Miten sanon miehelle ettei mulla ole ajokorttia?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulla ei ole korttia? Asutko hesassa jossa pääsee joka paikkaan julkisilla ja työpaikalla ei myöskään tarvitse käyttää autoa?
Tällä hetkellä en ole töissä. Asun kaupungissa kyllä.ap
Kortti kannattaisi jokaisen hankkia kun täyttää 18 vaikka ei juuri silloin tarvetta olisikaan. Yksi asia taas missä esim. työnantaja mielummin ottaa kahdesta muuten saman tasoisesta hakijasta sen jolla on ajokortti kuin sen jolla ei ole.
No ei todellakaan kannata hommata korttia jos ei ole mahdollisuutta pitää yllä ajotaitoa ja autoa.
Hyvin harvassa paikassa tarvii ajokorttia.
Mulla on ajokortti ja olen käytännössä opetellut kahdesti ajamaan.
Sain kortin 18-vuotiaana Pohjois-Suomessa. Ajoin kortin pikkukaupungissa, enkä juuri uskaltanut ajaa sielläkään, omalla pikkupaikkakunnalla kyllä ajoin.
Sitten muutin Helsinkiin. Asuimme keskustan liepeillä. Meni 9v etten ajanut autolla ollenkaan.
Muutimme lähiöön, jolloin opettelin ajamaan uudelleen. Uskalsin ajaa vain omalla reviirilläni.
Reilu 3v sitten mieheni kuoli ja luovuin autosta, koska ajoin todella vähän. Nyt en ole siis yli kolmeen vuoteen ajanut ja ehkä vielä uskaltaisin ajaa - mutta vain omalla reviirilläni.
Summa summarum: minun olisi viisainta ilmoittaa, ettei minulla ole ajokorttia, koska minulla ei ole ajotaitoa. Ajokorttini on vain muovin palanen lompakossa, siitä ei ole enää mitään hyötyä minulle eikä muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulla ei ole korttia? Asutko hesassa jossa pääsee joka paikkaan julkisilla ja työpaikalla ei myöskään tarvitse käyttää autoa?
Kortti kannattaisi jokaisen hankkia kun täyttää 18 vaikka ei juuri silloin tarvetta olisikaan. Yksi asia taas missä esim. työnantaja mielummin ottaa kahdesta muuten saman tasoisesta hakijasta sen jolla on ajokortti kuin sen jolla ei ole.
Mitä helvetin väliä, jollei työssä tarvitse ajaa? Tuo asia ei edes tule esiin, ellei työssä ole ajokortille tarvetta. Ja jos on, niin se kerrotaan yleensä jo työpaikkailmoituksessa.
Kyllä multa kysyttiin (tosin työsuhteen alkamisen jälkeen) perustietojen mukana myös ajokortti luokka ja kortin voimassaolo aika. Nyt olen kolme vuotta ollut ja metriäkään en ole ajanut töissä autolla ja tuskin koskaan tulen ajamaankaan ellei työnkuva muutu erikoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kuitenkin kertoa pian. Kun työkaverin kanssa oltiin lähdössä firman autolla 500 km:n päähän, tuli lähdön hetkellä ikävänä yllätyksenä tieto, ettei hänellä ole ajokorttia.
Oliko sulla sitten kortti kuivumassa vai miten tuo tieto vaikutti teidän matkaan?
Ajokortittomat pällit luulee että se on joku ilo kyyditä toista 1000 km ilman että se toinen osallistuu ajamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan kannata hommata korttia jos ei ole mahdollisuutta pitää yllä ajotaitoa ja autoa.
Hyvin harvassa paikassa tarvii ajokorttia.
Joo, niin kuin esim. joka kesämökille pääsee ilman autoa 😆
Eikö nämä kortittomat koskaan matkaile, käy kenenkään mökillä tms?
En minä ainakaan jaksaisi kortitonta kumppania. Kesämökillekin matkaa 400 km. Paljon kivempaa matkata kun ajorupeaman voi jakaa toisen kanssa.
"Mulla ei ole ajokorttia"
Vai onko teillä kielimuuri?
Kortittomat on riesa niin työkavereina, ystävinä kuin kumppaneina.
"olen vasta aloittamassa autokoulun"
Meinaatko olla jonkin sortin vapaamatkustaja aina sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kuitenkin kertoa pian. Kun työkaverin kanssa oltiin lähdössä firman autolla 500 km:n päähän, tuli lähdön hetkellä ikävänä yllätyksenä tieto, ettei hänellä ole ajokorttia.
Oliko sulla sitten kortti kuivumassa vai miten tuo tieto vaikutti teidän matkaan?
Ajokortittomat pällit luulee että se on joku ilo kyyditä toista 1000 km ilman että se toinen osallistuu ajamiseen.
No eikö siitä saa palkkaa jos kerran työmatkasta kyse? Ajatteleppa että jotkut tekee tuota ajamista ihan työkseen, esim. rekka ja taksikuskit.
"Mulla ei ole ajokorttia."
Ihan silleen selkosuomeksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Kuka tahansa normaalijärkinen saa sen, jos haluaa ja jaksaa säästää rahat. Ei mikään ylpeyden aihe. Tai nolouden, jos sitä ei ole.
Ikävä kyllä ei saa. Itse olisin aikoinaan kovasti halunnut sen kortin saada, mutta en ikinä saanut inssiä läpi lukuisista yrityksistä huolimatta. Epäilen kärsiväni jonkinlaisesta hahmotushäiriöstä sillä erityisesti muiden autojen nopeuksien ja etäisyyksien arviointi tuntui aivan mahdottomalta ja tämän takia syntyi vaaratilanteita. Muuten ei ole älykkyydessä mitään vikaa, kirjoitin useamman laudaturin ja olen pärjännyt hyvin työuralla ja korkeakouluopinnoissa
"Minulla ei ole korttia."
Ei ole vaikeaa. Ja nyt voitkin mennä töihin kyselemästä typeriä.
Miten joku ei tiedä, miten kertoa yksinkertaisen asian toiselle? Asian, joka ei yleensä herätä tunteita suuntaan tai toiseen? Pystytkö muuten kommunikoimaan normaalisti vai saammeko tästä pitkänkin ketjun..."Miten kerron miehelle lempivärini/osoitteeni/ammattini/kengännumeroni....."?
Kerrot suoraan että olet ryyppynaisia. Minäkin hörppäsin korttini, auto meni päreiksi ja työmaakin siinä paloi. Mutta näitä tilapäisiä vastoinkäymisiä ei toivottavasti kovin moni tällä kylällä tiedä. Luulevat että olen himovihreä ilmastoaktivisti kun pyöräile kauppaan kevyessä iltapäiväjuopeessa. Niin kevyessä etteivät ihmiset hoksaa.
Jouduin itse olemaan ratissa koko matkan mennen tullen, vaikka olin suunnitellut, että välillä voisin levätä, kun toinen ajaisi.