Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ujoista ei pidetä?

Vierailija
29.08.2015 |

Miksi ihmiset ovat tylyjä hiljaisille tai ujoille ihmisille? Mitä niin kamalaa siinä on? Vai voiko joku oikeasti tulkita ujouden väärin?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

... 61 jatkaa, ajatus jäi kesken. Päänsilittely ei siis paljon maksa silittelijälle, mutta ei siitä ole isoa apuakaan yleensä. Siis on toki silloin, jos ihminen on nimenomaan lämmintä elettä vailla. Ujouteensa hirttäytyvät usein haluavat muilta lämpöä, koska sitten heidän on mukavampaa jatkaa itsetuhoista käytöstään.

Pesimisessä ei ole mitään vikaa, kunhan haluamisen pääsuunta on pesästä poispäin, kohti maailmaa.

Vierailija
62/63 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:42"] Kamalaa lukea näin ujona (ja ilmeisesti myös sosiaalisesti kömpelönä), että aika suuri osa ihmisistä ahdistuu minusta! Minä puhun kyllä silloin, kun siihen on tarvetta esim. töissä jos kysyn apua tai muutenkin sujuvuuden kannalta. En oikein osaa jutella niitä näitä (eikä niin kauheasti edes kiinnosta), ellei tule joku hauska tai erikoinen tilanne eteen. Tämän lisäksi siihen menee jonkun aikaa, ennen kuin tulen pikkuhiljaa ulos kuorestani. Ja todellakin olen ystävällinen muille, enkä osaa kuvitella, että minua pidettäisiin tylynä sen vuoksi, etten juttele jatkuvasti niitä näitä. Vastaan siis toki kun kysellään, mutta en ilmeisesti niin laveasti kuin olisi toisesta mukavaa? Äh, tämän vuoksi en oikein pidä edes sosiaalisista tilanteista, koska niissä on niin paljon kaikkia kirjoittamattomia sääntöjä sun muita pelejä, joita täytyy osata noudattaa. Muuten sua pidetään tylynä tms. [/quote] Tämä!  [/quote] Tämä on myös se hankala. Itse en ainakaan heti alkuun ala puhella syvällisiä tai erityisen henkilökohtaisia juttuja, vaan puhelen niitä näitä. Jos toisesta saa sen kuvan ettei kiinnosta, niin eipä sitä kovin helposti tule avattua itseä sen enempää. Pinnallinen jutustelu on vähän kuin testaisi kepillä jäätä, jos pinta kantaa, niin uskaltaa mennä pidemmällekin. T. Ei ujo, muttei myöskään sellainen joka avoimesti kertoo kaiken kaikille [/quote]Voihan se olla ettei sitä kiinnostakaan. Miksi vedät johtopäätöksen, että ujo?

[/quote]

Eh, en vedäkään, ennemminkin ensimmäinen oletus on ettei toista kiinnosta. Kommentoin vaan sitä miksi pikkujutustelun puute voi tehdä ihmisiin tutustumisen hankalammaksi.

[/quote]

Näin minäkin ajattelen. Monologeja voin käydä vaikka suihkussa, joten en tuhlaa aikaani ihmisiin, joita ei tunnu kiinnostavan keskustelu kanssani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:42"]

Ja todellakin olen ystävällinen muille, enkä osaa kuvitella, että minua pidettäisiin tylynä sen vuoksi, etten juttele jatkuvasti niitä näitä. Vastaan siis toki kun kysellään, mutta en ilmeisesti niin laveasti kuin olisi toisesta mukavaa? 

[/quote]

Miten sun mielestä sitten sen ujon ja ylimielisen voisi erottaa toisistaan? Molemmat vastailee kysymyksiin "juu, ei, juu, ehkä", eikä itse aloita keskusteluja. Pitäisikö osata lukea ajatuksia, vai tehdä jokin syvääluotaava kasvojen mikroilmeanalyysi josta näkee hymyileekö toinen lausuessaan noita parin kirjaimen vastauksiaan ja jos kyllä, niin onko se aitoa hymyä, pakotettua hymyä, vai ivallista hymyä? Ja jos ei hymyile, niin mahtaako sekin johtua vain siitä ujoudesta vai tylyydestä. Vai onko toinen tyly koska on ujo, tai esittääkö ujoa koska seura ei vaan kiinnosta. Tässä se vasta onkin kuule miettimistä "normaalin" näkökulmasta!

Sori vaan, mutta ihan liian työlästä ja todellisuudessa päällepäin te ujot käyttäydytte täsmälleen samalla lailla kuin tylyt, eikä useimmiten ulkopuolinen voi niitä toisistaan erottaa.
[/quote]

Kyllä minä ainakin huomaan onko joku ujo vai tyly.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä