Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voisi veloittaa kotona asuvalta 21-v tyttäreltä?

Vierailija
28.08.2015 |

Se tilanne, että tyttö ei lukion jälkeen päässyt mihinkään opiskelemaan vaikka haki ja oli sitte pätkiä erilaiissa töiss. Vuoden kävi avointa amk ja pääsi sitten sisään noiden opintojen perusteella. Nyt olisi pitänyt aloittaa opinnot ihan kunnolla niin ilmoitti ettei ole ottanut montaakaan kurssia kun ei ole kiinnostavia tai ei halua esiintyä jne. Ajatus vähän, että jos ei opiskele niin sitten etsii töitä ja maksaa elämisestään. Tähän saakka maksanut bensat (hänellä perheen vanha ns. kolmosauto käytössä) ja omat menonsa ja kännykkälaskunsa ,mutta asumisesta, ruuasta auton vakuutuksista ym ei ole maksanut. Välillä kotona siivoilee tai laittaa ruokaa, mutta muuta ei oikeastaan tee. Voisiko tytöltä alkaa siis periä jotain maksua vai antaako vaan asua ja tehdä mitä tykkää? Ja minkä suuruinen maksu voisi olla ja miten perustelisit?

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Päätit tehdä lapsen joten olet myös ikuisesti vastuussa lapsestasi.

Vierailija
2/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en maksais. Jos asuisin kotona.

Must on nii köyhää muutenki et lapselle sanotaa et maksa vuorkaa kun asut kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 17:22"]Ei mitään. Päätit tehdä lapsen joten olet myös ikuisesti vastuussa lapsestasi.
[/quote]
Ihania nämä tällaiset aivopierut.

Vierailija
4/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ottaa enemmän vastuuta kotitöistä

Vierailija
5/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jotenkin osaa ajatella, että omalta lapselta rahaa pyytäisin. Vastaavassa tilanteessa vaatisin lasta antamaan oman panoksensa kotitöihin, aikuisen pyykkejä en alkaisi pesemään enkä sotkuja siivoamaan, ja maksamaan käytössänsä olevan auton kulut. Samalla auttaisin hankkiutumaan omilleen.

Vierailija
6/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi loisia ja ottaa elämää kevyesti enää tuon ikäisenä. Ehkä antaisin asua kotona, mutta en enää ostelisi vaatetta, bensoja enkä kustantaisi puhelinta tai muutakaan eli asuminen ja ruoka tulisi talosta. Äkkiä varmaan alkaa opiskelu ja työ kiinnostaan, kun ei ole varaa mihinkään osteluun tai matkusteluun.

Vierailija
7/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä ruuasta jotain mutta asumisesta ja vakuutuksista nyt en kyllä viittis mitään ottaa, oma lapsi .

Vierailija
8/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 24-vuotias tyttö muutti eronsa yhteydessä takaisin kotiin, että saa rauhassa etsiä asunnon jne. Kotiin saa aina palata ja en siitä mitään velottaisi.

Vierailija
9/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kun ei pyydöistä huolimatta tee enempää eikä koulu huvita eikä kait oikein työntekokaan. Jotenkin kait pitäis opettaa, että elämässä on jotain muutakin tetävä kuin sitä mikä on kivaa.

ap

Vierailija
10/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi pyytää muuta kuin kodinhoitoapua.

Vierailija
11/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 17:24"]

Ihania nämä tällaiset aivopierut.

[/quote]

Totta kai se menee noin. Multa ei kysytty haluanko syntyä, joten mä voin ihan oikeutetusti vaatia, että vanhemmat kustantaa mulle kaiken ruuasta kaljaan ja pajaan.

Vierailija
12/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt mitää maksua alkais perimään omalta lapselta,mutta yhteisiin asioihin pitäis osallistua: Ruuanlaitto,siivous,pihatyöt yms. Ja muutenkin yhteiset Pelisäännöt: arkena ei mennä ja kolistella yöaikaan, baarista ei tuoda hoitoja kotiin yms.

Vierailija
13/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän sen muuttaa kotoaan ja olla ihan itse vastuussa omista tekemisistäön. Ymmärtäisin tuommoisen kiristyksen jos lapsi olis 16-18v mutta 21 vuotiaan kohdalla minusta vanhempien kasvatustyö on tehty ja lapsen on annettava tehdä omat virheensä. Saa varmasti opiskelijasoluasunnon halvalla kun kerta opiskelijastatus kumminkin on. Vähän aikaa kun sellaisessa on niin alkaa kiinnostaa tehdä rahaa että saa asumisen tasoa paremmaksi.

Vierailija
14/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 17:27"]

Vaan kun ei pyydöistä huolimatta tee enempää eikä koulu huvita eikä kait oikein työntekokaan.

[/quote]

Nyt alkaa kuulostamaan lupaavalta. Se voi tulla mun kämpille dokaan viikonlopuksi niin saat olla vähän aikaa rauhassa.

Vierailija
15/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veloittaisi asumisesta enkä ruuasta, mutta saisi maksaa käyttämänsä auton vakuutukset ja bensat ja muutkin omat laskunsa ja menonsa. Rahaa en antaisi kuin ehkä jouluna ja synttärinä lahjaksi.

Vierailija
16/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa lääkäriaika ja hommatkaa sille rauhoittavia, että pystyy menemään kouluun!

Vierailija
17/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 17:27"]Meillä 24-vuotias tyttö muutti eronsa yhteydessä takaisin kotiin, että saa rauhassa etsiä asunnon jne. Kotiin saa aina palata ja en siitä mitään velottaisi.
[/quote]

Olen itse joskus aikuisena asunut vanhemmillani hetken enkä ole maksanut mitään. Tietenkään

Vierailija
18/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 17:27"]Vaan kun ei pyydöistä huolimatta tee enempää eikä koulu huvita eikä kait oikein työntekokaan. Jotenkin kait pitäis opettaa, että elämässä on jotain muutakin tetävä kuin sitä mikä on kivaa.

ap
[/quote]

Totta tämäkin. Lasten pitää oppia kantamaan vastuuta. Pitäisi oppia elämään tulojensa mukaan.
Ehkä hänen olisi aika muuttaa omilleen?

Vierailija
19/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun lapseni, eikä minun talouteni mutta ihmettelin vain miksi vanhemmat ei vaadi tytöltä mitään. Ehdotin heille esim. veloitusta asumisesta mutta en osannut sanoa mikä voisi olla sopiva summa.

ap

Vierailija
20/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Kyseessä onkin näköjään joku moraalinvartijahattukukka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä