Nämä asiat tekevät sinut homssuisen näköiseksi!
1. Pörröiset ja sähköiset, leijailevat hiukset
2. Huonosti istuvat vaatteet (leikkaukset eivät asetu oikeille kohdille)
3. Nukkaiset vaatteet
4. Huono ryhti (usein kumara, lantio liikkumaton ja "edessä")
5. Rumasti kerrostunut väri hiuksissa sekä useiden värjäysten aiheuttama kirjavuus
6. Huonokuntoiset kengät (usein tekonahkaa)
7. Huonosti toisiinsa sopivia tyylejä sekaisin (esim. huppari, lenkkarit ja käsilaukku)
8. Paljon erilaisia kuoseja ja värejä yhtäaikaa
Jatkakaa! :) Teidän kommenteistanne voi olla apua minunkin pukeutumiseen! ;)
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:35"]Jos on tämmöinen 165cm/70kg ja tosi isot rinnat, on vähän vaikeaa olla preppy classy. Näytän siis usein homssuiselta :D. Salaa kyllä ihailen pitkiä ja hoikkia, jotka näyttävät tyylikkäiltä verkka-asussakin!
[/quote]
Osta hyvät alusvaatteet ja sellaisia vähän vahvempaa kangasta olevia vaatteita missä on hyvät leikkaukset. Älä osta mitään halpatrikoota josta näkyy joka muhkura (jopa sellaisilla joita niitä ei ole) ja alusvaatteiden rajat.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:18"] Ap kuvaili minut. En millään saa hiuksiani pysymään ojennuksessa ja ryhtiäni hyvänä, ja sen vuoksi tuntuisi koomiselta muuten pukeutua viimeisen päälle. Homssuisuus on minuun sisäänrakennettu. [/quote] Ei muuten ole! Ryhtiin voi vaikuttaa liikunnalla ja kiinnittämällä siihen erityistä huomiota (erilaiset harjoitukset). Aivan varmasti hiuksillekin on tehtävissä jotain, jos olet valmis muuhunkin kuin pese ja pidä -tyyliin. [/quote]40 vuodessa en ole löytänyt hyvännäköistä hiustyyliä. Huomaan kyllä liikkumisen vaikutuksen ryhtiin, mutta löydän silti itseni usein jotenkin lysyistä asennoista, en osaa tiedostaa omaa ryhtiäni.
[/quote]
Taitavassa ohjauksessa löytäisit ryhdin kyllä, ja se säästää ruotoasi. Tukka-asioihin satsaaminen minusta on kyllä turhaa. Miehet eivät noteeraa, naisia taas et kai ole pyydystämässä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:28"]Miksi hiuksille pitäisi tehdä jotain muuta kuin pestä ne? Koskevatko samat vaatimukset myös miehiä? Eikö siistein kampaus ole sitten kalju?
[/quote]
Käydä leikkauttamassa ammattilaisella itselleen sopiva malli. Jos ei tiedä mikä se on antaa kampaajalle/parturille vapaat kädet. Oikea ammattilainen osaa neuvoa myös hiusvärin, hoidon ja muotoilun kanssa.
[/quote]
Ja kuten täältäkin niin usein saadaan lukea, lähdetään sieltä ammattilaiselta itku kurkussa. Oikeasti hyvää kampaajaa voi olla vaikea löytää, aina ei ole paikan tyyli- tai hintatasosta kiinni.
[/quote]
Ei niin, siksi olisi hyvä että joku suosittelisi omaa kampaajaansa/parturiaan, joka on taatusti hyvä.
Oon ehkä outo, mut mua ei haittaa olla vähän homssuinen? Jos on freesi ja terve olo, en koe mitään tarvetta puunata kauheasti, eikä mua ne trikoovaatteetkaan haittaa. Koen hyvin hankalaksi olla "siisti", saati "klassinen", se näyttää silmääni tavallaan kivalta, tavallaan hirveältä. Hiuslakka on esim. aine, jolla pörröt pysyvät kyllä kurissa, mutta miten kauhean seksittömällä tavalla! Ylipuunaus on vähintään yhtä rumaa kuin homssuisuus. Ei isot muotitalotkaan lähetä mallejaan lavalle joka suhteessa täydellisinä.
Minusta homssuinen tarkoittaa sellaista, joka näennäisesti kiinnittää huomiota ulkonäköönsä, mutta vähän "puolivillaisesti". Esimerkiksi pitää hiuksensa puhtaina ja takuttomina, mutta antaa juurikasvun kasvaa useita senttejä ennen uutta värjäystä. Tai käyttää meikkinä pelkkää räikeää luomiväriä/huulipunaa, mutta ei huolehdi kulmakarvojen siistimisestä tai kasvojen ihon meikkaamisesta. Tai pukeutuu siistiin kauluspaitaan ja housuihin, mutta paidan napit ovat juuri ja juuri sinkoamaisillaan irti ja housunkaulus puristaa jenkkakahvat lantiolle.
Onko homssuinen ja boheemi kuinka paljon sama asia? Kutsun itseäni mieluummin boheemiksi. ;)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 13:01"]Onko homssuinen ja boheemi kuinka paljon sama asia? Kutsun itseäni mieluummin boheemiksi. ;)
[/quote]
Sama täällä! Tunnistan itseni "sotkuisesta" (ei likaisesta) tukasta, reilusta (yhteensopivasta) korumäärästä ja (puhtaista ja oikeankokoisista) kirppisvaatteista. :)
Kulahtanut käsilaukku tai tavaroiden kantaminen muovikassissa. Ostokset on ok, mutta muussa käytössä muovikassi on mautonta.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:00"]
Lantio liikkumaton ja edessä? En ymmärrä, mitä tämä tarkoittaa. Sitäkö, miten supermallit kävelevät catwalkilla, lantio eteen työnnettynä?
[/quote]
Uskoisin, että tarkoittaa sitä että ryhti on huono, jolloin automaattisesti lantio työntyy etuasentoon tasapainottaakseen lysähtänyttä niska-hartiaseutua.
Itse lisäisin listaan pari asiaa, jotka olen huomannut yleisiksi Suomessa:
1) hiuksia ei ole kammattu takaa kunnolla, vaan "nukkumajälki" tai selvittämättömät takut näkyvät edelleen.
2) suuhygienia on huono.
3) Alusvaatteet ovat huonolaatuisia tai liian kulahtaneita ja/tai koko tai malli on väärä. Lisäksi usein vaatteiden läpi näkee myös, että olkaimet tai nauha selässä on mytyssä.
Oma neuvoni on hankkia aina laadukkaat kengät ja alusvaatteet. Ne vaikuttavat asentoon, liikkumiseen ja yleisesti vartalon linjakkuuteen. Ja tietysti terveyteen.
4) Halpalaatua olevat materiaalit vaatteissa.
Nykyään on valtavasti heikkolaatuisia liian ohuita, helposti nukkaantuvia, virttyviä ja rypistyviä vaatteita. Purkantuneet saumat ja roikkuvat langanpätkät eivät nekään imartele ketään. Huonolaatuiset keinokuidut myös kutittavat ja ärsyttävät ihoa ja hiostavat.
Nämä neuvot ovat valitettavasti sellaisia, jotka olen oppinut itse kantapään kautta...
[/quote]
Tuohon nukkumajälkeen olen kiinnitänyt myös huomiota. Itselläni on valitettavan epämukava liukas ja ohut hiuslaatu ja lisäksi pyörteinen takaraivossa. Varmaan mullakin joskus takaraivo näyttää pahalta. Yritän kyllä aina peilata takaa, mutta tuulessa ym olosuhteissa hiukset liikkuu. Bad hair day on liian usein. Tukalla on suuri vaikutus ulkonäköön. Olen huomattavasti tyytyväisempi olooni kun tiedän, että tänään on good hair day. Kateeksi käy helppojen hiusten omistajat.
Huonosti tukevat rintaliivit isorintaisilla. Aivan olennainen juttu. Huonojen rintaliivien kanssa mikään ei näytä hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:01"]Rumat kulmakarvat. Esim. nypitty liikaa niiden välistä, puolipilkun muotoisiksi nypityt, pötköiksi kynällä piirretyt jne.
[/quote]
Miten ihmeessä kulmat nypitään puolipilkun( ; )muotoisiksi?
Ryhdissä minua häiritsee kun huomaan, että jotkut antavat mahan 'pullottaa'. Vaikea selittää, mutta mulla on aina sellainen pieni jännitys vatsalihaksissa, mikä pitää ryhtiä yllä. Sitten kun päästän jännityksen, niin vatsa on paljonkin isompi. Uskon, että ryhtiä harjoittelemalla moni nainen voisi näyttää useita kiloja hoikemmalta. Taitaa olla aika samanlainen tilanne kuin edellisellä sivulla linkitetyssä eteentyöntyvässä lantiossa. :)
Homssuiseksi tekee myös mustat, kuluneet vaatteet. Mustista vaatteista lähtee aina pikkuhiljaa väriä ja ne keräävät helposti nukkaa. Musta (halpa) trikoopaita harvemmin näyttää hyvältä parin pesun jälkeen.
Kissan tai koirankarvaiset vaatteet. Alusvaatteiden annetaan reilusti näkyä esim stringit ja matalavyötäröiset housut tai mustat rintsikat valkoisen paidan alla. Lohkeilevat vörilliset kynsilakat. Liika hajuveden käyttö.
Ei haittaa. Olen tarkoituksella homssuinen, jotta ulkonäkökeskeiset ihmiset saavat tuntea ylemmyyttä nähdessään minut.
Kukaan ei voi olla kaunis, ellei joku toinen ole ruma. Olkaa hyvä. Teen sen teidän parhaaksenne.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:28"]
Miksi hiuksille pitäisi tehdä jotain muuta kuin pestä ne? Koskevatko samat vaatimukset myös miehiä? Eikö siistein kampaus ole sitten kalju?
[/quote]
No ei kai ulkonäölleen ole pakko tehdä mitään, jos ei halua, kunhan peseytyy ja peittää strategiset paikat. Se on sitten eri asia, miten itsevarma saati viehättävä olo on, jos suorittaa vain vähimmäistoimenpiteet. Minulla on luonnonkihara tukka, ja koko teini-iän ja pitkälle aikuisuuteenkin se oli pörröinen ja kuiva hamppu, joka aiheutti jatkuvaa harmitusta ja epävarmuutta. Sitten näin vähän vaivaa, etsin sopivat tuotteet, jotka ehkä maksaa enemmän, mutta myös toimii, ja opettelin hiuksilleni sopivan hoitorutiinin. Nyt ne näyttää hyvältä yllättävän vähällä vaivalla. Kunhan pesee, stailaa märkänä ja antaa kuivua itsekseen. Sen jälkeen ei tarvitse tehdä juuri mitään ennen seuraavaa pesua. Harjata ei saa missään nimessä, joten ei ole sitäkään vaivaa. Eli joskus se pieni vaivannäkö on todellakin sen vaivan arvoista.
Hoitamattomat kynnet sormissa ja varsinkin varpaissa. Pitkät ja hoitamattomat varpaankynnet on lähes kamalin tyylimoka ja tekee kenestä tahansa homssuisen näköisen.
Huonosti leikatut tai ylikasvaneet hiukset, jossa latvat on menneet ihan hampuksi.
-Likaiset hiukset yhdistettynä valtavaan juurikasvuun
-epäsiistit kulmakarvat (jätä kulmakarvat nyppimättä ja piirrä niiden yläpuolelle mustat suttuiset viivat)
-suttuinen ja paksu meikki (vääränvärinen meikkivoide ja kömpelöt rajaukset/luomivärit)
-runsaasti huonosti tehtyjä tökeröitä ja pieniä tatuointeja.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:01"]Rumat kulmakarvat. Esim. nypitty liikaa niiden välistä, puolipilkun muotoisiksi nypityt, pötköiksi kynällä piirretyt jne.
[/quote]
Miten ihmeessä kulmat nypitään puolipilkun( ; )muotoisiksi?
[/quote]
En ole ikinä nähnyt kellään puolipisteen muotoisia kulmakarvoja. Siis kahteen osaan nypitty? Puolipilkuista en tiedä.
Tekoripset/liioitellut pidennykset
Liian nuorekas/tyttömäinen tyyli (minihameet, napapaidat, röyhelöt ym. yli kolmekymppisellä)
Liioiteltu rusketus itseruskettavilla.
Liian paljastavat vaatteet.
Liian suuret ja runsaat korut.
Less is more <3
t. itsekin vähän ehkä homssuinen