Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on itsekkäämpi? Minä vai kumppanini?

Vierailija
19.03.2022 |

Sain tietää muutama päivä sitten, että olen raskaana vaikka olemme käyttäneet ehkäisyä. Olen tällä hetkellä koronakaranteenissa, koska minulla on oireita. Sekä minä, että kumppanini ollaan altistuttu koronaan saman henkilön kautta, mutta kumppanille ei ole tullut oireita. Olemme tällä hetkellä eri osoitteissa.

Minua ahdistaa aivan suunnattomasti tämä raskaus. Olen jatkuvasti ahdistunut ja koen tietynlaista kehodysforiaa tästä (olen siis ihan cis-nainen). Pyysin, että kumppanini tulisi tänne, koska ahdistaa. Hän ei suostunut koska ei halua sairastua koronaan. Kumpi meistä on se itsekkäämpi? Olenko hirveä, jos vaadin kumppania tulemaan tänne vai onko kumppanini hirveä kun ei suostu tulla tänne, vaikka tietää miten paska minun on olla.

Lähetän tämän kumppanilleni ja hänen argumenttinsa on varmaan se, että ''no tottakai naisten sivustolla ollaan sen naisen puolella''. Joten, yrittäkää olla objektiivisia, kiitos.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: Sinä olet kohtuuton. Jos tarkoitus olisi miettiä jatketaanko raskautta, voisi olla suurempi tarve juttelulle, mutta jos vaan ällöttää olla raskaana, ei ole mitään syytä altistaa toista.

Vierailija
42/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ahdistuksesi. Minusta kumppanisi voisi hyvin tulla luoksesi. Varsinkin jos on rokotettu. Itse asiassa, jos minä olisin kumppanisi, haluaisin olla tällaisessa tilanteessa paikalla tukemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä koronasta kun ei ikinä tiedä, kenelle se on vaarallinen ja kenelle ei. Eli mielestäni olet itsekäs, jos vaadit kumppaniasi altistumaan seuraasi.

Miksi ette voi olla muuten yhteyksissä?

Vierailija
44/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies on itsekäs.

Meillä mies ja lapsi oli koronassa ja itselläni ei tullut edes mieleen linnottautua eristykseen, vaan hoidin normaalit kotityöt,tein ruuat, mittasin kuumeen jne. Ja kävin töissä.

THL mukaan, jos on kotona koronaan, mitään oikeutta ei ole olla poissa töistä, ellei ole positiivista tulosta, vaikka muilla perheenjäsenille olisi.

Terveydenhoito olisi jo aikoja sitten romahtanut, sairaat olisivat saaneet itse hoitaa itsensä sairaalassa ja ihmiset olisivat kuolleet käsiin, jos kaikki lääkärit ja hoitajat olisivat jääneet kotiin, jos kotona on joku perheenjäsen sairastanut kotonaan.

Vierailija
45/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoiset tylytykset täällä taas lasketaan ihan normaalilla tavalla eläneen nuoren naisen niskaan. On täysin ymmärrettävää, että raskaana olo ja myöhään tehtävä abortti ahdistaa. Eikö se ole yhtään aiemmin mahdollista? Alkuvaiheessa oleva raskaushan voidaan keskeyttää kemiallisestikin.

Et vaikuta mitenkään erityisen epäkypsältä, vastuuttomalta tai muutenkaan epätavalliselta. Jos harrastetaan seksiä, joskus käy ehkäisystä huolimatta näin, ja se on täysin normaalia. Sitten epätoivotusta tilanteesta hankkiudutaan eroon. Jotkut ihmiset rakastavat syyllistää naisia tästä, vaikka samaan aikaan nautinnon vuoksi tehtävää parisuhdeseksiä pidetään täysin odotettavana osana elämää.

Täällä on todella paljon ilkeitä ja empatiakyvyttömiä, elämäänsä katkeroituneita ihmisiä, he eivät vain pysty asettumaan asemaasi.

Ymmärrän hyvin, että kaipaisit kumppanisi luoksesi ja on hänen tehtävänsäkin tukea nyt sinua. Voitte koronatesteillä sumplia tilannetta, mutta tartunnan pelko on sinänsä riittävä syy siihen, ettei hän voi tulla luoksesi. Joka tapauksessa hän voi tukea sinua myös etäämpää. Onneksi asia ratkeaa varmasti ja kohta tilanne onkin jo ohi. Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
46/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan voi vaatia keneltäkään mitään, varsinkaan ottamaan riskiä sairastua koronaan. Sorry, sinä olet nyt turhan itsekäs. Voit jakaa ahdistustasi hänelle varmasti puhelimessa, Facetimessa tai muuten?

N49

ps, onnea raskaudesta, lapsi on parasta maailmassa <3

Unohdin siis lisätä aloitukseen sen, että aion tehdä abortin. Tälle keskeytykselle sain ajan vasta 5.4. eli sikiö/alkio mikä onkaan, on silloin jo 7 viikolla. Tämä ahdistaa minua aivan suunnattomasti. En halua olla raskaana. Minua oksettaa ja inhottaa tämä, vaikka tulevaisuudessa haluan kyllä lapsia. Olen tällä hetkellä liian nuori ja elämäntilanne ei ole sellainen missä voisin lapsen kasvattaa.

Nyt sinulla on aikaa miettiä, haluaisitko toivottaa vauvan tervetulleeksi ehkä kuitenkin jo aiemmin kuin olit suunnitellut. Elämäntilanteet muuttuu ja lapsen ei tarvitse pilata mitään. Kuinka nuori olet? Tyttäreni ystävä on suunnitellusti raskaana ja on 20-vuotias, eikä ole lestadiolainen. Nuorena voi olla ihan hyvä tulla äidiksi ja isäksi, jaksaa paremmin valvoakin =) 

Tsemppiä, ja mieti vielä asioita joka kantilta!

Tiesin jo samantien kun näin ne kaksi viivaa testissä, että keskeytän tämän. En ole edes vielä koulussa, kumppani ei halua lasta nyt saatikka ikinä. Kaiken lisäksi, minulla on kierukka. Tämä raskaus todennäköisesti  (toivottavasti) keskeytyy itsekseen siis. En ole valmis äidiksi. Kumppanikin opiskelee vasta. Meillä ei ole tarpeeksi rahaa, suhteemme ei ole tarpeeksi vakaa, mikään ei ole vakaata. Olisi silkkaa typeryyttä synnyttää lapsi tähän elämäntilanteeseen ja ennen kaikkea tähän maailmantilanteeseen. Olen siis 21-vuotias.

Vanhempanikin kuulostivat erittäin huojentuneilta kun sanoin että aion keskeyttää tämän.

Päätös on tietenkin sinun. Tai toivottavasti keskeytyy itsekseen, se on henkisesti sinulle helpompaa. 

Mutta se että vanhempi opiskelee EI ole mikään este, tai että ei ole rahaa. Suomessa tuetaan nuoria perheitä ihan hyvin, eli tyhjän päälle ette jäisi. Lukuisat opiskelevat vanhemmat pärjäävät vauvan kanssa, sitä ei tarvitsisi pelätä. 

Tsemppiä elämäänne joka tapauksessa!

Vierailija
47/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kielsin kumppania tulemasta, kun olin sairaana ennen kuin sain tuloksen vaikka olin henkisesti romuna. Eli jos multa kysytään, niin sinä olet itsekäs.

Vierailija
48/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus: Sinä olet kohtuuton. Jos tarkoitus olisi miettiä jatketaanko raskautta, voisi olla suurempi tarve juttelulle, mutta jos vaan ällöttää olla raskaana, ei ole mitään syytä altistaa toista.

Mies on jo altistunut koronalle. Ap. kertoi sen jo aloituksessa. Ja yhtä hyvin miehellä voi olla korona, kun itämisaika on hyvin yksilöllinen ja voi olla 1-7 pv. Jopa 10pv.

Vierailija
49/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on niin kuvottava, mielenterveysongelmainen itsekäs vänisijä.

Vierailija
50/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoiset tylytykset täällä taas lasketaan ihan normaalilla tavalla eläneen nuoren naisen niskaan. On täysin ymmärrettävää, että raskaana olo ja myöhään tehtävä abortti ahdistaa. Eikö se ole yhtään aiemmin mahdollista? Alkuvaiheessa oleva raskaushan voidaan keskeyttää kemiallisestikin.

Et vaikuta mitenkään erityisen epäkypsältä, vastuuttomalta tai muutenkaan epätavalliselta. Jos harrastetaan seksiä, joskus käy ehkäisystä huolimatta näin, ja se on täysin normaalia. Sitten epätoivotusta tilanteesta hankkiudutaan eroon. Jotkut ihmiset rakastavat syyllistää naisia tästä, vaikka samaan aikaan nautinnon vuoksi tehtävää parisuhdeseksiä pidetään täysin odotettavana osana elämää.

Täällä on todella paljon ilkeitä ja empatiakyvyttömiä, elämäänsä katkeroituneita ihmisiä, he eivät vain pysty asettumaan asemaasi.

Ymmärrän hyvin, että kaipaisit kumppanisi luoksesi ja on hänen tehtävänsäkin tukea nyt sinua. Voitte koronatesteillä sumplia tilannetta, mutta tartunnan pelko on sinänsä riittävä syy siihen, ettei hän voi tulla luoksesi. Joka tapauksessa hän voi tukea sinua myös etäämpää. Onneksi asia ratkeaa varmasti ja kohta tilanne onkin jo ohi. Kaikkea hyvää sinulle.

Ai ihminen on elämäänsä katkeroitunut jos ei intoile abortista? Ei se nyt noin mene, kurjaa että sinä vuorostasi nyt syytät. Yleensä samat jotka eivät kannata aborttia eivät myöskään kannata seksiä ennen avioliittoa. "Nautinnon vuoksi tehtävää" seksiä ei siis pidetä mitenkään odotettavana osana elämää ennen vakaata parisuhdetta.

En halua syyllistää ap:ta, vaan toivottelen kaikkea hyvää, mihin ratkaisuun sitten päätyykin <3

Vierailija
51/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli paljasti itsensä jankkaamalla kierukasta ja nuoresta iästään. Edelleen kierukka laitetaan yleensä synnyttäneille tai vähän vanhemmille naisille.

Vierailija
52/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa päivässä karanteeni on suoritettu, ehkä kestät ne? Soitelkaa ja soitelkaa videopuheluita niin jaksat! Jollekin ystävällesikin voisit soittaa?

Vierailija
53/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi ja ota itse vastuu omasta elämästäsi ja tunteistasi.

Vierailija
54/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona sitä ja korona tätä.

Kasva aikuiseksi!

Vierailija
55/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
56/56 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo keskeytys ole myöhään ja lääkkeellisesti onnistuu vielä. Ainoa asia mikä itseäni keskeytyksessä kaduttaa näin kymmenen vuotta jälkikäteen on, että en haudannut tuota alkiota, vaan se meni veren ja muun mukana viemäriin. :( Olin toisaalta tuskissani ja suhtautuminen koko hommaan oli juurikin häpeä ja vastenmielisyys, lisäksi salasin asian perheeltäni.

Ehkä ainoa asia mitä elämässäni tosissaan kadun ja toivon että voisin muuttaa.