Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivaa olla työpaikkakiusattu.

Vierailija
27.08.2015 |

Ei mulla muuta. Onneksi on viikonloppu pian.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin hankit uuden työpaikan ja sitten laitat haisemaan. Eli keräät todisteet kohtelusta ja ilmoitat työsuojeluun ja esimiehelle kaiken kokemasi todisteineen. Todisteiden ei tarvitse olla mitään CSI-luokkaa vaan tarkka kertomus päiväkirjassa riittä aivan hyvin kun sitä pitää sen aikaa että säännöllisyys tulee ilmi. Jos saat muita todistajia tai todisteita niin ihan loistavaa. Esim. vittumainen sähköpostivastaus tai mitä vaan kirjallisena.

Näin saat pelastettua oman terveytesi, mahdollisesti oikeus tapahtuu ja urpot saa edes jotain seuraamuksia ja ehkä, ehkä jotain työpaikalla tapahtuu ja seuraava ei enää joudu työpaikkakiusatuksi.

Älä jää sinne tilanteeseen vellomaan, ne idiootit ei todella ole sen arvoisia että voit huonosti. Lähdet pää pystyssä ja kerrot ihan jokaiselle minkälainen työpaikka oli kyseessä. :) Tsemppiä!

Vierailija
2/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro esimiehelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, olen itsekin kärsinyt siitä. 

Vierailija
4/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? 1 vs kymmeniä. Pitää varmaan ottaa loparit niin läsnäoloni ei häiritse ketään.

Vierailija
5/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu. Tuo vie kaikki voimat sinulta pian. Voitko etsiä uutta työtä? Säästä rahaa ja jää vaikka karenssille mielenterveys on sen arvoista!!

Vierailija
6/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää vaan, koska kerrankin elämässäni minulla on työ, josta pidän todella paljon. Esimiehelle kertominen ei muuta mitään.

Vierailija
7/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele pärjäämään ja sanomaan vastaan

Vierailija
8/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ala? naisvaltainen työpaikka, arvattavasti?

ruotsiksi on olemassa hyvä kirja, jossa on eri tekniikoita, joita voi käyttää apuna kun kohtaa kiusaamista työpaikalla. tässä löytyy vähän juttua noista tekniikoista: http://mabra.com/vuxenmobbning-sa-hanterar-du-den/

Vierailija
9/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Itse sinnittelin liian pitkään. Kun sitten luovutin, jälkeenpäin olen ajatellut, että olisi pitänyt lähteä jo aiemmin. Maksoin unelmatyöstä liian kovaa hintaa.

Vierailija
10/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen. En suostunut vslitsemaan puolia työyhteisössäni, enkä taipunut juorukerhoon.. Olen oma itseni ja sanon rehellisesti mielipiteeni kysyttäessä. En kumartele mihinkään suuntaan.
En myöskään välitä, vaikka tiedän, että ärsytän muita. Keskityn työhöni, enkä kaipaa pikkusielujen hyväksyntää.

Vierailija
11/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi he kiusaavat?

Vierailija
12/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ollut pitkään töissä siellä? millä tavalla sua kiusataan? eristetään ryhmästä? sabotoidaan työtä?

Vierailija
13/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä <3 muista että tuota ei ole pakko jaksaa.

Vierailija
14/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa miesvaltainen ala, ja nainen olen. En halua aloittaa mitään 'sotaa', haluaisin, että kaikki voisivat tulla toimeen keskenään. Aistin ilmapiirin, ja kuulen kuin minusta selän takana puhutaan, ei moikata, ollaan kuin minua ei olisikaan ja v*ttuillaan päin naamaa.

En kyllä tiedä miten tässä toimitaan. Minua on koulukiusattu, ja en todellakaan haluaisi enää ikinä kestää mitään tämänlaista. En voi työskennellä niin, että ahdistus kasvaa koko ajan, enhän pysty sitten töihinkään keskittyä. Toisaalta, minun mielestäni on erityisen tärkeää, että oikeus voittaa. Ei ole moraalisesti oikein, että jotain kohdellaan huonosti ilman perusteita. Ja pidän työstäni paljon.

Vierailija
15/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä en usko, että kymmenet aikuiset ihmiset kiusaavat sinua. Katsele asioita välillä toisesta vinkkelistä ja mieti tulkitsetko itse työkavereitasi väärin?

Ap,Onko sinua kiusattu muualla työskennellessäsi?

Vierailija
16/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin edellisessä työpaikassani kiusattu, tai ainakin sorsittu. Kukaan ei esimerkiksi käynyt kanssani lounaalla ja ihan suoraan ilmoitettiin, että miksiköhän minutkin oli palkattu.

Nyt jälkikäteen on helppo nähdä, että syynä oli kateus. Nuori, vastavalmistunut korkeakoulutettu nainen osastolla, joka oli täynnä vanhoja kouluttamattomia tätejä, jotka kyllä myös keskenään kyräilivät. Rakastin työtehtäviäni, mutta itkin joskus töihin mennessä ja sunnuntai-illat olivat todella ahdistavia, kun mietin että taas on viikko edessä.

No, muutaman vuoden kestin sitä ja onneksi ryhdyin hakemaan muita töitä, kun ahdistus rupesi häiritsemään yöunia. Nyt minulla on ollut jo useamman vuoden ihana työyhteisö, jossa tuetaan toisia, nauretaan paljon ja osasta työkavereita on tullut oikeita ystäviä. Vaikka itse työ ottaisi joskus päähän, työyhteisön takia on kiva mennä töihin. Joka aamu.

Vaihtamalla parani.

Vierailija
17/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei varsinaisesti kiusaa, mutta kyllä kymmeniä siinä on mukana, että minua ei oteta huomioon jne.

Kerran esimerkiksi kysyin jotain, minulle ei vastattu, toistin, ei vastattu, poistuin sitten huoneesta. Sitten nämä tyypit rupesivat puhumaan keskemään huvittuneena. Sanon "moi", minulle ei vastata, muille vastataan. Minulle ei kerrota, että joku asia pitäisi hoitaa ja saan sitten syyt niskoille. En tulkitse väärin ja muissa työpaikoissa ei olla kiusattu.

Tsemppiä muillekin tämän kanssa painiville.

Vierailija
18/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele kiusaajasi johonkin äärimmäisen noloon tilanteeseen ja hekumoi edes sillä itseksesi. Esim. että kiusaajasi unohtaa lukita vessan oven ja joku aukaisee sen kiusaajan ollessa istunnolla ja koko työpaikan porukka näkee tilanteen. Kiusaajat ovat raukkiksia ja kohdistavat muihin oman huonon olonsa.

Vierailija
19/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*hali*

Vierailija
20/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea toiminta malli puuttuu monelta pomolta nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän