Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja! Miten irtisanoudutaan työpaikalta virallisesti?

Vierailija
29.08.2015 |

Onko siihen jokin kaavake? Tuskin sentään vain "suusanallisesti"?

En siis ole vielä töissä asiasta puhunut ja jos tuohon irtisanoutumiseen päädyn, niin miten toimitaan, fiksusti?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet pimeeseen vessaan ja toistat kolme kertaa pää alaspäin: eroan eroan eroan.

Vierailija
2/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot esimiehellesi ja se antaa sinulle ilmoituksen, sen kaavakkeen jonka täytät ja annat sille. Olet sitten irtisanoutunut määräajan päättyessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä kirjallisesti. Netistä löytyy simppeleitä malleja googlaamalla.

Vierailija
4/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naputtele vaikka paperille: ilmoitan irtisanoutuvani töistäni siitä-ja-siitä (päivämäärä tähän) lähtien. sitten paikka ja päiväys ja oma nimi.  Sitten tunget sen paperin pomosi kouraan.

Vierailija
5/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa kaavaketta. Voit kirjoittaa vapaamuotoisen kirjeen, jossa kerrot irtisanoutumispäivämäärän ja hyvä olisi tietysti olla syykin. Käy viemässä se esimiehellesi ja sovi hänen kanssaan yksityiskohdista, kuten esim. viimeinen töissäolopäivä ja seuraajan perehdytys.

Vierailija
6/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on kaavake, joka löytyy intranetistä.

Vierailija
7/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:04"]Ei ole olemassa kaavaketta. Voit kirjoittaa vapaamuotoisen kirjeen, jossa kerrot irtisanoutumispäivämäärän ja hyvä olisi tietysti olla syykin. Käy viemässä se esimiehellesi ja sovi hänen kanssaan yksityiskohdista, kuten esim. viimeinen töissäolopäivä ja seuraajan perehdytys.
[/quote]
Syytä ei ole pakko kertoa, eikä yleensä kannata, ainakaan kirjallisesti.

Vierailija
8/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös hyvä idea ottaa siihen irtisanomispaperiin esimiehen kuittaus... 

Tai sitten ensin puhuu asiasta ja lähettää keskustelun jälkeen esimiehelle sähköpostin, jossa vahvistaa irtisanoutumisen.

Vierailija
9/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEssi on yleensäkin määritellyt ne työnpäättymis aikamäärät. Ei niitä sovita erikseen yleensäkään.

Vierailija
10/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella työnantajalla on tästä omat sääntönsä. Joissain riittää irtisanoutua esimiehelle itse tehdyllä kirjeellä/sähköpostilla, tai sitten intrasta löytyy valmis kaavake tai muu elektroninen prosessi. Sähköpostissa on se hyvä puoli että siinä näkyy aikaleimat milloin olet asiasta ensin esimiehelle ilmoittanut, ja pyydät kertomaan miten teidän yrityksessänne asia hoidetaan. Jos on henkilöstöhallinnon edustaja tiedossa, voit liittää hänetkin. Ellet siis pysty ihan henkkoht sitten keskustelemaan esimiehesi kanssa jotta hän kertoisi miten teillä irtisanominen tapahtuu.

Vierailija
11/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suullinen irtisanominen ei ole mikään pätevä irtisanomisilmoitus. Se tehdään aina kirjallisena.

Vierailija
12/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin ensin juttelemaan pomon kanssa. Olin siis "varannut" ajan etukäteen. Istuttiin ja juteltiin tunti, sitten pyydettiin yksi toinen mun kollega juttelemaan lisää. Meni yhteensä puolitoista tuntia, tosi hyvä keskustelu. Myöhemmin toimitin vielä paperilla irtisanoutumisimoituksen. Olin vielä 3kk duunissa, joten vaatikin hyvän ilmapiirin.

Vierailija
13/14 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille vastauksista! Kypsyttelen vielä asiaa..

Olen koulutustani vastaavassa töissä, ihan hyvällä palkalla, hyvällä työajalla. Nyt haluaisin kokeilla unelmaani, ihan toisenlaisissa duuneissa :)

Jopa yrittäjänä..

T. rohkeutta keräävä ap

Vierailija
14/14 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän