Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä pahimmasta paniikkijaksosta

Vierailija
19.03.2022 |

Sairastan paniikki-ja ahdistushäiriötä. Tällä hetkellä tosi heikko jakso meneillään. Eilen keräsin kaikki voimani ja yritin lähteä kauppaan. Pyörryin kotipihalle. Pääsin sitten raahautuun kotiin ja opamoksin jälkeen pikkuhiljaa rauhoituin. Ihan kauheaa tämä on. Takana on kolmen vuoden psykoterapia joka pahensi oloja. Kaikenlaisia lääkekokeiluja joista vain opamox tehoaa. Olen myös absolutisti ja parhaani mukaan noudatan fitnes-elämäntapaa. Ei koskaan edes limsoja, pullaa tms. Mistä saisin apua päästä eteenpäin?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi vertaistukea.

Vierailija
2/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ja milloin sairastuit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ja milloin sairastuit?

Yleensä meillä kaikilla paniikkipotilailla, kuten minullakin on vakava traumatausta. Terapia oli ihan hirveää joka sai menneisyyden haamut elämään ja kipuilen paljon vahvemmin kuin ennen terapiaa.

Vierailija
4/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuulla mitä ihmiset jotka ovat tästä selvinneet ovat tehneet. ap

Vierailija
5/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyisessä elämäntilanteessa jotain mitä voi muuttaa?

Vierailija
6/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samat sairaudet ja bipo. Tällä hetkellä makaan kankkusessa ja tärisen peiton alla. Rauhoittavia en saa, joten pitää välillä kännätä, jotta edes joskus olis normaalimpi olo. Tosin kankkuset on yhtä helvettiä.

Vierailija
7/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyisessä elämäntilanteessa jotain mitä voi muuttaa?

Haluaisin tietenkin töihin. Mutta jos kohtauksia tulee jo roskapussin vientireissullakin niin tavoite on aika kaukana. Muuten mulla on nykyelämä ihan hyvä. Aviomies on aivan ihana ja kotona on hyvä olla. Ei muita sairauksia. Mulla on joskus lapsuudessa mennyt psyyke rikki ja siksi oireilen. 

Vierailija
8/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia ei saisi olla sellaista että elät sitä pahaa oloa uudelleen ja uudelleen läpi. Eli sun aivoihin pitäisi nyt saada jotain muuutakin kuin se paniikki.

Mulla itellä meni kans päin vii ttua toi terapia eli se vaan pahensi. Koska kokoajan kaiveltiin niitä negatiivisia asioita. Löysin lopulta apua DNRS menetelmästä, sellainen aivojen neuroplastisuuteen perustuva juttu. Kannattaa hei kokeilla Maria nordinin kurssia ja vinkkejä. Tiedän ett kuulostaa monelle ihan hölynpölylle mutta oikeasti toimivaa rauhoittamaan aivoja.

Vierailija
9/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samat sairaudet ja bipo. Tällä hetkellä makaan kankkusessa ja tärisen peiton alla. Rauhoittavia en saa, joten pitää välillä kännätä, jotta edes joskus olis normaalimpi olo. Tosin kankkuset on yhtä helvettiä.

Miksi et saa rauhottavia tai jotain korjaavaa lääkettä? Alkoholi on varmaan pahin vaihtoehto :(

Vierailija
10/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ikäänkuin rakennetaan itse sinnne aivoihin niitä rauhoittavia neuroni yhteyksiä jotka eivät ehkä ole muuten tulleet tarpeeksi vahvoiksi jos on traumoja. ^ tämä siis liittyen tuhon aiempmaaan viestiink

Vierailija
11/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia on pahasta, sehän on vähän kuin haavaa pidettäisiin jatkuvasti auki, ronkittaisiin venyteltäisiin sen sijaan että annettaisiin sen arpeutua ja muuttua näkymättömäksi.

Hyvä että lääke auttaa. Elätkö yksin? Ihanne oisi, jos sulla olisi joku, jonka kanssa lähtee pahimmassa vaiheessa kauppaan

Vierailija
12/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et saa rauhottavia tai jotain korjaavaa lääkettä? Alkoholi on varmaan pahin vaihtoehto :(

Ei sovi bipolääkityksen kanssa. Hengityslaman vaara. Silloin kun otan alkoholia niin jätän bipolääkityksen väliin.

Vierailija
13/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia ei saisi olla sellaista että elät sitä pahaa oloa uudelleen ja uudelleen läpi. Eli sun aivoihin pitäisi nyt saada jotain muuutakin kuin se paniikki.

Mulla itellä meni kans päin vii ttua toi terapia eli se vaan pahensi. Koska kokoajan kaiveltiin niitä negatiivisia asioita. Löysin lopulta apua DNRS menetelmästä, sellainen aivojen neuroplastisuuteen perustuva juttu. Kannattaa hei kokeilla Maria nordinin kurssia ja vinkkejä. Tiedän ett kuulostaa monelle ihan hölynpölylle mutta oikeasti toimivaa rauhoittamaan aivoja.

Kiitos vinkistä <3. Voin kokeilla mitä vain mihin varaa on. En tiedä Mariasta ennen kuin tutustun. Kusetusta on vähän joka saralla. Kyllä niitä helvetillisiä puoskareita löytyy lääkäreistä, terapeuteista ja hoiva-alan ihmisistä ihan riittämiin myös. Täytyy vain yrittää löytää joku mikä tehoaisi omalla kohdalla.

Vierailija
14/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia on pahasta, sehän on vähän kuin haavaa pidettäisiin jatkuvasti auki, ronkittaisiin venyteltäisiin sen sijaan että annettaisiin sen arpeutua ja muuttua näkymättömäksi.

Hyvä että lääke auttaa. Elätkö yksin? Ihanne oisi, jos sulla olisi joku, jonka kanssa lähtee pahimmassa vaiheessa kauppaan

Opamox on varma kaveri joka poistaa kaikki oireet. Otan sen noin kolme kertaa viikossa joilloin hoidan kaikki asiat. Muuten pysyttelen kotona. Opamoksia kun ei suositella jokapäiväiseksi. Tänään mieheni hoitaa tärkeät asiat kodin ulkopuolella.

Vierailija
15/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu ihmeessä avoimin mielin Marian juttuihin. Mä tosiaan selätin paniikkihäiriön ja pääsin lääkkeistäkin eroon DNRS menetelmän avulla jonka avulla Maria siis itsekin parantui terveyshaastesyaan ja sitten loi tämän suomenkielisen kurssin. Suosittelen kyllä lämmöllä sinulle sitä :)

T. Sama

Vierailija
16/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin niin kovasti töihin. Mulla olisi ihan hyviä mahdollisuuksia koulutukseni pohjalta ja kotikaupungissa töitä riittää. Itkettää kun ei pääse. Siihen vielä kauheat syyllistämiset päälle kun ajatellaan että se olisi vain loisimista tai laiskottelua. Jos joku auttaisi minua sen verran että tekisin ensin vaikka osa-aikaista työtä niin voi kuinka kiitollinen olisin. Hullu juttu, mutta totta: antaisin vaikka puolet  palkastani sille joka minut ylös auttaa tästä tuskasta. ap

Vierailija
17/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäisenä noi oireet alkoi? minkä ikäinen olet nyt?

Vierailija
18/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Marian menetelmästä on olemassa muuten myös kirja. Lue se vaikka ensin ja jos tuntuu hyvälle /sullle sopivalle niin osta se kurssi :)

Vierailija
19/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko lähtee mantelitumakkeesta, jos oikein muistan. Joka tapauksessa se syntyy aivojen ihan niissä vanhimmissa rakenteissa, joten ei sitä millään terapialässytyksellä saada halutuun. Ei pelko ihan niin automaattinen refleksitoiminto ole kuin jokin parasympaattisen hermoston ja suolentoiminta mutta joka tapauksessa se on todella itsenäinen toiminto johtuen jo siitä, että se on niin perustavaa laatua oleva reaktio kaikille eläimille. YouTubesta voisi löytyä aiheesta hyviä videoita. Ehkä jo sen ymmärtäminen, miten pelko syntyy ja missä se majailee, voi auttaa sua. En tiedä. Itse olen jo aikas vanha. Mun traumaattiset tilanteet ovat tapahtuneet aika vanhana ja olen juuri nyt parhaillaan kehittämässä niin pahaa pelkotilaa, että käyn enää vain kaupassa ja välillä on ollut jo tilanteita, kun tuntuu, etten pysty lähtemään edes sinne ja joku päivä kuolen vain nälkään täällä kotona. Sulla on onneksi sentään mies, joka auttaa, hyvä juttu.

Vierailija
20/38 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua fysiologista syistä, esimerkiksi vaihdevuodet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän