Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku jaksaa lapsiperhe-elämää?

Vierailija
27.08.2015 |

Suurin osa perhe-elämän asioista on varsin negatiivisia. Lapset kiukuttelee, vittuilee, räkii, potkii, märisee. Teinit aiheuttavat hirveää huolta ja vihaa vanhemmilleen protestoimalla, kännäämällä, tupakoimalla ja hillumalla kaupungilla yömyöhään. Aikuiset lapset tuottavat useimmiten pettymyksen vanhemmileen valitsemalla heidän mielestään väärän alan, lapsenlapset saattavat jäädä tekemättä tai jos niitä sitten tulee, tyrkätään ne mummolaan hoitoon. Lapsista ei seuraa mitään muuta kuin järkyttävää huolta ja väsymistä. Olen varmaan kylmä ihminen, koska en ole koskaan ymmärtänyt vanhempien rakkautta. Arvostan kyllä vanhempia, jotka kestävät kaiken tuon paskan ja silti jaksavat rakastaa jälkikasvuaan. Minusta ei tuohon olisi. 

Nyt on muutenkin karmea lama, joten kuka viitsii varsinkaan tähän nykyiseen paskaan maailmaan uusia kärsijöitä puskea?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:34"]Hyi miten joku jaksaa olla aina yksin.Kuinka säälittävää.Varmaan susiruma nainen jota kukaan ei oo huolinu.Oispa surullista käydä kaupassa ja ostaa vain itselleen.ja kaikki juhlapyhät hyi......
[/quote]

Hahah kuulostat hyvin "rumalta" ihmiseltä anteeksi vaan :D

Vierailija
42/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa vapaasti lapsettomia, mutta älkää yrittäkö väittää, että olette sitä siksi että lapsen hankinta on nykymaailmassa itsekästä. Että teillä se sädekehä vaan kiiltää ja olette niin epäitsekkäitä. Tuo on suurinta paskaa mitä voi väittää. Saa olla lapseton ihan vapaasti. Se on hyvä että osaa tehdä itselleen oikean valinnan. Mutta älkää yrittäkö syyllistää niitä joilla lapsia on. Miksei siitä lapsettomuudestaan voisi nauttia hiljaa tyytyväisenä kun se kerran on niin autuasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:47"]Koetko pilanneesi vanhempiesi elämän?
[/quote]
Ap tässä. Kyllä koen. Olen alkanut miettiä näitä asioita vasta nyt aikuisena ja jutellut vanhempieni kanssa lapsuudestani, joka ei ollut helppoa aikaa heille. Olin herkkä ja taiteellinen lapsi, vanhempani itse ovat kaikkea muuta. Teininä sitten sairastuin vakavasti ja vanhempien avioliitto oli hajota sen vuoksi. Ja nyt aikuisena olen tehnyt elämänvalintoja, jotka aikanaan saivat vanhempani vihaisiksi. Ja nyt olen työttömänä... Vanhemmuus ei selvästikään ole herkkänahkaisten juttu. Ehkä juuri siksi minun vanhempanikaan eivät ole katkaisseet välejä minuun. Tiedän paljon tapauksia, joissa vanhemmat sanoo heihei heti kun lapsi täyttää 18. Mua itteäni säälittää vauvakuumeiset kaverit, jotka kuvittelee lapsen kanssa elämisen olevan ruusunpunaista unelmaa. Kaikissa tuntemissani perheissä on ollut kovia lasten mukanaan tuomia vastoinkäymisiä.

Vierailija
44/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:34"]

Oispa surullista käydä kaupassa ja ostaa vain itselleen

[/quote]Outoa, että joku saa ästäkin tehtyä ongelman.

Minusta olisi surullista, jos joutuisin piikomaan perheenäitinä vastoin tahtoani. Sitten saisi minuakin jo sääliä.
[/quote]
Saa ostaa karkkia tai ison jätskikipon yms herkkua ja saa syödä ihan kaiken yksin! Ei tarvitse jakaa kenenkään kanssa. ;-)

Vierailija
45/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:17"]Minustakin on ahdistavaa joskus katsoa vierestä lapsiperheitä. Enkä puhu siis käytösongelmaisista ihmisistä, vaan tavallisista perheistä. Minulla sentään on lapsi itselläni, joka taas ei ahdista minua lainkaan. Totta kai lapsiperheen elämä on erilaista kuin sinkun tai lapsettoman parin, kummassakin on hyvät ja huonommat puolet. Se elämä omien lasten kanssa on varmaan erilaista kuin miltä se näyttää ulospäin. Yritän siis sanoa, että on varmaan melko tavallista miettiä vieressä, että miten nuokin jaksaa. Vastaavasti joku toinen voi meistä ajatella, että ei tuota mulle kiitos. On eri asia katsoa jonkun arkielämää vierestä toisten elämänä kuin oikeasti elää sitä itse. On eri juttu elää omien rakastettujen lasten kanssa kuin katsoa vierestä vieraiden lapsia ja sitä miten paljon niistä on työtä, kun siinä näkee vaan sen työn. Jos perheessä on asiat suht mallillaan, niin varmaan yleensä lapsiperhe-elämä näyttää ahdistavammalta kuin onkaan.
[/quote]

Mitä jos perheessä asiat eivät ole mallillaan?
Näitä valitettavasti on, ja paljon.

Vierailija
46/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:10"]

Suurin osa perhe-elämän asioista on varsin negatiivisia. Lapset kiukuttelee, vittuilee, räkii, potkii, märisee. Teinit aiheuttavat hirveää huolta ja vihaa vanhemmilleen protestoimalla, kännäämällä, tupakoimalla ja hillumalla kaupungilla yömyöhään. Aikuiset lapset tuottavat useimmiten pettymyksen vanhemmileen valitsemalla heidän mielestään väärän alan, lapsenlapset saattavat jäädä tekemättä tai jos niitä sitten tulee, tyrkätään ne mummolaan hoitoon. Lapsista ei seuraa mitään muuta kuin järkyttävää huolta ja väsymistä. Olen varmaan kylmä ihminen, koska en ole koskaan ymmärtänyt vanhempien rakkautta. Arvostan kyllä vanhempia, jotka kestävät kaiken tuon paskan ja silti jaksavat rakastaa jälkikasvuaan. Minusta ei tuohon olisi. 

Nyt on muutenkin karmea lama, joten kuka viitsii varsinkaan tähän nykyiseen paskaan maailmaan uusia kärsijöitä puskea?

[/quote]

Juuri näin, sanoppa muuta.

Vierailija
47/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:32"] En halunut lapsia mutta toki otin vastuun vahingosta. Yleensä mieluiten työstän kakkoseen mutta naisen toiveesta ykköseen. Lapsen kehitys ja sen seuraaminen aiheuttaa monipuoliset näkökulmat jo omaan elettyyn elämään. Ymmärrän asioita nyt laajemmin. Ymmärrän omia vanhempia ja itseäni. Näitä pohtiessa voin tarjota paremmat eväät omalle lapselleni ja parisuhteelleni. Sellainen minäkeskeisyys on hieman väistynyt ja näen ympäristön yhteisöllisemmin. Osaan kyllä varoa sinkkuja ja lapsettomia. Vältän helposti konfliktit heidän kanssaan ja monesti hyödyn heistä, koska tiedän mitä he ajattelevat. Olen viisaampi ja maailma on nyt hallussani. Lapseni aistii sen ja luottaa minuun. Minuun voi turvata. Lihaksikas mies 39 [/quote] Höpöhöpö :D Sun aivot on kutistuneet treenatessa. Ymmärrä, etteivät kaikki tarvitse lasta ymmärtääkseen elämää laajemmin. Vai väitätkö olevasi korkeammalla henkisellä tasolla kuin Dalai Lama, joka on lapseton... Keskity siihen mitä osaat parhaiten:hauiksesi ihailuun ja lihavan lapsesi hoivaamiseen. [/quote]Keskity sinä piilottamaan se katkeruutesi kun yöt ja päivät siellä yksin möllötät kenellekään kelpaamattoman ruhosi kanssa.

[/quote]

Oho :D nyt osui. Ja kovaa! :)

Missä se lapsen tuoma viisaus nyt piileskelee, ei näy kommenteissasi ;)

[/quote]

En se minä ollut vaan joku faneista. Olen sinulle jo kantani antanut en ala vääntämään enempää. Ei tarvitse.

Lihaksikas mies 39

Vierailija
48/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:24"]

Miks jälkikasvun pitäis muka valita heidän vanhempiensa mielestä "oikean" alan kun eihän niiden vanhemmat kuitenkaan elä lastensa elämää? T: 21-vuotias nuori mies/poika

[/quote]

Ai ei vai? :D  No kiva, jos ei teillä... N42

Vierailija
49/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:34"]Hyi miten joku jaksaa olla aina yksin.Kuinka säälittävää.Varmaan susiruma nainen jota kukaan ei oo huolinu.Oispa surullista käydä kaupassa ja ostaa vain itselleen.ja kaikki juhlapyhät hyi......
[/quote]

[/quote]Voin kuulostaa mut en ole.Olen helvetin kaunis.

Vierailija
50/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:34"]Hyi miten joku jaksaa olla aina yksin.Kuinka säälittävää.Varmaan susiruma nainen jota kukaan ei oo huolinu.Oispa surullista käydä kaupassa ja ostaa vain itselleen.ja kaikki juhlapyhät hyi...... [/quote] Hahah kuulostat hyvin "rumalta" ihmiseltä anteeksi vaan :D [/quote]Voin kuulostaa mut en ole.Olen helvetin kaunis.

[/quote]

Ja tyhmä.

Vierailija
51/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:34"]

Oispa surullista käydä kaupassa ja ostaa vain itselleen

[/quote]Outoa, että joku saa ästäkin tehtyä ongelman.

Minusta olisi surullista, jos joutuisin piikomaan perheenäitinä vastoin tahtoani. Sitten saisi minuakin jo sääliä.
[/quote]
Saa ostaa karkkia tai ison jätskikipon yms herkkua ja saa syödä ihan kaiken yksin! Ei tarvitse jakaa kenenkään kanssa. ;-)
[/quote]niin, saa olla lapsi aina, ihkuu.......mäkin saan tosta kicksit

Vierailija
52/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:49"]Joo, ei kyllä kiinnosta yhtään. Onneksi ei nykyään naisten ole mikään pakko joutua äidiksi. Hoitakoot ne, jotka saavat siitä jotain.

N40

Terveisin katkera vanhapiika

Vierailija
53/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:34"]Hyi miten joku jaksaa olla aina yksin.Kuinka säälittävää.Varmaan susiruma nainen jota kukaan ei oo huolinu.Oispa surullista käydä kaupassa ja ostaa vain itselleen.ja kaikki juhlapyhät hyi...... [/quote] Hahah kuulostat hyvin "rumalta" ihmiseltä anteeksi vaan :D [/quote]Voin kuulostaa mut en ole.Olen helvetin kaunis.

[/quote]

Ja tyhmä.
[/quote]mut en kuitenkaan NIIN tyhmä ku sä, onneks

Vierailija
54/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:49"]Joo, ei kyllä kiinnosta yhtään. Onneksi ei nykyään naisten ole mikään pakko joutua äidiksi. Hoitakoot ne, jotka saavat siitä jotain. N40 Terveisin katkera vanhapiika

[/quote]

Lapsettomat naiset nyt vaan on kiinnostavampia. 

Vierailija
55/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:34"]Hyi miten joku jaksaa olla aina yksin.Kuinka säälittävää.Varmaan susiruma nainen jota kukaan ei oo huolinu.Oispa surullista käydä kaupassa ja ostaa vain itselleen.ja kaikki juhlapyhät hyi......
[/quote]

[/quote]Voin kuulostaa mut en ole.Olen helvetin kaunis.
[/quote]

Sellainen ihminen jonka seurasta lähtee itse pois, tiedätkö, henkisesti niin jäätävän huono vaikutus.

Vierailija
56/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:32"] En halunut lapsia mutta toki otin vastuun vahingosta. Yleensä mieluiten työstän kakkoseen mutta naisen toiveesta ykköseen. Lapsen kehitys ja sen seuraaminen aiheuttaa monipuoliset näkökulmat jo omaan elettyyn elämään. Ymmärrän asioita nyt laajemmin. Ymmärrän omia vanhempia ja itseäni. Näitä pohtiessa voin tarjota paremmat eväät omalle lapselleni ja parisuhteelleni. Sellainen minäkeskeisyys on hieman väistynyt ja näen ympäristön yhteisöllisemmin. Osaan kyllä varoa sinkkuja ja lapsettomia. Vältän helposti konfliktit heidän kanssaan ja monesti hyödyn heistä, koska tiedän mitä he ajattelevat. Olen viisaampi ja maailma on nyt hallussani. Lapseni aistii sen ja luottaa minuun. Minuun voi turvata. Lihaksikas mies 39 [/quote] Höpöhöpö :D Sun aivot on kutistuneet treenatessa. Ymmärrä, etteivät kaikki tarvitse lasta ymmärtääkseen elämää laajemmin. Vai väitätkö olevasi korkeammalla henkisellä tasolla kuin Dalai Lama, joka on lapseton... Keskity siihen mitä osaat parhaiten:hauiksesi ihailuun ja lihavan lapsesi hoivaamiseen. [/quote]Keskity sinä piilottamaan se katkeruutesi kun yöt ja päivät siellä yksin möllötät kenellekään kelpaamattoman ruhosi kanssa.

[/quote]

Oho :D nyt osui. Ja kovaa! :)

Missä se lapsen tuoma viisaus nyt piileskelee, ei näy kommenteissasi ;)

[/quote]

En se minä ollut vaan joku faneista. Olen sinulle jo kantani antanut en ala vääntämään enempää. Ei tarvitse.

Lihaksikas mies 39

[/quote]

Luuletko että ketään kiinnostaa väsyneen isi-miehen mielikuvitusfantasiat. Säälin lastasi.

Vierailija
57/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro lihamies 39, onko Bull Mentula sun älyllinen esikuva? 

Vierailija
58/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa se, että lapseni joutuu joskus törmäämään maailman pahuuteen. Siis miten sen kestää!

Vierailija
59/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, puhutko tässä nyt itsestäsi ja omista vanhemmistasi ja teidän välisestä suhteesta? Koetko jääneesi vaille vanhempiesi rakkautta ja oletko itse kuvaamasi kaltainen lapsi? Koetko pilanneesi vanhempiesi elämän?

Vierailija
60/82 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:30"]

Kyllä tää on rankkaa. Ura, jatko-opinnot, 2 alle 10-v. lasta ja viilennyt, moniongelmainen aviosuhde. Mutta varmasti kaipaisin elämääni jotain, jos ei lapsia olisi. Elämänmakuista elämää, ei sohvalla saippuasarjojen katselua. Ja joskus jo pelkään sitä vaihetta, kun lapset lentää pesästä.

[/quote]Kai tiesit, että elämässä on muutakin kuin saippuasarjat tai "perhehelvetti"?