Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja pakotti kaikki käyttämään satulatuolia. Nyt jään saikulle.

Vierailija
18.03.2022 |

Meillä pakotettiin kaikki työntekijät ottamaan käyttöön satulatuoli. Teen toimistohommia eli istun käytännössä koko päivän. Vanha mukava selkänojallinen tuoli lähti ja tilalle tuli epämukava satulatuoli, tätä perusteltiin työterveyteen panostamisella (ja vaihtoehtoja ei tarjottu...). Moni on valittanut asiasta eikä muutosta tapahdu. Mulla tulee selkä aivan saatanan kipeäksi tosta satulatuolista ja nyt otin tämän päivän saikkua kipeän selän takia. Hienosti siis meni se työterveyteen panostaminen!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istut siinä väärin. Meille annettiin selkeät ohjeet ja eikös osa istu niin, että edes varmaat ei ulotu lattiaan.

Mä istun jalat kiedottuna sen tuolin jalan taakse. :D Tai sitten risti-istunnossa toisen jalan päällä. Eli kaikkea muuta kuin oikeaoppisesti. Pitkiä aikoja en tosin joudu putkeen istumaan eli pääsee jaloittelemaan vähän väliä.

Mä teen tätä samaa 😁

Vierailija
42/45 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istut siinä väärin. Meille annettiin selkeät ohjeet ja eikös osa istu niin, että edes varmaat ei ulotu lattiaan.

Mä istun jalat kiedottuna sen tuolin jalan taakse. :D Tai sitten risti-istunnossa toisen jalan päällä. Eli kaikkea muuta kuin oikeaoppisesti. Pitkiä aikoja en tosin joudu putkeen istumaan eli pääsee jaloittelemaan vähän väliä.

Siis mistä tuollainen asento oikein tullut?? Molemmat jalat pitäisi olla satulatuolissa istuessa tukevasti lattialla, ei jalka toisen päällä tai väännettynä mihinkään ihme asentoon, koska vartalon paino pitäisi olla osin jalkojen varassa eikä pelkästään tuolilla.

Ja jos istuu pidempään niin jalkojaan pitää muutenkin liikutella ja tehdä pumppaavaa liikettä että saa verta sieltä ylöspäinkin liikkeelle, enemmän kuin normituolissa istuessa kun siinä on melkein puoliseisovassa asennossa.

Ei ihme että on paikat kipeänä jos niissä istutaan ihan miten sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus kampaamossa jossa työntekijöillä oli satulatuolit. Kampaajat siis tekivät töitä istuen ja rullaten sillä tuolilla asiakkaan ympärillä. Muuten ihan ok mulle mutta kun olin kampaajalla kesähelteellä, haistoin ne tuolit/niillä istuvien kampaajien jakovälihien. En toki kaikkien mutta kahden lähimpänä istuvan. Kainalohien hajusta tms en ole ikinä joutunut kampaajalla kärsimään, mutta tuo pimppahiki oli aika hurja kokemus.

Vierailija
44/45 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin joskus kampaamossa jossa työntekijöillä oli satulatuolit. Kampaajat siis tekivät töitä istuen ja rullaten sillä tuolilla asiakkaan ympärillä. Muuten ihan ok mulle mutta kun olin kampaajalla kesähelteellä, haistoin ne tuolit/niillä istuvien kampaajien jakovälihien. En toki kaikkien mutta kahden lähimpänä istuvan. Kainalohien hajusta tms en ole ikinä joutunut kampaajalla kärsimään, mutta tuo pimppahiki oli aika hurja kokemus.

Alapää haisee satulatuolin läpi! Mitä teen?

Vierailija
45/45 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä tuollainen asento oikein tullut?? Molemmat jalat pitäisi olla satulatuolissa istuessa tukevasti lattialla, ei jalka toisen päällä tai väännettynä mihinkään ihme asentoon, koska vartalon paino pitäisi olla osin jalkojen varassa eikä pelkästään tuolilla.

Ja jos istuu pidempään niin jalkojaan pitää muutenkin liikutella ja tehdä pumppaavaa liikettä että saa verta sieltä ylöspäinkin liikkeelle, enemmän kuin normituolissa istuessa kun siinä on melkein puoliseisovassa asennossa.

Ei ihme että on paikat kipeänä jos niissä istutaan ihan miten sattuu.

Pumppaaminen ja ratsastaminen nyt ei vaan yleensä kuulu työpaikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi