Miksi miesten naismaku on niin paljon monipuolisempi kuin naisten miesmaku?
Lainaus palstakirjoituksesta jossa asia perustellaan mielestäni hyvin:
...
"Eroavaisuuksia:
- osa miehistä pitää pitkistä, osa lyhyistä ja osa keskipituisista naisista. Lähes kaikki naiset pitävät pitkistä miehistä
- osa miehistä pitää kurvikkaista, osa hoikista, osa amatsonimaisista. Lähes kaikki naiset pitävät raamikkaista miehistä
- osa miehistä pitää blondeista, osa bruneteista. Naisten selkeä enemistö pitää tummista miehistä
- osa miehistä pitää kodin hengettäristä, osa menestyjänaisista. Lähes kaikkiin naisiin vetoaa menestyjämies, joko koska vastakohdat täydentävät toisiaan, tai koska samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä
- osaan miehistä vetoaa empaattisuus ja pehmeys, osaan rohkeus ja aloitteellisuus. Käytännössä kaikki naiset haluavat rohkean ja aloitteellisen miehen
Miten tahansa sektoria katsotaan, naisten miesmaku on paljon yksipuolisempi kuin miesten naismaku.
Mietityttää miksi evoluutio on saanut naiset haluamaan samaa miesmuottia sitten kivikauden, siinä missä miesten naismaku on monipuolisempi ja aikojen muuttuessa kehittynyt."
Kommentit (564)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim Ville Valo HIM-suosion aikana, ei ollut karskiutta eikä massaa mutta oli naisten kiinnostus.
Oli julkkis ja todella pitkä.
Ville Valohan oli ihan nistin oloinen ja näköinen ja poltti tupakkaa sekä kauhea tupakka ääni. Kyllähän se kuuluisuus on naisiin vedonnut ja siinä sen julkisuuden voiman huomaa. Ainahan julkkiksilla on naisia ollut vaikka olis minkälaisia urpoja tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim Ville Valo HIM-suosion aikana, ei ollut karskiutta eikä massaa mutta oli naisten kiinnostus.
Jep. 185cm, tumma, kuuluisa.
Täälläkin palstalla muistetaan mainita kuinka lyhyt Putin ja Tom Cruise on. Zelenskyn lyhyys menettelee, koska häntä ihaillaan sodan takia. Jos kyseiset tyypit olisivat esim 180-185, ei olisi mitään puhetta pituudesta, vaan huomio keskittyisi heidän muihin ominaisuuksiinsa. Jännä kuinka tulitikkuaskin tai röökitopan verran pituutta tekee erilaisen vaikutelman ihmisestä!
Jos asia kerran on näin, minkä sille mahtaa? Mitä asialle pitäisi ap:n mielestä tehdä? Tätä samaa on jankutettu palstalla jo ainakin neljän vuoden ajan, ja jankutus jatkuu aina vain.
Olenko minä siis kehittyneempi ihminen kun en halua sitä mitä aloituksessa sanotaan että suurin osa naisista haluaa?
Koska tätä aloittaja perusteli evoluutiolla niin silloinhan minä ja muut jotka eivät halua tuota kuvailtua ovat kehittyneempiä kuin muut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ville Valo; laiha ja suosittu. Jos ajatus on, että naiset himoitsevat vain todella lihaksikkaita miehiä, se ei vain yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Tom Cruise on melko lyhyt ja suosittu. Se Cumberbatch on alienin näköinen ja suosittu. Sitä yhtä ainoaa tiettyä himoittua miehen mallia ei vaan kertakaikkiaan ole.
(Paitsi toki sinun ihan omien korviesi välissä, mutta se taas ei liity naisiin.)
Vierailija kirjoitti:
Naiset elää enemmän kollektiivin mielipiteitten mukaan ja muitten mielipiteet ovat ratkaisevia naisen naima-asioissa. Miehet ovat vapaampia valitsemaan erilaisista vaihtoehdoista ja kaikki vaihtoehdot ovat miehelle hyväksyttyjä, mutta naisille taas tuo AP:n postaama kapea sektori. Naiset ovat enemmän laumasieluisia ja valitsevat sen takia sosiaalisesti hyväksyttyä seuraa kuten nuo APn kauneusihanteet naisille. Ja heikompina (mahdollisesti) haluavat vahvaa miestä (uskomusten mukaan), joka varjelee kuin lasten saduissa. Yleensä tähän riittää joku lihaskimppukin sillä naiset uskovat lapsellisesti lihasten voimaan.
No höpöhöpö. Naiset on yksilöitä, miehet laumaeläimiä jotka ei voi tehdä mitään toisin kuin ne kaverit. Naiset suunnittelevat ja toteuttavat suunnitelmiaan, menevät elämässå eteenpäin. Sama koskee miesvalintaa. Hyvin erilaisia miehiä eri naisilla.
Miehet haluavat kaikki hoikan naisen ja haukkuvat naisia, kuten tässä ketjussa, kun eivät sellaista saa.
Vierailija kirjoitti:
Olenko minä siis kehittyneempi ihminen kun en halua sitä mitä aloituksessa sanotaan että suurin osa naisista haluaa?
Koska tätä aloittaja perusteli evoluutiolla niin silloinhan minä ja muut jotka eivät halua tuota kuvailtua ovat kehittyneempiä kuin muut?
Voit olla edellä tai jäljessä.
Mutta todennäköisin syy kuitenkin on, ettei ketju ole sinusta, vaan tilastoista.
Ap on ihan oikeassa. Pieni osa miehistä on lähes kaikkien naisten mieleen. Tämä näkyy mm. Tinderissä. Suurin osa naisita ei kelpuuta ihan tavallista miestä. Vaikka naiset itse olisivat ihan tavallisia.
"This study was conducted to quantify the Tinder socio-economic prospects for males based on the percentage of females that will “like” them. Female Tinder usage data was collected and statistically analyzed to determine the inequality in the Tinder economy. It was determined that the bottom 80% of men (in terms of attractiveness) are competing for the bottom 22% of women and the top 78% of women are competing for the top 20% of men."
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin palstalla muistetaan mainita kuinka lyhyt Putin ja Tom Cruise on. Zelenskyn lyhyys menettelee, koska häntä ihaillaan sodan takia. Jos kyseiset tyypit olisivat esim 180-185, ei olisi mitään puhetta pituudesta, vaan huomio keskittyisi heidän muihin ominaisuuksiinsa. Jännä kuinka tulitikkuaskin tai röökitopan verran pituutta tekee erilaisen vaikutelman ihmisestä!
Zelenskyistä tuli silmissäni seksuaalinen hahmo vasta, kun näin sen tanssimassa korkokengissä sillä yhdellä musiikkivideolla. Voi juma mikä kehonhallinta ja rautainen itseluottamus, että pystyy moiseen. Pääsispä reivaamaan sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset elää enemmän kollektiivin mielipiteitten mukaan ja muitten mielipiteet ovat ratkaisevia naisen naima-asioissa. Miehet ovat vapaampia valitsemaan erilaisista vaihtoehdoista ja kaikki vaihtoehdot ovat miehelle hyväksyttyjä, mutta naisille taas tuo AP:n postaama kapea sektori. Naiset ovat enemmän laumasieluisia ja valitsevat sen takia sosiaalisesti hyväksyttyä seuraa kuten nuo APn kauneusihanteet naisille. Ja heikompina (mahdollisesti) haluavat vahvaa miestä (uskomusten mukaan), joka varjelee kuin lasten saduissa. Yleensä tähän riittää joku lihaskimppukin sillä naiset uskovat lapsellisesti lihasten voimaan.
No höpöhöpö. Naiset on yksilöitä, miehet laumaeläimiä jotka ei voi tehdä mitään toisin kuin ne kaverit. Naiset suunnittelevat ja toteuttavat suunnitelmiaan, menevät elämässå eteenpäin. Sama koskee miesvalintaa. Hyvin erilaisia miehiä eri naisilla.
Miehet haluavat kaikki hoikan naisen ja haukkuvat naisia, kuten tässä ketjussa, kun eivät sellaista saa.
Valtaosa suomalaisista on ylipainoisia. Valtaosa suomalaisista on parisuhteessa.
ohis
Väitteet:
- osa miehistä pitää pitkistä, osa lyhyistä ja osa keskipituisista naisista. Lähes kaikki naiset pitävät pitkistä miehistä. - - - > Mulla on ollut itseäni lyhyempi mies. Häntä vaivasi, että olen pidempi. Nykyinen puoliso on pitkä. Pääsee vähemmällä.
- osa miehistä pitää kurvikkaista, osa hoikista, osa amatsonimaisista. Lähes kaikki naiset pitävät raamikkaista miehistä. - - - > Mulla on on ollut se lyhyt ja hoikka mies. Olen kurvikas. Miesten oma tarve on ollut kasvattaa lihasta aikanani. Exinäni uusissa parisuhteissaan ovat antaneet periksi. En ole heiltä vaatinut kuin oman hyvinvointinsa ylläpitämistä. Lenkillä käynti kanssani olisi riittävää.
- osa miehistä pitää blondeista, osa bruneteista. Naisten selkeä enemistö pitää tummista miehistä. - - - > On ollut tummia ja vaaleita. Nykyinen on vaalea.
- osa miehistä pitää kodin hengettäristä, osa menestyjänaisista. Lähes kaikkiin naisiin vetoaa menestyjämies, joko koska vastakohdat täydentävät toisiaan, tai koska samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä. - - - > Ihan tavallisia miehiä on ollut. Taloudessamme molemmat ottavat taloudesta vastuun käyden töissä. Se on tältä osin ainoa vaatimukseni. Mielestäni ihan normaali.
- osaan miehistä vetoaa empaattisuus ja pehmeys, osaan rohkeus ja aloitteellisuus. Käytännössä kaikki naiset haluavat rohkean ja aloitteellisen miehen. - - - > Olen opettanut puolisolleni empaattisuutta ja omien tunteidensa tunnistamista. Rohkeus ja aloitteellisuus eivät sulje pois empaattisuutta.
Keskustelun perusteella sekä naiset että miehet omaavat keskenään hyvin erilaiset omat toiveet kumppanista sekä arvot. Eiväthän he muutoin kohtaisi toisiaan.
Se, että joku tietty nainen omaa jonkinlaiset toiveet kumppanin ominaisuuksista, ei tarkoita kaikkia. Pitäisi olla ihan itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Kun lueskelee näitäkin juttuja niin tulee ajatelleeksi miten kehittymättömiä ihmiset ovat kun tämmöisiä asioita arvioi ihmisissä. Minun puolestaan pitäisi olla jonkun kehittyneemmän ihmissuvun kanssa eri planeetalla sillä niin paljon eri planeetalta meidän monien mielipiteet ovat. Minulle kun ihmisen ulkönäkö on ihan sivuseikka eikä vaikuta arviooni ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa etsiä linkkiä nyt, mutta luin muutama vko takaperin yliopistossa tehdyn tutkimuksen, jonka johtopäätös oli se minkä tiesimmekin. Suurin osa naisista haluaa vähintään 179 senttiä miehen, kun kaikki muut kriteerit ovat samat. Sitä lyhyemmillä täytyi tutkimuksen mukaan olla joko varallisuutta, erikoisen komea ulkonäkö ja treenattu kroppa tai muuten erottua edukseen. Mutta keskimäärin nainen valitsee sen tietyn pituisen miehen, jos kaikki muut asiat miehessä pysyisivät samana. Tutkimus masentaa luonnollisesti lyhyempiä ja todella pitkiä miehiä. 179 senttiä on naisten ihanne pituus miehessä.
No niinhän se on myös miesten ihanne ikä naisella se 22 vuotta. Varmasti sekin tutkimus masentaa yli 20v sinkkunaisia, mutta molemmissa tapauksissa totuus on kuitenkin se, että suurin osa ihmisistä kuitenkin löytää itselleen parin. Sekä alle 179 cm miehet että yli 22v naiset pariutuvat kyllä normielämässä, minkä voi havaita menemällä mihin tahansa julkiseen paikkaan kuten ruokakauppaan tai kahvilaan. Tosielämä ei mene niin, että jokainen etsii tai löytää parikseen juuri sen kaikkien tilastojen mukaan ihanteellisimman yksilön.
Ikä on hieman eri asia kuin senttimetrit.
Minä olen ostanut 18 vuotiaana kaljaa eikä minulta ole aina kysytty papereita vaikka alle 30 vuotta näyttäviltä ne paperit pitäisi kysyä. Enkä todellakaan ole nuorin jolta ei papereita kysytä. Alaikäisetkin ostelee kaljaa.
179 cm on 179 cm eikä siitä muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti minulla ole sama miesmaku kuin jollain geneerisellä Kerava-pissiksellä.
T. Akateeminen nainen
Oliko tämä kommentti sarkasmia? Joo ei tietenkään kaikilla naisilla ole 100% sama miesmaku, ei aloittaja niin aloituksessakaan väittänyt.
Akateemisilla naisillahan se vasta geneerinen miesmaku onkin. Siksi sinäkin tuon akateemisuuden varmaan tuossa kommentissa itse toit ilmi.
Akateemisten naisten miesmakuhan on perinteisesti ollut aivan vastakkainen sille mitä täss ä keskustelussa oletetaan siksi ainoaksi naisten ihannemieheksi (karski, raamikas vs hintelä herkkä älykkö).
Valitettavasti olet paljastunut. Voihan mies olla karski ja raamikas älykkö. Yritit epätoivoisesti peitellä tätä. Juuri tuollaisista te tykkäätte. Hintelä ja herkkä mies on yksi kovimmista turn-offeista naisille.
Itse paljastuit, sinulla alkaa jöpöttää kun tulee puhe karskeista miehistä ja kaikki tämä jaarittelu naisten miesmausta on vain savuverho sen peittämiseksi että haluat päästä kuvailemaan karskia laatikkoleukaista miestä.
Akateemisten naisten ihanne on sitäpaitsi nimenomaan hieman nälkiintyneen oloinen runoilijamies, sama kropanmalli kuin monilla rokkareilla.
Entä sitten vaikka alkaakin jöpöttämään? Minähän tässä olen juuri argumentoinutkin kuinka miehillä on monipuolisempi makumieltymys kuin naisilla. =)
Jöpörys on täysin ok (ja bisset miehet noin lähtökohtaisesti hot!) mutta oman suppean miesmakunsa vierittäminen muka naisten yleiseksi miesmauksi ei ole kovin mielekästä.
No eikö ne halua vaan sitä yhtä. Naiselle voi laittaa vaikka säkin päähän, jos ei miellytä sen ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tätä aloittaja perusteli evoluutiolla niin silloinhan minä ja muut jotka eivät halua tuota kuvailtua ovat kehittyneempiä kuin muut?Voit olla edellä tai jäljessä.
Mutta todennäköisin syy kuitenkin on, ettei ketju ole sinusta, vaan tilastoista.
Sitten pystyy varmasti kertomaan mikä se mies ihanne ennen oli jolloin saadaan selville olenko jäljessä vai kehittyneempi kuin muut.
Naiset ovat mielikuvituksettomia.
Vierailija kirjoitti:
Ap on ihan oikeassa. Pieni osa miehistä on lähes kaikkien naisten mieleen. Tämä näkyy mm. Tinderissä. Suurin osa naisita ei kelpuuta ihan tavallista miestä. Vaikka naiset itse olisivat ihan tavallisia.
"This study was conducted to quantify the Tinder socio-economic prospects for males based on the percentage of females that will “like” them. Female Tinder usage data was collected and statistically analyzed to determine the inequality in the Tinder economy. It was determined that the bottom 80% of men (in terms of attractiveness) are competing for the bottom 22% of women and the top 78% of women are competing for the top 20% of men."
Miten tässä määriteltiin "tavallinen"? Olivatko tutkineet otannassa oleiden naisten elinpiirin miehiä saadakseen selville mikä kenekin kohdalla se tavallinen on vai miten se tehtiin?
Niin, naisen tukan pituus, ihonväri ja ruumiinrakenne saa vaihdella, kunhan nainen on ikuisesti 21-vuotias?
"Kyllä kelpaa 27-vuotiaskin"
-> Niin mutta nyt puhuttiin ihanteista eikä siitä minkä kelpuuttaa, ei Prismaperheetkään vilise raamikkaita 190 cm kirurgilentäjiä
Onpa super monipuolista :D