Minne menisit kaupunkilomalle joulun aikaan?
Miehen kanssa olisi mahdollista matkustaa joulun aikoihin jonnekin. Yhtään ei vaan tiedetä, että minne. Halutaan kohteelta hyvää ruokaa ja juomaa, nähtävyyksiä ja shoppailumahdollisuuksia. Lämpöä saisi olla enemmän kuin Suomessa. Kohteen pitäisi olla lähellä, kaukomatkat ei onnistu.
Kertokaahan kokemuksia!
Kommentit (35)
Las Palmasissa pärjää nahkarotsilla illatkin. Muita Euroopan kohteita ei tule mieleen.
Varmaan aika samanlaista mihin tahansa euroopan kaupunkiin menette.. mamuja mamuja mamuja.
Täh? Ai että toppatakki plus 10 asteella? Ei ihmekään, että suomalaiset valittaa kovista pakkasista kun plus asteilla käytetään pakkasvaatteita.
Barcelonassa ollaan jo käyty, eikä Espanja oikein iske. Pakko kai asennoitua käyttämään villakangastakkia. Roomaa ollaan mietitty ja sitten monien ehdottamaa Prahaa.
Oisko New York mitään, vaikka vähän kauempana tietty onkin. Ainakin leffoissa näyttää joulun alla hienolta :D
Tai Lontoo!
Kukaan ollut Budapestissä jouluaaton/joulupäivän aikoihin? Onko menoa ja melskettä yhtään? :)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 07:47"]
Mä lähtisin saksaan. En ole ikinä käynyt, mutta haluaisin käydä siellä joulumarkkinoilla.
[/quote]
Minä olin viime vuonna, suosittelen :) Pitkäaikainen haaveeni oli päästä joulumarkkinoille ja olihan ne hienot sitten.
Madeira! Ne jouluvalot ja karnevaalimeininki on mahtava! Ruoka tosin ei ole erityisen hyvää...
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 09:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:58"]
Ei tarvitse olla hellettä. Sellainen ilmasta, että mekolla, sukkahousuilla ja nahkatakilla/jakulla pärjää. Mitäs kaupunkeja keski-euroopassa suosittelette? AP
[/quote]
Ei Keski-Euroopassa joulukuussa pärjää noilla asusteilla.
Saksa-Itävalta akselin joulutorit on kivoja, mutta ei siellä lämmintä ole.
[/quote]
Juuri näin. Viime vuonna Saksan joulumarkkinoilla ollut vahvistaa. Markkinat oli ihanat, mutta muistan että hampaat löi loukkua kun oli niin kylmä ilman talvivarusteita.
Strasbourgiin haluaisin joulumarkkinoille. :) Myös Wien, Saksassa isot kaupungit ja Budapest ois kivat. Joulu vietetään kuitenkin sukulaisissa Britanniassa, ihanaa sekin. :) (Ei Lontoossa kuitenkaan, joka on mun mielestä ihana myös jouluna)
Roomassa olen ollut joulukuussa ja passeli keli kävellä ja katsella nähtävyyksiä, noin +12. Turisteja ei liikaa eikä siis jonotuksiakaan kovin paljon. Olin tosin ennen joulun pyhiä.
Ääni Prahalle! Kivat joulutorit ja paljon nähtävää, edullinen hintataso. Olin viime vuonna joulukuun alussa ja sää oli päivällä +12.
Saksaan niin pääsee ihanille joulutoreille.
Saksaan. Saksassa on joulun alla ihania joulutoreja.