Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voisi veloittaa kotona asuvalta 21-v tyttäreltä?

Vierailija
28.08.2015 |

Se tilanne, että tyttö ei lukion jälkeen päässyt mihinkään opiskelemaan vaikka haki ja oli sitte pätkiä erilaiissa töiss. Vuoden kävi avointa amk ja pääsi sitten sisään noiden opintojen perusteella. Nyt olisi pitänyt aloittaa opinnot ihan kunnolla niin ilmoitti ettei ole ottanut montaakaan kurssia kun ei ole kiinnostavia tai ei halua esiintyä jne. Ajatus vähän, että jos ei opiskele niin sitten etsii töitä ja maksaa elämisestään. Tähän saakka maksanut bensat (hänellä perheen vanha ns. kolmosauto käytössä) ja omat menonsa ja kännykkälaskunsa ,mutta asumisesta, ruuasta auton vakuutuksista ym ei ole maksanut. Välillä kotona siivoilee tai laittaa ruokaa, mutta muuta ei oikeastaan tee. Voisiko tytöltä alkaa siis periä jotain maksua vai antaako vaan asua ja tehdä mitä tykkää? Ja minkä suuruinen maksu voisi olla ja miten perustelisit?

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:10"]

Edelleenkään ei ole kyse minun tyttärestäni!

ap

No mitä helevettiä sinä Ap oikein sitten täällä kyselet?? Mitä asia sinulle edes kuuluu???

[/quote]

Vierailija
62/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:21"]

Niin on, mutta aikuisen lapsen on tehtävä se omilla rahoilla. Kun sillä vanhemmallakaan ei ole mitään (piip) velvollisuutta elättää aikuista joka ei edes yritä osallistua.

[/quote]

Totta kai on. Kerran tekivät mukulan niin saavat myös huolehtia siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala näitä kommentteja. :D Taitaa teinit nyt provota täällä vai ihanko totta tämä on tällaiseksi mennyt? Täytyykin näin kolmekymppisenä kotihoidotuella elävävä huomenna soittaa isille, että maksaa saatana ton vuokran kun on kerta mut tähän maailmaan saattanut. Juu, näin teen.

Vierailija
64/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:41"]aspassa oon aina ihmetellyt että mistä niitä kakskymppisiä (ja reilusti päälle) sikiää joilla ei tunnu olevan hajuakaan et asiat maksaa ja laskutkin pitää maksaa.. Vaan enpä ihmettele enää jos parikymppisen totaalinen taloudellinen vastuuttomuus onkin täysin normaali hyväksytty asia.
[/quote]
No eipä tarvi enää ihmetellä niitä maksuhäiriömerkintöjen määrää ja kuinka ihan nuoret on ulosotossa ja elämä päin persettä. Voidaan näitä vässykkä vanhempia tästäkin kiittää.

Vierailija
65/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 20:43"]

Täytyykin näin kolmekymppisenä kotihoidotuella elävävä huomenna soittaa isille, että maksaa saatana ton vuokran kun on kerta mut tähän maailmaan saattanut.

[/quote]

Sehän on täysin kohtuullinen vaatimus.

Vierailija
66/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:09"]

36. ei todella saa yhteikunnalta yhtään mitään vaan vanhemmat maksaa.

[/quote]

Vanhemmat siis kerrankin ymmärtää ja kantaa vastuunsa tekemisistään.
[/quote]
21 vuotias on aikuinen ihminen. Todella monet sen ikäiset asuvat omillaan ja tienaavat omat rahansa ja hoitavat omat asiansa.

Vierailija
67/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 22:07"]

21 vuotias on aikuinen ihminen. Todella monet sen ikäiset asuvat omillaan ja tienaavat omat rahansa ja hoitavat omat asiansa.

[/quote]

Ei se vanhempien elinikäistä vastuuta poista.

Vierailija
68/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovin vanhempieni kanssa, että en maksa heille asumisestani mitään, mutta säästän ASP-tiliille omaa asuntoa varten.

Vierailija
69/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin maksamaan vuokraa heti, kun täytin 18v. vaikka olin vielä työtön. Puolet pienistä tuista, jotka muutenkin oli jo alennettu koska vanhempien palkka vaikuttaa tuen määrään. Kotitöihin kyllä aina osallistuin, ehkä vähän liikaakin. En pyytäisi vuokraa jos olisi oma lapsi joka asuisi kotona. Olet vanhempi, joten on kohtuutonta mielestäni pyytää vuokraa lapselta.

Vierailija
70/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja minkä suuruinen maksu voisi olla ja miten perustelisit?"

Minkä takia minun pitäisi juuri sinulle mitään perustella? Kysymyksesi oman lapsen rahastamisesta on ihan sairas.  "Käyttää perheen kolmosautoa".  Onks teillä muka jotain erityistä rahan tarvetta, jos talli on autoja täynnä?

Vierailija
71/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä veloita asumisesta. Mun vanhemmat vaati maksamaan vuokraa multa ja siskolta ja ne itse makso tosi pienen osan. En käy enää kylässä jos ei ole ihan pakko. Muutettiin siskon kanssa ns. Puolivalmiina maailmalle koska koti ahdisti. Eikä sinne ollu kiva mennä. Itse en tuu lapseltani pyytämään vuokraa vaan autan oman kodin etsimisessä ja työn/ opiskelun saannissa.

Vierailija
72/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 22:27"]

Olet vanhempi, joten on kohtuutonta mielestäni pyytää vuokraa lapselta.

[/quote]

Näinhän se menee. Jos mukulan hankkii, siitä pitää sitten myös huolehtia ja kustantaa sille kaikki tarpeellinen.

Vierailija
73/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin maksaa äidilleni vuokraa 300 € kuussa heti kun täytin 18. Ei se kivalta tuntunut enkä koskaan kehdannut kertoa kenellekään, että joudun maksamaan vuokraa omalle äidilleni.

Näin jälkeenpäin tuo tuntuu ihan kohtuulliselta. Eihän kenenkään ole pakko elättää täysi-ikäistä.

Vierailija
74/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 17:34"]

Ei ole minun lapseni, eikä minun talouteni mutta ihmettelin vain miksi vanhemmat ei vaadi tytöltä mitään. Ehdotin heille esim. veloitusta asumisesta mutta en osannut sanoa mikä voisi olla sopiva summa.

ap

[/quote]

Miks hemmetissä sitten esiinnyit ko neidin äitini?

Sulla ei ole päässäs järjen hitustakaan.  Hyppää viemäriin.

Vierailija
75/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin aikoinani 100 e vuokraa vanhemmilleni...

Vierailija
76/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillon kun asuin kotona, olin koulussa ja töissä.

Kun koulu loppui tein töitä, jolloin maksoin omat menot, bensat äidin omistamaan autoon ja joka toisen vkon siivosin ja maksoin ruuat. Elelimme äitini kanssa kuin kämppikset.

Äiti muuttk ja minä jäin :D

Vierailija
77/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkaset mäkeen. Eli autat omille siivilleen. Ei siitä tule koskaan eläjää jos lompoilee kotona koko ikänsä.

Vierailija
78/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on vähän samanlainen tapaus kotona. Saa asua ja ruokaa saa syödä, mutta muuten on rahahanat aika pitkälti kiinni. Katsotaan miten homma etenee.

Vierailija
79/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 23:08"]

No meillä on vähän samanlainen tapaus kotona. Saa asua ja ruokaa saa syödä, mutta muuten on rahahanat aika pitkälti kiinni. Katsotaan miten homma etenee.

[/quote]

Toivottavasti varastaa rahansa kun ei muuten saa.

Vierailija
80/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 17:40"]

Ohis: Te jotkut, joiden mielestä lapsen ei kuulu osallistua mihinkään kodin askareihin. Tällainen on sitten tulos, eli aikuisenakaan homma ei onnistu. Se ei tapahdu taikaiskusta, jos ei pienestä pitäen ole pitänyt osallistua. 

[/quote]

Ne jotku ovat teini-ikäisiä ipanoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän