Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassat! Ärsyttävintä / kamalinta työssäsi?

Vierailija
27.08.2015 |

Noniin kassat! Kokemukset jakoon!

Aloitan:

Haisevat asiakkaat. Tänään taas ei meinannut henki kulkea kun epäsiisti asiakas haisi niin pissalta ja maksoi ison ostoksen kolikoilla. Se karmea haju jää leijailemaan todella pitkäksi aikaa, ja muut asiakkaat varmaan luulivat hajun johtuvan minusta. *yöks-emoji* 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:16"]  Eikö se tervehtiminen muuten kuulu kassan töihin kuitenkin? [/quote] Parempi kun ei tervehtis ollenkaan. En minä sinne ole mennyt tervehtimään, vaan ostamaan.   [/quote] Kun on se niin rankkaa tuhahtaa se hei. Tai edes katsoa myyjää ja hymyillä. Siihenhän menis alle sekunti, liian vaivalloista.

[/quote]

Ei se vaivalloista ole, vaan en ole sen takia siellä. Lisäksi se sotii arvomaailmaani vastaan.

Vierailija
22/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Älä laita sitä pahvikuppikahvia kassahihnalle eli järki hoitaa älä jätä, se kahvi voi kaatua siihen kun hihna nytkähtää liikkeelle
-samoin kolikot, minua ei haittaa jos kolikko katoavat sinne hihnan väliin, sinua voi haitata. Eikä tarvi porata jos huomautan asiasta.
-eli kun laitoit kolikot kassapöydälle ja tungit kortin koneeseen sanomatta mitään niin sähän halusit maksaa osan ostoksista niillä kolikoilla, ajatuksiahan mä luen
-mitä nopeammin ja tylymmin sanot mitä röökiä haluut niin sitä paremmin saan puheestasi selvän vai miten se oli?
-ei tarvi jankuttaa mulle sen tuotteen hintaa, joka ei tullut koneelta, koska tarvitsen joka tapauksessa muitakin tietoja kuin vain sen hinnan, että voin sen koneelle lyödä
-jos olet ollut kaupan kassalla töissä 30 vuotta sitten tai olet nyt kassatyössä jossain, anna mun silti hoitaa oma työni. En mäkään tule sun työpaikalle neuvomaan sua työssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:16"]  Eikö se tervehtiminen muuten kuulu kassan töihin kuitenkin? [/quote] Parempi kun ei tervehtis ollenkaan. En minä sinne ole mennyt tervehtimään, vaan ostamaan.   [/quote] Kun on se niin rankkaa tuhahtaa se hei. Tai edes katsoa myyjää ja hymyillä. Siihenhän menis alle sekunti, liian vaivalloista.

[/quote]

Ei se vaivalloista ole, vaan en ole sen takia siellä. Lisäksi se sotii arvomaailmaani vastaan.

[/quote]

Kuulostat ihanalta ihmiseltä, elämäsi on varmaan todella antoisaa! 

Vierailija
24/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:30"]

[/quote]

[/quote]
Sä menet sen myyjän työpaikalle, joten on kohteliasta että myös tervehdit myyjää.

Vierailija
25/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:32"]

Eniten vituttaa, kun halutaan maksaa käteisellä, kortilla ja panttikuitilla, sitten aletaan venkslaamaan vielä tuotteiden kanssa, kun ei olekaan rahaa kaikkiin ja otetaan yksitellen esim. niitä pakasteita pois ostoksista ja koitetaan sitä korttia aina joka välissä. Ja sinulle, joka sanot, että meidän pitää iloisesti viedä pakasteitasi pois, oletko valmis maksamaan enemmän tuotteistasi, kun kauppaan tarvitaan lisätyövoimaa? Niin ajattelinkin...

[/quote]

Maksan jo extraa rupiselle kaupallenne saamattomassa palkassasi. Kipitäppä tyttö ensi kerralla vähän lujempaa, ettei omistajan kallisarvoista työaikaa mene hukkaan.

Vierailija
26/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:30"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:16"]  Eikö se tervehtiminen muuten kuulu kassan töihin kuitenkin? [/quote] Parempi kun ei tervehtis ollenkaan. En minä sinne ole mennyt tervehtimään, vaan ostamaan.   [/quote] Kun on se niin rankkaa tuhahtaa se hei. Tai edes katsoa myyjää ja hymyillä. Siihenhän menis alle sekunti, liian vaivalloista. [/quote] Ei se vaivalloista ole, vaan en ole sen takia siellä. Lisäksi se sotii arvomaailmaani vastaan.   [/quote] Sä menet sen myyjän työpaikalle, joten on kohteliasta että myös tervehdit myyjää.

[/quote]

Miksi? Mikä työpaikassa sen tekee, että pitää kohteliaasti tervehtiä? Kuka sen on määrittänyt.

Se sotii arvomaailmaani vastaan.

Vierailija
27/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:37"]

Kuulostat ihanalta ihmiseltä, elämäsi on varmaan todella antoisaa! 

[/quote]

Välillä on, mutta antoisaa siitä ei ainakaan koskaan ole tehnyt kaupan kassan tervehtiminen.

Vierailija
28/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:36"]

-Älä laita sitä pahvikuppikahvia kassahihnalle eli järki hoitaa älä jätä, se kahvi voi kaatua siihen kun hihna nytkähtää liikkeelle -samoin kolikot, minua ei haittaa jos kolikko katoavat sinne hihnan väliin, sinua voi haitata. Eikä tarvi porata jos huomautan asiasta. -eli kun laitoit kolikot kassapöydälle ja tungit kortin koneeseen sanomatta mitään niin sähän halusit maksaa osan ostoksista niillä kolikoilla, ajatuksiahan mä luen -mitä nopeammin ja tylymmin sanot mitä röökiä haluut niin sitä paremmin saan puheestasi selvän vai miten se oli? -ei tarvi jankuttaa mulle sen tuotteen hintaa, joka ei tullut koneelta, koska tarvitsen joka tapauksessa muitakin tietoja kuin vain sen hinnan, että voin sen koneelle lyödä -jos olet ollut kaupan kassalla töissä 30 vuotta sitten tai olet nyt kassatyössä jossain, anna mun silti hoitaa oma työni. En mäkään tule sun työpaikalle neuvomaan sua työssä.

[/quote]

Älä laita tuotteita siihen tiskille, siihen kuuluu rahat. Sanoohan sen jo järkikin. Ne tuotteet kuuluu laittaa sinne hihnastolle.

Vierailija
29/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa asiakkaista on todella mukavia ja työpäivät sujuu nopeasti kun on niin mukavaa, mutta välillä tulee vastaan sellasia tilanteita, että ei tiedä mitä pitäisi tehdä. 

Vaikeimpia on varmaankin ne asiakkaat mitkä vaan tuijottaa kengänkärkiään eikä sano sanaakaan. Siinä tuntee itsensä tyhmäksi, kun tervehtii iloisesti ja toiselta ei tule yhtikäs mitään reaktiota.

Harvemmin, mutta sitäkin ikävämpiä on tilanteet, kun asiakas alkaa huutamaan ja haukkumaan. Koitat kassalla tehdä työsi mahdollisimman hyvin ja tehokkaasti, mutta joskus saattaa laitteet sakoilla tai tapahtua jotain muuta mihin et voi itse vaikuttaa. Asiakas kuitenkin purkaa kiukkunsa kassahenkilöön huutamalla, sättimällä ja nimittelemällä mitä loukkaavammilla sanoilla ja se kaikki pitää niellä hiljaa ja hymy kasvoilla. Kaikki eivät lopeta edes siinä vaiheessa, kun kyyneleet valuu silmistä. Mutta korostan, että näitä tilanteita on sattunut tielleni vain muutama ja olen ollut kassalla töissä jo useamman vuoden.

Eipä normaaleilla käytöstavoilla olevien tarvitse jännittää tekevänsä mitään väärää. Jos osaat tervehtiä ja olla ystävällinen, niin kaikki on hyvin!

Vierailija
30/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:49"]

Vaikeimpia on varmaankin ne asiakkaat mitkä vaan tuijottaa kengänkärkiään eikä sano sanaakaan. Siinä tuntee itsensä tyhmäksi, kun tervehtii iloisesti ja toiselta ei tule yhtikäs mitään reaktiota.

[/quote]

Ei sinun tarvitse tuntea itseäsi tyhmäksi, koska olet vain tehnyt sen mitä työnantajasi on sinulta vaatinut.

Jotkut vain haluavat kyseenalaistaa yhteiskunnan teennäisiä normeja ja eivät sen takia tervehdi takaisin. Muutenhan tässä asuttaisiin vielä puissa, jos kukaan ei olisi kyseenalaistanut sitä ja sanonut, että jos asuttaisiin maassa.

Vierailija
31/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat jotka eivät tervehdi/katso silmiin/kiitä.

Vierailija
32/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:49"]

[/quote]

Ei sinun tarvitse tuntea itseäsi tyhmäksi, koska olet vain tehnyt sen mitä työnantajasi on sinulta vaatinut.

Jotkut vain haluavat kyseenalaistaa yhteiskunnan teennäisiä normeja ja eivät sen takia tervehdi takaisin. Muutenhan tässä asuttaisiin vielä puissa, jos kukaan ei olisi kyseenalaistanut sitä ja sanonut, että jos asuttaisiin maassa.

[/quote]

Niin... Itse tykkään kyllä tervehtiä ihan muuten vaan, sillä saa jotenkin alotettua sen asiakaskohtaamisen paremmin. Jokainen ihminen on kuitenkin aina uusi kohtaaminen sille päivälle ja tykkään alottaa ne positiivisesti. Toki työnantaja odottaa sitä tervehdintää myös, mutta itsellä se on automaatio ilman sen suurempaa painetta esimiehiltä.

Vaikka olis huono päivä, anoppi räksyttänyt asioista mitkä ei sille kuulu, sukka luisunut työkengässä ja pikkarit pyllyvaossa, niin se työ maistuu silti paremmin, kun tervehtii asiakasta iloisesti ja sitä myöten nekin tervehtii mua iloisemmin. Jos taas näyttäisin tuon kaiken negatiivisuuden ja olisin happamana kassalla, asiakkaatkin käyttäytyisi negatiivisemmin. 

Vierailija
33/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen ongelma tällä yhdellä tyypillä on olla tervehtimättä. Miksei voi kohdata sitä kassaa ihmisenä: katsoa silmiin ja olla vuorovaikutuksessa, lähtökohtaisesti ystävällisesti. Minä aina jotenkin unohdan työkeikkojen välissä sen, että kaikki ei vaan jostain kumman syystä halua kohdata mua toisena ihmisenä, vaan mielummin vaan suorittaa sen maksutapahtuman kuin jonkun koneen kanssa. Kerrankin, kun tuli pitkästä aikaa tälläinen puhumaton asiakas, niin tein jotenkin todella tyhjentävästi päässäni oletuksen, että hänen täytyy olla mykkä. Ja mahdollisesti kuuro. Joten artikuloin tarkemmin ja koitin korostaa suun liikkeitä. Sitten oikein säikähdin, kun asiakkaan kääntyessä pois, suustaan kuuluikin "Kiitos!" :D Mutta jos joku oikeasti ei kohtaa ihmisenä niin se on ihan järkyttävän surullista :(

Vierailija
34/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin todellakin samaistua moniin näistä. Oma listani:
- Löyhkääjät ja jäärät känniääliöt
- Pullokuittien/korttien/rahojen hihnalle laittajat
- Jaarittelijat (ja sen takia hitaat)
- Räyhääjät ja kaikkitietäjät (tottakai asiakas osaa työni paremmin kuin minä)
- "En mä otakaan tätä. Enkä tota. Laita tuoki pois.."
- Ne jotka kasaavat ostoskärryn täyteen, latovat kaiken kassalle ja sitten ei olekaan varaa maksaa. Sitten selvitellään puhelimitse ja käydään automaatilla (tavarat tietysti jätetään kassapäätyyn eikä kerätä vaikka siihen kärryyn takaisin) ja lopulta valikoidaan puolet tuotteista pois. Nämä ovat usein maahanmuuttajia (tai ainakin -taustaisia).
- "Etkö sä vois vielä ottaa mut vaik sulla on kyltti tossa?" Ja samaan kastiin nekin jotka yrittävät ängetä kassalle "huomaamatta" ja kyltistä huolimatta.
- Vanhemmat, jotka antavat lastensa kirkua suoraa huutoa. Se käy ihan oikeasti korviin.
- "MIKS VITUSSA KYSYT HENKKAREITA?!? MÄ OON JUMALAUTA JO KOHTA 20!!!!!"
- Tytöttelijät. "Osaatkohan sinä tyttö edes käyttää sitä kassaa?"
- Paistopistetuotteiden käsin lääppijät.
- Tissientuijottelijat
- "Mikä tän tuotteen hinta on?" Tässä ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta kun kyseessä on aina sama tyyppi. Hän seisoo hintakyltin edessä, ja silti huutaa myyjän toisesta päästä myymälää kertomaan hinnan hänelle ja jokaisesta tuotteesta jonka haluaa ostaa.
- "Etsi nämä tuotteet minulle." Ei siis pyyntö vaan käsky. Ok, jos olisi pari tuotetta kyseessä (tai esim. näkövammainen tms.), mutta kun ei, listalla toistakymmentä tuotetta ja henkilö ihan hyvinvoivan oloinen.
- Rasistiksi haukkujat, jos vaikka huomautan, ettei lapsi saa istua ostoskärryssä
- ihmiset jotka eivät osaa tai vaivaudu tervehtimään takaisin, tai vaihtoehtoisesti karjaisevat "NO VITTU TERVE!!"

Tuossa nyt muutamia mainitakseni. Onneks on kivojakin asiakkaita. Kiitos teille :)

Vierailija
35/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paljon asioita. Varmaan moni niistä jo laitettu tähän ketjuun. Tänään ärsytti eniten se, että vuorotellen tuli epäilyttävä narkkari ja huonosti englantia puhuva turisti asiakkaaksi. Asiakkaita ei sinänsä ollut paljon, mutta noiden takia en pystynyt täyttämään hyllyjä.

Narkkeja pitää vahtia, ettei ne pölli mitään tai kaada hyllyjä. Ja kun ne helvetti viipyy joskus vartinkin sisällä! Turisteilla taas on aina jokin ongelma. Kielimuurin takia sen selvittäminen on tosi hankalaa. Ja etenkin kiinalaiset miesturistit on hyvin itsekkäitä. Kun ne ostaa vaikka prepaid-liittymän, ne jää siihen tiskin eteen asentamaan sitä tukkien pääsyn muilta asiakkailta. Joudun aina pyytää niitä siirtymään sivummaksi. Ja siirtyminen kestää, koska koko repun sisältö ja kännykän osat lojuu ympäri tiskiä.

Onneksi välillä tapahtuu jotain kivaakin, niin tuollaiset ei jää harmittamaan. Esim. tänään sain jutella suosikkisäveltäjälaulajani kanssa. Myin sille alkoholia. Aiemmin oon myyny kortsuja :D Kiva auttaa sitä inspiraation saamisessa.

Vierailija
36/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erillinen maksupääte eli ensin päätän tapahtuman kassaan (käteinen, debit, luottokortti vai tilille) ja sitten erikseen näpytän summan päätteeseen. Yleensä kysyn asiakkaalta, jos on tuntematon (kauppa on pieni kyläkauppa eli yleensä tiedän ja muistan, kuka maksaa mitenkin) ja näen, että asettaa koneeseen debit/credit -korttia kummalle puolelle laittaa, jottei tarvitse kuittia turhaan korjailla. Kuitin voi korjata kassaan kerran, jonka jälkeen menee vaikeammaks saada homma täsmäämään. Ärsyttää siis nämä yleensä alkoholisoituneet vänkslääjät, jotka ensin haluaa antaa 5e käteistä ja 2e kortilta, sitten ei muistetakaan enää pin-koodia ja halutaan antaa kaks euroakin käteisenä, mutta sitten muistetaankin pin-koodi ja halutaan maksaa koko summa kortilta... Arrgh. Mutta muita ärsytyksen aiheita:

- Asiakkaat valittavat mulle hinnoista. Nyökyttelen hiljaa vaan, en kommentoi sen kummemmin. Minkä minä sille kaupan hintapolitiikalle mahdan?

- Asiakkaat, jotka eivät tervehdi tai sano mitään missään välissä.

- Juurikin tuo erillinen maksupääte vie vähän enemmän aikaa kassalla, etenkin, jos plussat vedetään vielä erikseen ja jotkut meinaavat ihan hermostua siinä minuutissa kahdessa, mikä siinä maksimissaan menee.

- Juoksuttavat asiakkaat. "Juokses tyttö punnitsemaan mun banaanit", "en löytänyt maitoa, hae se mulle, mitäs laitatte niin vaikeasti". Ei haittaa, jos apua kysyy, mutta jos äänen sävy on jo valmiiks hyvin tyly ja se puhe on yhtä pätkivää tiuskimista, niin eipä ainakaan nosta palvelualttiutta.

- Minuutin ennen sulkeamisaikaa tulevat asiakkaat. Etenkin ne juopot. Koko päivä aikaa heilläkin hakea oluensa, niin aletaanpa siinä sulkemisajan jälkeen laskea, kuinka moneen olueen rahat nyt riittävätkään... Ja ai niin, tarviinkin vielä sitä ja tätä ja tuota.

Kesätyöläisenä siis olen ollut. Muuten viihdyin hyvin ja vaikka tästä varmaan saa kuvan, että olin tuhannen myrteä, niin en ollut. Mummoja ja pappojakin autoin pakkaamaan ostoksia ja kannoin rollaattoreihin, mutta heiltä sai yleensä myös hyvin kauniin kiitoksen, eikä turhanpäiväistä äkäilyä.

Vierailija
37/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:20"]- Ostin tämän tuotteen X enkä halua sitä, voinko palauttaa sen tänne K-markettiin vaikka ostin sen S-marketista?  Miksen? Mutku mä en haluakaan tätä! Voisitsä nyt vähän edes palvella...?

-Oho! Enpä huomannut ajankulua, nyt kello onkin jo viittä yli sulkemisaika, ja mulla on kaksi kärryllistä ostoksia. Ja hyvänen aika, puolet hedelmistä ja vihanneksista on punnitsematta, voisitsä hei juosta? Mulle käy siis aina näin, joka viikko!!

-Voisitsä hei laittaa joka ikisen tuotteen pieneen pussiin? Ettei ne kato sotke mun kertakäyttömuovipussia jonka mä varmaan saan ilmaiseks näin isoihin ostoksiin?

- Mä en kyllä mitenkään voi koskea noihin vaihtorahoihin kun niiden alla on toi kuitti, sehän se levittää ruttoa! Ja tämä viesti sun pitäis kyllä osata lukea mun ajatuksista, mä seison tässä kassalla vaikka maailman tappiin asti, mutta en puhu enkä pukahda, mulkoilen sua niin kauan että tajuat!!

- Miten niin haluanko kuitin, mun kuuluu saada se kuitti!! Enkä varmasti sano "kyllä kiitos", sun täytyy ymmärtää se mun mulkoilusta!!

tässä nämä mitä vapaapäivänä juolahti mieleen.

T: kassatäti 
[/quote]

Etkö oo päässy parempiin töihin AHHAHAHAHA
[/quote]

Älä huoli, mulla loppuu sopimus tämän vuoden lopussa niin voin sitten lusmuilla sun verorahoilla AHHAHAHAHA
(Oikeasti aion etsiä uuden työn opiskelujeni oheen.)

Vierailija
38/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet asiat vituttaa välillä mutta voiton vie ne matti myöhäset jotka tulevat kassalle 21.10 jos silloinkaan. "Minulla on oikeus tehdä ostokseni rauhassa, ihan sama vaikka joudutkin tekemään ylitöitä sen vuoksi."
Vaikea ymmärtää että miten kehtaavat.

Vierailija
39/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:53"]

Noniin kassat! Kokemukset jakoon!

Aloitan:

Haisevat asiakkaat. Tänään taas ei meinannut henki kulkea kun epäsiisti asiakas haisi niin pissalta ja maksoi ison ostoksen kolikoilla. Se karmea haju jää leijailemaan todella pitkäksi aikaa, ja muut asiakkaat varmaan luulivat hajun johtuvan minusta. *yöks-emoji* 

[/quote]

Anteeksi, jos joskus käyn ostoksilla navetasta tai tallilta tullessani, kesällä vielä paskan hajun lisäksi hikisenä :( Nyyyh kassaparkaa

[/quote]

Tuollaiset hajut vielä ymmärtää, mutta kuselta haisevat asiakkaat ovat yyh. Samaten viinalta. 

Toinen ärsyttävä juttu on, että ostetaan ensin pakasteita ja kassalla päätetäänkin ettei haluakaan ostaa niitä ja jätetään siihen kassalle. Kiva kun on super pitkät jonot ja pakasteet vaan sulavat..

[/quote]

Muistappa rehti asiakaspalvelu työ. Tyttönen sitten vain kipittää sen takaisin pakkaseen. Asiakkaiden takia te saatte palkkannekin!

[/quote]

Voi saatana, se on ASIAKASPALVELUTYÖ, perkeleen oppimaton idiootti.

Vierailija
40/46 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilta kassa-ajoilta muistuu mieleen ainakin ne sulkemisajan asiakkaat joilla ei ole mitään kiirettä pois kaupasta (aina ei huvittais ylitöihin jäädä ja ne kassanlaskemiset yms. tehdään vasta sitten kun asiakkaat on saatu pihalle). Ja sitten ne jotka nosteli hihnalle mitään kysymättä kaikki suuret tavarat (kaljakorit, multasäkit yms.). Niihin on yleensä ihan koodit millä hinta saadaan , sitte ollaan että "jaksatkohan nostaa". joo hei kiva ku kysyit... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän