Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaaso tai bestman kehtaatko tunnustaa...

Vierailija
29.08.2015 |

Kehtaako joku tunnustaa järjestäneensä polttarit ja on rahastanut omatkin kustannukset muilta? Olin kesällä polttareissa ja nyt on selvinnyt että muut maksoimme kaasojenkin hauskan pidon, häät ensiviikonloppuna jollekkin voipi tulla hikiset oltavat. Mielestäni noloa.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt.

Vierailija
2/79 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se noloa jos on muita huijannut ja väittänyt kustannukset todellista suuremmiksi. Tuskin kuitenkaan kukaan konkkaan meni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on pilannut maineensa ks. tempulla. Nykyään maksan vasta kun näen kuitin.

Vierailija
4/79 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siinä ei ole mitään omituista jos järjestäjänä pääse vähän pienemmällä kustannuksella kun muuta, onhan siinä ihan hirveä homma kn järkkää ne polttarit. Pitää vaan osata hoitaa homma tyylillä.

Vierailija
5/79 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelleni on kerran käynyt niin että tajusi maksaneensa bestmanien (2kpl) ryyppäämiset ja tekemiset. Kyse oli klassisesta tilanteesta, polttaritbudjetti lähti käsistä, järjestävätaho (bestmanit) näkivät tilaisuutensa ja jakoi summan niin että pääsivät itse ilmaiseksi. Kyllä siinä meni pitkäksi ajaksi monella välit ja nykyäänkin näiden herrojen kanssa moni on todella tarkkana. Minulla on kuitenin tunne että tämä maksatetaan polttarit vierailla olisi yleisempään kuin luullaan... Siitä vain ollaan hissunkissun...

Vierailija
6/79 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei hääpari maksa noita juhlia?

Vierailija
7/79 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä.

Vierailija
8/79 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh. Olen kaksi kertaa järkännyt polttarit ja voin sanoa että maksoin itse eniten. En jaksanut/kehdannut jokaista koristetta tai muuta pikkujuttua laskuttaa.

Vierailija
9/79 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaaso ilmeisesti oli koittanut tehdä niin (hänellä oli todella tukala tilanne niin henkisesti kuin rahallisesti silloin), mutta muut tajusivat asian, kun kunnon listaa tulevista menoeristä ei tullut. Syntyi riitoja, ja vaihdoin kaason. Sitten polttarijärjestelyt alkoivat sujua ja kaikki meni hyvin.

Vierailija
10/79 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaasona tosiaan maksoin enemmän kuin muut, koska pieniä menoeriä tuli vielä polttaripäivänäkin enkä viitsinyt niitä alkaa halkomaan ja perimään. Ajattelin, että ihmiset eivät kovin suopeasti suhtautuis siihen ettei pysytty budjetissa, johon jokainen oli varautunut.

Vierailija
11/79 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 16:30"]

Onhan se noloa jos on muita huijannut ja väittänyt kustannukset todellista suuremmiksi. Tuskin kuitenkaan kukaan konkkaan meni?

[/quote]

Kuka haluaa maksaa 100-200 € leipääntyneen kaason maksuja?

Vierailija
12/79 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä kaveripiirissä kukaan ei oleta, että järjestetään useiden satasen hintaisia polttareita. Hauskaa on silti olllut aina

Vierailija
13/79 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:52"]

Itse kaasona tosiaan maksoin enemmän kuin muut, koska pieniä menoeriä tuli vielä polttaripäivänäkin enkä viitsinyt niitä alkaa halkomaan ja perimään. Ajattelin, että ihmiset eivät kovin suopeasti suhtautuis siihen ettei pysytty budjetissa, johon jokainen oli varautunut.

[/quote]

Mulle kävi samalla tavalla, mutta sillä erotuksella että kaasoja oli kaksi, mutta jännästi minä jouduin kaiken ylimääräisen maksamaan. Silloin vitutti vaikka summa nyt ei iso ollutkaan (ehkä 50e?), mutta lähinnä se muiden asenne, että "tottakai henkilöX maksaa".

Vierailija
14/79 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 16:30"]

[/quote]

Kuka haluaa maksaa 100-200 € leipääntyneen kaason maksuja?

[/quote]

Jos vieraita on 10 + morsian + kaaso eli 12 hlö ja kustannukset 550e eli 50e/hlö niin ei ole paha jos kaaso pääse ilmaiseksi ja muuta vieraat maksavatkin 55e/hlö? Polttareista on kuitenkin niin kova järkkääminen että jotain pitää saada vaivan palkaksi.

Vierailija
15/79 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole paha jos järkkäri ei maksa polttareiden kustannuksia. Siinä on kuitenkin tullut paljon muita esim. puhelin ja bensa kustannuksia että on saanut edes polttarit järkättyä. Ei kai täällä joku tosissaan itke 5-20 euron "lisämenoa"? Olisi tyytyväinen että joku on järjestänyt kaiken ja ei tarvitse tulla kuin paikalle.

Vierailija
16/79 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä ymmärrän miksi toisten järjestämissä polttareissa kustannukset karkaavat aivan käsistä eikä heille silti tule nuukuus vastaan, kiitos tiedosta, aina näemmä oppii uutta.

Vierailija
17/79 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko joku oikeasti ollut bestman/kaaso ja rahastanut muita?

Vierailija
18/79 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaasona kaverille, keväällä oli polttarit. Budjetiks päätettiin 50e/henk. loppujen lopuks kulut oli 180e pienemmät mitä 15 vierasta maksoi, joten päätettiin porukalla että laitetaan hääparin lahjatilille loput fyrkat, koska kukaan ei ainakaan julkisesti kehdannu olla niin pilkuntarkka että olis pitäny jakaa summa tasan kaikille. Juhlapaikkaan meni 200e ja syömisiin/koristeluihin /juomiiin loput. Tosin...meillä oli kyllä alkoholittomat polttarit, koska morsian oli raskaana. Porukka toi omat alkoholilliset juomat, alkottomat kustannettiin yhteisesti...kuten esim seuraavan päivän krapulajuomat ja mättöruuat.

Vierailija
19/79 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja maksoin itsekin sen 50e vaikka yksin ravasinkin kaupoissa..juhlapaikalla oli sitten muut vieraat auttamassa ruokien valmistuksessa ja koristeluissa. Se oli kätevää, kun meillä oli facebookissa oma ryhmä tätä varten jaivittelin kuvia ym ain et mitä kaikkee on jo ostanu.

Vierailija
20/79 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ajattelen että monella kaasolla(bestmanilla) on omat ja toisten rahat "sekaisin" ja tilaisuus tekee varkaan. Uskon myös vilpittömästi siihen mitä moni on täällä kertonut: maksoin kaasona enemmän kuin muut. Mutta varsinkin kalliimpien polttareiden suhteen joissa tehdään vaikka mitä on helppo sanoa osallistujille 20e mitä polttarit maksoivat, kuka niitä kuitteja tai kustannuksia oikeasti alkaa laskemaan tai pyytämään kuitteja? Näin ainakin moni ajattelee, valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän