Kerron teille faktan: sossu maksoi autokoulun!
Asuin teininä lastenkodissa ja KAIKILLE lastenkodin nuorille SOSSU maksoi autokoulun valmistumislahjaksi. Edellytyksenä oli että piti olla tutkinto suoritettu. Maksoivat MYÖS MAMUILLE ja ROMANEILLE! Tämä on ihan fakta!
Kommentit (18)
Hyvähän juttu tuo on. Lastenkodissa kasvaneilla kun ei ole vanhempia, jotka sen kortin olisivat voineet rahoittaa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:56"]
Hyvähän juttu tuo on. Lastenkodissa kasvaneilla kun ei ole vanhempia, jotka sen kortin olisivat voineet rahoittaa.
[/quote]
Voi olla vanhemmat.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:59"]
Miksi tämä ei aiheuta närää?
[/quote]
Siksi, koska tähän ketjuun vastaavat järkevät ihmiset.
Minulle ei ole ollut koskaan ongelma, että sosiaalihuolto maksaa tietyin perustein osalle asiakkaistaan ajokortin, oli kyseessä sitten pakolainen tai kantasuomalainen.
Etkö sitten olisi halunnut ajokorttia, vai mistä tuulee? Lääkkeet?
[/quote]
Kyllä ainakin mun teiniä vituttaa kavereiden ilmaiset autokoulut ja autot. Nuoret tietävät tästä, koska kaverit kertovat.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:56"]
[/quote]
Voi olla vanhemmat.
[/quote]
Kirjoitin huonosti. Toki voi olla osalla vanhemmat vielä, mutta käsittääkseni miltei aina tilanne on se ettei tästä huolimatta rahoitus onnistuisi...
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:02"]
[/quote]
Kyllä ainakin mun teiniä vituttaa kavereiden ilmaiset autokoulut ja autot. Nuoret tietävät tästä, koska kaverit kertovat.
[/quote]
Samoin ilmaiset yksiöt. Ei todellakaan pistetä mihinkään oppilasasuntolaan asumaan. Niin ku luulis.
Niin? Minäkin sain perhekodissa päättää, että ajanko mopokortin, moottoripyöräkortin vai ajokortin. Kaikkia en saanut ja hätäisenä ihmisenä valitsin mopokortin. Sinänsä ihan hyvä, sillä loppupeleissä olisin täysin kortiton, kun muutin lopulta 16-vuotiaana omaan asuntooni, toki sosiaalitoimen tukemana, kun vanhemmilla ei ollut varaa, eikä edellytyksiä kasvattaa minua.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:56"]Hyvähän juttu tuo on. Lastenkodissa kasvaneilla kun ei ole vanhempia, jotka sen kortin olisivat voineet rahoittaa.
[/quote]
No ei mulle vanhemmat maksanut ajokorttia. Eikä maksanut monille mun kavereilllekaan. Ihan itse maksoin työssäkäymällä. Miksi lastenkotikasvatteja pitäisi hyysätä?
M19
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:06"]No ei mulle vanhemmat maksanut ajokorttia. Eikä maksanut monille mun kavereilllekaan. Ihan itse maksoin työssäkäymällä. Miksi lastenkotikasvatteja pitäisi hyysätä? M19
[/quote]
Kasvoitko lastenkodissa? Et. Omassa perheessä, sait suhteellisen normaalin ja hyvän alun elämääsi. Silloin on hyvä suorittaa koulut loppuun, päästä töihin ja kerätä rahat jos vanhemmat eivät maksaneet korttia: sehän kun ei pakollista kuitenkaan ole.
Siinä on sinulle koko illaksi mietittävää, että miksi ihmeessä sosiaalihuollossa halutaan tukea kaikista heikoimmassa asemassa olevia yksilöitä.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:01"]Etkö sitten olisi halunnut ajokorttia, vai mistä tuulee? Lääkkeet?
[/quote]
No itse asiassa minä en halunnut ajokorttia. Sain 900€ polkupyörän. :D
Huh. Uskomatonta, ettei lastenhankkimiseen tarvitse hakea lupaa. Olisi aika paljon tarpeellisempi ja tärkeämpi lupakortti kuin mikään muu. On se väärin, että voit puskea kakaroita vaginastasi ja olla täysin välinpitämätön ja paska vanhempi, niin huono, että kasvatus pitää ulkoistaa valtiolle.
Näille raukoille jotka näistä idiooteista ovat sikisseet en ole lainkaan kateellinen, ja he ehdottomasti tarvitsevat kaiken avun mitä voivat taistellakseen ihan kodin mallista imettyjä ja geeniperimän mukana tulleita edellytyksiä päätyä yhteiskunnan roskaksi.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:24"]
Huh. Uskomatonta, ettei lastenhankkimiseen tarvitse hakea lupaa. Olisi aika paljon tarpeellisempi ja tärkeämpi lupakortti kuin mikään muu. On se väärin, että voit puskea kakaroita vaginastasi ja olla täysin välinpitämätön ja paska vanhempi, niin huono, että kasvatus pitää ulkoistaa valtiolle.
Näille raukoille jotka näistä idiooteista ovat sikisseet en ole lainkaan kateellinen, ja he ehdottomasti tarvitsevat kaiken avun mitä voivat taistellakseen ihan kodin mallista imettyjä ja geeniperimän mukana tulleita edellytyksiä päätyä yhteiskunnan roskaksi.
[/quote]
Tämä. Ihan näitä nuoria (eli itseänikin) halveksumatta. Miten kukaan viitsii olla kateellinen noista asioista? On erittäis suuri todennäköisyys että kaikesta avusta (joka ei loppupeleissä ole edes paljon, rahaa vähän mutta entä kaikki henkinen tuki ja neuvonta?) huolimatta me päädytään pohjalle joka tapauksessa. Älkää oikeesti jaksako
Niin ja lastenkodin johtaja osti kahdelle nuorelle autot (vanhat toyotat tosin) TEIDÄN VERORAHOILLA!