Minne menisit kaupunkilomalle joulun aikaan?
Miehen kanssa olisi mahdollista matkustaa joulun aikoihin jonnekin. Yhtään ei vaan tiedetä, että minne. Halutaan kohteelta hyvää ruokaa ja juomaa, nähtävyyksiä ja shoppailumahdollisuuksia. Lämpöä saisi olla enemmän kuin Suomessa. Kohteen pitäisi olla lähellä, kaukomatkat ei onnistu.
Kertokaahan kokemuksia!
Kommentit (35)
Berliiniissä on ihania joulumarkkinoita ja -tunnelmaa.
Etelä-Eurooppaan vaan. Muualla on sellaista masentavaa nollakeliä, etelässä voi olla aurinkoisina päivinä ihan kohtalaisen lämmintäkin.
Joku Kanariansaarista
Berliini (siellä on se sisäbeach)
Miami
Miten ois Keski-Euroopan kaupungit? Niissä on monissa mahtavat joulutunnelmat, mutta toki voi olla viileätä vai ihanko helteisempää haluaisitte?
Mä lähtisin saksaan. En ole ikinä käynyt, mutta haluaisin käydä siellä joulumarkkinoilla.
Berliinissä on kivaa joulutunnelmaa, samoin Wienissä. Etelämpänä suosittelen ehdottomasti Istanbulia - älyttömän kiva, ostosmahkut huippuhyvät eikä lento kestä kuin 3,5h.
Itse suuntaamme aina silloin maalle. En haluaisi olla Jouluna kaupungissa.
Ei tarvitse olla hellettä. Sellainen ilmasta, että mekolla, sukkahousuilla ja nahkatakilla/jakulla pärjää. Mitäs kaupunkeja keski-euroopassa suosittelette?
AP
Tallinna oli ihana viime jouluna. Rauhallista, ja oli varaa lusukseen.
Lontoo, jos tuhnuinen ilmasto ei häiritse.
Pariisi on kaiketi ainakin romanttinen jouluna.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 07:50"]Itse suuntaamme aina silloin maalle. En haluaisi olla Jouluna kaupungissa.
[/quote]
Aloittaja ei kysynyt nyt maaseutu joulusta.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:58"]
Ei tarvitse olla hellettä. Sellainen ilmasta, että mekolla, sukkahousuilla ja nahkatakilla/jakulla pärjää. Mitäs kaupunkeja keski-euroopassa suosittelette? AP
[/quote]
Ei Keski-Euroopassa joulukuussa pärjää noilla asusteilla.
Saksa-Itävalta akselin joulutorit on kivoja, mutta ei siellä lämmintä ole.
Barcelonassa voisi olla lämmön puolesta teille sopivaa joulukuussa. Sen lähempänä ei kyllä ole kaupunkikohteita, joissa joulukuussa pärjäisi ilman toppatakkia.
Praha - markkinoita, ihanaa vanhanajan tunnelmaa, paljon käsityöläisiä. Kaupunki laitetaan upeaksi. Kadulta voi ostaa paahdettuja pähkinöitä, lämmintä viiniä ja vaikkapa nutellalla siveltyä munkkirullaa (en nyt kuollaksenikaan muista sen nimeä). Olen 5 kertaa Prahassa käynyt. Suosittelen ehdottomasti Kozna 14 -sijaitsevaa Restaurace Mlejnice -ravintolaa ja sen Beer Goulashia tarjoiltuna leivästä. Taivaallisen hyvää kylmänä talvipäivänä.
Berliini - Katuruokaa ja -juomaa, hyvät shoppailumahdollisuudet, markkinoita täälläkin. Jos vain jostain löytää, niin lämmintä kirsikkaolutta kannattaa maistaa.
Rooma - Minä herkistyin Roomassa joulun aikaan :D Oli jotenkin niin aavemaisenkin kaunista kun kulki kaduilla ja meni Vatikaaniin. Hienoja markkinoita.
Trdelnik! Se se munkin nimi oli, muistinpa. :D
-18
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 07:43"]
Miehen kanssa olisi mahdollista matkustaa joulun aikoihin jonnekin. Yhtään ei vaan tiedetä, että minne. Halutaan kohteelta hyvää ruokaa ja juomaa, nähtävyyksiä ja shoppailumahdollisuuksia. Lämpöä saisi olla enemmän kuin Suomessa. Kohteen pitäisi olla lähellä, kaukomatkat ei onnistu. Kertokaahan kokemuksia!
[/quote] Rooma, Pariisi, Lontoo, New York. Kaikissa riittää nähtävää.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:58"]
Ei tarvitse olla hellettä. Sellainen ilmasta, että mekolla, sukkahousuilla ja nahkatakilla/jakulla pärjää. Mitäs kaupunkeja keski-euroopassa suosittelette? AP
[/quote]
Jos tuo on varustus, niin sitten pitää mennä Etelä-Eurooppaan tai edemmäksikin. Tammikuussa Espanjan etelärannikolla on päivisin n. 10-20 astetta lämminta. Aamuisin ja iltaisin voi olla kylmääkin, mutta auringon paistaessa päivällä on lämmin.
Budapest?