Paljonko te miehet yleensä käytätte rahaa vaatteisiin?
ja ostatteko koko vaatekerraston kerralla? Mietityttää kun tuoreessa suhteessa miehellä oli eilen päällä merkkivaatteita monen tonnin edestä. Noin parin tonnin takki ja tonnin kengät.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua kun lukee, niin ymmärtää myös "miksi en ikinä saa naista?"- ketjut...
Naiset katsoo miehen pukeutumista ja tekee siitä päätelmiä.
Onko siinä, jotain pahaa? - Kyllä minäkin olen katsonut (tai nähnyt) miten vaikka treffikumppanini ovat kulloinkin pukeutuneet ja ainakin kuvitellut ja luullut niiden (vaatteiden kenkien ja asusteiden) kertovan minulle jotain hänestä, jonka päällä olen ne nähnyt. Olen joitain päätelmiäkin saattanut joskus tehdä mutta näiden päätelmien suhteen saan kyllä olla vähän varovainen.
M44
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon annan naiselleni rahaa vaatteisiin, mutta aika vähän hän lopulta minulle mitään kaupasta tuo.
Ai sinulle pitäisi kantaa vaatteet nenän eteen kuin mikäkin personal shopper? Onko se niin vaikeaa lähteä itse ostoksille tai mennä sen naisen mukaan, niin voisi auttaa sinua jos itse et onnistu ostamaan niitä ryysyjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson miehen kenkiä. Ne voivat vaikuttaa siihen, että miehen kanssa ei halua seurustella.
Tuollainen nainen ei ole mikään suuri menetys miehille.
Niin, kaikki miehet ei kiinnosta naisia ainakaan jos seksistä puhutaan. Joten pidä pappa kenkäsi rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi kiinnostaa miten t-paita voi maksaa 650? Saisko linkin?
Onpa vaikeaa kuvitella. Täytyyhän rikkaillekin olla paikka missä shoppailla kun kaikki eivät välttämättä osta sieltä Prisman hyllystä. Googleta Louis Vuitton ja käy siellä kurkkimassa t-paitojen hintoja.
Vierailija kirjoitti:
3 vuotta sitten ostin kaapit täyteen vaatteita, meni ehkä 700 euroa rahaa, sen jälkeen olen parin uudet bokserit ostanut, ja sukat. Samat lenkkarit ollut jo 7 vuotta käytössä
Mahtaa ne tossut haista kuselle kun 7 vuotta niillä kävellyt yhteen putkeen. Sanonpahan vaan että jos oma mieheni kävelisi yhtä kauan samoilla kalosseilla, niin kengän kuva olis näkyny perseessä jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.gucci.com/fi/en_gb/pr/women/ready-to-wear-for-women/jumpers…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme vuotta sitten ostin T-paidan tarjouksesta 4.95€.
Miehellä oli yksi päivä päällä merkki t-paita arvoltaan 650 euroa. Mies käyttää todella arvokkaita ja kalliita vaatteita mutta ei ole mikään ylimielinen m*lkku.
Siis mistä tiesit paljon se paita oli maksanut?
Katselin ihaillen miehen vaatetusta ja kysyin, että minkä merkkinen t-paita on, minkä jälkeen googlasin hinnan tietooni. Merkki t-paita oli päällä ja hintaa 650 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet pukeutuvat huonosti. Siksi he eivät kaikki saa kumppania.
Muistakaa siis miehet pukeutua kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet pukeutuvat huonosti. Siksi he eivät kaikki saa kumppania.
Muistakaa siis miehet pukeutua kuin naiset.
Näsä viisastelu on myös ärsyttävä piirre ihmisessä
Tuhannen euron (uudet) kengät saattavat olla loistava tai surkea ostos. Jos valmistaja on vaikkapa Pradan kaltainen muotitalo, joka keskittyy nyhtämään idiooteilta helpot rahat pois tekeleillä, joita selväjärkinen ei kelpuuttaisi edes ilmaiseksi, ostos on ollut kuin tuuleen heitettyjä seteleitä.
Jos taas valmistaja on Yanagimachi tai Fukuda tai lähempää vaikkapa St. Crispin's, on saanut pilkkahintaan loistavat kengät. Gaziano & Girlingiltä saa tasarahalla käypään hintaan erinomaiset kengät.
Mihin rahaa pitäisi sitten laittaa, ellei tavaroihin, jotka erottavat miehen maanpinnasta (kengät, vuode, renkaat)?
Vierailija kirjoitti:
About tuota hintaluokkaa ovat olleet ja miehellä on nämä molemmat sekä paljon muuta.
https://www.fendi.com/fi-en/FY0936AIFQF0WA0.html
https://www.fendi.com/fi-en/man/ready-to-wear/t-shirts-polos/t-shirt-wh…
Vierailija kirjoitti:
Tuhannen euron (uudet) kengät saattavat olla loistava tai surkea ostos. Jos valmistaja on vaikkapa Pradan kaltainen muotitalo, joka keskittyy nyhtämään idiooteilta helpot rahat pois tekeleillä, joita selväjärkinen ei kelpuuttaisi edes ilmaiseksi, ostos on ollut kuin tuuleen heitettyjä seteleitä.
Jos taas valmistaja on Yanagimachi tai Fukuda tai lähempää vaikkapa St. Crispin's, on saanut pilkkahintaan loistavat kengät. Gaziano & Girlingiltä saa tasarahalla käypään hintaan erinomaiset kengät.
Mihin rahaa pitäisi sitten laittaa, ellei tavaroihin, jotka erottavat miehen maanpinnasta (kengät, vuode, renkaat)?
Onkos itselläsi luettelemiasi tuotteita?
Ostan uusia vaatteita aika harvoin, mutta silloin kun ostan, niin ostoksiin menee helposti 1000-1500 euroa. Pyrin ostamaan vain laatua. Sikäli olen siinä onnistunut, että vaatteeni kestää käyttöä hyvin vuosia.
Kenkiä pitää tietysti uusia säännöllisesti, mutta ei niitäkään joka kuukausi uusia tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ohis muistui mieleeni hetki, jolloin minusta tuntui, että tonnin e. tuhannen kengät ovat päässeet ansaitsemaansa paikkaan:
M44
Vierailija kirjoitti:
Käytän siskon vanhoja, enkä käytä lainaan rahaa vaatteisiin.
Jos olet tosissasi niin kierrättäminen on aina hyvä juttu, kunhan vaatteet ovat siistit ja puhtaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä oli yksi päivä päällä merkki t-paita arvoltaan 650 euroa. Mies käyttää todella arvokkaita ja kalliita vaatteita mutta ei ole mikään ylimielinen m*lkku.
Katselin ihaillen miehen vaatetusta ja kysyin, että minkä merkkinen t-paita on, minkä jälkeen googlasin hinnan tietooni. Merkki t-paita oli päällä ja hintaa 650 euroa.
Miksi googlasit sen hinnan? Tosi outoa, että pitää tietää tarkalleen jonku vaatteen hinta.
Itse pyrin ostamaan vaatteita tasaisesti, yksi tai kaksi kerrallaan, varsinkin jos kyse on kalliimmista vaatteista. Halvemmista paikoista voi tilata joskus harvemmin useamman vaatteen kerrallaan jos vaatekaappi on erityisen tyhjäksi päässyt. Vaatteen hinta/laatusuhde on minulle tärkeä. En halua maksaa pelkästä merkistä statuksen vuoksi, mutta kokemus on osoittanut ettei 'no-name' brändeillä usein ole sitä parasta laatua saatavilla. Kompromissi jonkun tunnetun brändin valikoimasta on usein paras.
Mutta on miehissä niitäkin jotka laittaa vaatekaapin aina kerralla uusiksi. Silloin voi mennä useita satasia tai jopa tonneja kerrallaan. Ja sitten on se kolmas ryhmä 'koska mä voin' eli ostellaan kalliita vaatteita ja ollaan hyvätuloisia ja halutaan näyttää se sanomatta olevansa hyvätuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi googlasit sen hinnan? Tosi outoa, että pitää tietää tarkalleen jonku vaatteen hinta.
Monestakin syystä, mutta kiinnosti tietää minkä arvoisia miehen pukemat vaatteet ovat, sillä olen myös tekemisissä muodin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monestakin syystä, mutta kiinnosti tietää minkä arvoisia miehen pukemat vaatteet ovat, sillä olen myös tekemisissä muodin kanssa.
"Heh" - Itse ostan paljon vaatteita käytettynä. Mitä mahdat siitä aatella. - Itse tietysti kuvittelen hankkivani tarkoin valittuja tyylini mukaisia ja ajattomia ja laadukkaita vintage aarteita. Mutta osa on varmasti verraten kaukana viimeisimmästä muodista. Mutta itselle merkitsee enemmän tyylikkyys kuin viime hetken muodikkuus. Henkkaa ja maukkaa ja muita ns. pikamuotiliikkeitä bokotoin ihan periaatteesta. Ja ei en äänestä vihreitä.
Arki:
Rotsi on joku 400
Kengät 300
housut 150
neule 200
alusvaatteet 100 (yhteensä)
Sitten ykköset päälle niin koko setti on joku reilu 2000, en käytä räätäliä joten siinä mielessä olen moukka.