En tiennyt, että on olemassa tollanen maapläntti kuin Kalingrad
Kommentit (224)
Minä tiesin. Olen lukenut kirjan ”Mies Kaliningradista”.
Ajettiin ohi 4v sitten ja tajusin.
Ettekö te ole koskaan nähneet Euroopan karttaa?
Ei ole hirveästi Kaliningradista huudeltu.
Tämä varmaan opittiin joskus koulun maantieteen tunnilla, mutta sittemmin unohtunut myös minulta. Olin ihan hämmästynyt kerran kun katsoin karttaa, että mikäs se tuollainen pläntti on liettuan ja puolan välissä.
Lukion historian tunnilla muistan maininnan 🤔
Vierailija kirjoitti:
Myös Lähi-idän alue on aika tuntematon.
Yleissivistys on jo tuhoutunut luonnonvara.
Ite en osaa sijoittaa Angolaa kartalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös Lähi-idän alue on aika tuntematon.
Varmaan joo, mutta Kaliningrad on käytännössä meidän naapurissa.
En pidä itseäni ihan urpona, mutta pari viikkoa sitten näin Venäjän kartan, ja katsoin että tuossa on jokin virhe. No ei ollutkaan, vaan Kalingrad.
Olen siis urpo.
Outoa, että noin moni heräsi yhtä aikaa tuon pläntin olemassaoloon.
Suomalaisilla aika huonot yleistiedot.
Hyvä olisi tietää.
Venäjän asevoimat on siirtänyt ballistisilla ohjuksilla varustettuja MiG-31K Foxhound -hävittäjäkoneita Kaliningradiin.
Ilmasta laukaistavat Kh-47M2 Kinzhal -ohjukset voidaan varustaa ydinkärjillä. Ne pystyvän iskemään jopa 2 000 kilometrin päässä sijaitseviin kohteisiin yli kymmenkertaisella äänennopeudella ja tekemään väistöliikkeitä kesken lennon.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä olisi tietää.
Venäjän asevoimat on siirtänyt ballistisilla ohjuksilla varustettuja MiG-31K Foxhound -hävittäjäkoneita Kaliningradiin.
Ilmasta laukaistavat Kh-47M2 Kinzhal -ohjukset voidaan varustaa ydinkärjillä. Ne pystyvän iskemään jopa 2 000 kilometrin päässä sijaitseviin kohteisiin yli kymmenkertaisella äänennopeudella ja tekemään väistöliikkeitä kesken lennon.
Samaan aikaan, kun Venäjä sotii Ukrainan kanssa Itä-Euroopassa, on Suomenlahden läpi kulkeva lentoreitti Moskovasta ja Pietarista Kaliningradin alueelle muuttunut viime päivinä vilkkaaksi.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomenlahdella-lentaa-vilkas-venala…
Missä te tietämättömät olitte peruskoulun historian ja maantiedon tunneilla?
Minäkin ihmettelin tuota vähän aikaa sitten jonkun uutiskuvan yhteydessä. Tuli vähän sellainen olo, että mistäs lähtien tuommoinen on oikein ollut, ei varmasti ollut vielä minun maantiedon tuntien aikaan.. Ei tosiaan ollut minun vahvimpia aineita. Mutta ihanaa, etten ole ainoa.
Olen nolo, mutta en minäkään. Viime vuonna vasta huomasin.