Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on itsekkäämpi? Minä vai kumppanini?

Vierailija
19.03.2022 |

Sain tietää muutama päivä sitten, että olen raskaana vaikka olemme käyttäneet ehkäisyä. Olen tällä hetkellä koronakaranteenissa, koska minulla on oireita. Sekä minä, että kumppanini ollaan altistuttu koronaan saman henkilön kautta, mutta kumppanille ei ole tullut oireita. Olemme tällä hetkellä eri osoitteissa.

Minua ahdistaa aivan suunnattomasti tämä raskaus. Olen jatkuvasti ahdistunut ja koen tietynlaista kehodysforiaa tästä (olen siis ihan cis-nainen). Pyysin, että kumppanini tulisi tänne, koska ahdistaa. Hän ei suostunut koska ei halua sairastua koronaan. Kumpi meistä on se itsekkäämpi? Olenko hirveä, jos vaadin kumppania tulemaan tänne vai onko kumppanini hirveä kun ei suostu tulla tänne, vaikka tietää miten paska minun on olla.

Lähetän tämän kumppanilleni ja hänen argumenttinsa on varmaan se, että ''no tottakai naisten sivustolla ollaan sen naisen puolella''. Joten, yrittäkää olla objektiivisia, kiitos.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko keskustella videon välityksellä?

Kannattaa myös ajatella välillä jotain muuta. Jos ajatukset kiertää vain tuossa yhdessä aiheessa, sitä helposti lietsoo itselleen vaan huonomman fiiliksen.

Vierailija
22/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet itsekkäämpi. Minä olisin lähtenyt kävelemään jo tuon cis-vouhotuksen takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole mitään muuta keinoa purkaa ahdistuneisuuttasi kuin vaatia kumppaniasi tulemaan luoksesi?

Koko tarinaa ja taustoja ymmärtämättä vaikuttaa siltä, että olet kyllä vähän kohtuuton pyynnössäsi. Itse haluaisin suojata muita tartunnalta, kun kyse on vain lyhyestä ajasta sairastaa tauti pois, kuten toivon niin käyvän. Hän varmasti tulee luoksesi, jos tilanne niin todella akuutisti vaatii. Usko pois.

Olen tässä kyllä nyt puolisosi puolella. Mutta kuten sanoin, teen johtopäätöksen vain kertomasi perusteella.

Ps. Olen nainen.

Miten puran ahdistusta siitä, että joudun odottamaan raskaudenkeskeytystä vielä kauan? Olen silloin jo seitsemännellä raskausviikolla. Minua oksettaa ja inhottaa tämä raskautuminen. Oloni on ihan kamala ja syntinen, vaikka tiedän kaikella järjellä sen olevan turhaa ja typerää. Miksi juuri minulle käy näin? Minulla on kierukka ja munasarjojen monirakkulaoireyhtymä. Todennäköisyydet tulla raskaaksi oli minimalistiset.

Vierailija
24/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ihan varma siitä abortista? Jos tekee noin pahaa niin ehkä kannattaisi harkita vauvan pitämistä.

Vierailija
25/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä itsekäs ukko jos ei voi vastavarmistuneen raskaana olevan luokse tulla puhumaan jonkun pilipaliflunssan pelossa.

Vierailija
26/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole mitään muuta keinoa purkaa ahdistuneisuuttasi kuin vaatia kumppaniasi tulemaan luoksesi?

Koko tarinaa ja taustoja ymmärtämättä vaikuttaa siltä, että olet kyllä vähän kohtuuton pyynnössäsi. Itse haluaisin suojata muita tartunnalta, kun kyse on vain lyhyestä ajasta sairastaa tauti pois, kuten toivon niin käyvän. Hän varmasti tulee luoksesi, jos tilanne niin todella akuutisti vaatii. Usko pois.

Olen tässä kyllä nyt puolisosi puolella. Mutta kuten sanoin, teen johtopäätöksen vain kertomasi perusteella.

Ps. Olen nainen.

Miten puran ahdistusta siitä, että joudun odottamaan raskaudenkeskeytystä vielä kauan? Olen silloin jo seitsemännellä raskausviikolla. Minua oksettaa ja inhottaa tämä raskautuminen. Oloni on ihan kamala ja syntinen, vaikka tiedän kaikella järjellä sen olevan turhaa ja typerää. Miksi juuri minulle käy näin? Minulla on kierukka ja munasarjojen monirakkulaoireyhtymä. Todennäköisyydet tulla raskaaksi oli minimalistiset.

Kuulostaa siltä että saattaisit tarvita ammattiauttajan apua. Soita jonnekin auttavaan puhelimeen ja pura tuntojasi. Mieti miten syntinen olo sinulla on abortin jälkeen jos on jo nyt =( Kaikki eivät pääse sen yli koskaan, tämä on fakta.

Vierailija
27/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan voi vaatia keneltäkään mitään, varsinkaan ottamaan riskiä sairastua koronaan. Sorry, sinä olet nyt turhan itsekäs. Voit jakaa ahdistustasi hänelle varmasti puhelimessa, Facetimessa tai muuten?

N49

ps, onnea raskaudesta, lapsi on parasta maailmassa <3

Unohdin siis lisätä aloitukseen sen, että aion tehdä abortin. Tälle keskeytykselle sain ajan vasta 5.4. eli sikiö/alkio mikä onkaan, on silloin jo 7 viikolla. Tämä ahdistaa minua aivan suunnattomasti. En halua olla raskaana. Minua oksettaa ja inhottaa tämä, vaikka tulevaisuudessa haluan kyllä lapsia. Olen tällä hetkellä liian nuori ja elämäntilanne ei ole sellainen missä voisin lapsen kasvattaa.

Nyt sinulla on aikaa miettiä, haluaisitko toivottaa vauvan tervetulleeksi ehkä kuitenkin jo aiemmin kuin olit suunnitellut. Elämäntilanteet muuttuu ja lapsen ei tarvitse pilata mitään. Kuinka nuori olet? Tyttäreni ystävä on suunnitellusti raskaana ja on 20-vuotias, eikä ole lestadiolainen. Nuorena voi olla ihan hyvä tulla äidiksi ja isäksi, jaksaa paremmin valvoakin =) 

Tsemppiä, ja mieti vielä asioita joka kantilta!

Tiesin jo samantien kun näin ne kaksi viivaa testissä, että keskeytän tämän. En ole edes vielä koulussa, kumppani ei halua lasta nyt saatikka ikinä. Kaiken lisäksi, minulla on kierukka. Tämä raskaus todennäköisesti  (toivottavasti) keskeytyy itsekseen siis. En ole valmis äidiksi. Kumppanikin opiskelee vasta. Meillä ei ole tarpeeksi rahaa, suhteemme ei ole tarpeeksi vakaa, mikään ei ole vakaata. Olisi silkkaa typeryyttä synnyttää lapsi tähän elämäntilanteeseen ja ennen kaikkea tähän maailmantilanteeseen. Olen siis 21-vuotias.

Vanhempanikin kuulostivat erittäin huojentuneilta kun sanoin että aion keskeyttää tämän.

Vierailija
28/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt ihan varma siitä abortista? Jos tekee noin pahaa niin ehkä kannattaisi harkita vauvan pitämistä.

Minua ei siis tee pahaa itse abortti vaan se, etten pääse tekemään sitä samantien. Raskaana oleminen ällöttää ja inhottaa. 

Vierailija
29/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ap miettiä, jos mitenkään lapsen voisit pitää, ainakin jos olet 20 tai yli. Hän saattaa olla ainut lapsesi, jonka ikinä saat. Kuitenkin jo nyt sanot, että haluat kyllä lapsia.

Puolituttu teki abortin 18-vuotiaana, tulossa olisi olleet kaksoset. Itki asiaa jo samana iltana. Katui asiaa niin paljon, että 1,5v päästä hänellä oli uusi vauva jo syntynyt.

Oikeastaan se abortti konkretioituu vasta sitten, kun saa ensimmäisen elävänä syntyneen lapsensa syliinsä. Siinä tajuaa, minkä abortoidessaan menetti.

Vierailija
30/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

monirakkulaoireyhtymä tarkoittaa sitä että et ehkä tule enää raskaaksi myöhemmin, sitten kun haluaisit.

Entä jos tämä raskaus onkin elämäsi paras asia? Pystytkö yhtään miettimään siltä kantilta?

Vierailija
31/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole lähipiirissä ketään muuta nuorta äitiä, niin varmasti pelottaa.

Olet kuitenkin jo aikuinen ja yhteiskunta auttaa monessa asiassa.

Ei se lapsi ole niin kamala asia kuin alkujärkytyksessä voi tuntua.

Onko sulla joku läheinen ystävä, sisko tai äiti jonka kanssa keskustella?

Vierailija
32/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Olen nainen.

Sinulla taitaa olla kovan itsetutkiskelun paikka elämässäsi. Silloin on ihan hyvä olla yksin. Voisitko alkaa kirjoittaa ajatuksiasi ylös.

Miksi koet itsesi syntiseksi? Nainen saa päättää omasta kehostaan.

Miksi sinulle kävi niin? Seksi tekee sitä, mutta kyllä seksuaalisuudestaan saa nauttia. Et myöskään ole ainoa nainen, kenelle niin on käynyt.

Miksi sinua ahdistaa ja oksettaa raskautuminen? Mitä pahaa on raskaana olemisessä, miksi? Jokin mahdollisesti uskonnollinen tai arvomaailmasta johtuva syy.

Älä vastaa tähän vaan mieti asioita ja kirjoita ylös. Taustalla voi olla huomattavasti suurempia syitä ajatuksillesi ja niitä on hyvä käydä tuoreeltaan läpi. Ole itsellesi armollinen.

Pidä itsestäsi huolta.

Vierailija
33/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap tiedä oman elämäntilanteensa parhaiten, eikä hän edes pyytänyt kommentteja siihen, mitä tekee lapsen kanssa eli lopettakaa painostus ja psyykkaus. Jokainen lapsi ansaitsee syntyä toivottuna ja vanhemmille, jotka pystyvät hänestä huolehtimaan.

Ap, ymmärrän ahdistuksesi ja halusi olla miehesi kanssa nyt. Olette molemmat altistuneet - voisiko hän tehdä koronatestin? Jos se on positiivinen, hän voisi huoletta tulla luoksesi, jos kerran tartuntaa pelkää…

Voimia, kaikki kääntyy hyväksi vielä ❤️

Vierailija
34/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

monirakkulaoireyhtymä tarkoittaa sitä että et ehkä tule enää raskaaksi myöhemmin, sitten kun haluaisit.

Entä jos tämä raskaus onkin elämäsi paras asia? Pystytkö yhtään miettimään siltä kantilta?

Pystytkö yhtään miettimään lapsen kannalta? Ihan sama kuinka tärkeä asia se sinulle on.

Syntymä on kuolemantuomio.

Vierailija
35/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liian helppoa tehdä testi ja katsoa onko korona.

Naisten kun pitää joka asiassa vetää draamaa.

Ja turhaan siellä liikaa mietit. Olet päätöksesi tehnyt elämäntilanteesi mukaan. Päivämääräkin on tiedossa jotan jatka vain elämääsi äläkä mieti.

Vierailija
36/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei siis tee pahaa itse abortti vaan se, etten pääse tekemään sitä samantien. Raskaana oleminen ällöttää ja inhottaa. 

Miksi? Sinulla on aika erikoinen asenne kehoosi.

Vierailija
37/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö yhtään miettimään lapsen kannalta? Ihan sama kuinka tärkeä asia se sinulle on.

Syntymä on kuolemantuomio.

Ap kertoi haluavansa joskus lapsia. Tuskin hän omaa lastaan nytkään vihaisi.

Vierailija
38/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele lukemaan. Ap:lla on paha olo, koska hän on raskaana. Haluaa loisesta eroon asap, mikä on enemmän kuin ymmärrettävää.

Vierailija
39/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei abortti ole mikään jälkiehkäisy. Ei se mitätöi sitä että olet ollut raskaana. Sulla on nyt joku psyykkinen ongelma suhteessa kehoosi.

Vierailija
40/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että ap on liian keskenkasvuinen seksinkin harrastamiseen. Raskaus on aina mahdollista, mikään ehkäisy ei ole 100 %.