Auttakaa suomalaisia köyhiä, antamalla niille suoraan
jos ei sellaisia ole tuttavapiirissä niin laittakaa toriin tai muihin palstoihin annetaan ilmoitus. Paras on auttaa lähellä!
Kommentit (49)
Maahanmuuttokriittiset antavat niille jo niin paljon vapaaehtoisapua rahallisesti ja muuten ettei mun enää tarvitse.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:24"]
Maahanmuuttokriittiset antavat niille jo niin paljon vapaaehtoisapua rahallisesti ja muuten ettei mun enää tarvitse.
[/quote]
Vaatimus "autetaan ensin suomalaisia" ei kyllä merkitse, että vaatijalta itseltään irtoaisi euroakaan apua. Ei suoraan eikä veroina. Auttajaksi sopii hänen mielestään paljon paremmin vanha kunnon Joku Muu.
[/quote]että säästetty markka on omassa taskussa?
[/quote]
Tietenkin me annetaan.
Sain kyllä loistoidean tästä ketjusta.
90-luvun lama-aikaan olimme tosi köyhiä, ja mun yh-isän jotkut ystävät auttoivat meitä tosi paljon. Yksi mm. maksoi mun lukiokirjat.
Voisin tutkia, missä nuo ihmiset ovat nyt. He ovat vanhoja ja saattavat tarvita apua. Mulla olisi resursseja ehkä auttaa. Menisi oikein, eikö?
Jäi melko p*** maku tuosta jouluavusta viime vuodelta. 40% palkasta veroihin yms.... saa riittää mun osalta. Äänestäkää noiden pöllöjen tilalle joku joka ajaa oikeita asioita, niin eiköhän niitä veroeuroja ala löytyä omastakin taskusta.
AP, kehotit antamaan suoraan köyhille. Joopa joo. Menepä vaatepussi hyppysissäsi köyhäksi arvelemasi perheen ovelle ja ojenna pussia sanoen, että tässä hiukan avustusta teille, kun me ei enää näitä kehdata pitää, kun ovat niin kuluneita. Köyhälläkin on ylpeytensä. Pussia ojentaessasi astut hänen reviirilleen. Kuvittelepa itsesi samaan asemaan.
Torit ja Huutikset ym. ovat vähän kyseenalaisia paikkoja. Oletteko ihan varmoja, että lahjoittamanne tavarat menevät todellakin köyhille? Minä olen pikemminkin sitä mieltä, että ahneimmille ne menevät. Tavara käydään läpi ja myyntikelpoiset viedään kirpparille ja loput jätelaatikkoon. Usein voi sinne mennä koko lahjoituserä. Moni "hyväsydäminen" lahjoittaja kuvittelee, että jos ihminen on köyhä, niin hänen velvollisuutensa on ottaa vastaa vaurailta mitä roinaa ja ryysyä tahansa.
Minä vien mieluummin kristillisellä pohjalla toimivaan kierrätyskeskukseen, josta annetaan suoraa apua tarvitseville, mutta myös myydään kirpputorilla ja käytetään tulot köyhien avustamiseen.
Täällä AV:lla on ollut jouluisin niitä jotka jakelevat lahjoja ja rahaa köyhille. Ihmettelen vaan millä he erottavat feikki köyhän oikeasta.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:30"]
Ja muistakaa kaikki: Jouluapua. Eli se palvelu, jossa näet asuinseudultasi apua tarvitsevat perheet. Viime vuonna en enää ehtinyt auttamaan, mutta tänä vuonna olen mukana.
[/quote] Miksi tätä on alapeukutettu, oi julmat ihmiset?
[/quote]spr?
[/quote]
Ei vaan se facebook-sivusto ja netissä taisi olla se karttakin. Taisi olla Tanskassa asuvan suomalaisnaisen perustama. Olikohan jouluapua.fi.