Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin koominen ruotsin puhuminen

Vierailija
19.03.2022 |

Taustana se, että hän on sääntöjen noudattaja ja niinsanotusti hyvä työntekijä. Ei kuitenkaan osaa puhua ruotsia sujuvasti. Työnantaja on kuitenkin sitä mieltä, että ruotsinkielisille asiakkaille pitää aina puhua ruotsia. Tietysti tämä työkaveri sitten väkisin yrittää ruotsia vääntää ja se kuulostaa aivan koomiselta, koska ei ole lainkaan luonteva puhuessaan. On kai opetellut joitakin fraaseja, mutta ne ovat kuin oppikirjasta. Tekisi mieli sanoa, että luovuta ja puhu suomea.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun teillä on noin kannustava ilmapiiri kielten puhumiseen :) Kielitaito kehittyy varmasti kohisten, kun ei tarvitse pelätä negatiivisia kommentteja.

Vierailija
2/9 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltä käyttämällä sitä oppii. Tosin joskus itsekkin kun yritin puhua ruotsia ruotsalaiselle hän vaihtoi itse englantiin pahoitellen ja todeten että näin molemmat varmaan ymmärtää paremmin. Hän kun ei taas ymmärtänyt suomea ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet itse huono työntekijä, jos et noudata ohjeistuksia, ja ilmeisesti huono ruotsin puhuja. Kaltaisesi keskittyvät usein muiden kommentointiin, kun eivät itse suoriudu edes kritisoimallaan tasolla.

Vierailija
4/9 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat varmasti arvostavat työkaverin yrittämistä, muutenhan he vaihtaisivat itse keskustelun kieleksi suomen.

Vierailija
5/9 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkieliselle asiakkaallekin voi tulla vaivautunut olo, jos as. palvelija käyttää kapulakielistä ruotsia tai vanhahtavaa kieltä.

Vierailija
6/9 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenruotsi kuulostaa aina koomiselta.

Vierailija
7/9 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kielitaito on plussaa, eikä kukaan puhu mitään kieltä täydellisesti,

terveisin kielten ope

Vierailija
8/9 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisen työntekijän vuoksi moni ei uskalla suutaan avata vieraalla kielellä.

Olet oksettava.

Vierailija
9/9 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsinkieliselle asiakkaallekin voi tulla vaivautunut olo, jos as. palvelija käyttää kapulakielistä ruotsia tai vanhahtavaa kieltä.

Äidinkieleni on ruotsi ja en todellakaan muuta tee kuin arvostan, jos joku haluaa puhua ruotsia kanssani.

Missään kohden myös suomea täysin taitavana, en sitä tietenkään ole vaatimassa.

Täysin kummallinen ajatus, että siitä kiusaantuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi