksi.

Vierailija
4/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointivaltiossa on saatu aina jotakin takaisin veronmaksusta.

Vierailija
5/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistynyt ihminen on käynyt kouluja. Käykää itse niin ei käy kateeksi. Teitä tyhmiä moukkia kyllä riittää!

Vierailija
6/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät osaa huolehtia itsestään ja asioistaan nykypäivän Suomessa. Suomalaiset ovat tyhmistyneet reilusti. Sen huomaa kun sieltä tullaan ulkomaille. Mitään ei osata, tajuta tai ymmärretä. Vaatimukset ympäristöltä ja muilta ihmisiltä ovat kohtuuttomia mutta itse ei tehdä mitään, edes ei osata käyttäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaali- ja terveysalan yrittäjänä huomannut juurikin tämän: kunnan/valtion pitäisi kustantaa kaikki. Palveluja halutaan, mutta niistä ei haluta maksaa mitään. Jos kunnan tarjoama vaihtoehto on omasta mielestä huono niin valitetaan ja haukutaan sen sijaan että maksettaisiin paremmasta palvelusta. Ei ymmärretä että suomessa esim. vanhus saa laitoshoitopaikkansa pilkkahintaan ja siksi niitä paikkoja on nyt pakko ajaa alas. Meillä ei ole enää varaa.

Vierailija
8/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:07"]

Olen sosiaali- ja terveysalan yrittäjänä huomannut juurikin tämän: kunnan/valtion pitäisi kustantaa kaikki. Palveluja halutaan, mutta niistä ei haluta maksaa mitään. Jos kunnan tarjoama vaihtoehto on omasta mielestä huono niin valitetaan ja haukutaan sen sijaan että maksettaisiin paremmasta palvelusta. Ei ymmärretä että suomessa esim. vanhus saa laitoshoitopaikkansa pilkkahintaan ja siksi niitä paikkoja on nyt pakko ajaa alas. Meillä ei ole enää varaa.

[/quote]

Minusta 3800 e/kk ei ole ihan pilkkahinta. Mikä tulee olemaan sinun eläkkeesi aikanaan? Onko sinulla varaa maksaa tuo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:07"]

Olen sosiaali- ja terveysalan yrittäjänä huomannut juurikin tämän: kunnan/valtion pitäisi kustantaa kaikki. Palveluja halutaan, mutta niistä ei haluta maksaa mitään. Jos kunnan tarjoama vaihtoehto on omasta mielestä huono niin valitetaan ja haukutaan sen sijaan että maksettaisiin paremmasta palvelusta. Ei ymmärretä että suomessa esim. vanhus saa laitoshoitopaikkansa pilkkahintaan ja siksi niitä paikkoja on nyt pakko ajaa alas. Meillä ei ole enää varaa.

[/quote]

Minusta 3800 e/kk ei ole ihan pilkkahinta. Mikä tulee olemaan sinun eläkkeesi aikanaan? Onko sinulla varaa maksaa tuo?

[/quote]

Suomalaisilla on myös rahan arvon-taju kadonnut kokonaan. Jostain vaan heitellään tuhansia ja kuvitellaan että se on vähän. Säälittävää.

Vierailija
10/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa verovaroin maksetut "ilmaiset" palvelut ovat luoneet moukkamaisen itsestään liikoja luulevan suomalaisen. Suomi on paska maa jossa paskat ja ilkeat ihmiset yrittävät hyötyä mahdollisimman paljon toisten ihmisten työstä tekemättä itse mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:07"]

Olen sosiaali- ja terveysalan yrittäjänä huomannut juurikin tämän: kunnan/valtion pitäisi kustantaa kaikki. Palveluja halutaan, mutta niistä ei haluta maksaa mitään. Jos kunnan tarjoama vaihtoehto on omasta mielestä huono niin valitetaan ja haukutaan sen sijaan että maksettaisiin paremmasta palvelusta. Ei ymmärretä että suomessa esim. vanhus saa laitoshoitopaikkansa pilkkahintaan ja siksi niitä paikkoja on nyt pakko ajaa alas. Meillä ei ole enää varaa.

[/quote]

Minusta 3800 e/kk ei ole ihan pilkkahinta. Mikä tulee olemaan sinun eläkkeesi aikanaan? Onko sinulla varaa maksaa tuo?

[/quote]

Suomalaisilla on myös rahan arvon-taju kadonnut kokonaan. Jostain vaan heitellään tuhansia ja kuvitellaan että se on vähän. Säälittävää.

[/quote]

Sinulleko 3800 e/kk hoitopaikasta kunnallisessa laitoksessa on vähän, kun joudut itse sen maksamaan?

Vierailija
12/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaista ei olekaan! Aina unohdetaan, että kaikki maksaa ja palvelut ne vasta maksavatkin, sillä niihin sisältyy suomessa kalliita henkilöstökuluja. Mutta ihmiset pitävät verovaroista maksettavaa palvelua ilmaisena, vaikka se olisi tehottomasti järjestettyä ja maksaisi yhteiskunnalle esimerkiksi 1000 euroa, samaan aikaan kun palvelun saisi muualta 600 eurolla. Toisessa vaan ihminen on veroissaan jo maksanut tuon 1000 euroa ja pitää sen vuoksi ilmaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki ap.  mainitsemista palveluista perittäisiin todellinen hinta, Suomea pidettäisiin takapajulana, eikä se enää olisi sivistysvaltio, sillä sivistysvaltion osoitus sivistyksestään on, miten se kohtelee heikompiosaisia.

Monet kuvittelevat Suomen olevan lintokoto ja ilmaiset palvelut, näin ei suinkaan ole, vaan ne ovat  eu-maiden keskitasoa, jopa heikommat, josta Eu on monesti huomauttanut Suomea - juuri nyt esim. perustoimeentulotuesta, joka ei ole riittävä.  

Vierailija
14/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"]Se, että sinulla on asiat liian hyvin, ei tarkoita, että asiat on kaikilla muilla liian hyvin. Tosin yksi korkeakoulututkinto ihmistä kohti riittäisi. Alempia tutkintoja voisi sitten lukea lisäksi. [/quote]

Se, että jollain on asiat huonosti, ei tarkoita sitä, että kaikki pitää siltikään saada ilmaiseksi."

 

Ilmainen koulutus perustuu täysin elinkeinoelämän tarpeisiin, ei niinkään henk.koht. tarpeisiin, jotta elinkeinoelämän rattaat pyörisi. Juuri koulutuksen avulla Suomen elintaso on luotu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija ei saa opintotukea enää toiseen yliopistotutkintoon. Rajatut tukikuukaudet, täyttyvät varmaan jo sen ekan tutkinnon 5-6v aikana.

Vierailija
16/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:13"]

Suomessa verovaroin maksetut "ilmaiset" palvelut ovat luoneet moukkamaisen itsestään liikoja luulevan suomalaisen. Suomi on paska maa jossa paskat ja ilkeat ihmiset yrittävät hyötyä mahdollisimman paljon toisten ihmisten työstä tekemättä itse mitään. 

[/quote]

Paskapaskajapaska... Mua niin vituttaa tämän mantran hokeminen, vaikka minuakin on elämä potkinut persuuksille. On totta että liian iso osa suomalaisista on kommunisteja, joille kaiken pitää olla ilmaista, työpaikkoja pitäisi muka luoda lisää, mutta samalla työmäärä pitäisi vähentää ja palkan pitäisi silti nousta 150 %. Suomea paskempia maita kyllä löytyy ja nämä kommarit voisi viedä sinne. Tuossa itärajan takana on yksi paikka. 

Vierailija
17/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:07"]

Olen sosiaali- ja terveysalan yrittäjänä huomannut juurikin tämän: kunnan/valtion pitäisi kustantaa kaikki. Palveluja halutaan, mutta niistä ei haluta maksaa mitään. Jos kunnan tarjoama vaihtoehto on omasta mielestä huono niin valitetaan ja haukutaan sen sijaan että maksettaisiin paremmasta palvelusta. Ei ymmärretä että suomessa esim. vanhus saa laitoshoitopaikkansa pilkkahintaan ja siksi niitä paikkoja on nyt pakko ajaa alas. Meillä ei ole enää varaa.

[/quote]

Minusta 3800 e/kk ei ole ihan pilkkahinta. Mikä tulee olemaan sinun eläkkeesi aikanaan? Onko sinulla varaa maksaa tuo?
[/quote]
Ja missähän asuminen maksaa tuon verran? En ole ikinä kuullutkaan nelinumeroisesta summasta kenekään hoitolaskussa paitsi jos on yksityinen palveluntuottaja joka ottaa esim. 80% eläkkeestä/kk täyttä ylläpitoa vastaan. Tuollaisella summalla saisi jokainen hoidettava kaksi omaa lähihoitajaa, mutta nyt hoitajia on 1 per 10 hoidettavaa. Kotihoito on monen kunnan KALLEIN palvelu ja nekin laskut pyörivät sadoissa EI tuhansissa euroissa. Toki voi olla että olen ollut niin perähikijöillä töissä että siellä on väkisinkin pienemmät hinnat kun vanhuksilla on vain pienet kansaneläkkeensä. Mutta mikäs siinä on asua laitoksessa ja maksaa vaikka koko eläke sitä ylläpitoa vastaan? Kotihoidossa tuppaa nyt käymään niin että eläke on 1000e ja hoidot maksaa sen 600e. Vuokra, ruoat, lääkkeet, laskut pitäisi maksaa tuolla 400eurolla.

Vierailija
18/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä veroja maksetaan?

Vierailija
19/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan ilmaisen terveydenhoidon ja koulutuksen. Päivähoito voisi maksaa sen, mitä sen tuottaminen maksaa.

Vierailija
20/63 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksille jää liian vähänbkäyttörahaa. He ovat liian tiukilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme