Työnantaja pakotti kaikki käyttämään satulatuolia. Nyt jään saikulle.
Meillä pakotettiin kaikki työntekijät ottamaan käyttöön satulatuoli. Teen toimistohommia eli istun käytännössä koko päivän. Vanha mukava selkänojallinen tuoli lähti ja tilalle tuli epämukava satulatuoli, tätä perusteltiin työterveyteen panostamisella (ja vaihtoehtoja ei tarjottu...). Moni on valittanut asiasta eikä muutosta tapahdu. Mulla tulee selkä aivan saatanan kipeäksi tosta satulatuolista ja nyt otin tämän päivän saikkua kipeän selän takia. Hienosti siis meni se työterveyteen panostaminen!
Kommentit (45)
Ehdottakaa pomolle yksijalkaista satulatuolia, ainakun nukahtaa lentää nurkkaan.
Kotona istun aina tavallisella keittiötuolilla, eikä ole selkäongelmia. paljon joudun olemaan koneella.
Niinpä. Ei kannata suostua, pitää kehittää leijonan päättäväisyys. Ja tuo oman ergonomisen tuolin jos muu ei auta.
Inhoan satulatuoleja yli kaiken.
Kaaressa lentää kaatsikalle meiltä.
Vierailija kirjoitti:
Istut siinä väärin. Meille annettiin selkeät ohjeet ja eikös osa istu niin, että edes varmaat ei ulotu lattiaan.
Mietin kans tätä mahdollisuutta. Ja jos kahdessa kuukaudessa ei lihaksisto totu niin harkitsisin jotain lihaskunnon tukemista/jumppaa myös. Tai sitten sulla on myös se työpöytä huonolla korkeudella ja joudut kurottamaan tietokoneelle/hiirelle yms. jonka takia satulatuoli on vaan paska valinta siihen työpisteeseen. Hyvä tuolihan se on, mutta ei sillä istuen ole kaikkia hommia hyvä tehdä. Just vaikka kurottelu ottaa aivan julmetusti alaselkään sillä tuolilla.
Mutta tsekkaa nyt se istuma-asento vielä.
https://www.satulatuolikeskus.fi/usein-kysyttya/
https://www.google.com/search?q=satulatuoli+istuma-asento&rlz=1CAVNCX_e… (<------- linkissä on googlen kuvahaku sanoilla "satulatuoli + istuma-asento")
Hae työterveydestä tai joltain hyvältä lääkäriltä todistus, että et voi käyttää satulatuolia. Työnantajan on pakko antaa toinen tuoli.
Olet ylipainoinen ja huonokuntoinen.
Herranjestas, haarat levallaan istutaan toimistossa. Ostin itselleni tavallisen jakkaran jossa pyorat kun olin jalkavaivainen. Moneen kertaan meinasin itseni tappaa sen kanssa kun jakkara lahti alta.
taitaa vaan olla sun työnantaja pervo joka haluaa nähdä naisia hajareisin "satulassa"
Vierailija kirjoitti:
Mulla fyssari kielsi satulatuolin kokonaan, syynä nikamasiirtymä lannerangassa. Pahentaisi vain oireita.
Moni varmaan vaan kärsii vaieten, jos ei arvaa sanoa vastaan, eikä välttämättä ole saanut diagnoosia.
Satulatuolista saan joka kerta iskiaksen (piriformissdr) ihan jo lyhyestä käytöstä.
toimiston tytöt ei edes tajuu että niitä käytetään seksuaalisesti hyväksi ja esineellistetään hajareisin "ratsastaviksi" nymfomaaneksi jotka jaksaa vaikka koko päivän, huuh, aaah
Satulatuoli on hyvö terveleydelle
Vierailija kirjoitti:
Istut siinä väärin. Meille annettiin selkeät ohjeet ja eikös osa istu niin, että edes varmaat ei ulotu lattiaan.
Mä istun jalat kiedottuna sen tuolin jalan taakse. :D Tai sitten risti-istunnossa toisen jalan päällä. Eli kaikkea muuta kuin oikeaoppisesti. Pitkiä aikoja en tosin joudu putkeen istumaan eli pääsee jaloittelemaan vähän väliä.
Miten ihmeessä te naiset suostutte tuollaiseen pelleilyyn?? Ihan millä tahansa miesvaltaisella alalla nuo tuolit heitettäs nauraen roskiin.
Olen varmaan jotenkin luonnevikainen, mutta mua henkilökohtaisesti vituttaa aivan suunnattomasti kaikenlainen holhous, kun on kyse aikuisista ihmisistä.
Esimerkiksi YLE Areenassa on dokumentti korkeista rakennuksista ja siinä sivutaan modernia, hyvinvoinnin kannalta optimoitua työympäristöä. Esimerkiksi työntekijöiltä on hissin käyttö kielletty kokonaan, hissi ei lähde liikkeelle ilman erityisluvalla saatavaa läpyskää. Olen siis itse ihminen, joka käyttää aina rappusia ja kävelee paljon, jopa silloin kun asuin 4. kerroksessa menin useammin rappusia kuin hissiä. Mutta minä haluan itse valita. Olisin irtisanonut vuokrasopimuksen varmaan saman tien, jos vuokranantaja olisi alkanut kytätä hissin käyttöä ja kieltänyt sen.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä te naiset suostutte tuollaiseen pelleilyyn?? Ihan millä tahansa miesvaltaisella alalla nuo tuolit heitettäs nauraen roskiin.
Miten mies edes pystyy istumaan tuollaisella? Eikö pili puristu ihan murskaksi päivän aikana? Nainen sentään voi "ratsastaa" näemmä töissäkin. Ehkä työnantaja on jotenkin pervo?
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan jotenkin luonnevikainen, mutta mua henkilökohtaisesti vituttaa aivan suunnattomasti kaikenlainen holhous, kun on kyse aikuisista ihmisistä.
Esimerkiksi YLE Areenassa on dokumentti korkeista rakennuksista ja siinä sivutaan modernia, hyvinvoinnin kannalta optimoitua työympäristöä. Esimerkiksi työntekijöiltä on hissin käyttö kielletty kokonaan, hissi ei lähde liikkeelle ilman erityisluvalla saatavaa läpyskää. Olen siis itse ihminen, joka käyttää aina rappusia ja kävelee paljon, jopa silloin kun asuin 4. kerroksessa menin useammin rappusia kuin hissiä. Mutta minä haluan itse valita. Olisin irtisanonut vuokrasopimuksen varmaan saman tien, jos vuokranantaja olisi alkanut kytätä hissin käyttöä ja kieltänyt sen.
Sama. Siksi en ottanut koronarokotteitakaan, koska siihen painostettiin medioita myöten niin paljon. Ei kiinnostanut enää.
Jos en vallan väärin muista jostain lukemaani, satulatuolissa ei saisi istua koko työpäivää. Itse sain julmetut peräpukamat, epäilen satulatuolia.
Ostin satulatuolin kotiin suurin odotuksin. Jouduin hylkäämään sen. Satula oli liian leveä lyhyelle pienelle henkilölle. Istuin sillä haarat levällään eikä korkeussäätökään riittänyt, joten selkä kipeytyi. Harmittaa kallis ostos.
Kiinalaiset mitoittavat kaiken autoista lähtien auktoriteetille eli 80-120-kiloiselle, 190-senttiselle miehelle (lyhyillä kiinalaismiehillä on jokin fetissi länsimaalaisiin isokokoisiin miehiin). Niinpä ne olivat taas kerran tehneet mitoituksen tuon suuresti kunnioittamansa auktoriteettihahmon mukaan ja minulle, pienelle naiselle, tuoli oli järkyttävän huono. Uskon täysin, että sinullekaan ei satulatuoli sopinut. Ainakin itselleni olisi varmaan pitänyt olla jokin erikseen pienikokoiselle ihmiselle tarkoitettu tuoli mutta mistäpä sellaisia saisi ja hintakin olisi varmasti huima.