HS: Venäjän hallitsija on esitetty meemeissä niin Hitlerin lastenvaunuissa työntämänä vauvana kuin tikkaria parkuvana taaperonakin
Lukuisat meemit ottavat nyt kantaa sotaan, ja yksi hahmo on niiden kuningas – Tutkija kertoo, miksi netissä villiinnyttiin ”traktorimiehestä”
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008685914.html
Ajatuksia?
Kommentit (73)
Helsingin Sanomat kertoo, että sodankäynnin kannalta haitallisimpia saattavat olla ne meemit, joissa Putin onnistutaan esittämään ennemminkin heikkona, haavoittuvana ja harhaisena kuin naurettavuuteen asti maskuliinisena johtajana.
Kannattaa siis suosia just näitä, missä Putin esitetään heikkona, haavoittuvana ja harhaisena.
Suomalaisten kannattaisi alkaa valmistautumaan jo meemisodankäyntiin Venäjää vastaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei nuo olleet kummosia.
Ja se naisystävä kuva oli typerä.🕳️meni Kankkulan kaivoon!
Laittaisin naisystävän tilalle vaikka Hitlerin nahkahumppelivaatteissa.
Älä yritä itse jos et osaa, on paras neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten kannattaisi alkaa valmistautumaan jo meemisodankäyntiin Venäjää vastaan.
Kyllä se on jo pitkälti alkanut. Minäkin, vanha akka, tykkään laitella niitä milloin mihinkin kommenttiini.
Jahka Janus Putkonen selviää vodkadarrastaan tulee hän kertomaan miten vaarallista tämä on ja miten Venäjää ei saa suututtaa ja miten se tulee aivan kohta näyttämään todellisen voimansa.
Itse näin hauskan kuvameemin:
- Älä kysy naiselta hänen ikäänsä
- Älä kysy mieheltä hänen palkkaansa.
- Älä kysy ukrainalaiselta maanviljelijältä mistä hän on saanut ilmatorjunta-yksikkönsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on jo pitkälti alkanut. Minäkin, vanha akka, tykkään laitella niitä milloin mihinkin kommenttiini.
Nyt se on vielä vähäistä, mutta kyllä se tulee vielä pahenemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni tässä sodassa on ihan yhtä lailla molempien maiden pääpamput syyllisiä. Jos herra Zelenskyi olisi järkevä niin istuisi neuvottelemaan rauhasta, mutta hän keskittyy enemmän parrasvaloissa venkoilemiseen ja itkemään länsimaita apuun. Sorry nyt vaan kaikki herra Z fanit mutta tää on se totuus.
Hyppääppä ryssäläistrolli avantoon ja hukuttaudu jään alle.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole paras neuvo, vaan kaikkein huonoin. Paras neuvo on kokeilla, koska vain siten selviää, että osaako vai ei. Joku voi luulla, että ei osaa, mutta hänestä saattaakin paljastua meemimestari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole paras neuvo, vaan kaikkein huonoin. Paras neuvo on kokeilla, koska vain siten selviää, että osaako vai ei. Joku voi luulla, että ei osaa, mutta hänestä saattaakin paljastua meemimestari.
Joo kannatti kokeilla josko veljeskansaan kimppuun hyökkääminen kuunatsiharhoihin vedoten on hyvä juttu miltään kantilta.
Vierailija kirjoitti:
Hesari on kommunistinen vihervassarijulkaisu.
Tässä vähän sinullekin:
Kommentti: Perussuomalaiset hyppäsi Putinin kelkkaan – jopa Karjalan menetys näyttäytyy hyvänä asiana https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005632649.html
https://www.verkkouutiset.fi/janus-putkonen-ilmoittaa-hakevansa-venajan…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni tässä sodassa on ihan yhtä lailla molempien maiden pääpamput syyllisiä. Jos herra Zelenskyi olisi järkevä niin istuisi neuvottelemaan rauhasta, mutta hän keskittyy enemmän parrasvaloissa venkoilemiseen ja itkemään länsimaita apuun. Sorry nyt vaan kaikki herra Z fanit mutta tää on se totuus.
Hyppääppä ryssäläistrolli avantoon ja hukuttaudu jään alle.
Niin paljon vihaa etten ymmärrä miksi ihmiset menee tällaiseen mukaan. Sama juttu kuin korona.. mitään ei saa kyseenalaistaa kun käsketään vaan tappamaan itseni 🙄 Edelleen täällä ollaan, pidit sinä siitä tai et!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämähän siis koskee meemien tekemistä, mikäli joku ei vielä tätä ymmärtänyt, eikä esimerkiksi sotimaan lähtemistä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän alkaa itsekin väsäämään meemejä... Saa ehdottaa hyviä ideoita!
Ai että miten viihdyttävää on nähdä kuinka täällä jotkut provosoituvat tästä viestistä!
Vierailija kirjoitti:
Putin pokkuroivana hevosena ja työpaikkailmoitus missä haetaan putinkuiskaajaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harhainen Putin juttelee pehmoisia Stalinin haamun kanssa?
Toimii Suomessa, mutta ei itänaapurissa. putinin mielikuvitusmaailmassa stalin oli suuri johtaja.
Niin, suurin osa meemeistä on tehty viihdyttämään länsimaalaisia.
No ei nuo olleet kummosia.
Ja se naisystävä kuva oli typerä.🕳️meni Kankkulan kaivoon!