Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kävelet tien oikeaa laitaa ja joku tien vasemmalla puolella kävelevä rynnii vastaan, väistätkö?

Vierailija
18.03.2022 |

Mä en.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näyttää ettei se toinen ole kykenevä väistämään niin kyllä väistän. Näin on usein tilanne jos sillä toisella on koira, lapsi/lapsia, jokin jännä urheiluväline tms. Minulla kyllä omat kolme koiraa ja pari lasta kulkee kumpaa vaan tienlaitaa ihan siivosti.

Vierailija
2/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tien oikeassa reunassa kävelevillä on joku vamma.

Vierailija
4/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kunhan se väistökohta on kaukana autotiestä ja turvallinen kohta. Vilkkaalle autotielle en aio mennä tai ojaan, koirankökköön, liukkaalle jäälle.

Vierailija
5/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset ei osaa kävellä tien oikeassa reunassa? Miehet osaa aina. Ja olen itse nainen, eli ei tarvitse syyttää naisvihasta.

Vierailija
6/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakihan sanoo nykypäivänä että jalankulkija saa kulkea kummassa vaan laidassa jos on tämmönen normaali kevyenliikenteenväylä ja pyöräilijä oikeassa. Muistaakseni myös autotiellä jalankulkija voi kävellä "väärällä" puolella jos se on turvallisempi (esim mutkat, risteykset jne).

Vierailija
7/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ajan keskellä tietä.

Vierailija
8/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väistä jos puhutaan kevyenliikenteen väylästä, tuo on ihan poliisinkin suositus että liikenne oikeanpuolinen, ei tosin lue laissa.

Autotiellä kävelen vasemmalla.

Vierailija
9/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ei osaa kävellä tien oikeassa reunassa? Miehet osaa aina. Ja olen itse nainen, eli ei tarvitse syyttää naisvihasta.

Tiellä kävellään vasemmassa reunassa.

Vierailija
10/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelijän paikka on tien vasemmassa laidassa. Itse taaperrat väärää puolta tietä.

Vierailija
11/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tiestä, kävely-/pyörätiellä kävelen oikeaa laitaa, autotiellä vasenta ja pidän kyllä kiinni reunastani ja väistän vain harvoin.

Vierailija
12/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistän, koska kuljen fillarilla.

Vierailija
13/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelijän paikka on tien vasemmassa laidassa. Itse taaperrat väärää puolta tietä.

En tiedä missä korvessa asut mutta meillä täällä pk-seudulla on sellaiset nk. kävelytiet.

Vierailija
14/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
15/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedän kävelytiellä, kumpi on oikea ja kumpi vasen puoli.

Vierailija
16/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tien oikeassa reunassa kävelevillä on joku vamma.

kevyen liikenteen väylällä on turvallisempaa kävellä oikeaa reunaa pyöräilijöiden takia. En väistä vasentapuolta kulkevia sen takia, koska joutuisin aina varmistamaan, ettei takaa tule pyörää. Se vastaantulija näkee sen pyöräilijän kääntymättä.

Vierailija
17/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakihan sanoo nykypäivänä että jalankulkija saa kulkea kummassa vaan laidassa jos on tämmönen normaali kevyenliikenteenväylä ja pyöräilijä oikeassa. Muistaakseni myös autotiellä jalankulkija voi kävellä "väärällä" puolella jos se on turvallisempi (esim mutkat, risteykset jne).

Mutta olisi KAIKILLE helpompaa, jos ihmiset kulkisivat kevyenliikenteen väylillä oikeaa puolta. Siihen kaikki ovat tottuneet.

Jos puolen saa valita itse, niin sitten tulee jatkuvasti tilanteita, jossa samaan suuntaan kulkevat tahvot käyttävät sekä vasenta että oikeaa laitaa. Mitä kautta takaa tulevan pyöräilijän heidät pitäisi ohittaa? Pitääkö aina soittaa pölvästeille pirikelloa?

Olkoon laki mitä on, helpottaisi kaikkien elämää, jos sovittaisiin kuitenkin että kuljetaan sitä oikeaa laitaa.

Vierailija
18/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä normi ihmiset väistävät kummatkin sen 15cm niin mahtuu kumpikin ohi.

Vierailija
19/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vastaantulija ei näytä väistävän, pysähdyn ja tarkistan vaikka puhelimeni. Jos kävelee päin niin voi nyrkki heilahtaa.

Tätä olen itsekin joskus tehnyt.

Mutta usein väistän, mitä väliä sillä on loppujen lopuksi, kumpi väistää?

Tuntemattomia ihmisiähän ne vastaantulijat ovat.

Vierailija
20/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vastaantulija ei näytä väistävän, pysähdyn ja tarkistan vaikka puhelimeni. Jos kävelee päin niin voi nyrkki heilahtaa.

No tuskinpa sun nyrkki heilahtaa, mutta en nyt tajua, miten joillekin voi asiat olla näin raskaita. On se vaan maailmanloppu, jos joutuisi väistämään.

Ihmisen pienuudesta tällainen kertoo.