Auttakaa suomalaisia köyhiä, antamalla niille suoraan
jos ei sellaisia ole tuttavapiirissä niin laittakaa toriin tai muihin palstoihin annetaan ilmoitus. Paras on auttaa lähellä!
Kommentit (49)
Mä olen lahjoittanut diakonin kautta esim toimivia kodinkoneita. Voi lahjoittaa halutessaan ihan anonyymistikin, mutta he hoitavat/tietävät avun tarvitsijoita. Eli ottakaapa vaikka sinne oman alueenne diakoniatyöhön yhteyttä ja kysykään olisko vaikka sille käytetylle, mutta toimivalle pesukoneelle jollakulla tarvetta.
Tiedätkö miltä tuntuu, kun saa vanhoja käytettyjä kahvinkeittimiä, 10 vuotta vanhoja vaatteita kuluneina ja nuhruisina, vanhat kattovalaisimet, kirjoja jne.
Täytyy sanoa, että ei kivaa. Meillä on kahvinkeitin, lamput katossa jne. Ärsyttää, kun meitä pidetään kaatopaikkana, en edes ole varma onko ajatus enää hyvä, kun kiikutan ne itse kierrätykseen, minkä joku muukin voisi tehdä.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:51"]Esim. puolikuurot lapset ei saa kuulolaitteita ( kts länsiväylä). Eläkeläiset tekevät itsemurhaa rahapulan takia. On ne asiat niin huonosti täälläkin. [/quote] Tätä eläkeläisten rahapulaa minä en ymmärrä. Saavat kuitenkin vähintään 500€/kk ja usein asuntokin on jo maksettu eikä kuluja ole paljoa. Opiskelijoilla, etenkin perheellisillä, on tiukempaa.
[/quote]
Miten niin asunto maksettu, mummoni asuu vuokralla. Lääkkeet maksaa ja maksukattoon matkaa, miten kulut sinusta vähenee kun ikää tulee?
Minä voisin hyvin auttaa jotakuta rehtiä (tupakoimatonta, ei käytä alkoholia) opiskelijaa, joka ei tahdo ottaa opintolainaa, mutta vanhemmatkaan eivät auta. Voisin silloin tällöin tuoda esim. ruokaa.
Vein juuri ison kasan miestenvaatteita ja elektroniikkaa läheiseen vastaanottokeskukseen.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:01"]
Tiedätkö miltä tuntuu, kun saa vanhoja käytettyjä kahvinkeittimiä, 10 vuotta vanhoja vaatteita kuluneina ja nuhruisina, vanhat kattovalaisimet, kirjoja jne.
Täytyy sanoa, että ei kivaa. Meillä on kahvinkeitin, lamput katossa jne. Ärsyttää, kun meitä pidetään kaatopaikkana, en edes ole varma onko ajatus enää hyvä, kun kiikutan ne itse kierrätykseen, minkä joku muukin voisi tehdä.
[/quote]
No voi kuule, sitten ei varmaan kannata vastata lahjoittajan ilmoitukseen, että haluaa kyseisen kahvinkeittimen.
[/quote]
Vien aina puhtaita ja ehjiä vaatteita kierrätykseen. Kun on näitä villasukkakeräyksiä haittapuolena että joutuu maksamaan postimaksut. Anonyymit keräykset parhaita, kerätään sitten rahaa tai muuta. Käytetty vaate ei silti kaikille kelpaa vaikka olisi hyvälaatuinen ja sopimattoman koon tähden viety myyntiin.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:35"]
[/quote]
No voi kuule, sitten ei varmaan kannata vastata lahjoittajan ilmoitukseen, että haluaa kyseisen kahvinkeittimen.
[/quote]
Mihin hemmetin ilmoitukseen, sukulaiset jne. näitä meille kantaa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:35"]
[/quote]
[/quote]
Mihin hemmetin ilmoitukseen, sukulaiset jne. näitä meille kantaa.
[/quote]
No juuri niihin lahjoitetaan -ilmoituksiin, joista aloituksessakin oli puhe. Ja jos sulle sukulaiset kantaa vanhaa tavaraa, niin kai sulla on suu, jonka voit avata ja sanoa, että et halua?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:39"]
Täällä AV:lla on ollut jouluisin niitä jotka jakelevat lahjoja ja rahaa köyhille. Ihmettelen vaan millä he erottavat feikki köyhän oikeasta.
[/quote] vain varas epäilee toista varkaaksi. näin se on aina ollut
[/quote]
Ei tarvitse kuin seurata Facebookin avustusryhmiä ja merkkitavarakirppisryhmiä, niin samat tyypit ostavat merkkitavaraa kirppisryhmässä ja avustusryhmässä pyytävät ruoka-apua.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:51"]Esim. puolikuurot lapset ei saa kuulolaitteita ( kts länsiväylä). Eläkeläiset tekevät itsemurhaa rahapulan takia. On ne asiat niin huonosti täälläkin.
[/quote]
Tätä eläkeläisten rahapulaa minä en ymmärrä. Saavat kuitenkin vähintään 500€/kk ja usein asuntokin on jo maksettu eikä kuluja ole paljoa. Opiskelijoilla, etenkin perheellisillä, on tiukempaa.
Mulla on huonoja kokemuksia vaatteiden lahjoittamisesta. Usein vaaditaan sellaista merkkivaatetta mihin itsellänikään ei ole varaa. Ja usein on lahjoittamani vaatteet mennyt myyntiin.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:44"]
jos ei sellaisia ole tuttavapiirissä niin laittakaa toriin tai muihin palstoihin annetaan ilmoitus. Paras on auttaa lähellä!
[/quote]
Millä mä tarkistan tavaran hakijan taloudellisen tilanteen?
[/quote] Yleensä se näkyy päällepäin
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:51"]Esim. puolikuurot lapset ei saa kuulolaitteita ( kts länsiväylä). Eläkeläiset tekevät itsemurhaa rahapulan takia. On ne asiat niin huonosti täälläkin.
[/quote]
Tätä eläkeläisten rahapulaa minä en ymmärrä. Saavat kuitenkin vähintään 500€/kk ja usein asuntokin on jo maksettu eikä kuluja ole paljoa. Opiskelijoilla, etenkin perheellisillä, on tiukempaa.
[/quote]
Kaikilla ei ole omistusasuntoa. Voimat vähenevät ja monet joutuvat ostamaan siivous- ja asiointiapua ja ajamaan taksilla, jos ei ole autoa tai pysty enää ajamaan. Lääkekulut voivat olla suuret, esim. sukulaisellani ovat 170 euroa kuussa. Onneksi lääkekatto on olemassa.
Minä lahjoitan Hurstin ruoka-avulle Helsingissä. Olen itse saanut sieltä apua, nyt käyn töissä.
Ja käyn hoitamassa tutun yh:n lapsia kerran viikossa, se ei maksa minulle mitään!
Ei vähävaraisille tartte tulla suuria yllätyksiä niin talous on entsistä enempi kuralla.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:30"]
Ja muistakaa kaikki: Jouluapua. Eli se palvelu, jossa näet asuinseudultasi apua tarvitsevat perheet. Viime vuonna en enää ehtinyt auttamaan, mutta tänä vuonna olen mukana.
[/quote] Miksi tätä on alapeukutettu, oi julmat ihmiset?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:30"]
Ja muistakaa kaikki: Jouluapua. Eli se palvelu, jossa näet asuinseudultasi apua tarvitsevat perheet. Viime vuonna en enää ehtinyt auttamaan, mutta tänä vuonna olen mukana.
[/quote] Miksi tätä on alapeukutettu, oi julmat ihmiset?
[/quote]spr?
Aivan liian vaivalloista. Ihmiset eivät tule hakemaan tavaraa, mikään aika ei ikinä sovi tai sovitaan joku aika, mutta ei saavutakaan paikalle. Kaikki pitäisi joko postittaa tai toimittaa kotiovelle ja täällä pääkaupunkiseudulla menee kevyesti kolmekin tuntia, kun lähdet julkisilla kuskaamaan jotain kahvinkeitintä tai paria kassillista lastenvaatteita toiselle puolelle pääkaupunkiseutua. Vien ylimääräiset tavarat Fidalle ja vaatteet UFF:n laatikkoon.