Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa suomalaisia köyhiä, antamalla niille suoraan

Vierailija
27.08.2015 |

jos ei sellaisia ole tuttavapiirissä niin laittakaa toriin tai muihin palstoihin annetaan ilmoitus. Paras on auttaa lähellä! 

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät  tässä maassa saavat avustuksia.

Vierailija
2/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei saa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. puolikuurot lapset ei saa kuulolaitteita ( kts länsiväylä). Eläkeläiset tekevät itsemurhaa rahapulan takia. On ne asiat niin huonosti täälläkin. 

Vierailija
4/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin olen tehny,mukuloiden merkkivaatteet ja käytetyt kodinkoneet on aina menny ilmaiseks niitä tarvitseville

Vierailija
5/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:44"]

jos ei sellaisia ole tuttavapiirissä niin laittakaa toriin tai muihin palstoihin annetaan ilmoitus. Paras on auttaa lähellä! 

[/quote]

Millä mä tarkistan tavaran hakijan taloudellisen tilanteen?

Vierailija
6/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi lahjoitin täysin toimivan pyykkikoneen (kaupan seinään ilmoitus). Yksi mustalainen soitteli  ja ilmoitti mm. että ei pääse kuin ensi viikolla hakemaan, kun on muuta ja saneli ehtoja :D. Kiva oli myöhemmin nätisti kertoa, että kone haettiin jo..

Kun sitten pyysin toista soittajaa hakemaan konetta, seisoi ovellani pieni nainen ja n. 10-vuotias poika. Molemmat todella vanhoissa ja kuluneissa vaatteissa. Koneen päältä putosi vesiletku teipin irrotessa ja poika riensi heti auttamaan. Olivat lainanneet huoltoyhtiöstä nokkakärryt, ei tultu röyheästi pihaan millään isolla pakulla. Aika pitkän matkan painavaa konetta joutuivat rahtaamaan kärryllä.

Kun kerroin, että toimii mutta voi toimia vanha kone vaikka vain 2 päivää, eli en voi takuuta antaa, sanoi nainen -Ei haittaa Upot on hyviä ja kestäviä-. Oli koskettava kohtaaminen tosiaan. Ja olen itse pienituloinen, joten ei ole varaa säälitellä. Todella oikeesti köyhiä olivat.

Seuraavaksi lähtevät ylimääräiset vaatteet jakoon. Puhtaita ja ehjiä.

Vierailija
7/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistakaa kaikki: Jouluapua. Eli se palvelu, jossa näet asuinseudultasi apua tarvitsevat perheet. Viime vuonna en enää ehtinyt auttamaan, mutta tänä vuonna olen mukana.

Vierailija
8/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin!  Suora apu on paras apu! 

Vierailija
9/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:39"]

Täällä AV:lla on ollut jouluisin niitä jotka jakelevat lahjoja ja rahaa köyhille. Ihmettelen vaan millä he erottavat feikki köyhän oikeasta.

[/quote] vain varas epäilee toista varkaaksi. näin se on aina ollut 

Vierailija
10/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:36"]

AP, kehotit antamaan suoraan köyhille. Joopa joo. Menepä vaatepussi hyppysissäsi köyhäksi arvelemasi perheen ovelle ja ojenna pussia sanoen, että tässä hiukan avustusta teille, kun me ei enää näitä kehdata pitää, kun ovat niin kuluneita. Köyhälläkin on ylpeytensä. Pussia ojentaessasi astut hänen reviirilleen. Kuvittelepa itsesi samaan asemaan.

Torit ja Huutikset ym. ovat vähän kyseenalaisia paikkoja. Oletteko ihan varmoja, että lahjoittamanne tavarat menevät todellakin köyhille? Minä olen pikemminkin sitä mieltä, että ahneimmille ne menevät. Tavara käydään läpi ja myyntikelpoiset viedään kirpparille ja loput jätelaatikkoon. Usein voi sinne mennä koko lahjoituserä. Moni "hyväsydäminen" lahjoittaja kuvittelee, että jos ihminen on köyhä, niin hänen velvollisuutensa on ottaa vastaa vaurailta mitä roinaa ja ryysyä tahansa.

Minä vien mieluummin kristillisellä pohjalla toimivaan kierrätyskeskukseen, josta annetaan suoraa apua tarvitseville, mutta myös myydään kirpputorilla ja käytetään tulot köyhien avustamiseen.

[/quote] 

Olen oikeesti antanut vaatteita ja leluja suoraan. Lapsen luokkakavereille sekä juuri toriin olen laittanut ilmoituksia. Sain sieltä vakkariottajan tietyille kamoille. Kyseessä on vammainen nainen joka on yksinhuoltaja. Jos laittaisin jollekin järjestölle, juuri tällaiset tapaukset joutuisi maksamaan niistä ja sitä en halua  

Vierailija
11/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ensin miettiä mitä haluaa. Haluaako tukea järjestöjä vai haluaako auttaa köyhiä? Näitä ei pidä sekoittaa keskenään. 

Vierailija
12/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:24"]Maahanmuuttokriittiset antavat niille jo niin paljon vapaaehtoisapua rahallisesti ja muuten ettei mun enää tarvitse.
[/quote]Totta. He huolehtivat suomen köyhistä, eläkeläisistä ja sotaveteraaneista. Hieno homma.

Vierailija
13/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa, luokakaveri voi alkaa kiusata teidän lasta, jos tietää, että olette antaneet jotain. Lapsi pelkää, että koko luokka saa tietää tästä. Nämä lapset ikävästi vielä leikkivät rikkaampia kuin ovatkaan ja käyttävät tähän leikkiin sitten teidän lastanne. Antakaa siis mahdollisimman anonyymisti tai pyytäkää vastaanottajaa, että ei kertoisi lapselleen, että te annoitte ne. Vaatteet mieluummin toista koulua käyvälle lapselle.

Kaksi kertaa huono kokemus! Kukaan ei olisi tiennyt, että annoimme, mutta lapsi pelkäsi ja alkoi siksi karttamaan lapsemme seuraa ja välillä kiusaamaan lastamme.

Vierailija
14/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:13"]

Varokaa, luokakaveri voi alkaa kiusata teidän lasta, jos tietää, että olette antaneet jotain. Lapsi pelkää, että koko luokka saa tietää tästä. Nämä lapset ikävästi vielä leikkivät rikkaampia kuin ovatkaan ja käyttävät tähän leikkiin sitten teidän lastanne. Antakaa siis mahdollisimman anonyymisti tai pyytäkää vastaanottajaa, että ei kertoisi lapselleen, että te annoitte ne. Vaatteet mieluummin toista koulua käyvälle lapselle.

Kaksi kertaa huono kokemus! Kukaan ei olisi tiennyt, että annoimme, mutta lapsi pelkäsi ja alkoi siksi karttamaan lapsemme seuraa ja välillä kiusaamaan lastamme.

[/quote]

Hyvä vinkki! Itsellä ei ole kuitenkaan ollut huonoja kokemuksia. Käyttöön ne on mennyt ne meidän antamat ja lapset on ylpeillyt meidän kundille että nyt mulla on sun kamat. Onkohan aika sellainen ettei monet enää jaksa välittää turhista? Vai onkohan sukupuolella väliä? 

Vierailija
15/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:13"]

[/quote] tuota oli turha alapeukuttaa. 

Vierailija
16/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mulle, anna mulle... Ja ei kun käsi ojossa kerjäämään. Toki monet ihmiset ovat tiukoilla, mutta monet kerjääjät voisivat itsekin tehdä omille asioilleen jotain, eikä odottaa, että muut tekevät.

Vierailija
17/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:23"]

Anna mulle, anna mulle... Ja ei kun käsi ojossa kerjäämään. Toki monet ihmiset ovat tiukoilla, mutta monet kerjääjät voisivat itsekin tehdä omille asioilleen jotain, eikä odottaa, että muut tekevät.

[/quote] 

tuo on jo suora kiusaaminen. Herää jo 

Vierailija
18/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:10"]

Viimeksi lahjoitin täysin toimivan pyykkikoneen (kaupan seinään ilmoitus). Yksi mustalainen soitteli  ja ilmoitti mm. että ei pääse kuin ensi viikolla hakemaan, kun on muuta ja saneli ehtoja :D. Kiva oli myöhemmin nätisti kertoa, että kone haettiin jo..

Kun sitten pyysin toista soittajaa hakemaan konetta, seisoi ovellani pieni nainen ja n. 10-vuotias poika. Molemmat todella vanhoissa ja kuluneissa vaatteissa. Koneen päältä putosi vesiletku teipin irrotessa ja poika riensi heti auttamaan. Olivat lainanneet huoltoyhtiöstä nokkakärryt, ei tultu röyheästi pihaan millään isolla pakulla. Aika pitkän matkan painavaa konetta joutuivat rahtaamaan kärryllä.

Kun kerroin, että toimii mutta voi toimia vanha kone vaikka vain 2 päivää, eli en voi takuuta antaa, sanoi nainen -Ei haittaa Upot on hyviä ja kestäviä-. Oli koskettava kohtaaminen tosiaan. Ja olen itse pienituloinen, joten ei ole varaa säälitellä. Todella oikeesti köyhiä olivat.

Seuraavaksi lähtevät ylimääräiset vaatteet jakoon. Puhtaita ja ehjiä.

[/quote]

Hyvän teon teit! Muista kuitenkin, että aina ei köyhyys näy ulospäin! Itse ostan kaikki vaatteeni kirppareilta ja pukeudun siististi nykyaikaisiin vaatteisiin. Eilenkin esim. löysin syksyksi siistit kalliimman merkin nahkanilkkurit muutamalla eurolla, vaikka niitä myydään edelleen n. 120 €:lla! No, harvemmin näin hyviä löytöjä tekee, mutta pointtini siis oli se, että ihminen voi olla köyhä, vaikkei kulje ryysyissä.

Vierailija
19/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:39"]

Täällä AV:lla on ollut jouluisin niitä jotka jakelevat lahjoja ja rahaa köyhille. Ihmettelen vaan millä he erottavat feikki köyhän oikeasta.

[/quote] vain varas epäilee toista varkaaksi. näin se on aina ollut 

[/quote]

Kyllä sen jälkeen, kun näkee itse lahjoittamiaan tavaroita kaupattavan välittömästi kiskurihinnalla eteenpäin, katoaa viimeinenkin sinisilmäisyys pois.

Vierailija
20/49 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut varakkaallekin. Varakas voi ylpeillä juuri noin, mutta köyhä ei! Köyhä voi myös kiittää ja toimia järkevästi tai sitten hups, seuraavlla viikolla lapsella onkin uusi älypuhelin, kun ei tarvinnutkaan hankkia talvivaatteita itse!

Köyhällä on älypuhelin aina esillä samoin karkkia ja energiajuomia. Juoma voi olla loppu, mutta ainakin tölkki on esillä. Haukkuu sitten niitä köyhiksi joilla on vanhempi puhelin ja käyttää vähemmän rahaa herkkuihin.

32.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän